جذاب‌ترین جاذبه‌های طبیعی فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
جذاب‌ترین جاذبه‌های طبیعی فیلیپین

یکی از دلایلی که سبب شده تا تور فیلیپین این روزها به یکی از محبوب‌ترین تورهای گردشگری در بین توریست‌ها تبدیل شود، داشتن جاذبه‌های متنوع و گوناگون می‌باشد. برای اینکه بتوان حداکثر استفاده را از روزهای سفر خود داشت و از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی آن بازدید کرد باید قبل از برنامه‌ریزی با جاذبه‌های گردشگری مقصد آشنا شوید. در صورتی که برنامه سفر به فیلیپین و بازدید از طبیعت‌های زیبا و مسحور کننده آن را در سر دارید در این مقاله همراه ما باشید. چرا که این بار جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری طبیعی فیلیپین را گردآوری و معرفی کرده‌ایم.

 

کوه پالاگ (Mount Pulag)

کوه پالاگ با داشتن ارتفاعی در حدود ۲۹۲۲ متر از سطح دریا و داشتن چشم‌اندازی زیبا از طبیعت فیلیپین توانسته به یکی از بهترین مکان‌ها برای عاشقان طبیعت در این کشور تبدیل شود. کسانی که به بازدید از این کوه زیبا بروند می‌توانند از پارک ملی پولانگ نیز که در همین حوالی قرار دارند دیدن کنند. پارک ملی پولانگ زیستگاه حیوانات مختلفی مثل گوزن فیلیپین، موش سفید عظیم الجثه و ... می‌باشد. علاوه بر آن در این محدوده اقامتگاه‌های دوست داشتنی نیز وجود دارند که در صورت تمایل می‌توانید اقامتی به یادماندنی را در یکی از آن‌ها داشته باشید.

 

معرفی بزرگ‌ترین مراکز خرید فیلیپین

آگوسان مارش (Agusan Marsh)

از دیگر مکان‌هایی که می‌توان نام آن را در لیست جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری طبیعی فیلیپین قرار داد، تالاب آگوسان مارش است. این تالاب امروزه به یک منطقه محافظت شده تبدیل شده است که علاقه‌مندان می‌توانند با رعایت یکسری محدودیت‌ها از آن بازدید کنند. در تالاب آگوسان مارش پرندگان کمیاب و تمساح‌هایی با نژاد لولونگ که امروزه این مکان به زیستگاه آن‌ها تبدیل شده است به چشم می‌خورند. اگر به طبیعت‌گردی علاقه دارید توصیه می‌کنیم در سفر خود با تور فیلیپین حتما از این تالاب جذاب دیدن کنید.

تپه شکلات (Chocolate Hill)

قطعا تپه شکلاتی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری فیلیپین خواهد بود. تپه شکلاتی در بوهول قرار داشته و به دلیل ظاهری که از دور شبیه به شکلاتی خوشمزه است با این نام نامیده می‌شود. البته در فصل‌های بهار و تابستان این تپه‌ها رنگ سبز به خود می‌گیرند که در هر دو صورت بسیار زیبا و دیدنی هستند. طبق گفته زمین‌شناسان این تپه‌های شکلاتی از جنس سنگ آهک و فسیل موجودات دریایی مثل مرجان‌ها به وجود آمده‌اند.

 

۷ هتل جذاب روی آب در فیلیپین

دونسول (Donsol)

اگر عاشق طبیعت فیلیپین و همچنین تفریحات دریایی هیجان‌انگیز هستید، دونسول مکانی است که بازدید از آن را در تور فیلیپین هرگز نباید از دست دهید. دونسول به پایتخت کوسه‌ها و نهنگ‌ها شهرت دارد و به دلیل وجود نهنگ‌های بسیار زیاد آن را با نام کوچه نهنگ‌ها نیز می‌شناسند. اغلب کسانی که به غواصی علاقه دارند صرفا برای شنا در آب‌های این منطقه در کنار کوسه‌ها و نهنگ‌ها مسیر دونسول را در پیش می‌گیرند. البته مهم نیست که قبلا تجربه غواصی داشته‌اید یا نه چرا که در این مکان تجهیزات و آموزش‌های لازم قبل از هر کاری در اختیار شما قرار داده می‌شوند.

کرون، پالاوان (Coron, Palawan)

پنجمین مورد از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری طبیعی فیلیپین که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، کرون پالاوان است. در اصل کورون نام جزیره‌ای کوچک با چشم‌اندازهایی فوق‌العاده زیبا است. مسافرانی که مسیر کرون پالاوان فیلیپین را در پیش می‌گیرند می‌توانند روزی به یادماندنی در میان طبیعتی خارق‌العاده را سپری کنند. از جمله جذاب‌ترین بخش‌های این منطقه می‌توان جاذبه‌های طبیعی آهکی، سواحل زیبا، چشمه‌های آب گرم و دریاچه کایانگان را نام برد. علاوه بر تمامی این موارد در این جزیره می‌توان مکان‌های بسیار زیبا و مناسبی را برای داشتن تجربه غواصی در فیلیپین کشف کرد. اگر تصمیم به غواصی در جزیره کرون پالاوان را گرفتید بازدید از کشتی‌های دریایی ژاپنی که در جنگ جهانی دوم توسط آمریکایی‌ها غرق شده‌اند را فراموش نکنید.

 

اینستاگرامی‌ترین نقاط مانیل، فیلیپین

ساحل بوراکای (Boracay Beach)

از جمله زیباترین سواحل فیلیپین برای گذراندن روزی به یادماندنی برای آبتنی و تفریحات آبی، ساحل بوراکای است. این ساحل با داشتن شن‌های نرم و سفید رنگ خود توانسته علاوه بر فیلیپین در سطح جهانی محبوبیت بالایی پیدا کند. به طوری که در نظرسنجی‌های انجام شده در رتبه چهارم بین زیباترین سواحل دنیا قرار بگیرد. البته زیبایی فوق‌العاده و شهرت بالای سواحل بوراکای در فیلیپین سبب شده تا در اغلب روزهای سال مملو از گردشگران باشد؛ بنابراین رفتن به آن را برای کسانی که دنبال مکانی دنج و آرام برای آفتاب گرفتن هستند پیشنهاد نمی‌دهیم.

آتشفشان مایون (Mayon Volcano)

کشور فیلیپین علاوه بر سواحل پرآوازه‌ با آتشفشان‌های جذاب خود نیز شهرت دارد. بنابراین نمی‌توان از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری طبیعی فیلیپین صحبت کرد اما نامی از آتشفشان مایون نبرد. این آتشفشان دارای حالتی مخروطی بوده و حالتی نیمه فعال دارد. به همین دلیل بازدید و تماشای آن از دور توصیه می‌شود. دولت فیلیپین آتشفشان مایون را جز مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی کشور دانسته و تلاش بسیاری در نگه‌داری آن دارد.

 

گردش در پارک کروکودیل داوائو فیلیپین

آتشفشان تال (Taal Volcano)

از دیگر آتشفشان‌هایی که در فیلیپین فرصت بازدید از آن را خواهید داشت، آتشفشان تال است. تال به عنوان کوچکترین آتشفشان فعال جهان شناخته می‌شود در حوالی سومین دریاچه بزرگ فیلیپین یعنی دریاچه تال واقع شده است. کسانی که به بازدید از این آتشفشان بروند فرصت بازدید از دریاچه تال که از زیباترین دریاچه‌های دنیا محسوب می‌شود را نیز خواهند داشت.

رودخانه زیر زمینی پالاوان (Palawan Underground River)

رودخانه زیرزمینی پالاوان توانسته نام خود را در لیست عجایب هفتگانه طبیعی در دنیا گنجانده و آن را در لیست جهانی یونسکو به ثبت برساند. بافت این رودخانه نمایی فوق‌العاده زیبا و متفاوتی به آن بخشیده است که هر بیننده‌ای را شگفت‌زده می‌کند. اهمیت این رودخانه به قدری بالا است که دولت فیلیپین آن را منطقه محافظت شده نامیده و از آن مراقبت می‌کند.

 

لوکس‌ترین هتل‌های فیلیپین را بشناسید

ریف توباتاها (Tubbataha Reef)

ریف توباتاها، نامی است که بر روی صخره‌ای منحصر به فرد در فیلیپین گذاشته‌اند و امروزه نام آن در لیست میراث جهانی یونسکو به چشم می‌خورد. علاقه‌مندان به بازدید از این صخره با ابهت می‌توانند از پارک دریایی ملی ریف توباتاها نیز دیدن کنند. چرا که این صخره در حقیقت درون این پارک آبی برای محافظت بیشتر قرار داده شده است.

۲۱ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران