بازدید از ۱۰ موزه استثنایی روسیه در سال ۲۰۲۲

جاذبه‌های گردشگری روسیه
بازدید از ۱۰ موزه استثنایی روسیه در سال ۲۰۲۲

شهرهای بزرگ و مهم تور روسیه همچون مسکو و سنت پترزبورگ مملو از موزه‌های مختلف هستند. موزه‌هایی بزرگ و کوچک که هر کدام بخشی از تاریخ این کشور و بعضا تاریخ این سیاره را در خود به نمایش گذاشته‌اند. در نوشته‌ای که امروز برایتان تدارک دیده‌ایم، به مرور مهم‌ترین و برترین موزه‌های این کشور خواهیم پرداخت. از آرمیتاژِ زیبا شروع می‌کنیم به مسکو می‌رویم و مکان‌هایی استثنایی در این دو شهر را برایتان شرح داده و قیمتی که برای ورودی باید بپردازید را نیز خواهیم گفت.

 

موزه آرمیتاژ

این کاخ زیبا بزرگ‌ترین موزه در تمام دنیا به حساب آمده که از همان بیرون بنا، زیبایی‌اش شما را شیفته خود خواهد کرد. در واقع قبل از این که وارد هزارتوی این بنای بزرگ و زیبا شوید، این خود کاخ است که یک جاذبه‌ی گردشگری مهم و یک شاهکار به حساب می‌آید. برای این که بیشتر عظمت این مکان را درک کنید باید بگوییم که آرمیتاژ در سنت پترزبوگ از ۴۶۰ اتاق تشکیل شده و نزدیک به ۳ میلیون اثر هنری از دوره‌های مختلف هنری در آن نگهداری می‌شود.

مکان‌های خیلی کمی در دنیا وجود دارد که حتی لایق مقایسه با موزه آرمیتاژ باشند، به همین دلیل است که همیشه پیشنهاد می‌کنیم در تور سنت پترزبورگ، حتما از این مکان دیدن کنید. جایی که امکان بازدید از آثار به جا مانده از تمدن‌های باستانی مهم از جمله یونان، ایران، روم یا خیلی جاهای دیگر را به شما می‌دهد و در واقع تاریخچه‌ای از زندگی انسان در لحظات تاثیرگذارش بر روی این کره‌ی خاکی را به نمایش می‌گذارد.

 

معرفی برترین موزه‌های مسکو

زمان کار: روزهای سه شنبه، پنج شنبه، شنبه و یکنشبه از ۱۰:۳۰ تا ۱۷ و روزهای چهارشنبه و جمعه از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۲۰ و روزهای دوشنبه نیز تعطیل

هزینه ورودی: ۷۰۰ روبل (حدود ۱۱ دلار) افراد زیر ۱۸ سال رایگان

آدرس: Palace Square, 2, St Petersburg

 

نگارخانه ترتیاکوف

نگارخانه ترتیاکوف یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین موزه‌های کشور روسیه است که در مسکو واقع شده و در آن شاهکارهایی از هنرمندان روسی و اروپایی در قرون گذشته به نمایش گذاشته شده. البته ترتیاکوف به داشتن آثار بسیار با ارزش و البته پر تعداد از قرن ۱۱ معروف است، با این حال در این موزه بزرگ، کارهای متعددی از دوره‌های متفاوت پیدا خواهید کرد.

این مکان دارای ۵۲ تالار مختلف است که تقریبا هر کدام از آن‌ها به سبک و دوره‌ای مختلف اختصاص دارد. البته تنها کارهای نقاشی نیستند که در نگارخانه ترتیاکوف به نمایش گذاشته ‌شده‌اند بلکه در این مکان شما آثار مجسمه و دیگر سبک‌های‌هنری را نیز مشاهده خواهید کرد.

زمان کار: سه شنبه، چهار شنبه و یک شنبه از ۱۰ تا ۱۷ و روزهای پنج شنبه، جمعه و دو شنبه و شنبه از ۱۰ تا ۲۱، روزهای دو شنبه تعطیل

هزینه ورودی: ۵۰۰ روبل (حدود ۸ دلار) افراد زیر ۱۸ سال رایگان

آدرس: Lavrushinsky Ln, 10, Moscow

 

موزه کرملین و اسلحه خانه

این موزه بخشی از کاخ بزرگ کرملین است که در آن آثار بسیار مهمی مخصوصا در زمینه‌ی جواهرات سلطنتی و اشیاء زینتی متعلق به فرانروایان روسی در آن‌جا به نمایش گذاشته شده است. در این مکان آثار بسیار جالب و قابل توجهی از زندگی اشرافی در روسیه را مشاهده خواهید کرد که در هیچ موزه‌ای در دنیا، نمونه‌اش را مشاهده نمی‌کنید.

بخشی از این کاخ موزه اسلحه‌خانه نام دارد که در آن‌جا تجهیزات نظامی قدیمی مربوط به دوره‌های مختلف وجود دارد. این تجهیزات از توپ‌های قدیمی تا مهماتن و حتی اسلحه‌های مربوط به پادشاهان و افراد مشهور به نمایش گذاشته شده. فراموش نکنید که برای دیدن این موزه، اجازه‌ی ورود به کاخ کرملین را به دست خواهید آورد که خود به تنهایی می‌توانید دلیلی برای رفتن به این مکان باشد.

زمان کار: همه روزه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۶:۳۰، روزهای پنج شنبه تعطیل

هزینه ورودی: ۱۸۰۰ روبل (حدود ۲۹ دلار)، افراد زیر ۱۶ سال رایگان

آدرس: Moscow, 103132

 

موزه دولتی روسیه

همانطور که از اسم این مکان پیداست، با یکی دیگر از موزه‌های مهم روسیه مواجه هستیم که در سنت پترزبورگ واقع شده و به صورت کامل به هنرمندان روسی اختصاص دارد. در این مکان بیش از ۳۸ هزار اثر هنری مختلف از ۶ هزار هنرمندان به نام از قرن ۱۰ میلادی تا به امروز به نمایش گذاشته شده است.

در این مکان شما هم می‌توانید، سیری در تاریخ هنر روسیه داشته باشید و هم این که از آثار مدرن‌تر نشانه‌هایی ببینید. حتی تغییرات هنری روسیه در قرن‌های مختلف نیز به خوبی در این مکان به چشم می‌آید. در مجموع برای کسانی که عاشق زیبایی‌ هستند و کارهای هنری زیبا را می‌پسندند، رفتن به این مکان در سفر به روسیه، یکی از واجبات به حساب می‌آید.

 

موزه ملی جمهوری تاتارستان کازان

زمان کار: روزهای هفته به غیر از پنج شنبه از 10 تا 17:30، پنج شنبه‌ها از 13 تا 21، روزهای سه شنبه تعطیل

هزینه ورودی: 600 روبل (حدود 10 دلار) افراد زیر 14 سال رایگان

آدرس: Inzhenernaya St, 4, St Petersburg

 

موزه پوشکین

بعد از موزه آرمیتاژ، موزه پوشکین بدون شک معروف‌ترین موزه روسیه بوده و به طور کلی موزه‌ای مهم در سطح اروپا و جهان به حساب می‌آید. جایی که به دستور خود الکساندر سوم ساخته شد و مراحل تکمیل بنا ۱۴ سال به طول کشید. موزه پوشکین بیشتر تمرکز خود را بر روی آثار اروپایی گذاشته و از قرون مختلف و کشورهای متفاوت، کارهای متعددی را در خود میزبانی می‌کند.

موزه پوشکین به دلایل مختلف، چندین بار تغییر نام پیدا کرده اما فارغ از این موضوع، آثار مهمی که در این مکان نگهداری می‌شوند، مهم‌ترین دلیل محبوبیت آن‌جاست. جالب است بدانید که آثار نقاشی از ون گوگ، پیکاسو، رامبرانت، بوتیچلی، رافائل و امثالهم در موزه پوشکین وجود دارد. مجموع آثار موجود در موزه پوشکین، نزدیک به ۷۰۰ هزار است.

زمان کار: سه شنبه، چهارشنبه، شنبه و یکشنبه از ۱۱ الی ۱۹، پنج شنبه و جمعه از ۱۱ الی ۱۰، دوشنبه‌ها تعطیل

هزینه ورودی: ۷۵۰ روبل (حدود ۱۲ دلار)، افراد زیر ۱۶ سال رایگان

آدرس: Ulitsa Volkhonka, 12, Moscow

 

موزه ارارتا

ارارتا بهترین موزه هنرهای معاصر در روسیه است که از سال ۲۰۱۰ کار خود را در سنت پترزبورگ آغاز کرده و در حال حاضر ۲۳۰۰ اثر هنری را در خود میزبانی می‌کند.‌ عمده هدف این موزه معرفی کارهای روسی است اما آثاری از هنرمندان دیگر کشورها نیز در آن‌جا به نمایش گذاشته شده.

موزه ارارتا آثار هنرمندان را بر پایه استعداد و تاثیر گذاری کاری که ارائه کرده‌اند به نمایش گذاشته شده و اولیوتش، معروف بودن تولید کننده اثر نیست. به همین دلیل علاقه مندان به هنر و آن‌هایی که به کاوش در میان آثار ارزشمند هنر مدرن علاقه دارند، حتما در سفر به تور سنت پتزربورگ، باید نگاهی به موزه ارارتا نیز بندازند.

زمان کار: همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۲، سه شنبه‌ها تعطیل

هزینه ورودی: ۵۰۰ روبل (حدود ۸ دلار)، افراد زیر ۲ سال رایگان

آدرس: 29 Liniya Vasil'yevskogo Ostrova, 2, St Petersburg

 

موزه گاراژ

یکی دیگر از موزه‌های هنر معاصر که این بار در روسیه واقع شده است و کار خود را از سال ۲۰۰۸ و در محلی دیگر آغاز کرده بود و در سال ۲۰۱۵ به این مکان در پارگ گورکی منتقل شد که جایی در دسترس است و به همین دلیل گردشگران کار راحت‌تری برای بازدید از این موزه خواهند داشت.

در این موزه نیز عمدتا با آثار مدرن از هنرمندان روسی مواجه هستیم که در قالب‌های مختلف هنری کار شده و در این جا به نمایش گذاشته شده است.

 

معرفی ۶ موزه مهم و تاریخی روسیه

زمان کار: همه روزه از ۱۱ تا ۲۱:۳۰

هزینه ورودی: ۵۰۰ روبل (حدود ۸ دلار) افراد زیر ۱۷ سال ۱۵۰ روبل و افراد زیر ۱۰ سال رایگان

آدرس: Krymsky Val, 9, стр.32, Moscow

 

موزه فابرژه

وقتی در سال ۲۰۱۳ کاه شوالوف بازسازی شد، موزه‌ی فابرژهنیز در آن‌جا افتتاح گشت که در حال حاضر بیش از ۴ هزار اثر تزیینی که بخش زیادی از آن‌ها جواهرات، طلا و نفره، ظروف چینی و برنزی و البته نقاشی هستند، در آن‌جا به نماش گذاشته شده.

دلایل زیادی وجود دارد که موزه فابرژه‌ را به جایی عالی برای بازدید بدل می‌کند اما این محل به خاطر نگهداری از ۹ تخم مرغ سلطنتی عید پاک معروف استو اشیائی زینتی که شخص کارل فابرژه جواهر ساز بسیار معروف آن‌ها را طراحی و برای آخرین تزار روسیه ساخته بود. در مجموعه موزه فابرژه‌ بزرگ‌ترین یا معروف‌ترین موزه روسیه نیست، اما جایی است با آثار جذاب و فراموش نشدنی که بازدید از آن‌جا را صد در صد به شما پیشنهاد می‌کنیم.

زمان کار: همه روزه از ۸:۳۰ تا ۲۱:۱۵

هزینه ورودی: ۴۵۰ روبل (حدود ۷ دلار)

آدرس: Fontanka River Embankment, 21, St Petersburg

 

موزه پناهگاه ۴۲ در تاگانکا

این موزه کاملا با چیزهایی که در گزینه‌های قبلی دیدید متفاوت بوده و در واقع جایی مختص به آثار به جا مانده از جنگ سرد است. این مکان که به نام پناهگاه ۴۲ خوانده می‌شود در واقع جایی بوده که فرماندهان ارشد شوروی در آن‌جا به تصمیم گریری پرداخته و در مواقع لزوم، در همین مکان پناه می‌گرفتند.

مکانی کاملا ایزوله که برای حملات هسته‌ای تدارک دیده شده بود و تمامی تجهیزات مورد نیاز را در خود داشت. جالب است بدانید که پناهگاه ۴۲ ظرفیتی بالغ بر ۲ هزار نفر داشته و تجهیزات لازم برای حضور چنین تعدادی را نیز در آن‌جا فراهم شده بود.

زمان کار: همه روزه ۱۰ الی ۲۰

هزینه ورودی: ۲۲۰۰ روبل (حدود ۳۵ دلار) افراد زیر ۲۱ سال ۱۳۰۰ روبل

آدرس: 5-Y Kotel'nicheskiy Pereulok, д.11, Moscow

 

موزه فضانوردی روسیه

یکی دیگر از موزه‌های متفاوت اما خیلی جذاب مسکو، موزه فضانوردی است که با توجه به پیشینه فضایی روسیه، برای خیلی از علاقه مندان به کاوش‌های فضایی، مکانی معرکه برای بازدید در تور روسیه به حساب می‌آید.

در این مکان هم از تجهیزات نمادین روسیه برای کاوش‌های فضایی نگهداری می‌شود و هم این که طرح‌های اولیه و لباس‌های فضایی به نمایش گذاشته شده و در بخشی نیز، راکت‌هایی از نسل‌های مختلف را می‌توانید تماشا کنید.

 

۶ موزه‌ی معروف شهر کازان

زمان کار: همه روزه غیر از سه شنبه‌ها از ۱۰ الی ۱۸:۳۰، سه شنبه‌ها: ۱۰ الی ۱۸:۳۰، دوشنبه‌ها تعطیل

هزینه ورودی: ۲۵۰ روبل (حدود ۴ دلار) افراد زیر ۷ سال رایگان

آدرس: Prospekt Mira, 111, Moscow

۱۱ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران