برترین فرودگاه‌های اروپا از نظر گوگل

جاذبه‌های گردشگری اروپا
برترین فرودگاه‌های اروپا از نظر گوگل

سفر بخشی از زندگی است و فرودگاه‌ها بخشی از سفرهایمان و گاهی جزو جاذبه‌ گردشگری یک کشور به شمار می‌روند. هنگامی که با تور اروپا به این قاره سرسبز می‌روید، با بهترین فرودگاه‌های دنیا که برخی از شهرها در دل خود دارند، رو به رو خواهید شد. طراحی زیبا، امکانات مدرن، خدمات لوکس، پروازهای منظم و بدون تاخیر، همه و همه از ویژگی‌های فرودگاه‌های خوب اروپا هستند. شهرهای بسیاری از جمله زوریخ، مونیخ، آمستردام و کپنهاگ میزبان این فرودگاه‌ها هستند. در این مقاله می‌خواهیم تعدادی از فرودگاه‌های مشهور و معتبر بین‌المللی اروپا همچون فرودگاه هیترو لندن، فرودگاه فرانکفورت و فرودگاه شارل دوگل که ایرلاین‌های برتر دنیا در آنها رفت و آمد می‌کنند را به شما معرفی کنیم.

قبل از هر چیز ده فرودگاه برتر اروپا از نظر گوگل را نام می‌بریم:

 

۱. فرودگاه بین المللی آتن، یونان، Athens International Airport, Greece

خیلی راحت می‌توان گفت فرودگاه آتن بهترین فرودگاه اروپا است! به عنوان بزرگترین و شناخته شده‌ترین فرودگاه یونان، ATH در ۳۳ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد. اگر در این فرودگاه توقف دارید، می‌توانید از گزینه‌های ذخیره‌سازی چمدان، سالن‌های فرودگاه، نمایشگاه‌های آثار باستان‌شناسی و مجموعه وسیعی از رستوران‌ها و کافه‌ها لذت ببرید. فرودگاه آتن چیزهای زیادی برای ارائه به گردشگران علاقمند به جاذبه‌های یونان دارد!

 

معرفی جذاب‌ترین شهرهای توریستی قبرس

۲. فرودگاه زوریخ، سوئیس، Zürich Airport, Switzerland

اگرچه فرودگاه زوریخ در سوئیس با برخی واکنش‌های منفی ناشی از نقص کنترل ترافیک هوایی اخیر روبه‌رو شده است، اما به نظر نمی‌رسد بر شهرت آن تأثیر بگذارد. به علاوه، فرودگاه زوریخ همه چیزهایی را که برای گذران زمان در فرودگاه نیاز دارید در خود گنجانده است. از اول آگوست، آنها در تعطیلات آخر هفته موسیقی زنده و یک سالن بازی کامل با تنیس روی میز، دارت و حتی یک زمین مینی گلف خواهند داشت! چه کسی دوست ندارد در این مکان ماجراجویی پرواز داشته باشد؟

۳. فرودگاه فرانسیسکو د سا کارنیرو، پرتغال ، Francisco de Sá Carneiro Airport, Portugal

در جایگاه سوم فرودگاه فرانسیسکو د سا کارنیرو قرار دارد که به فرودگاه پورتو نیز معروف است. پورتو ممکن است گزینه خوبی برای جلوگیری از تاخیرهایی باشد که از اواسط ژوئن در بزرگترین فرودگاه پرتغال، لیسبون، وجود دارد. بلومبرگ حتی ۶۵ درصد تاخیر و ۴.۸ درصد پروازهای خود را از ابتدای جولای لغو کرده است. فرودگاه پورتو دارای یک اپلیکیشن فرودگاهی برای ردیابی زمان‌های لحظه ورود و خروج و همچنین وضعیت پرواز است، بنابراین ارتباط مستقیم و بی‌درنگ است. اگر نمی‌خواهید وقت خود را در صف تلف کنید، آنها یک گزینه Fast Track دارند که در واقع یک کانال اولویت است که به شما این امکان را می‌دهد که سریعتر از مرحله امنیت عبور کنید. آنها همچنین گزینه‌هایی برای سفرهای خانوادگی با فضایی برای کودکان با کتابخانه، فیلم‌ها و سایر فعالیت‌ها دارند تا آنها را در سفر تور اروپا سرگرم کند.

 

۵ رود زیبا در ۵ شهر مهم اروپا

۴. فرودگاه بین المللی آلیکانته، اسپانیا، Alicante International Airport, Spain

رتبه بعدی در لیست ما فرودگاه بین‌المللی آلیکانته در اسپانیا است. فرودگاه اصلی که به جامعه والنسیا و منطقه مورسیا خدمات‌رسانی می‌کند. مسافرانی وجود دارند که چیدمان سازمان یافته و طراحی جادار و روشن آن را تحسین می‌کنند. فرودگاه آلیکانته الچه میگل هرناندز در ۹ کیلومتری جنوب غربی شهر آلیکانته و حدود ۱۰ کیلومتری شرق شهر الچه قرار دارد.

۵. فرودگاه بین المللی مالتا، مالتا ، Malta International Airport, Malta

در جایگاه پنجم با میانگین امتیاز گوگل ۴.۳، این فرودگاه عجیب و غریب اما به خوبی نگهداری شده، رتبه پنجم را در لیست ما به خود اختصاص داده است. اگرچه فرودگاه و شرکت هواپیمایی مرکزی Air Malta در تمام تاخیرهای پروازی لندن هیترو گرفتار شد، اما امکانات آن هنوز با فرودگاه‌های بزرگتر اروپایی مطابقت دارد. نه تنها با رستوران‌ها، فروشگاه‌های معاف از مالیات و سالن‌های VIP، بلکه حتی یک آرایشگاه و کلینیک دندانپزشکی نیز دارد! آنها همچنین دارای فودکورت تازه بازسازی شده‌ای هستند که بخش وسیعی از غذا و زیبایی مجلل را ارائه می‌دهد. چه کسی دوست ندارد به مالت سفر کند؟

 

۷ شهر خاطره‌انگیز و زیبای فرانسه

۶. فرودگاه مونیخ، آلمان ، Munich Airport, Germany

فرودگاه بین‌المللی مونیخ در شمال شرقی این شهر واقع شده و قطب اصلی ایرلاین‌های ایر برلین، لوفت هانزا و کوندور به شمار می‌رود. این فرودگاه یکی از فرودگاه‌های پررفت و آمد در اروپا و دومین فرودگاه شلوغ آلمان بعد از فرودگاه فرانکفورت است. فرودگاه مونیخ با نمای شیشه‌ای و فضای باز باعث ورود نور طبیعی به داخل فرودگاه می‌شود و فضایی جالب و مدرنی ایجاد می‌کند. مسافرانی که بلیط هواپیمایشان را به مقصد این فرودگاه رزرو کرده‌اند در مدت انتظار در فرودگاه می‌توانند از پارک نزدیک به فرودگاه دیدن کنند. در این فرودگاه یک زمین مینی گلف و نمایشگاه هواپیماهای قدیمی نیز وجود دارد.

۷. فرودگاه پالما د مایورکا، اسپانیا، Palma De Mallorca Airport, Spain

فرودگاه بین‌المللی پالما د مایورکا سومین فرودگاه بزرگ کشور اسپانیا است که در ۸ کیلومتری شهر مایورکا و در مجاورت روستای کان پاستیلا واقع شده و در جایگاهی پس از فرودگاه‌های معروف مادرید باراخاس و فرودگاه بارسلونا قرار دارد. این فرودگاه را به عنوان فرودگاه د سن سنت خوآن (Aeroport de Son Sant Joan) هم می‌شناسند. فرودگاه پالما د مایورکا دارای ۴ ترمینال است که هر کدام را با حروف الفبای انگلیسی نامگذاری کرده‌اند. ترمینال A دارای ۲۸ دروازه و ۸ پل هوایی است. این ترمینال برای پرواز بدون ویزای شینگن و همچنین پرواز به سمت مقاصد پروازی در انگلیس و ایرلند در نظر گرفته شده است. ترمینال B از دیگر ترمینال‌های این فرودگاه کوچک‌تر است. ترمینال C  در قسمت جنوبی فرودگاه قرار گرفته و دارای ۳۳ گیت و ۹ دروازه هوایی است. ترمینال آخر یعنی ترمینال D فقط برای پروازهای اروپایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای ۱۹ گیت و ۱۰ دروازه هوایی است.

 

برترین جاذبه‌های دیدنی بلگراد؛ شهر همیشه بیدار اروپای شرقی

۸. فرودگاه واسلاو هاول پراگ، جمهوری چک ، Vaclav Havel Airport Prague, Czech Republic

فرودگاه واتسلاو هاول، فرودگاه بین‌المللی تمیز و کوچکی است که به شهر پراگ پایتخت کشور جمهوری چک خدمات‌رسانی می‌کند. این فرودگاه تا سال ۲۰۱۶ عنوان شلوغ‌ترین فرودگاه میان کشورهای جدید عضو اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داده بود. اما فرودگاه شوپن ورشو در لهستان توانست با اختلافی کم، سال بعد از آن پیشی بگیرد. فرودگاه واتسلاو هاول، دو ترمینال اصلی و دو ترمینال برای پروازهای عمومی دارد و بیشتر پروازهای آن از ترمینال‌های شمالی یعنی ۱ و ۲ انجام می‌‌گیرد. پراگ یکی از دیدنی‌ترین شهرهای دنیاست. پس این فرودگاه می‌تواند دریچه‌ای برای ورود به این شهر رویایی باشد.

۹. فرودگاه گرن کاناریا، اسپانیا ، Gran Canaria Airport, Spain

فرودگاه گرن کاناریا که گاهی با نام فرودگاه گاندو نیز شناخته می شود، یک فرودگاه مسافربری و باربری در جزیره گرن کاناریا یا همان جزایر قناری است. این فرودگاه مهم در شبکه حمل و نقل هوایی اسپانیا محسوب می‌شود، زیرا رتبه ششم را از نظر مسافر و پنجم را از نظر عملیات و بار حمل شده دارد. جزایر قناری یکی از مقاصدی است که همه گردشگران را از اطراف دنیا به خود می‌کشاند. پس برای دیدن چنین مکان معروفی لازم است به فرودگاه گرن کاناریا بروید.

 

۱۰ کافه‌ی شبانه‌ی نووی ساد شهر شب‌های باشکوه صربستان

۱۰. فرودگاه هلسینکی، فنلاند ، Helsinki Airport, Finland

فرودگاه هلسینکی چهارمین فرودگاه پر رفت و آمد کشورهای شمال اروپا و همچنین هفدهمین فرودگاه برتر جهان محسوب می‌شود. این فرودگاه حدود نود درصد از ترافیک هوایی بین‌المللی فنلاند را شامل می‌شود. فرودگاه هلسینکی دو ترمینال دارد. ترمینال شماره یک دارای ۱۱ گیت مختلف است که معمولا برای پرواز هواپیماهای جت مسافربری مورد استفاده قرار میگیرد. این ترمینال همچنین اولین ترمینال این فرودگاه است که از سال ۱۹۵۲ فعال شد. ترمینال شماره دو برای پروازهای بین‌المللی به کار می‌رود و پروازهای داخلی را هم پذیرا است. این ترمینال بزرگترین سایت موجود در فرودگاه است. امکانات این ترمینال عبارت است از دسترسی رایگان به اینترنت در تمامی نقاط فرودگاه، پریزهای برق و شارژر موبایل، کابین‌های خواب، باجه اطلاعات توریستی، دستگاه‌های خودپرداز، صرافی، رستوران‌های بین‌المللی و فست فود، فروشگاه‌های متنوع.

۱۰ فرودگاه برتر اروپا برای پروازهای به موقع در سال ۲۰۲۲

بهترین بودن یک فرودگاه به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال پروازهای به موقع و بدون تاخیر، گم نشدن چمدان‌ها و برخورد مناسب کارکنان و امکانات یک فرودگاه، آن را در لیست بهترین و بالاترین رتبه‌ فرودگاه‌های دنیا قرار می‌دهد. در این صورت اگر برنامه‌های سفر شما انعطاف‌پذیر باشد، ارزش این را دارد که مسیر سفر خود را به این مقاصد تغییر دهید تا سفری همه جانبه راحت‌تر داشته باشید.

  • فرودگاه برگامو، اوریو السریو در ایتالیا (BGY): ۳٪تاخیر، ۰.۱٪  لغو شد
  • فرودگاه گرن کاناریا، اسپانیا (LPA): ۸٪ تاخیر، ۰.۳٪ لغو شد
  • فرودگاه بین المللی اوتوپنی، بخارست، رومانی  (OTP): ۱۰٪ تاخیر، ۱.۷٪ لغو شد
  • فرودگاه بین المللی دوبلین، ایرلند (DUB): ۱۵٪ تاخیر، ۱.۶٪ لغو شد
  • فرودگاه فونتاناروسا، کاتانیا، ایتالیا (CTA): ۱۶٪ تاخیر، ۱.۱٪ لغو
  • فرودگاه آدولفو سوارز باراخاس، مادرید، اسپانیا  (MAD): ۱۹٪ تاخیر، ۰.۴٪ لغو شده است
  • فرودگاه آلیکانته، اسپانیا (ALC): ۲۰٪ تاخیر، ۳.۴٪ لغو شد
  • فرودگاه مارسی، فرانسه (MRS): ۲۰٪ تاخیر، ۰.۲٪ لغو شد
  • میدان اورلی، پاریس، فرانسه  (ORY): ۲۱٪ تاخیر، ۱.۲٪ لغو
  • فرودگاه مالاگا، اسپانیا (AGP): ۲۴٪ تاخیر، ۳.۳٪ لغو شد

در این مقاله ده فرودگاه برتر اروپا از نظر گوگل و ده فرودگاه برتر اروپا برای پروازهای به موقع در سال ۲۰۲۲ را نام بردیم. این فرودگاه‌ها فقط بخشی از فرودگاه‌های خوب این قاره سرسبز و پرگردشگر است که در این لیست آوردیم. در آینده، مقاله بهترین فرودگاه‌های اروپا را از نگاهی دیگر بررسی خواهیم کرد که سبب می‌شود، فرودگاه‌های بیشتری را در شهرهای مشهور اروپا بشناسید و در برنامه‌ریزی‌های خود برای سفر به اروپا، انتخاب مناسب‌تری داشته باشید.

 

تماشای شفق قطبی در شهرهای اروپایی

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۲۸ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران