جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده فیلیپین

وجود جاذبه‌­های طبیعی فوق­‌العاده فیلیپین آن را به یکی از مقاصد گردشگری جهان تبدیل کرده است. فیلیپین در غرب اقیانوس آرام و بین دریای چین قرار گرفته است. جزیره­‌های زیاد (بیش از ۷۰۰۰ جزیره) و زیبایش جذاب­‌ترین مقصد توریست‌­ها برای سفر با تور فیلیپین است. برای داشتن سفری بی­‌نظیر و فراموش نشدنی بی­‌شک باید فیلیپین را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنید. داشتن آب و هوای گرمسیری، دریا و سواحل زیبا جاذبه­‌های طبیعی فوق‌­العاده­ فیلیپین را شکل داده است. با ما همراه باشید تا شما را با زیبایی‌­های غیر قابل توصیف طبیعت فیلیپین بیشتر آشنا کنیم.

 

ریف توباتاها (Tubbataha Reef)

ریف توباتاها یکی از اصلی‌­ترین جاذبه­‌های طبیعی فوق‌­العاده فیلیپین است که با ثبت در یونسکو جهانی شده است. ریف توباتاها در واقع آب سنگ مرجانی هستند که در اثر آتشفشان‌­ها به وجود آمده‌­اند. با گذشت زمان آتشفشان‌­ها غیر فعال شدند و جزیره غرق در آب شد. به مرور زمان مرجان­‌ها به رشد خود ادامه دادند و سر از آب بیرون کشیدند. در نتیجه به یکی از اصلی­‌ترین جاذبه­‌های فوق­‌ا‌لعاده فیلیپین تبدیل شدند. تنوع زیستی فوق‌العاده­‌ای در این محدوده وجود دارد. همین باعث شده است تا ریف توباتاها به مکانی برای علاقه‌­مندان به غواصی تبدیل شود. از جمله گونه­‌های جانوری که در این محل می‌­توان نام برد عبارتند از: ۳۶۰ گونه مرجانی، ۶۰۰ گونه ماهی، ۱۳ گونه از نهنگ­‌ها و دلفین‌­ها، ۱۲ گونه کوسه­‌ها، لاک پشت‌­های سبز دریایی، و بیش از ۱۰۰ گونه پرنده. آب سنگ­‌های مرجانی ریف توباتاها در دریای سولو در جنوب غربی فیلیپین واقع است.

 

معرفی ۸ پارک و مرکز تفریحی برتر فیلیپین

 

رودخانه زیر‌زمینی پالاوان  (Palawan Underground River)

بی‌­شک اگر صحبت از جاذبه­‌های طبیعی فوق­‌العاده فیلیپین شود رودخانه زیر زمینی پالاوان یکی از آن­‌ها خواهد بود. نام رودخانه زیر زمینی پالاوان را می­‌توان تحت عنوان یکی از عجایب هفت­گانه جهان در لیست یونسکو مشاهده کرد. این رودخانه غار مانند در جزیره پالاوان فیلیپین و نزدیکی شهر پورتو پرینسسا واقع است. عمق این غار بیش از ۲۴ کیلومتر است. رودخانه زیر زمینی پالاوان تقریبا ۳۵۰ متر طول دارد. غار رودخانه زیر زمینی پالاوان دومین رودخانه زیرزمینی بزرگ دنیا است. اگر مایل به دیدن این عجایب هفتگانه هستید می­‌توانید از شهر پورتو پرینسسا فیلیپین به این مکان فوق‌­العاده دسترسی پیدا کنید.

 

 

آتشفشان تال  (Taal)

آتشفشان تال تحت عنوان کوچک­ترین آتش­فشان فعال دنیا خود را به یکی از جاذبه­‌های طبیعی فوق­‌العاده فیلیپین تبدیل کرده است. دریاچه تال یکی از دریاچه­‌های بزرگ کشور فیلیپین می‌­باشد که هم جوار آتشفشان تال است. در لیست ۱۰ تا از زیباترین دریاچه‌­های جهان، دریاچه تال توانسته است خود را جای دهد. اگر عاشق طبیعت و زیبایی­‌های آن هستید و سفری به فیلیپین داشتید هرگز دیدن آتشفشان تال را در ۵۰ کیلومتری پایتخت فیلیپین از دست ندهید.  

 

هتل‌های نوستالژیک فیلیپین که شما را به سفر زمان می‌برند

 

آتشفشان مایون (Mayon)

درست هست که همواره توصیه می­کنیم تا جاذبه­‌های طبیعی فوق‌­العاده فیلیپین را از نزدیک مشاهده کنید و از دیدن آن لذت ببرید. ولی این‌بار قضیه کاملا متفاوت است. آتشفشان مایون یکی از آتشفشان­‌های نیمه فعال دنیا است. این آتشفشان در مرز شمالی شهر لوگازی در منطقه بیکول در کشور فیلیپین قرار دارد. سازمان توریسم و گردشگری در فیلیپین آتشفشان مایون را به عنوان یکی از مهم­‌ترین میراث طبیعی نام می­برد. ما هم دیدن این آتشفشان فوق­‌العاده را توصیه می‌­کنیم ولی از دور!

 

 

بوراکای (Boracay)

امکان ندارد صحبت از جاذبه‌­های طبیعی فوق‌­العاده فیلیپین باشد ولی نامی از سواحل زیبای آن به گوش نرسند. ساحل بوراکای به دلیل داشتن شن و ماسه سفید رنگش در بین مردم دنیا بسیار محبوب شده است. قانع کننده‌­ترین دلیل برای رفتن به ساحل بوراکای فیلیپین داشتن رتبه چهارم در بین زیباترین جزایر دنیا است. پر بازدیدترین فصل سال برای این ساحل زیبا فصل­‌های سرد سال است. با انتخاب ساحل بوراکای برای سفر خود علاوه بر ساحل، دریا و طبیعت فوق­‌العاده می‌­توانید از رستوران­‌ها و استراحتگاه‌­های این مکان نیز بهره‌­مند شوید.

 

۱۰ رستوران برتر بوراکای فیلیپین برای نوش جان کردن بهترین غذاهای فیلیپینی

 

کرون پالاوان (Coron Palawan)

اگر می­‌خواهید نمونه کوچکی از جاذبه­‌های طبیعی فوق‌­العاده فیلیپین را ببینید جزیره کرون پالاوان بهترین انتخاب می­‌تواند باشد. در این جزیره کوچک گونه­‌های طبیعی متنوع و فراوانی وجود دارد. اگر به غواصی علاقه داشته باشید کرون پالاوان مناسب شما است. جاذبه های طبیعی آهکی، سواحل بی­نظیر، چشمه­‌های آب گرم و دریاچه کایانگان از دیگر مناطق دیدنی و تفریحی این جزیره کوچک است.

 

 

دونسول  (Donsol)

کوچه نهنگ‌­ها! بار اول این نام می­‌تواند برای شما بسیار عجیب باشد. ولی با سفر به آنگ آلام کو تالاگا، که در دونسل فیلیپین قرار دارد متوجه خواهید شد که این اسم زیاد هم عجیب و بی­‌ربط نیست. چرا که نهنگ‌­ها و کوسه­‌های زیادی در این منطقه زندگی می­‌کنند. توریست­‌ها و گردشگران جهانی به عنوان یکی از جاذبه‌­های طبیعی فوق‌­العاده فیلیپین دیدن دونسل را از بایدهای برنامه سفری خود می­‌دانند. غواصان با این کوسه­‌ها شنا می­کنند و آن را نمادی از هم‌زیستی کوسه با انسان می­‌دانند. قطعا تجربه شنا با کوسه­‌ها بی­‌نظیر خواهد بود.

 

۷ مکان جادویی و رویایی در فیلیپین برای دوچرخه‌سواری و کشف طبیعت

 

تپه شکلات

تغییر رنگ این تپه‌­ها باعث شده است تا لقب تپه‌­های شکلات را به خود اختصاص دهند. این تپه­‌ها گاه به رنگ سبز و گاه به رنگ قهوه­‌ای در می­‌آیند. در هر دو حالت این تپه‌­ها رنگ یک‌دستی دارند. همین مشخصه تپه­‌های شکلات را به یکی از جاذبه‌­های طبیعی فوق‌­العاده فیلیپین تبدیل کرده است. جنس این تپه‌­ها سنگ آهک و فسیل موجودات دریایی مانند مرجان‌ها است. بوهول محل قرارگیری این تپه­‌های زیبا و البته خوشمزه در فیلیپین است.

 

 

کوه پالاگ  (Mount Pulag)

سومین کوه مرتفع فیلیپین که در لیست جاذبه‌­های طبیعی فوق­‌العاده فیلیپین ما برای خود جای باز کرده است کوه پالانگ است. کوه پالانگ در واقع زیست­گاه حیوانات بومی فیلیپین است. پارک ملی پولانگ در کنار این جاذبه طبیعی قرار دارد. با رفتن به پارک جنگلی پولانگ و یک شب اقامت در آنجا بهشت زمینی را تجربه کنید.

 

۸ غذای خیابانی خوشمزه فیلیپینی

۲۸ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران