سفر به بهترین مقاصد ساحلی فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
سفر به بهترین مقاصد ساحلی فیلیپین

فیلیپین با داشتن بیش از ۷ هزار جزیره‌ی کوچک و بزرگ، یکی از بهترین مقاصد ساحلی در دنیا به حساب می‌آید. جاهای بسیار زیادی هستن که می‌توانید برای تجربه‌ سواحلی زیبا در تور فیلیپین انتخاب کنید و ما چند نمونه از بهترین مناطق فیلیپین را برایتان ذکر خواهیم کرد. البته به هر کدام از این جزایر زیبا که سفر کنید، مطمئن باشید که با طبیعتی شگفت‌انگیز، آبی شفاف و کریستالی و جاذبه‌های گردشگری متنوع مواجه خواهید شد.

 

بوراکای | Boracay

بسیاری از مجلات گردشگری، بوراکای را به عنوان یکی از برترین مقاصد ساحلی در دنیا معرفی کرده‌اند. این جزیره کوچک اما بسیار زیبا، چیزی حدود ۴ کیلومتر خط ساحلی دارد که تمام آن با ماسه‌های پودری سفید پوشانده شده و حتی معروف‌ترین ساحل آن‌، "ساحل سفید" نام گذاری شده است. چیزی که در سفر به جزیره بوراکای تجربه می‌کنید، زیبایی باور نکردنی سواحل این جزیره، آب شفاف، تفریحات آبی متنوع و فرصت جزیره گردی در خشکی‌های اطرافش است. در این جزیره همچنین امکانات خیلی خوبی از جمله چندین هتل لوکس تهیه دیده شده و غذاهای محلی و بین‌المللی متنوعی را در آن‌جا می‌توانید میل کنید.

بوراکای همان طور که گفتیم وسعت زیادی ندارد و در استان آکلان در غرب فیلیپین واقع شده است. برای این که بتوانید به این جزیره بروید، ابتدا باید به یکی از جزایر بزرگ اطراف آن‌جا مثل کالیبو یا کاتیکلن پرواز کرده و سپس از طریق قایق یا فری به بوراکای بروید. از فعالیت‌هایی که می‌توانید در بوراکای انجام دهید، می‌توان به آفتاب گرفتن و آبتنی در ساحل، غواصی، رفتن به کلاب‌های مختلف، انجام انواع تفریحات آبی مثل پاراسیلینگ، جت اسکی، ویک بردینگ، شنا به شکل پری دریایی و ... اشاره کرد. هتل‌های مجللی هم که در این جزیره وجود دارند، خود امکانات تفریحی مختلفی همچون استخرهای بزرگ برایتان تهیه دیده‌اند.

 

گشت و گذاری گرمسیری در سبو فیلیپین

کورون | Coron

کورون به "بهشتی برای غواصان" شهرت دارد و یکی از بهترین مکان‌ها در فیلیپین و یا حتی منطقه برای دیدن مناظر زیبای زیر آبی است. وقتی در مورد مناظر زیر آبی صحبت می‌کنیم، تنها از ماهیان رنگارنگ و مرجان‌های دریایی نمی‌گوییم، بلکه چندین در زیر آب‌های کورون، چندین کشتی ژاپنی غرق شده مربوط به جنگل جهانی دوم وجود دارد که می‌توانید به دیدنشان بروید و یا در باغ‌های بزرگ مرجان‌های رنگارنگ شنا نمایید. تنوع زیستی شگفت‌ انگیز در آب‌های کورون و همچنین تورهای مختلفی که برای غواصی برگزار می‌شود، شرایط را برای انواع غواصی در این جزیره فراهم کرده است.

غیر از غواصی شما می‌توانید در چشمه‌های آب گرم کورون آبتنی کنید، عکس‌هایی زیبا در مناظر چشم نواز جزیره بگیرید و حسابی در سواحل سفید و عالی کورون خوش بگذرانید. این جزیره با داشتن صخره‌های سنگی بزرگ که از دل آب بیرون آمده و نقاط خاصی که برای شنا دارد، یکی از متفاوت‌ترین و البته جذاب‌ترین جزایر فیلیپین برای سفر به حساب می‌آید. حتی اگر علاقه‌ای به غواصی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم، در جاهایی خاص به اسنورکلینگ پرداخته و در آب کریستالی کورون، ماهی‌های مختلف را ببینید که در حال جنب و جوش هستند. کورون در شمال شرقی پالاوان قرار دارد  برای رفتن به آن‌جا باید به فرودگاه بوساناگا رفته و سپس قایق‌های مخصوص برای این محل را سوار شوید. پرواز با هواپیماهای سبک از ال نیدو نیز روشی راحت‌تر اما هزینه‌بر خواهد بود.

سیارگائو | Siargao

سیارگائو را به عنوان پایتخت موج سواری فیلیپین می‌شناسند. این محل حتی در طول سال مسابقات موج سواری بین‌المللی را نیز در سطوح مختلف میزبانی می‌کند و شما هم می‌توانید در طول تور فیلیپین با رفتن به این جزیره، اولین تجربه خود در موج سواری را کسب کنید. در واقع آن‌قدر در سواحل این جزیره همه در حال انجام این فعالیت هستند که نمی‌شود به آن‌جا بروید و حداقل یک بار این ورزش را امتحان نکنید. مناظر زیبای سیارگائو و آرامش خاصی که در بعضی نقاط دارد، آن‌جا را برای یوگا و مدیتیشن نیز مناسب کرده و گروه‌های زیادی به صورت جمعی به انجام این کار می‌پردازند.

 

۱۰ ساحل زیبا و بکر ال نیدو را بشناسید

سیارگائو جزیره‌ای است که از بالا شبیه قطره بوده و در شرق سوریگائو دل نورته قرار دارد. شما از خیلی از شهرهای مختلف همچون مانیل یا سبو می‌توانید با پرواز مستقیم به آن‌جا بروید. غیر از موج سواری، جزیره گردی، شیرجه از بالای صخره‌ها، شنا و آبتنی، تفریحات ساحلی و خیلی کارهای دیگر هستند که می‌توانید در این محل انجام دهید. این جزیره نیز چندین هتل جذاب و بزرگ برای اقامت در خود داشته و چند جزیره خصوصی نیز در اطرافش واقع شده‌اند که ریزورت‌های لاکچری در خود دارند.

بوهول | Bohol

اگر دوست دارید به جزیره‌ای بروید که در کنار داشتن سواحلی زیبا، تفریحات و فعالیت‌های متنوع بیشتری را نیز برای شما تدارک دیده باشد، بهتر است به بوهول بروید. البته اشتباه نکنید، بوهول دارای سواحل معرکه‌ای است اما دارای مراکز فرهنگی و تفریحی بسیاری بوده و از سمتی دارای رودخانه‌ای زیباست که این امکان را به شما می‌دهد، تا کروز سواری در مسیرهای رودخانه‌ای را نیز تجربه کنید. وجود باغ‌ها و پارک‌های مختلف را نیز به این ترکیب اضافه کنید تا ببینید، جزیره بوهول یک مقصد گردشگری عالی در سفر به فیلیپین به حساب می‌آید.

 

۱۰ دلیل مهم برای سفر به فیلیپین

بوهول در مجموع یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در فیلیپین به حساب آمده و تقریبا در بخش‌های مرکزی این کشور واقع شده است. پرواز مستقیم به این جزیره‌ی نسبتا بزرگ، کار را برای رفتن به آن‌جا ساده می‌کند و جزایر کوچکی که در اطرافش واقع شده، لذت گشت‌های دریایی را دو چندان خواهد کرد. بازدید از تپه‌های شکلاتی با آن ظاهر جالب توجهشان، طبیعت گردی و تجربه دیدن حیوانات و پرندگان مختلف در میان جنگل‌های گرم‌سیری، بازدید از ابنیه تاریخی، گشت و گذار در غار بزرگ هیناگدانان، بازدید از آبشارهای مختلف و انجام تفریحات آبی از جمله فعالیت‌هایی هستند که حتما در سفر به بوهول باید به سراغشان بروید.

پاگودپود | Pagudpud

پاگودپود از بسیاری جهات، مقصد ساحلی متفاوتی نسبت به دیگر گزینه‌های لیست ما به حساب می‌آید. این جزیره آن‌قدر که ۴ انتخاب دیگر ما، مورد توجه گردشگران بوده، توریستی نیست و در آن‌جا سواحلی را مشاهده خواهید کرد که کم‌ترین ساخت و ساز ممکن درشان صورت گرفته است. سواحلی به رنگ طلایی و سفید و زیبا که آبی تمیز و کریستالی را جلوی خود دارد و جان می‌دهد برای آفتاب گرفتن، کسب آرامش و آبتنی در دریا.

یکی از جاذبه‌های پاگودپود محیط شهری و جاذبه‌های گردشگری آن‌جاست. توربین‌های بادی ساحلی منظره‌ای زیبا در یکی از سواحل آن ساخته که برای عکاسی لوکیشنی عالی‌ست، صخره‌های خاص کاپورپوراوان نیز منظره‌ی جالب توجه در این بخش ساحلی می‌سازد، چندین بنای تاریخی مثل فانوس دریایی کیپ بوجیدور در آن‌جا واقع شده و جاده‌ی ساحلی معروف پاتاپات به طول ۱.۳ کیلومتر نیز در پاگودپود قرار دارد. پاگودپود جزیره‌ای زیبا و مفرح است که فعالیت‌های آبی و تفریحی متنوعی را می‌توانید در آن‌جا به انجام برسانید و اگر چه تعداد هتل‌های آن به اندازه بوراکای یا دیگر جزایر معروف نیست، اما چندین اقامتگاه‌ مجلل و عالی ساحلی دارد که حتما از بودن در آن‌جاها لذت خواهید برد.

 

۱۰ ریزورت فوق‌العاده ساحلی در بوهول

سبو | Cebu

سبو از جمله معروف‌ترین مقاصد ساحلی در فیلیپین محسوب شده و پروازهای مستقیم بین‌المللی از جاهای مختلف دنیا به آن‌جا انجام می‌شود. وجود سواحل بسیار زیبا و متنوع و تنوع جاذبه‌های گردشگری در سبو باعث شده تا این محل، تا به این حد محبوب باشد. زیبایی این جزیره وصف نشدنی است و ریزورت‌های زیادی هم در نزدیکی ساحل واقع شده تا اقامت شما در این محل را به بهترین شکل ممکن رقم بزنند. فاصله‌ی کم سبو تا جاهایی همچون بوهول نیز باعث شده، خیلی‌ها تورهای ترکیبی فیلیپین را برای اقامت در دو یا حتی سه جزیره‌ی فیلپین انتخاب کنند.

جدا از آفتاب گرفتن در سواحل، انجام فعالیت‌های آبی و فعالیت‌های هیجان‌انگیز در سبو، شما می‌توانید به دیدن آبشارهای زیبای این جزیره بروید، از مراکز تاریخی و فرهنگی دیدن کنید و در طبیعت این جزیره به دیدن جاذبه‌های گردشگری مختلفش بروید. همچنین سبو به خاطر موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد، بیش از ۱۵۰ جزیره کوچک و بزرگ را در اطراف خود می‌بینید و بهترین گزینه برای جزیره گردی در فیلیپین محسوب می‌شود. تنها دلیلی که این جای نوشته به سبو اشاره کردیم، شلوغی این جزیره در ماه‌های اوج سفر است که به خاطر محبوبیت بالای آن‌جا توریست‌های خیلی زیادی به این محل می‌روند.

مامباجائو | Mambajao

مامباجائو پایتخت استان کامیگوین به حساب آمده و به خاطر داشتن سواحل فوق‌العاده زیبا، جنگل گرم سیری بزرگ، آبشارهای متعدد، حیات وحش متنوع و جاذبه‌های تاریخی‌اش معروف است. این مکان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تفریح و خوش‌گذرانی بوده و فرصتی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با سفر به یکی از جزایر فیلیپین، روزهایی متنوع را سر کرده و به انجام فعالیت‌های مختلف در آن‌جا بپردازید.

 

گشت و گذار در مانیل، پایتخت فیلیپین

هیچ خانه مسکونی در مامباجائو قرار ندارد و فقط چند هتل و ریزورت در آن‌جا واقع شده که بهترین آن‌ها بینتانا سا پارایسو است که یک ریزورت ۵ ستاره فوق‌العاده بوده که یک باغ اختصاصی، استخری بزرگ و بسیاری امکانات دیگر در کنار منظره‌ای زیبا را برایتان تدارک دیده است. اگر دوست دارید که در سواحل زیبا قدم بزنید، تفریحات آبی را تجربه کنید و از سمتی دیگر به دل طبیعت جنگلی بزنید و به بالای تپه‌های سرسبز رفته یا از آبشارهایی فوق‌العاده زیبا دیدن کنید، مامباجائو انتخابی بسیار عالی برای شما خواهد بود. این جزیره با محیط شادی که دارد، می‌تواند مقصدی مناسب برای سفرهای خانوادگی نیز به حساب بیاید.

۰۸ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران