۸ موزه تعاملی و شگفت‌انگیز مانیل در فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
۸ موزه تعاملی و شگفت‌انگیز مانیل در فیلیپین

همیشه نباید یادگیری در محیط‌های خشک و اتوکشیده اتفاق بیفتد، گاهی موزه‌ها، گالری‌های هنری و حتی محیط‌های یادگیری می‌توانند در یک بستر شاد و مفرح این اتفاق را برایتان رقم بزنند. موزه‌های تعاملی یا به اصطلاح اینتراکتیو این روزها به یکی از جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار در مقاصد مختلف بدل شده‌اند و نمونه‌های متعددی از آن‌ها را می‌‌توان در مانیل نیز مشاهده کرد.  بعضی‌هایشان بیشتر جنبه آموزشی دارند و بعضی دیگر، جنبه تفریحی و همه‌ی آن‌ها برای تمامی اعضای خانواده مناسب هستند. با ما همراه باشید تا این ۸ موزه تعاملی جالب در شفر با تور فیلیپین را به شما معرفی نماییم.

 

موزه ذهن مانیل (Mind Museum)، فیلیپین

موزه ذهن بزرگ‌ترین و مهمه‌ترین موزه تعاملی در مانیل و یکی از برترین موزه‌های فیایپین است. این مجموعه‌ی بزرگ و جذاب، برای هر کس در هر سنی چیزی برای ارائه داشته و شامل ۵ نمایشگاه اصلی می‌شود. در هر کدام از نمایشگاه‌ها، به جز دکور فوق‌العاده زیبا و جذاب، تجهیزاتی تعاملی نیز گنجانده شده که از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های موزه به حساب می‌آیند. البته بچه‌های ۲ تا ۶ سال بخش‌های مخصوص به خود و تجهیزاتی که می‌توانند با آن‌ها بازی کرده و چیزهای جدید یاد بگیرند را نیز دارند.

گالری اتم، گالری زندگی، گالری زمین، گالری جهان هستی و گالری تکنولوژی نمایشگاه‌های مختلف این موزه بوده که همان طور که از اسمشان پیداست، هر کدام تم مخصوصی دارند. در گالری زمین، یک اسکلت کامل تی‌رکس  قرار گرفته که بر خلاف دیگر بخش‌های موزه، تعاملی نیست اما جذابی خاص خود را دارد. حتما گوشی‌های خود را خالی کنید، چون در این مکان چندین و چند عکس عالی می‌توانید بگیرید. بلیط‌های این مکان به دو صورت یک روزه و سه ساعته ارائه می‌شوند که اولی برای ۷۵۰ پزو و دومی ۶۲۵ پزو قیمت دارند.

 

سفر به سواحل خیره کننده ال نیدو فیلیپین

آدرس:  Address: JY Campos Park, 3rd Avenue Bonifacio Global City Taguig City, Philippines 1634

شماره تماس: 0063277960189

 

تیلز آو ایلومینا مانیل (Tales of Illumina)، فیلیپین

دوست دارید در یک محیط فوق‌العاده زیبا به کشف رازهای داستان‌های اساطیری و محلی فیلیپینی بپردازید؟ تیلز آو ایلومینا یک موزه تعاملی فوق‌العاده زیباست که ۳۶ مکان جادویی در خود داشته که هر کدام با استفاده از تکنولوژی‌های مختلف ساخته شده‌‌اند. از لحظه ورود تا خروج شما از این محل، انگا در یک نقشه‌ی فانتزی قدم گذاشته‌اید و بر اسا یک داستان از ۳۶ دکور مختلف عبور می‌کنید.

دکورهای این مجموعه و اتاق‌هایی که برای آن طراحی شده شگفت‌انگیز و زیبا هستند و بخش‌های مختلف از آن به صورت تعاملی طراحی شده که به جذابیت آن‌جا کمک خواهد کرد. همچنین در این محل نمایش‌هایی نیز برگزار شده که برای شرکت در آن‌ها باید بلیطی جداگانه تهیه کنید. از تیلز آو ایلومینا به عنوان اینستاگرامی‌ترین نقاط مانیل اسم می‌برند و پیشنهاد می‌کنیم، اگر به تور فیلیپین رفتید، حتما سر زدن به آن‌جا و گرفتن عکس‌های زیبا را فراموش نکنید. قیمت ورودی همراه با شرکت در یکی از نمایش‌ها از ۷۹۹ پزو قیمت دارد. همچنین در بعضی روزهای خاص مثل هالوین نیز برنامه‌های مخصوص در این محل برگزار می‌شود.

آدرس: 2F Ever Commonwealth, Quezon City

شماره تماس: 00639451888833

 

آرت این آیلند مانیل (Art in Island)، فیلیپین

این مکان با عنوان بزرگ‌ترین موزه سه بعدی تعاملی آسیا به فعالیت می‌پردازد و به شما این امکان را می‌دهد تا بخشی از هنری شوید که در مقابلش قصد عکاسی دارید. این مکان تنها یک گالری هنری نیست و یک مجموعه مفرح و جذاب است که هر کس با هر سنی از بودن در آن‌جا لذت خواهد برد.

آرت این آیلند البته در بین مردم محلی به موزه سلفی نیز معروف است و مجموعه‌ای از اتاق‌هاست که آثار نقاشی بزرگی در آن‌ها به چشم می‌خورد که هر کدام از این آثار با خطای چشم و ایجاد پرسپکتیو به یک نقاشی سه بعدی بدل می‌شود. برای عکاسی در این مکان باید حتما در جایی که در نظر گرفته می‌شود دوربین را قرار دهید تا دقیقا به بخشی از آن طرح بدل شوید. برای مثال از روی یک پل منعلق بگذرید، به درون دهن تمساح وارد شده یا حتی وارد یک بطری در دل دریا شوید. سالن‌های بزرگ، طرح‌های متنوع و کیفیت بالای نقاشی‌ها از جمله ویژگی‌های این محل به حساب می‌آیند. یکی از بهترین فعالیت‌های توریستی در فیلیپین تفریح در موزه‌های جذاب و متفاوت مثل آرت این آیلند برای مسافران است.

 

۱۳ فعالیت جذاب در سفر به بوراکای

آدرس: 175 15th Ave, Cubao, Quezon City, 1109 Metro Manila

شماره تماس:  0063277956256

 

موزئه ال دپوزیتو مانیل (Museo El Deposito)، فیلیپین

این مکان اصلا به موزه‌های قبلی که به شما پیشنهاد کردیم شباهت نداشته و در واقع یک موزه کلاسیک است که در بخش‌هایی از آن، تجهیزات تعاملی برای بازدیدکنندگان فراهم آمده و یکی از موزه‌های برتر مانیل شناخته می‌شود. تونل‌هایی که موزه در آن‌جاها شکل گرفته است از زمان حضور اسپانیایی‌های به جا مانده است و شما می‌توانید به شکلی مدرن و امروزی، به روزهای حضور این کشور در فیلپین و وقایع مختلف از تاریخ معاصر کشور را مرور کنید.

این موزه ارزشمند در خود جدا از عکس‌ها و اطلاعات مختلف، مدل‌هایی از سازه‌های شهری همچون ساختمان‌ها و آبنماها را در خود دارد که بازدید از آن‌ها نیز لذت خاص خود را دارد. البته این موزه‌ها در گذشته کاربری دیگری داشته و در چند ساله اخیر به موزه بدل شده است، داستانی که به صورت کامل در خود این مکان به آن پرداخته شده.

آدرس: Address: 29 Pinaglabanan, San Juan, Metro Manila

شماره تماس: 009982470042

 

موزه آیالا مانیل (Ayala Museum)، فیلیپین

یکی دیگر ازموزه‌های جذاب مانیل که گنجینه‌های متفاوت فرهنگی و تاریخی فیلیپین را در خود جای داده است. موزه آیالا با این که دارای نمایشگاه‌هایی متنوع با اشیا گوناگون است اما بخش‌هایی ازآن به صورت تعاملی درست شده تا بتوانید، تجربه‌ای دلگپذیر از حضور در این محل داشته باشید.

نمایشگاه‌های مختلف این محل به موضوعاتی مثل سرامیک، پارچه و لباس، مجسمه سازی، نقاشی، سفالگری و آثار هنری مختلف اختصاص داشته و وقتی به موزه دیجیتال می‌رسید، در این محل، اطلاعات گسترده‌ای از هنر و فرهنگ مردم فیلیپین به دست خواهید آورد. یکی از بخش‌های جذاب و ترکیبی موزه، قسمتی است که مدل‌های نسبتا بزرگی از کشتی‌ها به نمایش گذاشته شده و در کنارشان، مونیتورهایی قرار دارند که اطلاعات کامل از کشتی اصلی در آن‌ها وجود دارد. این محل دارای کتابخانه، فروشگاه، نمایشگاه عکس، بخش مربوط به کودان و نوجوانان و ... نیز هست.

 

گشت و گذاری گرمسیری در سبو فیلیپین

آدرس: Makati Avenue corner, De La Rosa Street, Greenbelt Park, Makati City 1224

 

موزه هنر و طراحی معاصر مانیل (Museum of Contemporary Art and Design)، فیلیپین

این موزه در محل مدرسه هنر و طراحی سنت بنیدل قرار داده شده و همان طور که در میان آثار مختلف که بسیاری از آن‌ها به صورت دیجیتال به نمایش گذاشته شده‌‌اند، حرکت می‌کنید، هم امکان تماشا و لذت بردن از کارها را خواهید داشت و هم این که اطلاعات مختلفی درباره‌شان کسب می‌کنید. اینجا یکی از بهترین موز‌ه‌های تعاملی در مانیل شناخته می‌شود.

البته تابلوها و آثار نقاشی مختلفی به دیوارهای این موزه آویخته شده اما نمایشگرهای بزرگ در یک چرخه نسبتا متنوع، هر کدام آثاری در سبک‌های مدرن را به نمایش می‌گذارند. فضای این موزه بسیار بزرگ بوده، کارهای مدرن زیادی در آن به نمایش گذاشته شده و در بخش‌هایی از آن، آثار هنری تعاملی به شرکت کنندگان این اجازه را می‌دهد، تا خود بخشی از اثر خلق شده باشند.

آدرس: Ground Floor, Benilde School of Design and Arts Campus, Dominga Street, Malate, Maynila, 1004 Kalakhang Maynila

شماره تماس: 0099022305100

 

موزه یوچنگکو مانیل (Yuchengco Museum)، فیلیپین

یکی دیگر از موزه‌های مدرن مانیل که کار خود را در سال ۲۰۰۵ آغاز کرده و هدف اصلی آن نمایش آثار هنری هنرمندان محلی به جهانیان است اما خب در این بین، کارهای هنرمندان بین‌الملی نیز در محیط نمایشگاه به چشم می‌‌خورد. بخشی از آثار مهم در این موزه، مجموعه شخصی یکی از سفرای فیلیپین به نام آلفونسو است. آثار به نمایش در آمده نیز در دسته‌های مختلف از جمله مجسمه سازی، نقاشی، آثار تجربی و ... قرار می‌گیرند.

بخش تعاملی موزه به نمایش فیلم‌ها، انیمیشن‌ها و حتی کارهای هنری تعاملی بر می‌گردد که در چند بخش از موزه تعبیه شده‌اند و افراد با سنین مختلف می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. به طور کلی، موزه یوچنگکو از مهم‌ترین گالری‌های هنری در مانیل به حساب آمده و به هر دوستدار هنری، بازدید از آن در سفر به فیلیپین، پیشنهاد می‌شود.

آدرس: RCBC Plaza, Corner Ayala Avenue and Senator Gil J. Puyat Avenue, Makati, 1200 Metro Manila

شماره تماس: 0063288891234

 

مجموعه موزه ملی مانیل (National Museum Complex)، فیلیپین

موزه ملی مانیل از جمله موزه‌های مهم در فیلیپین است و به این دلیل به عنوان آخرین گزینه در لیستمان از آن یاد کردیم، چون بخش‌های تعاملی آن نسبت به دیگر موزه‌هایی که به آن‌ها اشاره داشتیم، کم‌تر است و تنها در قسمت‌هایی از این موزه، با قرار گیری نمایش‌های مختلف، سعی شده تا بازدیدکنندگان، به سلیقه خود به دنبال نکات تاریخی و فرهنگی مردم فیلپین باشند.

با این حال مجموعه موزه ملی، ترکیبی شگفت‌انگیز از آثار هنری از دوره‌های مختلف و همچنین اشیاء به جا مانده از تاریخ این کشور است و راز و رمزهای این کشور اسرار آمیز را برای شما به تصویر می‌کشد. این مجموعه بخش‌ها و موزه‌های متفاوتی را شامل می‌شود که از مهم‌ترین‌های آن‌ها می‌توان به موزه هنر معاصر، موزه ملی مردم شناسی و موزه ملی تاریخ طبیعی اشاره کرد. این مجموعه یکی از توریستی‌ترین مکان‌های فیلیپین است و دوست داران هنر باید زمان نسبتا زیادی برای بازدید از نقاط مختلف آن‌جا صرف کنند.

 

گشت و گذار در پالاوان فیلیپین

آدرس: P. Burgos Drive, Rizal Park, Manila

منبع

 

۲۳ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران