بهترین ریزورت‌های اسکی در روسیه

جاذبه‌های گردشگری روسیه
بهترین ریزورت‌های اسکی در روسیه

در این شکی نیست که روسیه یکی از بهترین مقاصد زمستانی در دنیا به حساب می‌آید و قله‌های مختلفی دارد که برای انجام تفریحات برفی پیشنهاد می‌شود. سرزمینی که چشم‌اندازهای سفید پوش کوه‌هایش زبانزد است و خیلی از زمانی که میزبان المپیک زمستانی بود نمی‌گذرد. خوشبختانه وجود ریزورت‌های اسکی متعدد و عالی، کار شما را برای انتخاب اقامتگاه مناسب در تور روسیه آسان می‌کند. البته ما لیستی ده تایی از بهترین ریزورت‌های اسکی در این کشور را برای شما گرد آورده‌ایم تا در این راه کمکی کرده باشیم.

 

بیگ‌وود (BigWood)، روسیه

مهم‌ نیست تازه‌کار باشید یا سال‌هاست در رشته‌های مختلف به اسکی می‌پردازید، بیگ‌وود در شهر کیروسک (Kirovsk) انتخابی عالی برای همه به شمار می‌رود و یکی از بهترین ریزورت‌های اسکی در تمام روسیه است. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب درباره بیگ‌وود این بوده که اسکی یا اسنوبورد در آن‌جا، هزینه‌ی معقولی دارد با این که امکانات خیلی خوبی برای این محل در نظر گرفته شده و پیست‌ها نیز واقعا عالی هستند.

از طرفی یکی از مشکلات بیگ‌وود، انتخاب زمان مناسب برای رفتن به این محل است چون در بسیاری از روزها، ممکن است هوا مه‌آلود باشد یا باد شدیدی بوزد یا حتی برف بیش از حد باریده باشد. به همین دلیل همیشه پیشنهاد می‌کنند که ماه فوریه به این ریزورت اسکی بروید تا از نظر آب و هوایی نیز بهترین شرایط را تجربه کنید. غیر از امکانات معمول، محلی برای صرف نوشیدنی و غذا نیز در این مجموعه وجود دارد.

زاویالیخا (Zavyalikha)، روسیه

در این ریزورت اسکی منحصر به فرد که در تریوخگورنی (Tryokhgorny) روسیه قرار گرفته، دره‌های خاص و جالبی پیدا می‌کنید که برای آن‌ها که به دنبال هیجان و ترشح آدرنالین هستند، به شدت توصیه می‌شود.‌ خدمه این ریزورت اسکی به شدت خوش‌برخورد بوده و به خوبی شما را برای انجام کارهای مختلف و بهره بردن از خدمات ریزورت زاویالیخا کمک می‌کنند.

این مجموعه کار خود را در سال ۱۹۹۸ آغاز کرده و در حال حاضر با بهره گیری از امکانات مدرن توانسته جزو بهترین‌ها در کشور باشد. زاویالیخا جزو ریزورت‌هایی است که در منطقه‌ای فوق‌العاده دیدنی قرار گرفته و جز اسکی، برای عکاسی و حتی دیدن طبیعت برفی نیز پیشنهاد می‌شود. این مکان دارای ۱۰ دامنه مختلف بوده که درجات مختلف سختی را شامل می‌شود. چندین بالابر و همچنین کافه‌ای دنج در آن‌جا وجود دارد که قیمت‌ها در این کافه، مقرون به صرفه هستند.

 

معروف‌ترین سواحل روسیه

رونا خوطور (Rosa Khutor)، روسیه

اگر به دنبال یک ریزورت لوکس و زیبا می‌گردید، بهتر است رونا خوطور در کراسنایا پولیانا (Krasnaya Polyana) را انتخاب کنید. یک ریزورت زیبا و رمانتیک که برای زوج‌های جوانی که علاقه به اسکی و تماشای مناظر برفی دارند، مناسب خواهد بود و البته خانواده‌ها نیز از بودن در آن‌جا لذت می‌برند. مناظر زمستانی از درختان سپید پوش و کوهستان در این مکان عالی بوده و پیست‌های اسکی نیز نسبت به خیلی از ریزورت‌های نزدیک به مسکو، بلندتر هستند.

کار ساخت این ریزورت بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ انجام و در نهایت میزبانی بسیاری از رشته‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۴ سوچی نیز در این محل برگزار شد. رونا خوطورحدودا ۵۰ کیلومتر از سواحل دریای سیاه و شهر سوچی دور است و شما می‌توانید در تور روسیه، به آن شهر رفته و یکی دو روز خود را به این ریزورت بسیار با کیفیت و پر امکانات اختصاص دهید یا این که مستقیما، تمامی سفر خود را برای بودن در آن‌جا، اقامتگاه لوکس و امکانات تفریحی آن‌جا برنامه‌ریزی نمایید.

وولن (Volen)، روسیه

این ریزورت جذاب و مفرح در یاخورما (Yakhroma) واقع شده و در واقع یک مجمتع تفریحی بزرگ بوده که در روزهای گرم سال با استخر بزرگ، بازی‌های آبی، فعالیت‌های کوهستانی و تفریحات مختلف میزبان گردشگران بوده و در زمستان تبدیل به یک ریزورت اسکی با اقامتگاه شیک و تمیز می‌شود.

ریزورت اسکی وولن دارای دامنه‌های متنوعی بوده که بعضی از آن‌ها برای تازه‌کارها و حتی سنین پایین مناسب هستند و البته همین امر و فضای خانوادگی آن باعث می‌شود که در اکثر روزهای زمستان، جمعیت زیادی به آن‌جا بروند. همین جمعیت و محبوبیت کمی به قیمت وولن نیز می‌افزاید که البته قیمت آن نسبت به جایی همچون رونا خوطور بسیار پایین‌تر است.

 

جذاب‌ترین تم پارک‌های روسیه

پارک هتل زولوتایا دولینا (Park Hotel Zolotaya Dolina)، روسیه

یکی دیگر از مجموعه‌های بزرگ تفریحی و هتل که در تمام ایام سال میزبان گردشگران بوده و در زمستان نیز به یک ریزورت اسکی عالی بدل می‌شود. زولوتایا دولینا در کوروبیتسینو (Korobitsyno) قرار گرفته و دارای اقامتگاه‌هایی خاص و زیبا در میان جنگل‌های برفی است و آن‌قدر بخش‌های مختلف برای اسکی، تفریحات مختلف و البته طبیعت گردی در خود دارد که بعید است زمان زیادی را در خود هتل بگذرانید.

این مکان دارای دامنه‌های مختلفی برای اسکی در نزدیکی خود بوده، چند رستوران و کافه هم دارد و اگر در ایام گرم سال به آن‌جا بروید، می‌توانید از تفریحاتی دیگر همچون ماهیگیری در دریاچه استفاده کنید.

ریزورت دومبای (Dombai Resort)، روسیه

همانطور که از اسم این ریزورت پیداست، در دومبای واقع شده است و از همان لحظه‌ای که سوار لیفت می‌شوید تا برای اسکی به نقاط بالادست بروید، زیبایی آن شما را عاشق خود خواهد کرد. کل منطقه دومبای دارای ۶ مسیر کابلی و ۷ دامنه بوده که با اقامت در این ریزورت در دستر شما قرار خواهد گرفت. در این مکان تمامی امکانات مورد نیاز به شما اجاره داده شده و نیاز نیست، هیچ وسیله‌ای همراه داشته باشید.

در مورد خود مجموعه بگوییم که ریزورت دومبای دارای ساختمانی بزرگ است که اتاق‌های شیکی در خود دارد و همچنین برای این مکان رستوران و کافه نیز مهیا شده که در دسترس عموم قرار دارد. تله کابین این منطقه واقعا عالی است و مناظر کوهستانی دیدنی آن از پنجره‌های این اقامتگاه به خوبی دیده می‌شود.

 

۱۳ مکان متروکه عجیب در روسیه

کورشاله (Kurshale)، روسیه

اگر برای اسکی بخواهید به کووو (Kuovo) بروید نیز یک ریزورت اسکی فوق‌العاده جذاب پیدا خواهید کرد. کورشاله شبیه به دهکده‌های کوهستانی می‌ماند که امکانات رفاهی بسیار خوبی برای دوست داران اسکی مهیا کرده و برای اسکی و اسنوبورد عالی خواهد بود. یکی دیگر از ریزورت‌هایی که دارای دامنه‌های مختلف برای تازه‌کاران و حرفه‌ا‌هاست و چندین کافه و رستوران و حتی فروشگاه در خود دارد و امکانات اسکی را نیز به شما کرایه خواهد داد.

این ریزورت دیدنی فاصله‌ی بسیار کمی با سواحل دریای بالتیک داشته و با امکاناتی که دارد، گزینه‌ای عالی برای تور تابستانه روسیه نیز هست! اتاق‌های خانوادگی، امکان بردن حیوانات خانگی به این محل، مناظر فوق‌العاده زیبا و خدمات بسیار خوب، از دیگر ویژگی‌های این محل به حساب می‌آیند. فضای داخلی مجموعه نیز زیبا و فوق‌العاده بوده و ریزورت، هم برای سفرهای دو نفره و هم خانوادگی به شدت توصیه می‌شود.

ریزورت کراسنوئه اوزرو (Krasnoe Ozero Resort)، روسیه

این ریزورت که با نام "دریاچه قرمز" نیز شناخته می‌شود در شمال سنت‌پترزبورگ واقع شده و در محدوده‌ی شهر کوروبیسینو (Korobitsyno) محسوب می‌شود. این مکان دارای مسیرهای طبیعت گردی فوق‌العاده عالی بوده و به دامنه‌های مختلفی برای اسکی دسترسی دارد. کراسنوئه اوزرو دارای امکانات و شرایطی است که می‌توانید در آن‌جا، تفریحات مختلف برفی را تجربه کنید و انتخاب‌های شما تنها محدود به اسکی و اسنوبورد نخواهد بود.

این مکان برای کسانی که در تور روسیه به سنت‌پترزبورگ می‌روند، انتخابی عالی به حساب می‌آِد و از نظر طبیعت، کیفیت اقامتگاه‌ها و همچنین امکانات، در رده بهترین‌ها قرار می‌گیرد. اما از طرفی، ریوزرت کراسنوئه اوزرو جزو سه گزینه‌ی گران لیست ما نیز هست. با این حال ارزش هزینه‌ای که برای آن‌جا پرداخت می‌کنید را دارد.

ریزورت اسکی آبزاکُوو (The Abzakovo Ski Resort)، روسیه

جالب است بدانید که ریزورت اسکی آبزاکُوو که در شهری به همین نام واقع شده، جزو محل‌های مورد علاقه‌ی ولادمیر پوتین به حساب می‌آید و او چندین و چند بار برای اسکی به این محل می‌رود. این محل جزو پرطرفدارترین ریزورت‌های اسکی در روسیه نیز هست و بهترین ریزورت اسکی آلپاین در کوهستان اورال (Ural Mountains) به حساب می‌آید.

امکانات گسترده‌ و اقامتگاه‌های متنوعی در این محل در نظر گرفته شده و چندین دامنه مختلف برای اسکی نیز هستند که برای افراد مختلف با مهارت‌های متفاوت مناسب هستند. همچنین خود مجموعه نیز امکانات تفریحی زیادی در خود دارد که به سفر شما تنوع می‌بخشد. با توجه به امکانات و همچنین خدماتی که ریزورت اسکی آبزاکُوو ارائه می‌کند، این محل برای سفرهای خانوادگی نیز بسیار مناسب بوده و بخش زیادی از روزهای شما خارج از محل اقامت و در پیست اسکی یا مراکز تفریحی مجموعه خواهد گذشت. از نظر خدمات رفاهی نیز همه چیز در این محل، مهیا خواهد بود.

 

بهترین فعالیت‌های جذاب در سنت پترزبورگ

ریزورت سولنچنایا دولینا (Solnechnaya Dolina Resort)، روسیه

نام بین‌المللی این ریوزت "دره آفتابی" بوده و خیلی از آن‌ها که اهل سفر به روسیه و رفتن به ریزورت‌های اسکی این کشور هستند، این ریزورت را با نامی که گفتیم می‌شناسند. ۹ بالابر برای این محل محبوب و شلوغ وجود داشته و دامنه‌هایی که در آن‌ها می‌توانید اسکی کنید، به ۷ کیلومتر می‌رسند.

از ویژگی‌های منحص به فرد این مکان، مناظر چشم‌نواز غروب آفتاب است که شما را عاشق خود می‌کند. امکانات خیلی خوبی برای اسکی و اسنوبورد و تفریحات زمستانی وجود دارد و اقامتگاه‌ها نیز از نظر امکانات و خدمات رفاهی در بهترین شرایط هستند. همه چیز در این محل عالی‌ست، از منظره‌های زیبا تا تفریحات زمستانی مختلف، از اقامتگاه‌های شیک و مجهز تا رستوران‌های مختلف که انواع غذاها از جمله غذاهای محلی روسی را سرو می‌کنند.

منبع

۱۷ آبان ۱۴۰۱

نظرات کاربران