بهترین کارهای جذاب و غیرمعمول در روسیه

جاذبه‌های گردشگری روسیه
بهترین کارهای جذاب و غیرمعمول در روسیه

روسیه با داشتن بزرگ‌ترین قلمروی دنیا در سال‌های اخیر تبدیل به مقاصد روی بروس و محبوب صعنت گردشگری دنیا شده است. این کشور با داشتن تاریخی پر فراز و نشیب و تنوع فرهنگی، مردمان را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. به علاوه در تور روسیه در کنار جاذبه‌های بسیار دیدنی و زیادی که وجود دارد، کارهای متنوعی هم هست که می‌توان انجام داد و تجارب جذابی را کسب کرد. به این ترتیب روسیه با داشتن همه چیز در حد عالی، بهشتی توریستی برای گردشگران سراسر دنیا محسوب می‌شود. حال که حرف از وسعت قلمرو این کشور و بی‌نهایت جاذبه‌های آن شد، حتما می‌گویید در سفر به این کشور چه کارهایی انجام دهیم و از کجا شروع کنیم.

 

به تور کانال بروید

در سن پترزبورگ کارهای زیادی برای انجام جود دارد. ساختمان‌های کلاسیک و کلیساهای پیازی که در سطح شهر پراکنده شده‌اند خود به تنهایی برای سرگرم کردن شما کافی هستند اما آنچه که واقعا هیجان و نشاط زیادی دارد پیوستن به یکی از تورهای کانال در سطح شهر است که به شما فرصت دیدن شهر را از زاویه‌ای متفاوت و غیرمعمول می‌دهد. بیش از ۸۰۰ پل وجود دارد که از روی مجموع ۳۰۰ کیلومتر کانال مصنوعی عبور می‌کنند. شما در سفرتان با تور سن پترزبورگ فرصت دیدن این نظم آبی جذاب را خواهید داشت.

 

با گرم‌ترین شهرهای روسیه آشنا شوید

از تماشای نمایش تئاتر آکادمیک اپرا و باله سامارا لذت ببرید

به طور کلی روسیه به خاطر نمایش‌های باله و تئاتر موزیکال به شدت در دنیا معروف است و به نوعی می‌توان گفت از پیشروهای این صنعت هنری محسوب می‌شود. سالن‌های باله و اپرا در سراسر این کشور دیدنی و در بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین شهرهای آن مثل مسکو و سن پترزبورگ دیده می‌شود که هر کدامشان دارای ارزش و اهمیت بالایی هستند. با این همه یکی از بهترین جاهایی که می‌توانید از تماشای تئاتر و اجرای باله فلکلور لذت ببرید سالن تئاتر اپرا و باله سامارا است که در آن از اجرا تا دکوراسیون صحنه، نور، صدا و همه چیز فوق‌العاده بوده و شبی جادویی را در تور روسیه برای شما رقم می‌زند.

آدرس: Ploshchad’ Kuybysheva, 1, Samara, Samarskaya oblast’, Russia, 443010

 

در دره سرخ اسکی کنید

یکی از جاهایی که باید در تور روسیه به آن بروید نقطه‌ای کوهستانی به اسم دره سرخ است که به خاطر اسکی و اسنوبرد شهرت زیادی دارد. همچنین این منطقه میزبان بازی‌های المپیک زمستانی در سال ۲۰۱۴ بوده است. هیچ شکی نیست که بعد از بازدید از دره سرخ، عاشق این مینی بهشت با دامنه‌های وسیع و متنوع آن خواهید شد که برای اسکی و اسنوبرد ایده‌آل بوده و در صدر فهرست چیزهای ماجراجویی در روسیه قرار دارد.

 

سفر به ۱۲ شهر توریستی و محبوب روسیه

بازدید از موزه‌های منحصر به فرد

بخش زیادی از جاذبه‌های دیدنی روسیه مربوط به موزه‌ها می‌شود اگرچه موزه‌های شناخته شده‌ای مثل هرمیتاژ و هنر زیبای پوشکین سهمی اساسی در این بین دارند اما بسیاری از موزه‌های دیدنی جذابی هستند که متاسفانه کم‌تر شناخته شده و باقی مانده‌اند. از بین این موزه‌ها که نمی‌توان از همه آن‌ها در اینجا نام برد می‌توان به موزه بازی‌های آرکید شوروی اشاره کرد که با سکه‌های کوپک دوران شوروی کار می‌کردند. یکی از جالب‌ترین کارهایی که در سنت پترزبورگ باید انجام دهید، بازدید از موزه بهداشت و گوش دادن به هشدارهای آن‌ها در مورد خطرات بیماری و سایر عوارض جانبی کثیفی است.

در رستوران ستاره‌های دوقلو غذا بخورید

یکی از جاذبه‌های غیرمعمولی که در مسکو می‌توان پیدا کرد اما کم‌تر کسی از آن خبر دارد غذاخوری ستاره‌های دوقلو مسکو است که در آن کل کارکنان از دوقلوهای همسان هستند. این دوقلوها که همگی لباس‌های یکسانی می‌پوشند و به وظایف‌شان می‌رسند. صاحب این غذاخوری الکسی خودورکوفسکی برای راه اندازی این رستوران از یک فیلم دوره شوروی در سال ۱۸۶۴ به نام "پادشاهی آینه‌های کج" الهام گرفته است. این که عده‌ای یک شکل در اطراف‌تان می‌چرخند تجربه‌ای بسیار غیرمعمول و در عین حال جذاب در تور مسکو است که حتما در سفر به روسیه باید آن را در نظر گرفت.

 

زیباترین جزایر روسیه را بشناسید

آدرس: Pyatnickaya St, 3/4/1, Moscow 115035, Russia

 

در شهر ستاره‌ای احساس بی‌وزنی کنید

استار سیتی که در حومه مسکو واقع شده ، یک مرکز آموزش فضانوردان است که در آن می‌توانید در حالی که به گذشته شیرجه می‌زنید، به آینده جهشی داشته باشید. لابد می‌پرسید این یعنی چه؟ ما به شما می‌گوییم. این یک مرکز فضایی مربوط به دوران شوروی سابق است که سال‌ها پیش، چون تأسیسات نظامی شوروی رازداری را به حد زیادی بالا برده بود این مکان در هیچ نقشه‌ای ذکر نشده بود. اگر به‌دنبال تجربه‌ای فراموش‌نشدنی هستید، در پرتاب موشک شبیه‌سازی شده یا پرواز با جاذبه صفر شرکت کنید که قطعا یکی از کارهای دیوانه‌کننده در روسیه است.

آدرس: Zvyozdny gorodok, Moscow Oblast, Russia, 141160

 

در عرشه سامارا تفریح و استراحت کنید

این خاکریز که در کنار رودخانه ولگا قرار دارد، یکی از بهترین مکان‌ها در سامارا برای استفاده حداکثری از یک روز آفتابی دلپذیر است. شما می‌توانید در ساحل دراز بکشید، ورزش کنید یا به دویدن بروید. علاوه بر این، در صورتی که به دنبال هیجان بیشتری باشید، می‌توانید یک سفر دریایی با قایق نیز داشته باشید. نوشیدنی و خوردن چند تنقلات در ساحل یکی از آرامش بخش‌ترین چیزهایی است که در سامارا روسیه طرفدار دارد.

 

معرفی چهار رود مهم روسیه

به تماشای تئاتر گربه مسکو بروید

نمایش که به دلایل بسیار زیادی یکی از اجراهای بسیار محبوب روسیه است حول محور گربه سانان می‌چرخد. بیش از صدها گربه «بازیگر» وجود دارند که به همتایان انسانی خود می‌پیوندند و شیرین کاری‌هایی مانند حفظ تعادل روی توپ یا راه رفتن روی طناب انجام می‌دهند. با این حال، این سیرک به خاطر تربیت و به نوعی آزار حیوانات مورد انتقاد قرار گرفته و بسیاری از فعالان حقوق حیوانات این را به عنوان یکی از کارهایی که در روسیه نباید انجام داد طبقه بندی می‌کنند. به دور از همه این‌ها گربه‌ها عاشق بازی و شیطنت هستند، به عنوان ستارگان این اجرا به شدت محبوب و پرطرفدار هستند و بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می‌کنند.

از اتاق کهربایی شکوهمند دیدن کنید

طبق گفته‌ها اتاق کهربایی که در کاخ کاترین واقع شده وبارها و بارها در یک دوره زمانی بازسازی شده، در ابتدا به عنوان هدیه‌ای به پیتر کبیر در برلین نصب شد. با این حال، در طول جنگ جهانی دوم بسیاری از مقامات این گنج را پشت کاغذ دیواری پنهان کردند تا آن را از دست ارتش نازی در امان نگه دارند. این که اتاق متشکل از ورق‌های طلا و پنل‌های آینه است به معنای واقعی کلمه یک اثر هنری شگفت‌انگیز و چشمگیر است که هیچ بازدیدکننده‌ای در تور روسیه نباید بازدید از آن را نادیده بگیرند.

 

معرفی لذیذترین غذاهای خیابانی روسیه

رونمایی از حقایق شهر مردگان

روستای درگاوس که به عنوان "شهر مردگان" نامیده می‌شود مقصدی اسرارآمیز است که به خاطر داستان‌های غیرمعمول زیادی که درباره آن گفته می‌شود شناخته شده است. همچنین این روستا دارای یک گورستان باستانی است که مردم عزیزان خود را با لباس و سایر وسایل مهم خود در آن دفن می‌کردند. این دهکده دارای بیش از ۱۰۰ دخمه سنگی باستانی است که در بازدید از آن افسانه‌ها و داستان‌های فولکلور این مکان باعث ایجاد هیجان و ترشح آدرنالین در خون‌تان می‌شود. برای توریست‌هایی که عاشق تجربه چیزهای غیرمعمول هستند این مکانی غیرقابل چشم‌پوشی خواهد بود. در نهایت به گفته مردم محلی، کل منطقه در قرن هجدهم تحت تأثیر طاعون قرار گرفت که منجر به مرگ تعداد زیادی در اینجا شد.

از مقبره لنین دیدن کنید

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری خیره کننده روسیه در پایتخت این کشور مقبره لنین است. شاید بگویید مومیایی انسان مربوط به دوره مصر باستان بوده اما در اشتباهید زیرا در این مقبره مومیایی بدن واقعی ولادیمیر لنین در داخل هرم پلکانی گرانیت قرمز و لابرادوریت سیاه نگه داری می‌شود، که به عنوان محبوب‌ترین «مومیایی مدرن» در جهان شناخته می‌شود. مطمئنا از دانستن حقایق جالب این مکان و اینکه چگونه مردم محلی پس از مرگ لنین در سال ۱۹۲۹ برای لنین درخواست مقبره دائمی داشتند شگفت‌زده خواهید شد.

 

۷ مکان ترسناک در روسیه برای ماجراجویان

آدرس: Red Square, Moscow, Russia, 109012

 

ساعات رنگارنگی را در معادن نمک سایکدلیک بگذرانید

در این معادن نمک می‌توانید شاهد رگه‌های رنگی سورئالی باشید که به خاطر انباشت لایه‌های مواد معدنی کارنالیت در عمق ۶۵۰ فوتی در یکاترینبورگ به وجود آمده‌اند. طرح‌های زیبا با رنگ‌های زرد، سفید، قرمز و آبی که با گذشت زمان شکل می‌گیرد و قادرند تا شما را با الگوهای منحصربه‌فرد خود مبهوت کنند. نگاهی به این معادن نمک فریبنده بیندازید و با بازدید از این مکان در تعطیلات خود به روسیه، خاطره‌ای فراموش نشدنی در ذهن‌تان ثبت کنید.

آدرس: Yekaterinburg, Russia

 

پیاده‌روی آرام در جزیره کیژی

جزیره کیژی که یکی از نقاط توریستی بی‌نظیر روسیه محسوب می‌شود مجموعه‌ای نمادین از معماری روسی قرن هجدهمی را به نمایش می‌گذارد. این مکان آرام با ویژگی‌های مهم خود طبیعت‌گردان و مورخان را مجذوب خود می‌کند و اعتقاد بر این است که یکی از زیباترین مکان‌های روسیه است. این مکان همچنین شامل دو کلیسای بزرگ است که به طرز شگفت‌انگیزی از چوب به سبک معماری ساخته شده که زمانی در روسیه بسیار محبوب بود.

 

معرفی ۶ مجسمه دیدنی در روسیه

از معبد همه ادیان دیدن کنید

در شهر کازان معبدی رنگارنگ و زیبا که به نام «معبد همه ادیان» معروف است وجود دارد که ترکیبی از المان‌های معماری تمام ادیان اصلی جهان را به تصویر می‌کشد. این مکان یکی از جاذبه‌های دیدنی روسیه است که باید از آن بازدید کرده و برادری و هماهنگی ساکنان آن را تحسین کرد. معبد جذاب همه ادیان در سال ۱۹۹۲ توسط یک نیکوکار روسی ایلدار خانوف به عنوان نماد "وحدت مذهبی" تأسیس کرد.

آدرس: Staro-Arakchinskaya Ulitsa, 4, Kazan, Republic of Tatarstan, Russia, 420079

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران