بهترین رستوران‌های محلی پاتایا

جاذبه‌های گردشگری پاتایا
بهترین رستوران‌های محلی پاتایا

پاتایا، مقصد اصلی برای صرف غذاهای دریایی باکیفیت و تازه در تایلند است. سرتاسر این شهر مملو از غذاکده‌های متنوعی است که فضاهایی دنج و راحت برای استراحت و شکم گردی را رقم می‌زنند. مقاله بهترین رستوران‌های پاتایا در این رابطه اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار می‌دهد. و البته رستوران‌های محلی این شهر ساحلی عبارتند از: غذاخوری‌های بازارهای شلوغ، غذاخوری‌های کنار ساحل و غذاخوری‌های خودمانی کنار جاده.

در سفر با تور تایلند درخواهید یافت که برخی غذاهای محلی پاتایا حاوی میگو، خرچنگ، ماهی همراه با ترکیبات و طعم‌های تند و ترش بی نظیر بوده و غذاهای برنجی و نودل به ویژه به دلیل مواد افزودنی خوشمزه‌شان مانند نارگیل، پاپایا، ریحان و فلفل بسیار محبوب هستند. بیایید در ادامه، سری بزنیم به بهترین رستوران‌های محلی پاتایا و یک سفر شکم گردی جذاب و رنگارنگ را تجربه کنیم.

 

بازار شبانه تپرازیت در پاتایا (Thepprasit Night Market)

بازار شبانه تپراسیت، انواع غذاهای خیابانی تایلندی را ارائه می‌کند. در اینجا می‌توانید از رایحه‌ها، رنگ‌ها و طعم‌های خوشمزه غذاهای محلی که در تابه‌های نقره‌ای بزرگ به معرض نمایش گذاشته شده‌اند، لذت ببرید.

اردک سوخاری با برنج، ساتای مرغ، کاری و سوپ نودل، از جمله پرطرفدارترین گزینه‌ها هستند. همچنین می‌توانید غذاهای دریایی باربیکیو مانند ماهی مرکب، میگو و خرچنگ را امتحان کنید و البته از صرف یک خوراکی شیرین نظیر بستنی نارگیل و یا کیک نیز غافل نشوید.

آدرس: 18Thep Prasit Rd, Pattaya City, Bang Lamung District, Chon Buri, 20150, Thailand

 

گلس هاوس در پاتایا (The Glass House)

اینجا به خاطر فضای خنک و زیبا، چشم‌اندازهای زیبای اقیانوس و سرو غذاهای تایلندی و دریایی تازه شهرت دارد. می‌توانید انتخاب کنید که در محیط داخل بنشینید یا به بیرون بروید و در زیر چترهای آفتابگریر راه راه و درختان سایه‌دار به خورد و خوراک بپردازید.

در ضمن صدای جاز ملایمی در تمام مدت در این فضا به گوش می‌رسد و این مجموعه جذاب شکم گردی، با وجود نسیم لذت بخش دریا و منظره غروب آفتاب به نحوی مسحور کننده کامل می‌شود. از طرفی خدمات خوب و پرسنل مهمان نواز در اینجا به استقبال مشتریان می‌آیند. قیمت‌های معقول، وای فای رایگان، پارکینگ اختصاصی و خدمات تحویل غذا نیز به مزایای این رستوران پرطرفدار می‌افزایند.

و اما در میان گزینه‌های منو کیک ماهی، برنج سرخ شده با غذاهای دریایی، اسپرینگ رول میگو، سالاد سالمون با سس لیموی تند و تام خا گای (سوپ نارگیل) محبوبیت بیشتری دارند. بعلاوه امتحان کردن چیزکیک‌های خوشمزه، سوفله‌های شکلاتی و کاسترد شکلاتی نیز خالی از لطف نخواهد بود. هر چند که بسیاری از بازدیدکنندگان از طعم فراپه شکلاتی خوشمزه، اسموتی یا چای نیز لذت می‌برند.

 

بهترین کافه‌های استان چونبوری پاتایا

آدرس: 5/22Moo 2 Soi Najomtien 10 Tambon Najomtien Sattahip District, Chon Buri, 20250, Thailand

 

مام آروی در پاتایا (Mum Aroi)

Mum Aroi، یکی از بزرگترین و لوکس‌ترین رستوران‌های پاتایا است. اینجا یک سالن غذاخوری کنار ساحل دارد که در طول روز، نسیم دلپذیری از دریا را به مشتریان هدیه می‌دهد. بعلاوه نورپردازی زیبا، موسیقی زنده و نوشیدنی‌های گوارا، لذت شکم گردی در این مکان را صدچندان می‌کنند.

این غذاکده با انواع غذاهای دریایی به سبک تایلندی نظیر صدف‌های بخارپز، خرچنگ، باس دریایی کبابی، گوش ماهی و ماهی مرکب که با گیاهان معطر، سیر و سس‌های تند تهیه و طبخ شده‌اند از مشتریانش پذیرایی می‌کند. البته می‌توانید از پرسنل خوش برخورد و حرفه‌ای بخواهید تا غذایی را با سطح ادویه موردنظرتان سرو کنند. همچنین توصیه می‌کنیم  بستنی‌های خوشمزه و قهوه‌های عالی را در کنار غذایتان امتحان کنید.

بعلاوه فضای گرم، صمیمی و راحت این رستوران باعث می‌شود مشتریان احساس آرامش کنند و اوقات مفرحی را سپری نمایند. پارکینگ اختصاصی و خدمات تحویل غذا نیز فراهم بوده و جالب است بدانید خدمات و خوراکی‌ها، در ازای پرداخت قیمت‌هایی پایین ارائه می‌شوند.

آدرس: 83/4Moo 2, Na Kluea 4 Alley, Muang Pattaya, Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand

 

بازار شبانه بوا خائو در پاتایا (Bua Khao Night Market)

این بازار شبانه نیز، به خاطر انواع غذاهای خیابانی و فضای مفرح شهرت دارد. اینجا مکانی عالی برای امتحان کردن غذاهای محلی در پاتایاست. از مناظر اشتها آور این مکان می‌توان به ساتای خوک، پای مرغ و چوب‌های گداخته همراه با رایحه گوشت کبابی اشاره کرد.

از غذاهایی حتما باید امتحان کنید پد تای است. این غذا یک نودل برنج سرخ شده با میگو، بادام زمینی، تخم مرغ و سبزیجات است. البته اگر احساس شجاعت می‌کنید، می‌توانید حشرات سرخ شده را امتحان کنید که به خوبی با یک نوشیدنی سرد گوارا جفت می‌شوند.

 

مهمترین مناطق و محله‌های پاتایا

آدرس: 350Moo 9, Central Pattaya Klang 13 Soi Bua Khao, Nongprue, Bang Lamung District, Chon Buri, 20150, Thailand

 

بازار شبانه پارک پاتایا (Pattaya Park Night Market)

اگر در حوالی برج پارک پاتایا مشغول گردش بودید، برای شکم گردی حتما سری به بازار شبانه این حوالی بزنید. این بازار شبانه، یک مکان خرید سرپوشیده شلوغ و پرطرفدار با غرفه‌های متنوعی است که غذاهای خیابانی تایلندی می‌فروشند. فروشندگان نیز خوشامدگویان با شوخی‌های دوستانه‌شان به این حال و هوا، آرامش می‌بخشند. جالب است بدانید این محیط مدرن، تمیز و روشن بوده و غرفه‌ها تابلوهای رنگارنگ دارند. در اینجا با مناظری جذاب از  بشقاب‌های غذاهای محلی، میوه‌های تازه و اسموتی‌هایی مواجه می‌شوید که روی پیشخوان‌های چند طبقه به نمایش گذاشته شده‌اند.

در این میان، غذاهای دریایی و دنده‌هایی که روی کباب‌های زغالی پخته شده و با سس‌های تند سرو می شوند محبوبیت بالایی دارند. قیمت‌ها نیز بسیار مقرون به صرفه هستند. بعلاوه، می‌توانید غذایتان را با دوستان و عزیزانتان به اشتراک بگذارید.

آدرس: Pattaya City, Bang Lamung District, Chon Buri, 20150, Thailand

 

سوتانگراک در پاتایا (Suttangrak)

اینجا یک رستوران قدیمی و مورد توجه مردمان محلی است که غذاهای محلی و لذیذ پاتایا را در محیطی زیبا سرو می‌کند. بعلاوه این غذاکده ساحلی پرجنب‌وجوش و در عین حال رمانتیک، بعد از ظهرها با موسیقی زنده و منظره‌ای زیبا از غروب آفتاب از مهمانانش پذیرایی می‌کند. البته می‌توانید غذایتان را در فضای بیرونی صرف کنید و از نسیم دریا و سرسبزی‌های باطراوت نیز برخوردار شوید.

منوی گسترده این رستوران شامل انواع غذاهای دریایی تازه مانند خرچنگ پوسته نرم با فلفل، سوپ، املت صدف و میگوی سرخ شده با سیر و چیلی است. همچنین می‌توانید از ماهی مرکب سرخ شده با کاری تخم مرغ نمکی، ماهی هامور سرخ شده با سس شیرین و ترش، شاه خرچنگ پخته شده در سس پنیر تند، کلم سرخ شده با سس ماهی و باس دریایی پخته شده با چیلی نیز لذت ببرید.

از طرفی این مکان دنج و راحت، به دلیل خدمات عالی و پرسنل صمیمی‌اش شهرت دارد که تمام تلاششان را به کار می‌گیرند تا اثری مثبت روی مخاطبان به جای بگذارند. بعلاوه ممکن است تحت تاثیر تراس فوق العاده و قیمت‌های جذاب این رستوران به یادماندنی قرار گیرید. در نهایت وای فای رایگان و خدمات تحویل غذا نیز برای مشتریان مهیا هستند.

 

اینستاگرامی‌ترین مکان‌ها در پاتایا

آدرس: 99Na Jomtien, Sattahip District, Chon Buri, 20250, Thailand

 

لانگ ساوای سی فود در پاتایا (Lung Sawai Seafood)

این رستوران ساحلی، در سرو غذاهای دریایی به سبک تایلندی تخصص دارد. در بدو امر صندلی‌های چوبی در فضای باز، فضای سبز و چشم اندازهای زیبا از اقیانوس شما را غافلگیر می‌کنند. بعلاوه پارکینگ اختصاصی، در اختیار مشتریانی قرار می‌گیرد که با خودروی شخصی سفر می‌کنند. در ضمن باید گفت موقعیت مکانی مناسب این رستوران، دسترسی به آن را حتی در ساعات شلوغی و ترافیک آسان می‌کند. پیدا کردن این رستوران نیز بسیار آسان بوده و کافی است مستقیم به انتهای جاده ساحلی جامتین بروید تا این فضای ساده و روستایی به سبک تایلندی را بیابید. پرسنل نیز بسیار سخت کوش بوده و در هر لحظه، آماده خدمت رسانی هستند.

و اما به لحاظ خورد و خوراک باید بگوییم خرچنگ سیر سرخ شده، میگوی کبابی، ماهی بخار پز، سالاد تند تخم مرغ، خرچنگ نعل اسبی، برنج چسبناک انبه و یک دسر کلاسیک تایلندی از محبوب‌ترین گزینه‌های منو به شمار می‌آیند. جالب است بدانید این رستوران، سس غذاهای دریایی را خودش درست می‌کند که به طرز خوشمزه‌ای تند و تیز هستند.

آدرس: 31/1Na Jomtien, Sattahip District, Chon Buri, 20250, Thailand

 

فلایینگ در پاتایا (Flying)

این رستوران گیاهی، یک غذاخوری خانوادگی در کنار جاده است که غذاهای تایلندی را با تاثیراتی از دستورپخت‌های چینی سرو می‌کند. در اینجا، بشقاب‌های بزرگ از ظروف سبزیجات ارائه می‌شوند و البته طعم غذاهای دریایی، خوراک اردک و مرغ و سوپ‌های خوش پخت نیز تجربه‌ای لذت بخش از این شکم گردی را رقم می‌زنند. در این میان سام تام، سالاد پاپایای سبز با لوبیا و خرچنگ طرفداران بسیاری دارند. البته اگر خیلی احساس شجاعت می‌کنید، می‌توانید خوراکی‌های جدید و خلاقانه نظیر سوپ معده ماهی یا روده خوک ترش را نیز امتحان کنید.

از طرفی پرسنل دقیق و حرفه‌ای در تمام طول سال به گرمی پذیرای مهمانان بوده و خدمات سطح بالایی ارائه می‌دهند. قیمت‌ها نیز مقرون به صرفه هستند و در عین حال میز و صندلی‌های فضای بیرونی، به شما امکان می‌دهند تا از هوای تازه و مناظر زیبا در حین خورد و خوراک بهره مند شوید.  

آدرس: 241Central Pattaya Rd, Muang Pattaya, Bang Lamung District, Chon Buri, 20150, Thailand

 

نای پوم تام-یام پورک نودل در پاتایا (Nai Poom Tom-Yum Pork Noodle)

این رستوران که ۷ روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته باز است، بهترین گزینه برای صرف یک میان وعده سریع از غذاهای دریایی بوده و البته مکانی عالی برای گذراندن آخر شب‌ها همراه با دوستان به شمار می‌آید. میزهای چوبی به سبک پالت، نیمکت‌های همسان و دیوارهایی که با قفسه‌هایی از بطری‌های ادویه‌جات پوشانده شده‌اند، حال و هوای خانگی و تازه‌ای به این غذاکده بخشیده‌اند. در ضمن خدمات تحویل غذا، از مهمترین مزایای این رستوران به شمار می‌آید.

در این میان توصیه می‌کنیم حتما از تام یام مورد علاقه مردمان محلی صرف کنید که یک سوپ نودل داغ و ترش همراه با میگو است. اگر با دوستانتان غذا می‌خورید، ایده خوبی است که سفارش دهید بشقابتان برای اشتراک‌گذاری ارائه شود تا بتوانید طعم‌های مختلف تایلندی را امتحان کنید.

 

بهترین رستوران‌های واکینگ استریت پاتایا

آدرس: 9,120/17Bang Lamung District, Chon Buri, 20150, Thailand

 

ریم تالای سی فود در پاتایا (Rim Talay Seafood)

Rim Talay که درست در ساحل وانگ آمات قرار دارد، منوی متنوعی از غذاهای تایلندی، ژاپنی، چینی، روسی و غذاهای غربی ارائه می‌دهد. به طور طبیعی، گزینه‌های اصلی منو را عمدتا  غذاهای دریایی تازه تشکیل می‌دهند. زیرا این رستوران، از موقعیت مطلوبی در کنار دریا برخوردار است. بسیاری از مشتریان عاشق میگو، سوپ، ماهی خوش پخت و قهوه باکیفیت این کافه رستوران هستند. همچنین فضای آرام، قیمت‌های عالی و منصفانه، رضایت مردمان محلی و گردشگران تور تایلند را به بهترین نحو جلب می‌کنند.

آدرس: 5,256/6Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand

 

جائی تائو بیف نودلز در پاتایا (Jae Tho Beef Noodles)

اینجا یک فودکورت کوچک با چندین غرفه است که غذاهای کلاسیک محلی سرو می‌کند. این فضای آرام و معمولی، یک بخش غذاخوری نیمه سرپوشیده را شامل می‌شود که میزبان میزها و نیمکت‌های مشترک بسیاری است.

اگر گذرتان به این غذاکده افتاد، پیشنهاد می‌کنیم حتما سوپ نودل گوشت گاو خورشتی را امتحان کنید که با آب گوشت گاو و نودل ترد و جویدنی تهیه می‌شود. همچنین می‌توانید یک غذای نودل سفارشی درخواست دهید که به شما امکان می‌دهد از بین گوشت‌ها، تاپینگ‌ها و البته سطوح مختلف ادویه هر کدام را خواستید انتخاب کنید. در ضمن سالاد پاپایای سبز نیز، گزینه پرطرفداری به شمار می‌آید. از طرفی شیرینی‌هایی مانند ruam mit نیز پیشنهاد می‌شوند که دسری خنک بوده و از ترکیب شیر نارگیل، تاپیوکا، ذرت، سیب زمینی شیرین، لوبیا، جک فروت و ریشه نیلوفر آبی تهیه می‌شود.

 

۷ تفریح و تجربه جذاب در رایونگ، پاتایا

آدرس: Pattaya City, Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand

 

ریمپا لاپین در پاتایا (Rimpa Lapin)

و در آخر سری می‌زنیم به این رستوران ساحلی که زیباترین چشم اندازها را از دریا و فضای سبز اطراف ارائه می‌دهد. این رستوران با انواع غذاهای تایلندی به استقبال مشتریانش می‌آید و میگوهای کبابی با پنیر، مرغ سرخ شده با پیاز، کره و سس خامه، خرچنگ‌های پوسته نرم و باس دریایی، در کنار قهوه‌های عالی طرفداران بسیاری دارند.

همچنین فضای گرم و صمیمی، امکان استراحت و کسب آرامش را به بهترین نحو برای مخاطبان به ارمغان می‌آورد. پرسنل نیز، خدماتی عالی و حرفه‌ای ارائه می‌دهند. همچنین وای فای رایگان، پارکینگ رایگان و قیمت‌های منصفانه، خاطراتی خوش و به یادماندن را از این شکم گردی در سفر با تور تایلند رقم می‌زنند.

آدرس: 152,2Na Chom Thian 36 Alley, Tambon Na Chom Thian, Amphoe Sattahip, Chang Wat Chon Buri 20250, Thailand

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۲۵ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران