معرفی ۱۰ مورد از زیباترین معابد فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
معرفی ۱۰ مورد از زیباترین معابد فیلیپین

بدون شک می‌توان ادعا کرد که فیلیپین کشوری کاملا سکولار است. به این معنا که در این کشور زیبای توریستی می‌توان تنوع بالایی از ادیان مختلف و در نتیجه عبادتگاه‌های آن‌ها را مشاهده کرد. جمعیت زیادی از مردمان بومی فیلیپین را کاتولیک‌های رومی و سپس مسلمانان تشکیل می‌دهد. دیگر ادیان این کشور جز اقلیت‌ها محسوب می‌شوند اما دارای معابد و عبادتگاه‌های خاص خود هستند که بازدید از آن‌ها همواره برای توریست‌های تور فیلیپین جذاب بوده است. از جمله معابد باشکوه و دیدنی که در این سرزمین فرصت بازدید از آن‌ها را خواهید داشت می‌توان به معبدهای هندو، بودایی، مورمون‌ها، سیک‌ها، و معابد چینی اشاره کرد. اگر فکر می‌کنید ایده بازدید از معابد برای آشنایی با تنوع فرهنگی فیلیپین برای شما جالب است در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با دیدنی‌ترین معابد فیلیپن که بازدید از آن‌ها را نباید از دست بدهید، آشنا کنیم.

 

معرفی معابد هندو در فیلیپین

اگرچه هندوئیسم در فیلیپین تنها چند سال پیش به شهرت رسیده، اما مردم محلی بسیاری به این دین روی آورده‌اند. به طوری که تمرین‌های ذهنی بسیاری بر پایه هندو مانند یوگا و مدیتیشن در فیلیپین رایج هستند. برخی از معابد باستانی هندو در فیلیپین عبارتند از:

 

گردش در جزیره بوراکای، فیلیپین

 

معبد سری سری رادا ماداوا ماندیر (Sri Sri Radha Madhava Mandir)

سری سری رادا ماداوا ماندیر بخشی از گروه ایسکون (ISKCON) است. این معبد در حقیقت یک خانه مذهبی است که دارای دو طبقه مسکونی می‌باشد. آنچه در بازدید از این معبد توانسته توجه گردشگران را به خود جلب کند سبک زیبای معماری آن است که به سبک فیلیپینی ساخته شده است. این معبد همواره برای عبادت و زندگی مریدان خود برنامه‌های خاصی را ارائه داده و اجرا می‌کند. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه آن می‌توان به ۱۱ ساکن همیشگی آن اشاره کرد. به طوری که در طول شبانه روز در این معبد زندگی می‌کنند. در طول هفته نیز عموما ۷۰ الی ۸۰ نفر از این معبد زیبا و دیدنی هندو در فیلیپین بازدید می‌کنند.

آدرس: 9105 Banuyo Street, San Antonio Village, Makati City, Metro Manila, Philippines

 

معبد بین المللی سری کریشنا ماندیر (International Sri Krishna Mandir)

با تاسیس معبد اینترنشنال سری کریشنا ماندیر اغلب افراد بازدید از آن را به جای بازدید از معبد سری سری رادا ماداوا ماندیر ترجیح می‌دهند. این مکان مقدس نیز جز گروه ایسکون بوده و روزانه افراد بسیاری که به خدایان سری کریشنا اعتقاد دارند از آن بازدید می‌کنند. این معبد در طول روز نذری‌هایی را به افراد فقیر در محله‌های پایین شهر توزیع می‌کنند. همچنین اخیرا یک خلوتگاه معنوی در قالب یک مزرعه ۱۳۰ هکتاری به نام مزرعه اکو وایکونتا به این معبد اختصاص یافته است.

 

معرفی بزرگ‌ترین مراکز خرید فیلیپین

آدرس: 23 Scout Castor St, Diliman, Quezon City, 1103 Metro Manila, Philippines

 

معرفی معابد بودایی در فیلیپین

بودیسم در فیلیپین تحت مراقبت بومیان چینی / فیلیپینی رشد کرده است. این افراد کسانی هستند که اجداد آن‌ها به مسیحیت روی نیاورده و ریشه‌های بودایی خود را حفظ کردند. گردشگران علاقه‌مند به معابد بودایی در تور فیلیپین چیزهای زیادی برای کاوش در اینجا پیدا خواهند کرد. از جمله دیدنی‌ترین این معابد می‌توان موارد زیر را نام برد:

 

معبد بودایی مرکزی مانیل کادامپا (Manila Kadampa Buddhist Centre)

این مرکز بودیسم به سبک کاملا مدرن طراحی و ساخته شده و در شهر مانیل فیلیپین قرار دارد. امروزه معبد بودایی مرکزی مانیل کادامپا یکی از معروف‌ترین معابد فیلیپین محسوب می‌شود. از جمله دلایل اهمیت این معبد می‌توان به قرار گرفتن آن در لیست اتحادیه بین‌المللی بودایی کادامپا اشاره کرد. هدف این اتحادیه ترویج دین بودا و گسترش اهمیت پرورش ارزش‌های انسانی است. در این معبد کلاس‌ها، جلسات آموزشی و مراقبه برگزار می‌گردد که تمامی علاقه‌مندان می‌توانند در آن‌ها شرکت کنند. همچنین این معبد بودایی سالانه میزبان جشنواره‌های مذهبی بسیاری می‌باشد.

 

۷ ساحل جذاب و خلوت فیلیپین

آدرس: 2F Sunnyvale Building, 2247 Chino Roces Ave, Makati, 1231 Kalakhang Maynila, Philippines

 

معبد بودایی پالیول فیلیپین (Philippine Palyul Buddhist Temple)

معبد بودایی پالیول فیلیپین به اختصار با علامت PPCCDDC  نیز نشان داده شده و با نام مرکز پالیول چانگ چانگ دارگی دارما نیز نامیده می‌شود. این معبد بودایی تبتی واقع در شهر مانیل فیلیپین است که با هدف ارائه آموزه‌های بودایی به مردم فیلیپین، نماز، کلاس، استراحت، دوره‌های مراقبه و سایر فعالیت‌های بودایی بنا شده است. همچنین در این معبد کارهای خیریه بسیاری برای امداد رسانی به مناطق آسیب دیده در اثر بلایای طبیعی انجام می‌گردد.

آدرس: 700 Piña Ave, Santa Mesa, Manila, 1016 Metro Manila, Philippines

 

معرفی معابد مورمون در فیلیپین

مسیحیت در فیلیپین در سالهای اخیر رواج قابل توجهی داشته است. به همین دلیل عبادتگاه‌های متعددی برای این منظور در آن بنا شده‌اند. از جمله معابد جذاب برای گردشگران متعلق به مورمون‌ها در فیلیپین است که در ادامه فهرستی از معابد مورمون‌ها در فیلیپین را جمع‌آوری کرده‌ایم:

 

بهترین زمان برای سفر به فیلیپین

 

معبد مانیل فیلیپین (Manila Philippines Temple)

معبد مانیل فیلیپین در سال ۱۹۸۴ ساخته شد و اولین کلیسایی بود که توسط کلیسای عیسی مسیح، جامعه‌ای از قدیسین مسیحی در این کشور بنا گردید. این بنا یکی از شناخته شده‌ترین معابد مورمون‌ها در فیلیپین است. برای گردشگرانی که به دنبال آشنایی با فرهنگ مورمون‌ها در فیلیپین هستند توصیه می‌کنیم که به هیچ وجه بازدید از این معبد را در سفر به شهر مانیل فیلیپین از دست ندهید.

آدرس: 13 Temple Dr, Quezon City, 1110 Metro Manila, Philippines

 

معبد سبو سیتی فیلیپین (Cebu City Philippines Temple)

معبد سبو سیتی فیلیپین دومین معبدی بود که پس از معبد مانیل فیلیپین در شهر فیلیپین ساخته شد. این معبد دارای مجسمه‌ای از فرشته مورونی با بال‌های طلا است که در بالای بنای معبد قرار دارد. گفته‌ها حاکی از آن هستند که این مجسمه در ابتدا رو به شرق طراحی و ساخته شده بود. اما در نتیجه زلزله‌ای که در سال ۲۰۱۴ شهر مانیل را لرزاند سمت جنوب تغییر جهت داده است.

 

۷ هتل جذاب روی آب در فیلیپین

آدرس: Gorordo Ave, Cebu City, Cebu, Philippines

 

معرفی معابد سیک‌ها در فیلیپین

مذهب سیک در فیلیپین جز اقلیت‌های دینی بوده و چندان رایج نیست. با این حال معابد سیک بسیاری در این کشور بنا شده‌اند که بازدید از آن‌ها برای گردشگران همواره جذاب بوده است. از جمله دیدنی‌ترین این معابد در زیر عنوان شده‌اند:

 

معبد سیک خلسا دیوان (Khalsa Diwan Sikh Temple)

معبد سیک خلسا دیوان یکی از مشهورترین معابد در فیلیپین است. این معبد زیبا در شهر مانیل واقع شده است. بنابراین تمامی مسافران تور فیلیپین به مقصد مانیل فرصت بازدید از این معبد باشکوه سیک را خواهند داشت. توصیه می‌کنیم در اوایل بعدازظهر به دیدن این معبد بروید تا فرصت خوردن یک ناهار لذیذ را در داخل محوطه آن داشته باشید. در این معبد غذاهای گیاهی بسیار لذیذ سرو می‌شوند.

 

بازدید از جذاب‌ترین قلعه‌های فیلیپین

آدرس: 1350 United International Avenue, Manila

 

معبد سیک سری گورو ناناک دیو جی هند (Sri Guru Nanak Dev Ji Indian Sikh Temple)

معبد سیک هندی سری گورو ناناک دیو جی یک معبد بسیار معروف است که در منطقه مسکونی بینان در لاگونا فیلیپین قرار دارد. تعداد زیادی از زائران برای دعا و به دست آوردن زندگی بهتر مسیر این معبد را در فیلیپین در پیش می‌گیرند. بدون شک می‌توان گفت که معبد سری گورو ناناک دو جی سیک یکی از بهترین معابد سیک در فیلیپین است. شدیدا توصیه می‌کنیم که برنامه بازدید از این معبد را طوری تنظیم کنید تا بتوانید ناهار خوشمزه‌ای که توسط خادمین این معبد تهیه می‌شود را میل کنید.

آدرس: Mulawin St, Biñan, 4024 Laguna, Philippines

 

معرفی معابد چینی در فیلیپین

چینیان تمدن و فرهنگ کشور خود را وارد فیلیپین کرده‌اند. بنابراین دین بودیسم نیز به مرور در فیلیپین شکل گرفته است. در نتیجه این موضوع نیز معابد چینی مختلفی در فیلیپین تأسیس شده‌اند. اگرچه جمعیت بودایی‌ها در فیلیپین کمتر از مورمون‌ها است اما معابد زیادی برای دیدن و عبادت بودیسم چین در آن وجود دارد. از جمله این معابد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

معرفی پارک ریزال مانیل در فیلیپین

 

معبد اسپریتوال چینی فیلیپین (Philippine Chinese Spiritual Temple)

رفتن به معبد اسپریتوال چینی فیلیپین قطعا در سفر به این کشور ارزش بازدید را دارد. این یک معبد تائوئیستی است که در شهر سبو واقع شده است. این معبد که به سبک سنتی صومعه چینی ساخته شده، به ریشه‌های چینی خود در طراحی، معماری و آیین مذهبی وفادار مانده است. همچنین یک حوض کوچکی را در خود جای داده که در آن می‌توان ماهی‌ها را تماشا کرد. پیشنهاد می‌کنیم حتما با خانواده خود از این معبد دیدن کنید تا از حس آرامش و سبک معماری زیبای آن نهایت لذت را ببرید.

آدرس: Don Pedro Rodriguez, Cebu City, 6000 Cebu, Philippines

 

معبد سنگ گوان (Seng Guan Temple)

معبد سنگ گوان یک معبد چینی در فیلیپین می‌باشد که در شهر مانیل واقع شده است. اطراف این معبد بازاری از سبزیجات تازه، میوه‌ها و فروشگاه‌های گیاهی قرار دارد که فرصتی بسیار عالی برای پیاده‌روی و قدم زدن در روزهای خوش آب و هوای سال را برای گردشگران تور فیلیپین فراهم می‌کند. همچنین چند رستوران عالی در اطراف این معبد وجود دارند که غذاهای سنتی و خوشمزه فیلیپین مانند ماکی و لومپیا را سرو می‌کنند. فارغ از هر گونه اعتقاد و دینی بازدید از این معبد و گشت‌و‌گذار در محوطه اطراف آن می‌تواند بسیار جذاب و خوش‌آیند باشد.

 

گردش در بهترین پارک‌های ملی فیلیپین

آدرس: Narra St, Tondo, Manila, Metro Manila, Philippines

۰۱ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران