معرفی پارک ریزال مانیل در فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
معرفی پارک ریزال مانیل در فیلیپین

فیلیپین یکی از سبزترین کشورهای جهان است که باید از طبیعت زیبای آن دیدن و روزهایی رویایی در آن تجربه کرد. کشوری که مردمان مهربانی دارد و بودن در آن حسابی آدم را سر کیف می‌آورد. در سفرتان با تور فیلیپین به یکی از شهرهای دیدنی و توریستی آن به نام مانیل اگر به دنبال یک فضای سبز جذاب هستید همراه ما باشید تا پارک ریزال این شهر را خدمتتان معرفی کنیم. پارکی که مراجعه به آن می‌تواند باعث در رفتن خستگی‌هایتان شود.


پارک ریزال شناسنامه‌ی تاریخی شهر مانیل (Rizal park)

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید این شهر سال‌ها در استعمار کشور اسپانیا قرار داشته است و به همین دلیل هنوز هم روح مناسبات فرهنگی اسپانیایی‌ها؛ اگرچه خیلی کمرنگ، اما در این شهر جریان دارد. این پارک یادگار همان دوران در مانیل است و یکی از نمادهای تاریخی شهر به شمار می‌آید. پارکی که در گذشته آن را لونتا می‌نامیدند اما از سال ۱۹۵۰ میلادی نام آن به ریزال تغییر پیدا کرد. ریزال یکی از نویسندگان و روشنفکران فیلیپین بود که در دوران استعمار، در این پارک اعدام شد و به دلیل گرامیداشت یاد او نام این پارک سال‌ها بعد که این کشور از استعمار بیرون آمد به ریزال تغییر پیدا کرد. وسعت این پارک در حدود ۶۰ هکتار است و در این ۶۰ هکتار می‌توانید زیباترین گلکاری‌ها و فضاها را ببنید. اگر می‌خواهید با بخش‌های مختلف این پارک و همینطور تفریحاتی که در آن می‌توانید انجام بدهید بیشتر آشنا شوید در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید.

 

معرفی ۱۰ ساحل زیبای پالاوان در فیلیپین

Rizal park

بخش‌های مختلف پارک ریزال مانیل


بنای یادبود ریزال

بنای یادبود ریزال یکی از مهمترین بخش‌های این پارک است. چراکه هم هویت این پارک است و هم هویت فیلیپین. این بنا در وسط پارک واقع شده است و در مقابلش یک میل پرچم ۴۶ متری قرار دارد. در ورودی این بنا، بر روی دیواری گرانیتی آن یکی از اشعار ریزال نوشته شده است. این بنا در نزدیکی محل اعدام ریزال واقع شده است و هرشب به مدت ۳۰ دقیقه یک برنامه‌ی نمایشی برای معرفی ریزال در محل آن اجرا می‌شود. برنامه‌ای که هم به زبان انگلیسی است و هم به زبان فیلیپینی. بنابراین اگر می‌خواهید به بازدید از این پارک بروید شب را برای گشت و گذار انتخاب کنید تا شاهد این برنامه نیز باشید.

Rizal park

حوض پارک

حوض پارک یکی از دلفریب‌ترین بخش‌های آن است. چراکه هرشب با فواره‌هایش یک فضای بی‌نظیر برای پارک می‌سازد. فواره‌های رقصان این پارک هرشب با صدای موزیک، آب را به آسمان افشانه می‌کنند و علاوه بر آنکه یک خنکی مطبوع به وجود می‌آورند، تصاویری فوق‌العاده نیز خلق می‌کنند. بد نیست بدانید دور این حوض را نیز مجسمه‌هایی از قهرمانان و کشته شدگان فیلیپین پوشانده‌اند.

 

راهنمای قرارهای عاشقانه ارزان و رایگان در مانیل

Rizal park

تالار کنسرت

در ضلع شمالی حوض پارک تالاری وجود دارد که در روزهای یکشنبه ساعت ۶ عصر می‌توانید به تماشای کنسرت در آن بروید. البته کنسرت موسیقی کلاسیک. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید حضور در این تالار و تماشای کنسرت رایگان است. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم در سفرتان به مانیل اگر به موسیقی کلاسیک علاقه‌مند هستید عصر یکشنبه را برای بازدید از این پارک انتخاب کنید. جدای از یکشنبه‌ها، شنبه‌ها نیز در این تالار کنسرت موسیقی پاپ برگزار می‌شود که اگر به این نوع از موسیقی علاقه‌مند هستید می‌توانید این روز را برای بازدید از ریزال انتخاب کنید.

Rizal park

باغ‌های پارک

یکی از زیباترین بخش‌های این پارک باغ‌های آن به شمار می‌آیند. باغ‌هایی که مراجعه به آنها شما را با زیباترین تصویرها مواجه می‌کنند. این پارک در خود دو باغ مشهور با تزئینات و گلکاری‌های بی‌نظیر دارد. یکی باغ چینی و دیگری باغ ژاپنی. به هنگام بازدیدتان از این باغ‌ها حال و هوایتان بسیار عوض می‌شود و می‌توانید عکس‌هایی فوق‌العاده زیبا از خودتان با پس‌زمینه‌ای رویایی بیندازید.

 

جزیره‌گردی در فیلیپین سرزمین زیبایی‌ها

Rizal park

موزه پارک ریزال

در انتهای قسمت شرقی این پارک موزه‌ای واقع شده است که با مراجعه به آن می‌توانید نقشه‌ی سه بعدی کشور فیلیپین را ببینید و با زیبایی‌های این کشور بیش از پیش آشنا شوید. در این موزه مجسمه‌ی لاپو لاپو که یکی از قهرمانان ملی فیلیپین به شمار می‌آید قرار دارد. لاپو لاپو در قرن شانزدهم زیست می‌کرده و معروف است که فردیناند ماژلان را کشته است. ماژلان کاشف کشور پرتغال است.

Rizal park

تفریحاتی که در پارک ریزال می‌توانید انجام بدهید.
با مراجعه‌تان به این پارک می‌توانید برای ساعتی در بهترین مسیرها پیاده‌روی کنید، با تاریخ فیلیپین بیشتر آشنا شوید، قهرمان‌های آن را بشناسید و عکس‌هایی زیبا از خودتان بیندازید. اگر اهل کتاب هستید باید بدانید در این پارک یکی از مهمترین کتابخانه‌های مانیل واقع شده است که به هنگام بازدیدتان از پارک می‌توانید به آن مراجعه کنید.

۲۴ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران