بازدید از جذاب‌ترین موزه‌های روسیه

جاذبه‌های گردشگری روسیه
بازدید از جذاب‌ترین موزه‌های روسیه

موزه‌گردی همواره به عنوان یکی از تفریحات پرطرفدار توسط گردشگران شناخته می‌شود. چرا که موزه‌ها بیش از هر چیز دیگری فرهنگ‌ها، سنت‌ها و تاریخچه یک ملت را به نمایش می‌گذارند. در نتیجه هر چه پیشینه تاریخی یک کشور بیشتر باشد این به معنای موزه‌های متنوع‌تر نیز در آن خواهد بود. در ادامه این صحبت‌ها قصد داریم توجه شما را به روسیه، کشوری پهناور با گذشته‌ای پر فراز و نشیب جلب کنیم. شهرهای روسیه و به خصوص مسکو و سن پترزبورگ پر از موزه‌هایی هستند که بازدید از آن‌ها همواره برای گردشگران جذاب و دیدنی خواهد بود. برخی از این موزه‌ها قدیمی بوده و برخی جدید هستند. برخی از شکوه و عظمت بالایی برخوردار بوده و برخی کوچک و ساده هستند. اما این موضوع به معنای بی‌اهمیت بودن برخی از آن‌ها نیست. چنانچه موزه‌گردی همواره در سفرهای داخلی یا خارجی توجه شما را نیز به خود جلب کرده توصیه می‌کنیم مطالب این مقاله را هرگز از دست ندهید. چرا که در این نوشته سعی کرده‌ایم جذاب‌ترین موزه‌ها در تور روسیه را گردآوری کرده و برای شما عزیزان معرفی کنیم.

 

موزه هرمیتاژ سن پترزبورگ، روسیه (The Hermitage Museum St Petersburg, Russia)

هرمیتاژ به عنوان بزرگترین موزه طبقاتی جهان شناخته شده و در لیست میراث یونسکو قرار دارد. این موزه باشکوه بازدیدکنندگان را به سفری در زمان به دوران امپراتوری روسیه می‌برد. این مکان به قدری زیبا و دیدنی است که اگر قرار باشد تنها از یک موزه در سفر با تور روسیه دیدن کنید آن باید موزه هرمیتاژ باشد. هرمیتاژ به خودی خود تعریفی از زیبایی، شکوه و زیبایی است که گردشگران در سفر با تور سن پترزبورگ فرصت بازدید از آن را خواهند داشت.

 

با گرم‌ترین شهرهای روسیه آشنا شوید

  • زمان بازدید: سه شنبه، پنجشنبه، شنبه، یکشنبه از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۵ عصر؛ دوشنبه‌ها تعطیل؛ چهارشنبه و جمعه از ۱۰:۳۰ صبح تا ۸ شب
  • هزینه بازدید: به ازای هر یک بزرگسال ۱۱ دلار، کودکان زیر ۱۸ سال و دانش آموزان روسی رایگان

 

موزه گالری ترتیاکوف مسکو، روسیه (The Tretyakov Gallery Moscow, Russia) 

مورد بعدی از مهم‌ترین و معروف‌ترین موزه‌های روسیه که در شهر زیبای مسکو قرار گرفته، موزه گالری ترتیاکوف نام دارد. این مکان بی‌نظیر نمونه‌های واقعی از شاهکارهای روسی و اروپایی را که به قرن‌های گذشته تعلق دارند را به نمایش می‌گذارد. موزه گالری ترتیاکوف بیش از هر چیز دیگری به دلیل مجموعه‌ای غنی و خیره کننده از نمادهای قرن یازدهم شهرت دارد. به طوری که به لطف این مکان دیدنی فرصت سفر در گذشته و فرهنگ روسیه را خواهید داشت. اغلب آنچه که در موزه گالری ترتیاکوف به نمایش گذاشته می‌شوند نمایانگر تحولات هنری، اجتماعی و سیاسی شناخته شده توسط مردم روسیه هستند. بنابراین در صورت امکان توصیه می‌شود هیچ گردشگری در سفر با تور مسکو بازدید از گالری ترتیاکوف را فراموش نکند.

  • زمان بازدید: سه شنبه، چهارشنبه، یکشنبه از ۱۰ صبح تا ۵ عصر؛ دوشنبه‌ها تعطیل؛ پنجشنبه، جمعه و شنبه از ۱۰ صبح تا ۹ شب
  • هزینه بازدید: به ازای هر یک بزرگسال ۸ دلار، کودکان زیر ۱۸ سال و دانش آموزان روسی رایگان

 

موزه کرملین و اتاق اسلحه خانه مسکو، روسیه (The Kremlin and the Armoury Chamber Moscow, Russia)

موزه کرملین و اتاق اسلحه خانه مسکو در قلب این شهر قرار گرفته و نه تنها به عنوان یک موزه، بلکه به عنوان مکانی تاریخی و باشکوه نیز از اهمیت فوق‌العاده بالایی در این کشور برخوردار است. به طوری که می‌توان موزه کرملین مسکو را یک قلعه تاریخی و قدرتمند در روسیه نامید. همچنین این مکان دارای اسلحه خانه و کلیساهایی است که تحولات روسیه را از قرن یازدهم تا به امروزه در خود گنجانده و به نمایش می‌گذارد. زیبایی‌ها و جذابیت‌های کرملین غیر قابل وصف بوده و بازدید آن از واجبات هر گردشگری در تور مسکو است.

 

زیباترین جزایر روسیه را بشناسید

  • زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۹:۳۰ صبح الی ۴:۳۰ بعد از ظهر؛ پنجشنبه‌ها تعطیل است.
  • هزینه بازدید: به ازای هر یک بزرگسال ۲۹ دلار، کودکان زیر ۱۶ سال رایگان

 

موزه دولتی روسیه سن پترزبورگ، روسیه (The State Russian Museum St Petersburg, Russia)

همانطور که از نامش می‌توان حدس زد، موزه دولتی روسیه یک موزه مهم در این کشور است که منحصراً به هنر و هنرمندان روسی اختصاص دارد. در این مکان بیش از ۳۸۰۰۰ اثر هنری و ۶۰۰۰ نماد جذاب و دیدنی قرار دارد که از قرن ۱۰ تا امروز در کشور روسیه وجود داشته است. موزه دولتی روسیه از دیگر مکان‌هایی است که بازدیدکنندگان را به سفری در زمان می‌برد. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های موزه دولتی روسیه اداره شدن آن توسط اقامتگاه خیره کننده دوک بزرگ مایکل است.

  • زمان بازدید: روزهای دوشنبه، چهارشنبه، جمعه، شنبه، یکشنبه از ساعت ۱۰ صبح الی ۵:۳۰ بعدازظهر؛ سه شنبه‌ها تعطیل؛ پنجشنبه‌ها از ساعت ۱ ظهر تا ۹ شب
  • هزینه بازدید: به ازای هر یک بزرگسال ۱۰ دلار، دانشجویان ۵ دلار و کودکان رایگان

 

موزه پوشکین مسکو، روسیه (The Pushkin Museum Moscow, Russia)

موزه پوشکین نه تنها به عنوان یک موزه بلکه به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم مسکو شناخته شده و با نقاشی‌های روسی، اروپایی و باستانی و اشیاء هنری از مجموعه‌های عتیقه و معاصر هر بیننده‌ای را شیفته خود می‌کند. این موزه غنی و دیدنی علاوه بر موارد فوق گالری شگفت‌انگیز امپرسیونیست را نیز در خود جای داده و همین اهمیت آن را دوچندان کرده است. به طوری که بسیاری از افراد این موزه را صرفا برای بازدید از گالری امپرسیونیستی خیره‌کننده آن انتخاب می‌کنند. همچنین این مکان در طول سال از نمایشگاه‌های موقتی متنوعی میزبانی می‌کند که اگر خوش شانس باشید فرصت بازدید از آن‌ها را نیز در تور روسیه خواهید داشت.

 

اصلی‌ترین جاذبه‌های سوچی، روسیه

  • زمان بازدید: سه شنبه، چهارشنبه، شنبه، یکشنبه از ساعت ۱۱ صبح الی ۷ عصر؛ دوشنبه‌ها تعطیل؛ پنجشنبه و جمعه از ۱۱ صبح الی ۸ شب
  • هزینه بازدید: به ازای هر بزرگسال ۱۲ دلار، کودکان زیر ۱۶ سال رایگان و دانشجویان ۶ دلار

 

موزه اِرارتا سن پترزبورگ، روسیه (Erarta Museum St Petersburg, Russia)

به گفته بسیاری از بازدیدکنندگان موزه Erarta یکی از بهترین موزه هنرهای معاصر روسیه است. این موزه بی‌نظیر در سال ۲۰۱۰ افتتاح شده و در حال حاضر بیش از ۲۳۰۰ شیء هنری را با هدف ترویج هنر معاصر روسیه به نمایش گذاشته است. این موزه آثار هنرمندان را بر اساس استعداد و نه محبوبیتشان به نمایش گذاشته و به همین دلیل توانسته مورد توجه بسیاری از افراد قرار بگیرد.

  • زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۰ شب و سه شنبه‌ها تعطیل
  • هزینه بازدید: به ازای هر بزرگسال ۸ دلار و کودکان زیر ۲ سال رایگان

 

موزه گاراژ مسکو، روسیه (Garage Moscow, Russia)

مورد بعدی از جذاب‌ترین موزه‌های روسیه که در سفر خود به این کشور فرصت بازدید از آن را خواهید داشت، موزه گاراژ نام دارد. این موزه در شهر زیبای مسکو قرار گرفته و مکانی دوست داشتنی برای آشنایی با هنرهای مدرن و معاصر این کشور است. موزه گاراژ در مرکز پارک باشکوه و معروف گورکی مسکو واقع شده و قطعا توجه هر بازدیدکننده‌ای را به خود جلب خواهد کرد.

 

ماه عسل در ۸ مقصد بینظیر روسیه

  • زمان بازدید: همه روزه از ۱۱ صبح الی ۹:۳۰ شب
  • هزینه بازدید: به ازای هر بزرگسال ۸ دلار، دانشجویان ۴ دلار، کودکان ۱۱ تا ۱۷ سال ۲ دلار و کودکان زیر ۱۰ سال رایگان

 

موزه فابرژ سن پترزبورگ، روسیه (The Fabergé Museum St Petersburg, Russia)

موزه فابرژ یک موزه کوچک و بسیار جدید و اما یکی از پربازدیدترین‌ها در قلب سنت پترزبورگ است. اصلی‌ترین چیزهایی که در این موزه به نمایش گذاشته‌ شده‌اند شامل آثار جواهرساز معروف به نام فابرژ است. به طوری که شکوه و عظمت برخی از جواهرهای این مجموعه شما را شیفته خود خواهند کرد. در میان این مجموعه‌ها گرانبهاترین آنها مجموعه تخم مرغ‌های عید پاک است که توصیه می‌کنیم از توجه به آن‌ها غافل نشوید.

  • زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۹:۱۵ شب
  • هزینه بازدید: به ازای هر نفر ۷ دلار

 

موزه پناهگاه ۴۲ تاگانکا مسکو، روسیه (The Bunker 42 of Taganka Moscow, Russia)

در میان جذاب‌ترین موزه‌های روسیه، شاید بتوان گفت که امن‌ترین و مخفی‌ترین آن‌ها پناهگاه ۴۲ تاگانکا مسکو است. این پناهگاه با هدف حفاظت از رهبری سیاسی و نظامی شوروی در صورت حمله اتمی که در آن حدود ۲۰۰۰ نفر در طول جنگ سرد کار می‌کردند، تشکیل شده بود. امروزه این پناهگاه به موزه‌ای تبدیل شده که تورهای موضوعی مختلفی را ارائه می‌دهد. این پناهگاه در شهر مسکو قرار گرفته و انتخابی مناسب برای کسانی است که دوست دارند تجربه متفاوتی از موزه‌گردی در روسیه داشته باشند.

 

معروف‌ترین سوغاتی‌های روسیه

  • زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب
  • هزینه بازدید: به ازای هر یک نفر ۳۵ دلار، دانشجویان ۲۱ دلار

 

موزه کیهان نوردی مسکو، روسیه (The Museum of Cosmonautics Moscow, Russia)

آخرین مورد از جذاب‌ترین موزه‌های روسیه که در لیست این مقاله قرار گرفته، موزه کیهان‌نوردی است. همه ما می‌دانیم که روسیه به عنوان یکی از قوی‌ترین کشورها در حوزه هوا و فضا شناخته می‌شود. بنابراین وجود چنین موزه‌ای در آن کاملا طبیعی است. چنانچه علاقه‌‌مند به موضوعات هوا و فضا و تاریخ فضانوردی روسیه هستید این مکان سوژه‌های متنوعی برای ارائه به شما خواهد داشت. موزه کیهان نوردی روسیه دستاوردهای این کشور از دهه ۱۹۲۰ تا به امروز را گردآوری کرده و به نمایش می‌گذارد.

  • زمان بازدید: سه شنبه، چهارشنبه، جمعه، شنبه، یکشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶:۳۰ عصر؛ دوشنبه‌ها تعطیل و پنجشنبه‌ها از ۱۰ صبح تا ۸:۳۰ شب
  • هزینه بازدید: برای بزرگسالان ۴ دلار و برای کودکان زیر ۷ سال رایگان

 

منبع

 

۱۹ بهمن ۱۴۰۱

نظرات کاربران