بازدید از جذاب‌ترین قلعه‌های فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
بازدید از جذاب‌ترین قلعه‌های فیلیپین

سفر با تور فیلیپین یکی از آرزوهای هر گردشگری است. در این سرزمین جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی بسیار زیادی وجود دارند که هر یک از آن‌ها در نوبه خود می‌تواند توریست‌ها را شیفته خود کند. از جمله پرطرفدارترین مکان‌ها بناهای تاریخ و قدیمی هستند که قدمت و تاریخچه فیلیپین را به نمایش می‌گذارند. در بین این بناها نیز قلعه‌ها از شهرت زیادی برخوردار هستند. به طوری که سالانه مورد بازدید توریست‌ها مختلفی که از سراسر جهان به فیلیپین سفر می‌کنند واقع می‌شوند. هر یک از این قلعه‌ها به دوره مختلفی از تاریخ تعلق داشته و هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کنند. در این مقاله همراه ما باشید تا شما گردشگران را با جذاب‌ترین قلعه‌های این سرزمین آشنا شوید.

 

قلعه تای (TAI CASTLE)

از جمله جذاب‌ترین قلعه‌های فیلیپین قلعه تای نام دارد. این قلعه با داشتن داستانی جذاب این روزها به مکانی برای بازدید اغلب گردشگران تبدیل شده است. به طوری که گفته می‌شود این مکان به عنوان رویای یک دختر برای ملکه شدن ساخته شده است. این قلعه دارای سبک معماری بسیار باشکوهی است. بازدید کنندگان قطعا با دیدن سازه سنگی بنا، فرش‌های قرمز، مبلمان روکش طلا و ... عاشق و شیفته آن خواهند شد. قلعه تای هم از نظر معماری داخلی و هم از نظر معماری خارجی دارای ویژگی‌ها و سبک معماری جذابی است. برای دستیابی به آن باید به منطقه‌ای به نام Royal Tagaytay Estates در فیلیپین بروید. تمامی علاقه‌مندان می‌توانند در طو ایام هفته به این مکان رفته و از آن دیدن کنند.

 

قلعه فانتزی ورلد (FANTASY WORLD CASTLE)

ساخت دنیای فانتزی یا همان FANTASY WORLD CASTLE، که تصور میشد دیزنی لند فیلیپین باشد، اولین بار در سال ۲۰۰۱ آغاز شد اما متاسفانه ساخت آن هرگز به پایان نرسید. این قلعه خارق‌العاده و رنگارنگ الهام گرفته از سبک معماری دوران قرون وسطا است که قبلا متعلق به یک تاجر ژاپنی بود. این مکان در منطقه Barangay Mayasang  قرار گرفته و برای بازدید باید خود را به آنجا رساند. در حال حاضر قلعه فانتزی ورلد توسط یکی از نهادهای فیلیپین و با حساسیت بالایی نگهداری می‌شود و سالانه توریست‌های بسیاری برای بازدید و گردش به آنجا می‌روند.

 

جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده فیلیپین

 

قلعه ریورستون (RIVERSTONE CASTLE)

قلعه ریورستون واقع در حومه آرگائو - سبو، یک شاهکار معماری در فیلیپین به شمار می‌رود. این مکان نتیجه همکاری بین یک خانواده محلی و دوستان خارجی او است که با هدف انجام یک فعالیت بوم گردی ساخته شده است. گفته می‌شود این قلعه سنگی که سبک معماری آن از قلعه‌های قرون وسطایی اروپا الهام گرفته شده توسط سنگ‌های رودخانه‌های مجاور همین منطقه بنا شده است؛ از این رو ریورستون نامیده می‌شود. در گذشته قلعه ریورستون استراحتگاه و پارک تفریحی برای گردشگران به شمار می‌آمد که امروزه به یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب در فیلیپین تبدیل شده است.

 

زیارتگاه سیمالا (SHRINE OF SIMALA)

زیارتگاه سیمالا، که بسیاری از افراد آن را با نام صومعه مقدس نیز می‌شناسند امروزه به یکی از جذاب‌ترین قلعه‌هایی که می‌توان در فیلیپین از آن بازدید کرد تبدیل شده است. چرا که علاوه بر سبک معماری منحصر به فرد و زیبایی ظاهری که دارد در بین افراد و به خصوص بومیان منطقه ارزش معنوی بالایی نیز به دست آورده است. تاریخچه ساخت آن به سال ۱۹۹۸ میلادی برمی‌گردد.  زیارتگاه سیمالا بر روی تپه‌ای در منطقه‌ای به نام سیبونگا – سبو واقع گردیده و توسط درختانی قدیمی و زیبا احاطه شده است. علاوه بر موارد گفته شده این بنا به دلیل حوادث معجزه‌آسایی مانند ریختن اشک تصویر مریم مقدس در آن که توسط بومیان بیان می‌شود به شهرت و محبوبیت بالایی رسیده است.

 

تپه‌های شکلاتی، جاذبه طبیعی فیلیپین

 

قلعه رویینس (THE RUINS)

آخرین مورد از جذاب‌ترین قلعه‌های فیلیپین که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم به قلعه رویینس شهرت دارد. شهرت این بنا به سال‌های قبل از جنگ جهانی دوم بر می‌گردد. داستان از این قرار است که این سازه قبلا یک عمارت باشکوه مانند قلعه بود که در دهه ۱۹۰۰ توسط یک شخص عاشق دل شکسته ساخته شد. او مردی بوده که همسر خود را از دست داده و سعی داشت تا درد از دست دادن همسرش را با ساخت و ساز این قلعه فراموش کند. این عمارت توانست از جنگ جهانی دوم جان سالم به در ببرد و اکنون یکی از بناهای دیدنی مشهور در تالیسای محسوب می‌شود.

 

۶ جاذبه‌ی زیبا و شگفت انگیز فیلیپین

۱۳ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران