بازدید از ۱۳ آبشار دیدنی فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
بازدید از ۱۳ آبشار دیدنی فیلیپین

فیلیپین دارای تاریخی غنی، غذاهای محلی خوشمزه، مردمی مهمان نواز و بسیاری ویژگی‌های دیگر است که سفر به این کشور را به یک خاطره‌ی فراموش نشدنی بدل می‌کند. با این حال، طبیعت فوق‌العاده زیبای این سرزمین است که باعث می‌شود، خیلی از مردم دنیا در طول سال به تور فیلیپین آمده و از شگفتی‌های طبیعی این کشور دیدن کنند. یکی از بهترین بخش‌های طبیعت فیلیپین، آبشارهای دیدنی این کشور است که در جاهای مختلف قرار شده و هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. در نوشته‌ی امروز ما به معرفی ۱۳ مورد از این آبشارها می‌پردازیم و به شما می‌گوییم که برای دیدنشان، به کجا باید بروید.

 

آبشار لیمونسودان (Limunsudan)

این آبشار ۲۷۵ متری، یکی از شگفتی‌های طبیعی در فیلیپین به حساب می‌آید که در نزدیکی شهر ایلیگان واقع شده و یکی از بزرگ‌ترین آبشارها در این کشور است. مسیر آبی این آبشار پلکانی، در میان جنگل‌های انبوه رد شده و آب خروشان آن از روی صخره‌های سبز به زمین می‌ریزد. مسیر رفتن به این آبشار اگر به شهر نزدیک است اما با توجه به این که پیاده روی در جنگل را پیش رو دارید، خیلی آسان نخواهد بود، به همین دلیل، اگر به سراغ آبشار لیمونسودان بروید، جمعیت کمی از گردشگران را در آن‌جا مشاهده خواهید کرد.

آدرس: 4G6F+XF8, Iligan City, Lanao del Norte

 

آبشار آلیواگواگ (Aliwagwag)

درست بر خلاف گزینه‌ی قبلی، این آبشار که در شهر کاتیل واقع شده، نسبتا آرام است و با پلکان‌های زیاد، در مسیر بسیار زیبا و سرسبز پیش می‌رود. این آبشار در نهایت ۳۰۰ متر طول دارد و تقریبا ۱۲۰ پلکان را شامل می‌شود که منظره‌ای فوق‌العاده زیبا را می‌سازد. ترکیب جنگل سرسبزی که اطراف آبشار را احاطه کرده، صدای آب و شفافیت خود آبشار، مکانی رویایی را به وجود آورده است که خاطره‌ی دیدن آن، هیچ گاه از یادتان نمی‌رود. از کتیل تا آبشار، مسیری ساده را در پیش خواهید داشت و تنها کافی‌ست برای دیدن آبشار، خود را به این شهر برسانید.

 

بهترین سواحل نزدیک به مانیل را بشناسید

آدرس: Compostela - Cateel Rd, Cateel, Davao Oriental

 

آبشار تینوی-آن (Tinuy-an)

تینوی-آن لقب "نیاگارای کوچک فیلیپین را به دوش می‌کشد و به شهر بیسلینگ بسیار نزدیک بوده و مسیر رسیدن به آن‌جا نیز خیلی ساده است. تینوی-آن به اندازه‌ی خیلی از آبشارهای فیلیپین بلند نیست اما اما وقتی بزرگی آن و زیبایی‌اش را ببینید، دیگر برایتان این مسئله مهم نخواهد بود. آبشار تینوی-آن دارای نزدیک به ۱۰۰ متر پهنا بوده و بلندی آن به ۴۰ متر می‌رسد. با توجه به این  چند شاخه از رود از روی این صخره به زمین می‌ریزد، تصویری بسیار زیبا را پای آبشار شکل می‌دهد. تعداد این شاخه‌ها بسته به زمان سال بین ۹ تا ۱۱ مسیر خواهد بودو همیشه یک مه زیبا پای برکه‌ی زیر آبشار شکل می‌گیرد که نمایی بهتر به عکس‌های شما می‌دهد.

آدرس: Borboanan, Bislig, Surigao del Sur

 

آبشار تامارا (Tamaraw)

برای آن‌هایی که در شلوغی‌های مانیل زندگی می‌کنند، رفتن به آبشار تامارا، یک تفریح آرامش بخش است. گردشگران نیز می‌توانند برای فرار از این شلوغی‌ها و داشتن یک روز فرح‌بخش و جذاب در دل طبیعت به این آبشار بروند که در فاصله‌ی بسیار کمی از مانیل واقع شده و فوق‌العاده زیبا هم هست. جدا از زیبایی‌های آبشار، جنگلی سرسبز و محیطی جذاب نیز دور تا دور این محل را گرفته است که به زیبایی‌های آن اضافه می‌کند.

آدرس: villaflor ,puerto galera ,oriental mindoro

 

آبشار تیانگو (Tinago)

شهر ایلیگان به داشتن آبشارهای متعددش معروف است. آبشار تیانگو جزو زیباترین‌های آن‌ها بوده خیلی از گردشگرانی که به این منطقه از فیلیپین می‌روند، از آن‌جا بازدید می‌کنند. این مکان در واقع ترکیبی از ۵ آبشار مختلف است که یک استخر طبیعی کم‌نظیر را در زیر پای خود می‌سازد. جدا از زیبایی خیره کننده آبشار تیانگو، می‌توانید در این محل به آبتنی هم بپردازید، پس حتما لباس شنا همراه ببرید.

 

نگاهی اجمالی به هزینه زندگی در فیلیپین

آدرس: 555P+P95, Iligan City, Lanao del Norte

 

آبشار آلالوم (Alalum)

رفتن به آبشار آلالوم، مثل خیلی دیگر از انتخاب‌های امروز ما، آنقدر ساده نیست. شما باید یک مسیر کوهستانی را برای رفتن به این محل پیش ببرید. از طرفی این مسئله باعث شده تا این محل دست نخورده باقی بماند و یک تجربه‌ی کامل از طبیعت گردی در فیلیپین را برایتان به همراه داشته باشد. البته همه چیز در این محل دست نخورده نیز و یک سکو برای گردشگران تهیه دیده شده تا بتوانند از آن‌جا به منظره‌ی منطقه نگاه بندازند. البته از محل آبشار تا آن‌جا، باید کمی کوهپیمایی کنید اما مسیر خیلی سخت نیز و بعد از چند دقیقه به این محل می‌رسید.

آدرس: Sayre Hwy, Sumilao, Bukidnon

 

آبشار مارینا کریستینا (Maria Cristina)

یکی دیگر از آبشارهای نزدیک به ایلیگان که از جمله بزرگ‌ترین‌ها در فیلیپین به حساب می‌آید. این محل حدودا ۲۰ دقیقه از مرکز شهر فاصله داشته و از رودخانه آگوس نشات می‌گیرد که از دل جنگلی زیبا، خود را به این صخره‌ی بزرگ رسانده و با شدت از آن‌جا به پایین می‌ریزد. این آبشار هم در کنار این که یکی از مناطق گردشگرپذیر فیلیپین است، از آن برای تامین برق شهر نیز استفاده می‌شود.  آبشار کمی بیشتر از ۹۰ متر ارتفاع داشته و منظره‌ی سرسبز و دلچسبی اطراف خود دارد اما با توجه به نیروگاه برق، در حال حاضر شنا کردن در آبگیر نزدیک آبشار ممنوع است. اگر خوش شانس باشید و در زمان بازگشایی سد به این محل برسید، یکی از تصاویر فوق‌العاده‌ی رهاسازی آب را در نزدیکی آبشار می‌بینید که در نوع خود بی‌نظیر است.

 

۷ مکان کم‌تر شناخته شده در فیلیپین

آدرس: Misamis Oriental - Maria Cristina Boundary Rd, Iligan City, Lanao del Norte

 

آبشار میمبالوت (Mimbalot)

باز هم نزدیکی شهر ایلیگان و یک آبشار دیگر که البته بر خلاف دیگر گزینه، یک مکان گردشگری با امکانات خیلی خوب بوده و برای اکو توریست و انجام فعالیت‌های ماجراجویانه همچون زیپلاین آماده شده است. در کنار این آبشار امکانات رفاهی خیلی خوبی تهیه دیده شده، یک استخر بزرگ برای شنا در آب آبشار تهیه دیده دیده شده است و حتی اگر قصد اقامت در این منطقه را داشته باشید، می‌توانید در ریزورت پارادیس ایلیگان اقامت کنید. در مجومع آبشار میمبالوت برای خانواده‌هایی که می‌خواهند از آبشارهای فیلیپین استفاده کنند و محدودیت‌هایی برای رفتن به نقاط کوهستانی دارند، گزینه‌ای بسیار خوب به حساب می‌آید.

آدرس: 55JC+45R, Iligan City, Lanao del Norte

 

آبشار کابیگان (Kabigan)

شهر پاگودپود، از جمله جاهایی در فیلیپن است که به داشتن سواحل زیبای سفید رنگ معروف بوده اما چیزی که عموما گردشگران آن را فراموش می‌کنند، طبیعت جنگلی خاص آن بوده که در خود، جاهای دیدنی همچون آبشار کابیگان را نگه می‌دارد. این آبشار که ارتفاعی ۳۰ متری داشته، منظره‌ای خاص و جاذبه‌ای متفاوت را در این قسمت از شهر می‌سازد. در کنار این آبشار هم می‌توانید شنا کنید، هم پیک نیک بزنید و هم این که به عکاسی بپردازید.

آدرس: HVR7+HW8, Pagudpud, Ilocos Norte

 

آبشار پاگسانجان (Pagsanjan)

آبشار پاکسانجان از مکان‌های بسیار معروف در فیلیپین به حساب می‌آید که در نزدیکی شهر کاویتینی واقع شده است. اگر چه می‌توان از مسیری سخت با کوهپیمایی به این محل رسید اما اغلب گردشگران به وسیله‌ی کانو به پاگسانجان می‌روند و از این مکان زیبا دیدن می‌کنند. آبشار دارای ارتفاعی نزدیک به ۱۲۰ متر بوده، زیرش یک برکه‌ی بزرگ است و دو تا دور آن از سال ۱۹۷۰ میلادی، پارک ملی و منطقه‌ای محافظت شده قلمداد می‌شود.

 

زیباترین ریزورت‌های ساحلی فیلیپین

آدرس: Cavinti, Laguna

 

آبشار کاوسان (Kawasan)

احتمالا پربازدیدترین آبشار در میان جاهایی که در این لیست به شما معرفی کردیم، آبشار کاوسان باشد. این مکان در بادیان واقع شده و یکی از جاذبه‌های مهم در نزدیکی سبو به حساب می‌آید و همین نزدیکی به سبو در کنار زیبایی آبشار، باعث شده تا این محل بی‌نهایت پرطرفدار باشد. البته آبشار کاوسان از آن دست جاهایی است که بیشتر به خاطر برکه‌ی بسیار جذاب با زمردینش معروف است و اغلب برای لذت بردن از طبیعت جنگلی و همچنین شنا کردن در طبیعت به آن‌جا می‌روند.‌

آدرس: R92F+WMR, Badian, 6031 Cebu

 

آبشار سون (Seven)

بر خلاف آبشارهای آرام و بی سرو صدای دیگر، آبشار سون پر سر و صدا است و آب آن با شدت به پایین می‌ریزد. سون در نزدیک دریاچه‌ی سبو واقع شده و به همین دلیل جزو جاهای پربازدید در نزدیکی سبو محسوب می‌شود. از خوبی‌های آبشار سون این است که فاصله‌ی نسبتا کمی از شهر دارد و برای رفتن به آن‌جا نباید فاصله‌ی زیادی را پیاده طی کنید. منطقه‌ای که آبشار سون در آن واقع شده، یک مکان بسیار زیبا برای طبیعت گردی بوده و از طرفی چند مکان تاریخی هم در خودش دارد که برای آن‌ها که اهل گشت و گذار در این گونه ابنیه هستند، ایده‌آل بره نظر می‌آید.

 

لوازم ضروری برای سفر به فیلیپین

آدرس: Lake Sebu, South Cotabato

 

آبشار آسیک آسیک (Asik-Asik)

هیچ کدام از آبشارهایی که در این نوشته آورده‌ایم، با آسیک آسیک قابل مقایسه نیستند. رفتن به آسیک آسیک کمی سخت است و طول می‌کشد تا به آن‌جا برسید اما به محض رسیدن به این مکان، زیبایی آن‌جا شما را شیفته خود خواهد کرد. مکانی رویایی که آب رودخانه را از میان درختان و گیاهان مختلف و از صخره‌ای بزرگ به پایین می‌ریزد. آبشار آسیک آسیک در شمال کوتاباتو واقع شده و اطرافش را نیز جنگلی فوق‌العاده احاطه کرده است. با این که پهنای این آبشار زیاد است اما ارتفاع آن نیز به حدود ۶۰ متر می‌رسد. آسیک آسیک از آن‌ جاهایی است که شدیدا برای عکاسی پیشنهاد می‌شود.

آدرس: Alamada, Cotabato

۰۲ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران