جاهای دیدنی فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
جاهای دیدنی فیلیپین

فیلیپین، یک بهشت استوایی در اقیانوس آرام است که از بیش از ۷۰۰۰ جزیره تشکیل شده و شکوه و عظمت را برای روح کمال گرای بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. از این رهگذر، جاهای دیدنی فیلیپین مجموعه‌ای از شگفتی‌های طبیعی، از آتشفشان‌ها و تراس‌های برنج گرفته تا شهرهای باستانی، غارهای آهکی، سواحل زیبا و آب‌های فیروزه‌ای شفاف و کریستالی را به نمایش می‌گذارند.

 

ساحل سفید  

در سفر با تور فیلیپین، این منطقه را سرشار از سواحل بکر خواهید یافت. اما اگر به دنبال صحنه‌های ساحلی فعال‌تر هستید، یکی از بهترین جاهای دیدنی فیلیپین برای بازدید، ساحل سفید در بوراکای است. اینجا پرجمعیت‌ترین ساحل جزیره و زیباترین سواحل آسیا بوده و در عین حال در آن فرصت‌های بسیاری برای غواصی، قایق موزی، قایق با کف شیشه‌ای، جت اسکی، پدل‌بوردینگ و سایر ورزش‌های آبی خواهید یافت.

در این ساحل کارت پستالی، تعداد زیادی صندلی و بانوج در زیر درختان نخل قرار دارند. بنابراین می‌توانید ریلکس کنید و از آفتاب گرفتن در شن‌های سفید خالص لذت ببرید یا یک ماساژ ساحلی را تجربه کنید. از طرفی، به بهترین ریزورت‌ها و رستوران‌ها دسترسی خواهید داشت و می‌توانید از صرف خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی و غذاهای سنتی لذت ببرید. در نهایت در پایان روز و رسیدن به غروب‌های زیبای ساحل، این محدوده کوچک با زندگی شبانه پررونقش زنده می‌شود و بعنوان مقصدی عالی برای پارتی و دورهمی خودنمایی می‌کند. گفتنی است بهترین زمان برای بازدید از این منطقه که از بهترین سواحل فیلیپین است، نوامبر تا آوریل است.

عکس: trip.com

 

شهر تاریخی مانیل

از دیگر جاهای دیدنی فیلیپین، می‌توان به کلان‌شهر مانیل اشاره کرد که منطقه ای مهیج و پرجنب‌وجوش است و با کلیساهای چند صد ساله، بناهای باستانی و تاریخ استعماری احاطه شده است. این شهر، بعنوان دومین شهر پرجمعیت فیلیپین شناخته می‌شود و مسافران بسیاری را از گوشه و کنار جهان جذب می‌کند.

جاذبه‌های گردشگری مانیل از جمله: کلیسای سن آگوستین، پارک ریزال، دژ فورت سانتیاگو و انبوهی از آسمان‌خراش‌های باعظمت، طبیعت زیبا، مراکز خرید جذاب، پارک‌ها و هتل‌های مدرن، ساعاتی مفرح را برای مسافران تور فیلیپین رقم می زنند. خلیج مانیل نیز با مساحتی در حدود ۷۷۰ مایل مربع، یکی از بزرگ‌ترین بندرهای جهان محسوب می‌شود. این خلیج که با باتلاق‌های حرا و پهنه‌های گلی هم مرز است، بسیار کم عمق بوده و دامنه جزر و مدی متوسط دارد. بعلاوه این خلیج با برخورداری از فضای پرنشاط، آب‌های آرام و مناظر خیره کننده غروب خورشید، یکی از رمانتیک‌ترین مکان‌ها برای بازدید در فیلیپین است.

در نهایت حین گشت و گذار، می‌توانید برای ناهار در یکی از رستوران‌های محلی توقف کنید و یا به تماشای جیپنی‌های رنگارنگ بپردازید که در خیابان‌ها در حال تردد هستند. در ضمن بهترین زمان برای بازدید از این محدوده، ژانویه تا آوریل است.

 

۱۲ فعالیت جذاب در سفر به سیارگائو فیلپین

عکس: uk.hotels.com

 

جزیره کرون

جزیره Coron با زیبایی افق جادویی، سواحل کریستالی و دریای سبز مایل به آبی، صخره‌های آهکی، تالاب‌های زمردین و باغ مرجان،ی از بهترین جاهای دیدنی فیلیپین برای عاشقان ساحل گردی به شمار می‌آید. این جزیره، مشرف به کوه‌ها در غربی‌ترین نقطه کشور بوده و دریاچه‌های مسحورکننده و برخی از ویرانه‌های جذاب را در خود جای داده است.

کشتی‌های غرق شده در جزیره، از بهترین مکان‌های غواصی در جهان محسوب می‌شوند. این غارها در عمق‌های مختلف وجود دارند و هم برای غواصی در آب‌های عمیق و هم برای غواصی در آب‌های کم عمق مناسبند.

کشتی‌های غرق شده که بسیاری از آنها مربوط به جنگ جهانی دوم هستند، امروزه به زیستگاه گونه‌های مختلف ماهی بدل شده‌اند. آب شفاف نیز، باعث می‌شود که بتوانید به راحتی از این مناظر زیر آب دیدن کنید. از طرفی اگر بخواهید چند روز در این جزیره اقامت داشته باشید، تفرجگاهی مانند Sangat Island Dive Resort به غواصان خدمات ارائه می‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم نوامبر تا ژانویه را برای بازدید از این جزیره درنظر داشته باشید.

عکس: uk.hotels.com

 

آتشفشان مایون

آتشفشانMayon  در استان آلبای در جزیره لوزون، یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی فیلیپین است. اینجا یک آتشفشان استراتو فعال با ارتفاع بیش از ۲۴۰۰ متر است و قله مخروطی کاملی دارد. مسیرهای طبیعی در محوطه پارک ملی وجود دارند که اطراف آتشفشان را احاطه کرده‌اند و زیستگاه حیات وحش جذابی از پرندگان به شمار می‌آیند.

کوهنوردان افراطی، می‌توانند برای صعود از آتشفشان درخواست مجوز کنند. اما این پیمودن این مسیر جنگلی، دشوار بوده و بنابراین احتیاط توصیه می‌شود. بهتر است دورادور، از تماشای این آتشفشان لذت ببرید. در ضمن بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه، مارس تا مه و خارج از فصل بارانی است.

 

بازدید از زیباترین کلیساهای فیلیپین

عکس: rappler.com

 

تپه‌های شکلاتی

شگفتی زمین شناسی در جزیره بوهول معروف به تپه‌های شکلاتی فیلیپین، یک پدیده طبیعی منحصر به فرد است و از برترین جاهای دیدنی فیلیپین به شمار می‌آید. این سایت میراث جهانی یونسکو، یک منطقه حفاظت شده بوده که دارای بیش از ۱۲۰۰ تپه کوچک است که در طی چندین قرن در سطح زمین ظاهر شده‌اند و از ۳۰ تا ۱۲۰ متر ارتفاع دارند.

کل این فضا، در منطقه‌ای به مساحت ۵۰ کیلومتر مربع گسترده شده و مناظری مسحورکننده از تپه‌های مخروطی شکل با شکوه را ارائه می‌دهند. این منطقه زمانی زیر اقیانوس بود و اکنون، این تپه‌های باشکوه در هر جهت گسترش یافته‌اند. آنها در بیشتر اوقات سال سبز هستند. اما در فصل خشک به رنگ قهوه‌ای شکلاتی در می‌آیند و از اینرو نام تپه‌های شکلاتی بر آنها گذاشته شده است. بعلاوه یک مسیر راحت به بالای یک منطقه دیدبانی در این تپه‌ها منتهی می‌شود که بهترین ویو را از این محدوده ارائه می‌دهد. گل‌های بسیار ظریفی را نیز در این مسیر پیاده روی مشاهده خواهید کرد.

عکس: uk.hotels.com

 

رودخانه پورتو پرینسس

پورتو پرینسس نه تنها رودخانه و سواحل، بلکه بهترین غذاکده‌ها، هتل‌ها و بارها را در خود جای داده و یک زندگی شبانه خیره‌ کننده را به مخاطبانش هدیه می‌دهد. این منطقه که از نظر زیبایی پانوراما یک معجزه طبیعت محسوب می‌شود،  دومین رودخانه طولانی زیرزمینی قابل قایقرانی را در خود جای داده است.

رودخانه زیرزمینی در پورتو پرینسس جزیره پالاوان، یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی فیلیپین است. این رودخانه باشکوه پنج مایلی که در داخل پارک ملی قرار دارد، در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

سفر در مسیر رودخانه، در یک غار پیچیده پیش می‌رود که توسط صخره‌های آهکی عمودی احاطه شده است. شما می‌توانید تشکیلات استالاگمیت و استالاکتیت باستانی را در این غار مشاهده کنید و خنکی غار، گرمای استوایی بیرون را متعادل می‌کند. همانطور که در میان غارهای تاریک روی آب زمردین شناور می‌شوید، نقاط دیدنی و حیات وحش گرمسیری که به دریای چین جنوبی منتهی می‌شوند را نیز شاهد خواهید بود. در ضمن باید گفت بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه، ژانویه تا آوریل است.

عکس: uk.hotels.com

 

تابوت های آویزان ساگادا

در ادامه سفر به جاهای دیدنی فیلیپین، سری می‌زنیم به تابوت‌های آویزان در ساگادا، واقع در اعماق کوه‌های کوردیلا. این  تابوت‌های آویزان که چند قرن قدمت دارند، از صخره‌های دره اکو آویزان شده‌اند.

در گذشته این تدفین‌های تشریفاتی، مختص افراد قبایل ثروتمند بود. رسیدن به این منطقه کوهستانی، مستلزم و استقامت بدنی برای پیاده روی در مسیرهای شیب‌دار و باریک است. در این سفر کوتاه، لازم است کفش‌های مناسب به پا داشته باشید. با اینحال در انتهای مسیر، با منظره‌ای فراموش نشدنی و باشکوه مواجه می‌شوید که هرگز فراموش نخواهید کرد.

 

کارهایی که باید در فیلیپین انجام داد

عکس: tripadvisor.com

 

مزارع برنج باتاد

شالیزارهای پلکانی Batad در طلوع آفتاب در بانائو، یک تجربه فراموش نشدنی را برایتان به ارمغان می‌آورند و از برترین جاهای دیدنی فیلیپین به شمار می‌آیند. این محدوده، خصوصا تصاویری اینستاگرامی بسیار جذابی را به عکاسان ارائه می‌دهد. برخی از این تراس‌های برنج، بیش از ۲۰۰۰ سال قدمت دارند و شکل رایج کشاورزی در کشور را نشان می‌دهند.

این مزارع، با دست در دامنه کوه حک شده‌اند و زمین‌های کشاورزی عمودی را در منطقه‌ای غیر مسطح ایجاد کرده‌اند. کارگران در اینجا، برنج و سبزیجات می‌کارند. می‌توانید به پیاده روی در برخی از مسیرها بپردازید و خود را به بالای تراس‌های برنج برسانید و به چشم اندازی جذاب از این مناظر پانوراما دسترسی داشته باشید. گفتنی است صبح زود و غروب، بهترین نور را برای تماشای این رنگ سبز باشکوه ارائه می‌دهند.

عکس: vacationhive.com

 

تور تاریخی جزیره کورگیدور

تور جزیره Corregidor، برای علاقمندان تاریخ که از فیلیپین دیدن می‌کنند ضروری است. این جزیره که از جذاب‌ترین جاهای دیدنی فیلیپین است، در جنگ جهانی دوم نقش بسزایی داشت و محل نبردهای متعددی بود. آثار به جا مانده از این نبردها عبارتند از سلاح‌ها، پادگان‌ها و آثار تاریخی، تونل‌ها و پناهگاه‌های مخفی که در طول جنگ بعنوان مخفیگاه استفاده می‌شدند. در این میان، حتما زمانی را به تماشای یادبود جنگ اقیانوس آرام اختصاص دهید. گفتنی است حداقل به یک روز کامل، برای بازدید نیاز این محدوده دارد.

 

۱۵ نقطه عالی برای اکوتوریسم در فیلیپین

عکس: holeinthedonut.com

 

در نهایت، از دیگر جاهای دیدنی فیلیپین می‌توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • آبشار پاگسانجان در لاگونا
  • خلیج سوبیک
  • آتشفشان تال
  • پل معلق در شهر سویا
  • مرداب سوگبا در سیارگائو
  • بیکول سرزمین آتشفشانها
  • شهر تکلوبان
  • جزیره سامال
  • جزیره آپو
  • ویگان سیتی
  • ال نیدو

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۲۸ آبان ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 11 بهمن 1402)

نظرات کاربران