۱۱ موزه و گالری هنری در مانیل

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
۱۱ موزه و گالری هنری در مانیل

بعد از ماه‌ها که بسیاری از مراکز فرهنگی و تاریخی در مانیل و دیگر شهرهای فیلیپین، به خاطر همه‌گیری کرونا تعطیل بودند، چند وقتی می‌شود که دوباره موزه‌ها، گالری‌های هنری و مکان‌هایی از این دست بازگشایی شده‌اند. با توجه به این که دوباره تور فیلیپین نیز به راه افتاده و گردشگران به این کشور زیبا پای می‌گذارند، بهتر دیدیم شما را به چند مورد از مهم‌ترین موزه‌ها و گالری‌های هنری مانیل، پایتخت فیلیپین آشنا کنیم. البته هنوز چند مورد از این مراکز، به خاطر نوسازی و مشکلات ناشی از کرونا، برای مدتی بسته خواهند بود که در این لیست از آن‌ها نام نبرده‌ایم.

 

موزه ملی هنرهای زیبای مانیل در فیلیپین (National Museum of Fine Arts)

این مکان، مهم‌ترین و البته پربازدیدترین گالری هنری در کل فیلیپین به حساب می‌آید که آثار بزرگانی همچون گیلمرو تولینتینو، هیدالگو و جوان لونا در آن‌جا نگهداری می‌شود. مهم‌ترین اثر در این مجموعه نیز نقاشی فوق‌العاده "اسپولیاریوم" است که توسط جوان لونا نقاش برجسته و برنده چندین جایزه بین‌المللی آن را در قرن ۱۹ میلادی کشیده بود. خود بنایی که موزه در آن قرار گرفته، یکی از ساختمان‌های مهم شهر است که در سال ۱۹۲۰ و به سبک نئو کلاسیک بنا شده و به خودی خود یک اثر هنری به حساب می‌آید. برای بازدید از این محل، حتما باید کارت شناسایی همراه داشته و بالای ۱۵ سال باشید. با توجه به محدودیت ۱۰۰ نفره، بهتر است از قبل بلیط خود را برای ساعتی مشخص رزرو کنید.

 

کارهایی که نباید در سفر به فیلیپین انجام دهید

آدرس: Padre Burgos Ave, Ermita

شماره تماس: 0063285271215

 

موزه ملی مردم شناسی مانیل در فیلیپین (National Museum of Anthropology)

با توجه به اشیاء بسیار متنوعی که در این محل نگهداری می‌شود، با گشت و گذار در سالن‌های این مجموعه، با شیوه‌ی زندگی مردم و فرهنگ کشور فیلیپین از گذشته‌های دور تا این روزها را درک خواهید کرد. این بنای ۵ طبقه به اسم "موزه مردم فیلیپینی" نیز معروف بوده و در آن‌جا چیزهای زیادی درباره قبایل مهم این کشور یاد خواهید گرفت. این مکان بزرگ‌ترین مجموعه در میان موزه‌های مانیل را داشته و بنای اصلی آن در اصل، در اختیار وزارت دارایی بود که در نهایت به موزه تغییر کاربری داد. برای بازدید از این مکان نیز شرایط کاملا مثل گزینه قبلی‌ست و باید بالای ۱۵ سال داشته و کارت شناسایی همراه داشته باشید.‌

آدرس: Padre Burgos Ave, Ermita

شماره تماس: 0063285284912

 

موزه ملی تاریخ طبیعی مانیل در فیلیپین (National Museum of Natural History)

یکی از جدیدترین موزه‌ها در زیر نام "موزه ملی" این مکان است که به تاریخ طبیعی فیلیپین اختصاص داشته و در چندین نمایشگاه مختلف، گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری را به نمایش گذاشته است. بعضی از گونه‌هایی که در این محل از آن‌ها اسم برده شده، در واقع نمونه‌های اولیه از گونه‌های کنونی هستند که بازدید از آن‌ها بسیار جالب است. نکات جالب توجه زیادی درباره موزه ملی تاریخ طبیعی فیلپین وجود دارد که اولین آن، بنای فوق‌العاده زیبایش است که طراحی داخلی منحصر به فردی دارد و از تجهیزات دیجیتال با کیفیت در برخی از نمایشگاه‌ها استفاده شده.در سفر با تور فیپیلین بازدید از این مکان نیز تنها برای افراد بالای ۱۵ سال مجاز است و امکان بردن کودکان را به داخل ندارید.

 

نکات جالبی که برای سفر به فیلیپین باید بدانید

آدرس: Teodoro F. Valencia Circle, Ermita

شماره تماس: 00639663305931

 

موزه متروپولیتن مانیل در فیلیپین (Metropolitan Museum of Manila)

این مکان را باید یکی از قدیمی‌ترین و البته نمادی برای موزه‌های مانیل به حساب آورد. موزه متروپولیتن به نمایش آثار هنری مدرن از هنرمندان معاصر معروف بوده و آثاری از سبک‌های مختلف هنرهای تجسمی از هنرمندان متنوعی را در خود نگهداری می‌کند. البته این آثار تماما به هنرمندان فیلیپینی اختصاص دارد با این حال، مطمئنا هر کس که ذره‌ای به هنر علاقه دارد، از بودن در این مکان، لذت بسیار خواهد برد. با توجه به این که موزه متروپولیتن، از جمله گالری‌های هنری مهم شهر مانیل است که امکان بردن کودکان و نوجوانان را به آن‌جا خواهید داشت، بهتر است به صورت خانوادگی از آن بازدید کنید.

آدرس: BSP Complex, Roxas Blvd, Malate

شماره تماس: 00632505271

 

موزه هنرها و طراحی‌های معاصر مانیل در فیلیپین (Museum of Contemporary Art and Design)

این موزه در مدرسه طراحی و هنر سنت بنیدله واقع شده و همان طور که از نامش پیداست، به هنرها و طراحی‌های امروزی اختصاص دارد. در این محل با بهره گیری از شیوه‌ی نمایش قدیمی و جدید، نمایشگاه‌های متفاوت شکل گرفته تا آثار هنرمندان در یک محیط منحصر به فرد و مطابق با اثرشان به نمایش در باید. البته فراموش نکنید که نمایشگاه‌های این موزه، اغلب به صورت دوره‌ای هستند و هنرمندان خارجی نیز در آن شرکت می‌کنند. برای مثال در حال حاضر، هنرمند کره‌ای معروف هائِگوئه یانگ آثار خود را در آن‌جا به نمایش گذاشته است.

 

هتل‌های نوستالژیک فیلیپین

آدرس: Ground Floor, Benilde School of Design and Arts Campus, Dominga Street, Malate

شماره تماس: 0063282305100

 

گالری اتاق نقاشی مانیل در فیلیپین (Drawing Room)

"اتاق نقاشی" ابتدا کار خود را به عنوان یک مکانی برای نمایش آثار هنرمندان به نام آغاز کرد و برای مثال، طراحی‌های زیبایی از هنرمندن فیلپینی معروف بنکاب در آن‌جا نگهداری می‌شد. اما به مرور محل نمایشگاه وسعت پیدا کرد و نمایشگاه‌های بیشتری به آن اضافه شد و حالا هنرمندان متوسط و جوان نیز امکان نمایش آثار خود در سبک‌های مختلف را در این محل دارند. البته کماکان، اغلب هنرمندانی که فرصت ارائه کار در این محل را خواهند داشت، فیلیپینی هستند.

آدرس: Ground Floor, Building C, Karrivin Plaza, 2316 Chino Roces Avenue Extension, Barangay Magallanes, Makat

شماره تماس: 0063288014395

 

گالری وینیل آن وینیل مانیل در فیلیپین (Vinyl on Vinyl)

یکی از ویژگی‌های مانیل، وجود گالری‌های هنری مستقل متعدد در این شهر است که نشان از علاقه و احترام مردم پایتخت فیلیپین به هنر دارد. "وینیل آن وینیل" نیز از جمله همین گالری‌های مستقل بوده که در زمره مجموعه‌های التقاطی به حساب آمده و آثار متنوعی در زمینه‌های مختلف از جمله آثار هنرهای تجسمی، عروسک سازی، موزیک و کارهای انتزاعی در آن به نمایش گذاشته شده است. سبک‌هایی نیز که هنرمندان در این محل به اجرا می‌گذارند هم تنوع بالایی دارد و از هنر معاصر تا پاپ سورئالیسم، هنرهای خیابانی و ... را شامل می‌شود.  وینیل آن وینیل مکانی خاص و جالب توجه بوده که حتما به طرفداران هنر پیشنهاد می‌کنیم، سری به این مکان زده و از آثار با ارزشی که در این محل وجود دارد، دیدن نمایند.

 

توریستی‌ترین مکان‌های فیلیپین در سفر

آدرس: 2241 Pasillo 18 La Fuerza Compound Chino Roces Ave, Makati

شماره تماس: 0063282600020

 

گالری آرتینفورمال مانیل در فیلیپین (Artinformal)

این گالری کار خود را در سال ۲۰۰۴ آغاز کرد. در واقع چند هنرمند فیلیپینی این گالری را راه انداخته تا بتوانند آثار خود را در فضایی مناسب به نمایش بگذارند اما به مرور این محل پیشرفت داشت، بزرگ‌تر شد و حالا شامل چندین نمایشگاه ختلف، کارگاه‌های آموزشی، دوره‌های آموزشی و چند بخش دیگر می‌شود. فضای اصلی گالری به دو بخش تقسیم شده که یکی نمایشگاهی از آثار چندین هنرمند بوده و دیگری یک مکانی برای نمایش آثار ماکاتی، از جمله هنرمندان اصلی بنیان گذار گالری است که کارهای به روز خود را در این مکان به نمایش می‌گذارد.

آدرس: The Alley at Karrivin, 2316 Chino Roces Avenue Ext. Makati City 277 Connecticut St. Greenhills East Mandaluyong City

شماره تماس: 006328391772

 

موزه ذهن مانیل در فیلیپین (Mind Museum)

کمی به موزه‌های فیلیپین و گالری‌های متفاوت مانیل نیز بپردازیم و اول به سراغ موزه ذهن برویم که هم برای افراد بزرگسال و هم برای کودکان و نوجوانان، جالب توجه خواهد بود. این مجموعه از چند بخش تشکیل شده که هر کدام تم مربوط به خود را دارند. برای مثال بخش زمین و جهان هستی یا بخش مربوط به فسیل‌ها و دایناسورها کاملا از هم متامیز هستند. در این مکان، به زبان ساده بسیاری از مفاهیم علمی توضیح داده شده و حتی در بخش‌هایی، می‌توانید این مفاهیم را به صورت عملی نیز تجربه کنید که بعضی از آن‌ها، فعالیت‌هایی مفرح نیز به حساب می‌آیند. موزه ذهن از آن جاهای بسیار خوب برای یک بازدید خانوادگی عالی در مانیل است که پیشنهاد می‌کنیم، اگر در اولین سفر به مانیل هستید، سری به آن‌جا بزنید.

آدرس: JY Campos Park, 3rd Ave, Taguig

شماره تماس: 0063277960189

 

گالری سیلورلنز مانیل در فیلیپین (Silverlens)

برای این که یک انتخاب خوب در میان گالری‌های کوچک مرکز شهر هم داشته باشید، سیلور لنز را به شما معرفی می‌کنیم که از سال ۲۰۰۶ کار خود را آغاز کرده و از جمله مکان‌هایی است که در آن‌جا، نمایشگاه‌های دوره‌ای بسیار خوب برگزار می‌شود و در واقع هر بار که به این محل بروید، با آثار متفاوتی روبرو خواهید شد. فضای طراحی شده برای این گالری بسیار جذاب است و هنرمندان خیلی خوبی نیز برای برگزاری نمایشگاه در آن‌جا اقدام می‌کنند.

 

گشت و گذاری گرمسیری در سبو فیلیپین

آدرس: 2263 Chino Roces Ave, Makati

شماره تماس: 00639175874011

 

گالری‌ها و موزه‌های متفاوت و مفرح مانیل در فیلیپین

به غیر از گالری‌های هنری مهم و موزه‌های بزرگی که در مانیل قرار گرفته، یک سری جاهای تفریحی هم هستند که می‌توانید سراغشان بروید. برای مثال گالری "هنر در جزیره" (Art in Island) انتخاب جالب توجهی است که در آن، آثار هنری درست شده با پرسپکتیو خاص، دکورهای منحصر به فردی را برای عکاسی به وجود آورده‌اند. خانه برعکس و موزه دسر نیز از همین دسته جاها هستند که در آن‌ها با استفاده از هنرهای تجسمی، محلی جالب و مفرح و همچنین مناسب عکاسی پدید آمده است.

منبع ۱

منبع ۲

۲۷ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران