بهترین فعالیت‌های توریستی در فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
بهترین فعالیت‌های توریستی در فیلیپین

فیلیپین کشوری در جنوب شرقی آسیا است که از ۷ هزار جزیره زیبا تشکیل شده است. این کشور با جمعیتی در حال رشد سریع بوده و دارای مجموعه‌ای از عناصر طبیعی گاها دشوار است. مثلا ۲۰ آتشفشان فعال در سراسر جزایر وجود دارد و این منطقه همچنین مستعد طوفان و سایر شرایط آب و هوایی سخت است. با وجود این مسائل، نمی‌توان از تور فیلیپین که مواهب طبیعی شگفت‌انگیز و خیره کننده‌ای دارد چشم پوشی کرد. با وجود سواحل ماسه پودری طلایی، آب‌های شفاف کریستالی و جنگل‌های انبوه گرمسیری در کنار فرهنگ و تاریخ کهن آن کارهای متنوع زیادی وجود دارد که ‌می‌توانید در این سفر انجام دهید.

 

چند روزی را در بوراکای بگذرانید

جزیره بوراکای فیلیپین که یکی از نقاط اصلی گردشگری این کشور محسوب می‌شود به خاطرماسه‌های سفید پودری و آب‌های آبی کریستالی‌اش در دنیا شناخته شده است.‌ طول این جزیره تنها ۷ کیلومتر و عرض آن فقط ۵۰۰ متر است، اما مردم برای زیبایی‌های فوق العاده‌ای که جزیره ارائه می‌دهد به اینجا سرازیر می‌شوند. جاذبه اصلی این جزیره سواحل ماسه سفید آن است که به طول ۴ کیلومتر شن سفید در امتداد دریا گسترده شده و توسط رستوران‌ها، هتل‌ها و فروشگاه‌های غواصی احاطه شده است. همیشه در این جزیره بساط مهمانی و آتش بازی به راه بوده و این گونه است که مسافران همیشه سرگرم و در جنب و جوش هستند. با اینکه در طول سال‌ها توسعه جزیره ادامه داشته اما هنوز مکان‌های زیادی برای استراحت و لذت کامل از آرامش طبیعی وجود دارد.

 

زیباترین و خاص‌ترین نقاط فیلیپین

به تماشای زیبایی تراس‌های برنج Banaue بروید

بسیاری از مردم تراس‌های برنج Banaue را "هشتمین عجایب جهان" می‌دانند و وقتی به شکوه قسمتی از آن‌ها نگاه می‌کنید به راحتی می توانید دلیل آن را بفهمید. این تراس‌ها ۲۰۰۰ سال قدمت دارند و با استفاده از ابزار بسیار کمی در کوه‌های Lfugao حک شده‌اند. این تراس‌ها هنوز هم توسط مردم محلی استفاده می‌شوند که سبزیجات و برنج خود را در آنجا می‌کارند، زیرا این زمین‌های مربعی شکل کوه پایه‌ای به طور طبیعی توسط جنگل‌های بارانی اطراف آبیاری می‌شوند.

در شگفتی کلیسای سن آگوستین غرق شوید

کلیسای سن آگوستین فیلیپین که در مانیل واقع شده و یک ساختمان باورنکردنی است، در دوره استعمار اسپانیا ساخته شده است. این کلیسا سومین بنایی است که روی زمین این قسمت ساخته شده است زیرا کلیساهای اول و دوم هر دو از چوب ساخته شده بودند که متاسفانه در اثر آتش سوزی تخریب و از بین رفتند. اما کلیسای سوم از سنگ ساخته شده و بعد از تحمل هفت نوبت زلزله‌های بزرگ تا به امروز دوام آورده است. بسیاری از مردم برای بازدید از این کلیسای زیبا می‌آیند تا با تاریخ باورنکردنی آن آشنا شوند و شکوه نفس‌گیر آن را ببینند.

 

هیجان‌انگیزترین ماجرجویی‌ها در فیلیپین

به بازدید از آتشفشان فعال مایون بروید

در جزیره لوزون یک آتشفشان فعال به نام مایون وجود دارد که به کوه مایون نیز معروف است. این آتشفشان به دلیل شکل مخروطی متقارنش نام مستعار "مخروط کامل" را به خود گرفته است. فوران‌های مکرری در آتشفشان وجود دارد منجر به تخلیه گسترده شهرهای همسایه می‌شود زیرا خاکستر و گلی که بر روی مردم می بارد گاها زندگی را برایشان سخت و یا مختل می‌کند. جدی‌ترین فوران ثبت شده در سال ۱۸۱۴ بود که منجر به از دست دادن بیش از ۱۲۰۰ نفر شد. آتشفشان و مناطق اطراف آن امروزه بخشی از یک پارک ملی بسیار زیبا است که مطمئنا ارزش بازدید در زمانی که در فیلیپین هستید را دارد.

از پارک ملی رودخانه زیرزمینی Puerto Princesa دیدن کنید

اگر به دنبال دیدن چیزی کمی خاص هستید، سفر به این پارک ملی را به شدت توصیه می‌کنیم. این منطقه محافظت شده دارای یک سیستم غاری فوق العاده پیچیده است که رودخانه‌ای به طول ۸.۲ کیلومتر از میان غارها می‌گذرد و مستقیماً به دریا می‌ریزد. همچنین رودخانه زیرزمینی پورتو پرینسسا به عنوان یکی از عجایب هفتگانه طبیعت معرفی شده است. شما می‌توانید سوار بر یک قایق پارویی شوید که راهی عالی برای دیدن رودخانه و آشنایی با صخره‌ها و همچنین هزاران خفاشی است که در آنجا زندگی می‌کنند.

 

لوکس‌ترین هتل‌های فیلیپین را بشناسید

زمانی را در قلعه تاریخی سانتیاگو بگذرانید

قلعه سانتیاگو در مانیل توسط اسپانیایی‌ها به عنوان یک قلعه دفاعی در داخل دیوارهای شهر ساخته شد. این قلعه بین گردشگران تور فیلیپین بسیار محبوب بوده و داستان‌های جذابی درباره آن وجود دارد. خوزه ریزال یک قهرمان ملی فیلیپین بود که تا زمان اعدامش در سال ۱۸۹۶ در داخل قلعه زندانی بود. در حالی که در حال کاوش در قلعه هستید، می‌توانید به ردپاهای برنزی که در زمین تعبیه شده نگاهی بیندازید تا مراحل پایانی زندانیان را قبل از اجرای اعدام ببینید. البته به جز این داستان ناراحت کننده زیبایی‌های معماری و نقش و نگارهای به کار رفته در این کلیسا هر بازدیدکننده‌ای را محو خودش می‌کند.

زمانی را برای استراحت در پارک ریزال اختصاص دهید

این پارک ۶۰ هکتاری در مانیل دارای حوض‌های فراوان، مناطق پیاده‌روی و باغ‌های زینتی است. البته این پارک برای بنای یادبود خوزه ریزال قهرمان ملی به این نام در آمده است، این بنای تاریخی دارای یک میله پرچم ۴۶ متری در جلوی آن است و توسط نگهبانان محافظت می‌شود. مردابی در مرکز پارک وجود دارد که سر بسیاری از قهرمانان فیلیپینی در پایین آن قرار دارد. همچنین کنسرت‌هایی در فضای باز هر یکشنبه عصر برگزار می‌شود، به علاوه فواره‌ای در پارک وجود دارد که با تاریک شدن هوا با چراغ‌های رنگی به رنگ‌های زیبایی در می‌آید. شما می‌توانید هر روز صبح بسیاری از مردم محلی را تماشا کنید که در این پارک تای چی تمرین می‌کنند و به پیاده‌روی و گپ و گفت مشغولند.

 

درباره مانیل پایتخت فیلیپین بدانیم

از تپه‌های شکلاتی لذت ببرید

تپه‌های شکلاتی فیلیپین که در استان بوهول واقع شده‌اند مکان کمیاب و جذابی برای بازدید و سفر هستند. حداقل ۱۲۶۰ تپه در منطقه‌ای به مساحت ۲۰ مایل مربع گسترده شده است. تپه‌های کوچک پوشیده از چمن هستند و با پیشروی فصل خشک، چمن از سبز به قهوه‌ای تبدیل شده و شبیه شکلات می‌شوند. ارتفاع این تپه‌ها از ۳۰ تا ۵۰ متر متغیر است و به عنوان یکی از نمادهای تور فلیپین در نظر گرفته می‌شود هیچ سفری در سراسر این کشور بدون رفتن به تپه‌ها کامل نخواهد بود.

برای تفریحات جزیره‌ای به جزیره مکتان بروید

اگر به دنبال فرار از هر یک از شهرها هستید و قصد دارید فقط زمانی را برای استراحت در یک ساحل زیبا سپری کنید، جزیره مکتان می‌تواند همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید. این جزیره زیبا دارای ورزش‌های آبی زیادی برای شرکت در آن است و مکان‌های غواصی زیادی در اطراف ارائه می‌دهد که مناظر زیبایی از زندگی دریایی محلی را برای شما به نمایش می‌گذارد. جزیره مکتان نیز به دلیل ارتباط با سبو، مکانی عالی برای شروع پرش جزیره شماست. اقامتگاه‌های جزیره برای تمامی بودجه‌ها از مهمان‌خانه‌های مقرون‌به‌صرفه گرفته تا استراحتگاه دلپذیر شانگری لا را در دسترس قرار می‌دهد.

 

۶ جاذبه‌ی زیبا و شگفت انگیز فیلیپین

دنیای واقعی را در جزیره مالاپاسکوآ به دست فراموشی بسپارید

۷۱۰۷ جزیره در فیلیپین وجود دارد، بنابراین دور زدن بین همه آن‌ها تقریبا غیرممکن است، با این حال جزیره مالاپاسکوآ یکی از مواردی است که نباید آن را از دست بدهید. این جزیره یک بهشت ساحلی کوچک است که به شما انزوا و فرصتی برای دور شدن از همه چیز را برای چند روز در حالی که فقط استراحت می کنید ارائه می‌دهد. می‌توانید یک خانه ییلاقی ساحلی کوچک اجاره کنید و برای چند روز در اینجا توقف داشته و با مردم محلی و جامعه آن‌ها معاشرت کنید. زندگی در این جزیره در مقایسه با زندگی در یک کشور غربی و یا جاهای پیشرفته آسیایی هنوز نسبتا ابتدایی بوده و شما احتمالاً برای مدتی روزانه بی‌برق را تجربه خواهید کرد و باید آب معدنی بنوشید، اما وقتی در حال استراحت هستید این چیزها رنگ دیگری به خود می‌گیرند.

برای غواصی به صخره Tubbataha بروید

اگر به غواصی علاقه دارید، پس باید غواصی در صخره Tubbataha را تجربه کنید. این نقطه باشکوه توسط غواصان در دهه ۱۹۷۰ کشف شد و بعدها به خاطر صخره‌های مرجانی باورنکردنی‌اش به شهرت رسید. البته این مکان دور افتاده است و برای رسیدن به آن باید سوار یک قایق شوید، اما به خاطر مناظر زیر آب و زندگی دریایی بزرگی که تجربه می‌کنید، ارزشش را خواهد داشت. فصل غواصی در فیلیپین بسیار کوتاه است، بنابراین مطمئن شوید که بین اواسط مارس تا اواسط ژوئن به سفر می‌روید.

 

۵ اسپای معروف با ماساژورهای حرفه‌ای در فیلیپین

به بازدید دریاچه‌های جزیره کورون بروید

تنها با فاصله کوتاهی از شهر کورون، جزیره کورون را پیدا خواهید کرد که به خاطر دو دریاچه‌اش معروف شده است. برای دسترسی به اولین دریاچه، باید برای ده دقیقه بالا رفتن از زمین‌های شیب دار آماده باشید که مطمئنا شما را کمی از نفس می‌اندازد. سپس به دریاچه کایانگان خواهید رسید که آب شفافی داشته و در دیواره‌های کوه قرار گرفته است. می‌توانید در دریاچه شنا کنید و وسایلتان را روی سکوی چوبی که وجود دارد بگذارید. دریاچه دوم دریاچه باراکودا نام دارد، در اینجا آب می‌تواند به دمای ۳۸ درجه سانتیگراد برسد. برای رسیدن به دریاچه دوم باید از چند صخره دندانه‌دار بالا بروید که شما را مستقیما به دریاچه می‌رسانند.

جزیره تاریخی Corregidor را کاوش کنید

جزیره Corregidor در ورودی خلیج مانیل قرار داشته و به افتخار فیلیپینی‌ها و آمریکایی‌هایی که در دفاع در برابر ژاپنی‌ها در طول جنگ جهانی دوم جان خود را از دست دادند حفظ می‌شود. برای کسانی که می‌خواهند مدت طولانی‌تری این جزیره را تجربه کنند، هتلی با اقامتگاه عالی و کارکنان بسیار آگاه در دسترس است. اگرنه که بهتر است با پیوستن به تورهای هدایت شده اطلاعات کاملی درباره این جزیره و جاهای دیدنی آن کسب کنید.

 

۷ موزه برتر فیلیپین برای آشنایی با فرهنگ و هنر مردم این کشور

روزی با خانواده در پارک اقیانوس مانیل

اگر به دنبال کاری هستید که تمام خانواده از آن لذت ببرند بازدید از پارک اقیانوس مانیل همه را راضی خواهد کرد. این پارک بیش از ۸۰۰۰ متر مربع فضایی برای کاوش دارد. برخی از نکات برجسته این پارک شامل یک تونل ۲۵ متری اکریلیک است که می‌توانید در آن قدم بزنید و زندگی دریایی را از زاویه‌ای دیگر ببینید. همچنین یک نمایشگاه پنگوئن وجود دارد که دارای تعداد زیادی پنگوئن شناگر و یک سرسره طولانی است که می‌توان با سورتمه سوار آن شد. این مجموعه دارای امکانات متنوعی بوده و انتخاب‌های بسیار زیادی برای غذا ارائه می‌دهد که می‌توانید از بین ۲۵ رستوران مختلف هرچه که دوست داشتید را انتخاب کنید.

۱۰ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران