تپه‌های شکلاتی، جاذبه طبیعی فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
تپه‌های شکلاتی، جاذبه طبیعی فیلیپین

فیلیپین، مجمع الجزیره‌ای زیبا در آسیای شرقی پر از جاذبه‌های گردشگری طبیعی است که نظیر آن در دیگر نقاط دنیا کمیاب است. در سفرتان با تور فیلیپین، از طبیعت بکر و زیبای این کشور لذت خواهید برد. کوه‌‌ها، دریا و درختان فراوانی هستند که شما در این جزیره خواهید دید. تپه‌های شکلاتی یکی از مشهورترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری فیلیپین است.

 

تپه‌های شکلاتی Chocolate Hills of Bohol

تپه‌های شکلاتی Chocolate Hills با شکل و شمایل خاص خود در فیلیپین، به عنوان "هشتمین شگفتی جهان" لقب گرفته است و یک جاذبه گردشگری بسیار مشهور است که به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد و منظره‌ای که دارد توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. این تپه‌ها در مساحتی به طول ۵۰ کیلومتر مربع یا کمی بیشتر پراکنده شده‌اند و از نظر اندازه از ۳۰ متر تا ۱۲۰ متر ارتفاع دارند. این کوه‌ها را وقتی از هواپیما و از بالا تماشا می‌کنید، با شکوه ترند و هزاران تپه را در کنار هم مشاهده خواهید کرد.

 

شالیزارهای پلکانی بانائو و باتاد فیلیپین

Chocolate Hills of Bohol


چه چیزی باعث شهرت Chocolate Hills شده است؟

آنچه که این تپه‌های شکلات آهکی را منحصر به فرد کرده است، این است که آنها کاملا در چمن پوشانده شده‌اند و شکل مخروطی کم و بیش شبیه، برای همه آنها یکی است و فقط اندازه آنها متفاوت است. اما از دور که به آنها نگاه کنید، به نظر می‌رسد از نظر شکل تقریباً متقارن هستند. این چمن‌ها در فصول سرد و خشک‌تر به رنگ قهوه‌ای شکلاتی تیره دیده شده و شباهت آن به شکلات از اینجا پدید می‌آید. گاهی هم درختانی بر پایه تپه‌ها رشد می‌کنند و حلقه‌هایی سرسبز و تند و تیز در اطراف تپه‌های مخروطی تشکیل می‌دهند.

 

Chocolate Hills of Bohol


افسانه تپه‌های شکلات

رایج است که فیلیپینی‌ها درباره اسطوره‌ها و افسانه‌های اطراف یک مکان خاص صحبت کنند، به خصوص اگر منشأ آن ناشناخته باشد یا هیچ توضیحی در پشت آن وجود ندارد. در حالی که برخی می‌گویند که این افسانه‌ها فقط برای جلب توجه کنجکاوی کودکان فیلیپینی گفته می‌شوند. داستان پشت (the origins of the pride) در منطقه ویسایان نیز از این قاعده مستثنی نیست. طبق افسانه‌ها، تپه‌ها به دلیل وجود دو غول فئودو به وجود آمدند که سنگ‌ها ، تخته سنگ‌ها و ماسه‌ها را به سمت یکدیگر شلیک کردند. پس از پایان مبارزه آنها، این موضوع سرانجام منجر به آشفتگی بزرگی از تپه‌ها شد. افسانه دیگری وجود دارد که اینگونه می‌گوید: غول دل‌شکسته‌ای بسیار گریه کرد و اشک ریخت که منجر به شکل گیری این تپه‌های آهکی شد.

 

درباره مانیل پایتخت فیلیپین بدانیم

Chocolate Hills of Bohol


چگونه تپه ها به وجود آمدند

از افسانه‌ّها که بگذریم، نظریه زمین شناسی گسترده‌ای که مورد استقبال شکل گیری عجیب این تپه‌ها قرار گرفته، این است که تپه‌ها نتیجه هوازدگی سنگ آهک‌های دریایی بوده است. انحلال سنگ آهک هزاران سال پیش تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند بارندگی و فرسایش زیر آب قرار گرفت. طبق مشاهدات، این سازندهای زمین شناسی نتیجه فرسایش سنگ آهک‌هایی بوده‌اند که از سطح دریا بالا رفته و به دلیل فرآیندهای تکتونیکی شکسته شده‌اند. نظریه دیگری می‌گوید که قبلاً تپه‌ها، صخره‌های مرجانی بودند که پس از تغییر زمین شناسی در زیر آب‌ها فوران کردند.

 

Chocolate Hills of Bohol


از نظر جغرافیایی، تپه‌های شکلاتی در مناطقی چون ساگبیان (Sagbayan)، باتوان (Batuan)، کارمن (Carmen)، بیلار (Bilar)، سیرا بولونز (Sierra Bullones) و والنسیا پخش شده است.


بهترین زمان و مکان برای دیدن تپه‌های شکلاتی

اگر شما می‌خواهید تپه‌ها را وقتی شکلاتی رنگ هستند (فصل خشک) ببینید، این فصل از اواخر آبان ماه آغاز می‌شود. با این حال ، هنوز بهتر است هنگام سفر با تور فیلیپین، آب و هوا را بررسی کنید، زیرا هوای فیلیپین اغلب غیرقابل پیش بینی می‌شود.

 

راهنمای وضعیت آب و هوایی فیلیپین در شهرهای گردشگرپذیر این کشور

تپه‌های شکلاتی


در مورد مکانی که شما می‌توانید بهترین دید را از تپه‌ها بدست آورید، دو منطقه وجود دارد که بهتر است تپه‌ها را از آنجا تماشا کنید، کارمن (Carmen) و قله ساگبیان (the Sagbayan Peak). "قله ساگبیان" یک مرکز تفریحی و کوهستانی ۵ هکتاری است که دارای یک عرشه است که نمای ۳۶۰ درجه‌ای از تپه‌ها و دریای آبی کنار آن دارد که می‌توانید بر روی آن به تماشا بایستید. این قله ۱۸ کیلومتر با مجتمع شهر کارمن فاصله دارد.

 

۰۷ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران