بهترین رستوران‌های پاتایا: قسمت اول

جاذبه‌های گردشگری پاتایا
بهترین رستوران‌های پاتایا: قسمت اول

پاتایا شهری ساحلی و پر رفت و آمد است که در اوایل دهه ۱۹۸۰ به شهرت رسید و از آن زمان تاکنون، بعنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد تعطیلات تایلند مطرح شده است. سواحل آن از طلوع تا غروب خورشید، همیشه مملو از دوستداران ورزش‌های آبی و علاقمندان به آفتاب گرفتن است که از ساحل گردی و شیرجه زدن در آب لذت می‌برند. به خصوص باید گفت این منطقه یکی از بهترین مقاصد غواصی است که دارای آب‌های آرام در طول سال و جالب‌ترین کشتی‌های غرق شده برای کشف است.

پس از تاریک شدن هوا، فعالیت‌های پرجنب و جوش به خیابان‌ها منتقل می‌شود، جایی که می‌توانید صحنه‌های شب زنده‌داری جالب توجهی را تجربه کنید که تا سحر ادامه دارند و به‌طور قابل ‌توجهی نسبت به پوکت یا بانکوک مقرون به صرفه‌تر هستند.

البته این شهر بعنوان یک مکان خوشگذرانی برای بزرگسالان شهرت دارد، اما باید بگوییم برای تمامی رده‌های سنی می‌توان جاذبه‌های گردشگری متعددی را یافت. بنابراین از زوج‌ها و خانواده‌ها گرفته تا مسافران انفرادی و تجاری، همگی می‌توانند از سفر با تور پاتایا لذت ببرند. برای آشنایی با جذابیت‌های این شهر، پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری پاتایا بزنید.

این شهر هزاران رستوران دارد که در هر گوشه و کناری پراکنده شده‌اند و بنابراین انتخاب از میان آنها، می‌تواند کمی چالش برانگیز و دشوار باشد. از آنجایی که پاتایا گردشگران خارجی بسیاری دارد که از این منطقه دیدن می‌کنند، همیشه تقاضای زیادی برای غذای بین المللی نیز وجود داشته است. در این میان بهترین رستوران‌های پاتایا، طیف وسیعی از انواع خوراکی‌ها، از غذاهای ساده خیابانی گرفته تا بهترین غذاهای محلی و جهانی را سرو می‌کنند.

 

Lab Ubon

این رستوران محلی تایلندی، یکی از بهترین رستوران‌هایی است که در سفر با تور پاتایا خواهید دید. این غذاکده، در زمینه سرو غذاهای ناحیه ایسان تخصص دارد و به ویژه سبک‌های مختلف سوم تام را در بشقاب‌های بزرگ سرو می‌کند. سایر غذاهای پرطرفدار عبارتند از لاب مو و همچنین شکم خوک سرخ شده با سس ماهی. البته مقدار ادویه‌هایی که در تهیه غذاها استفاده می‌شود بسیار زیاد است و احتمالا برخی از مشتریان آنرا دوست نداشته باشند. بنابراین اگر طرفدار غذاهای تند و پرادویه هستید، حتما سری به این رستوران بزنید و از انواع خوراکی‌ها، خصوصا غذاهای دریایی نهایت لذت را ببرید.

 

آدرس: 327,183S Pattaya Rd, Pattaya City, Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand

 

J Tum Kitchen

در نگاه اول، ممکن است به راحتی از این رستوران عبور کنید و متوجه آن نشوید، زیرا در فضایی دنج و دور از مرکز توجه واقع شده است. در این صورت، غذاهای بسیار خوشمزه آنرا از دست خواهید داد. اما اگر شانس بیاورید و بتوانید از غذاهای دریایی محلی فوق العاده‌اش نوش جان کنید که با مواد اولیه بسیار تازه و باکیفیت تهیه شده‌اند، طعم آنها برای همیشه بعنوان بهترین یادگاری از سفر با تور پاتایا، در خاطرتان ثبت خواهد شد.

و اما یکی از غذاهایی که در اینجا به شدت توصیه می‌شود، خرچنگ سنگی سرخ شده با سیر و فلفل است که طعم بی نظیر آنرا فقط در این غذاکده می‌توانید پیدا کنید. بعلاوه میگوی کبابی با تمرهندی، ماهی مرکب سرخ شده با تخم مرغ نمکی و گوش ماهی کبابی با سیر نیز، محبوبیت بالایی در این رستوران دارند.

 

۸ غذای خیابانی معروف در پاتایا

آدرس: Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand

 

Jae Tho Beef Noodles

غذاخوری، در واقع یک فودکورت کوچک است که به طرز شگفت آوری تمیز بوده و چندین غرفه غذا دارد که انواع غذاهای محلی را سرو می‌کنند. این رستوران محلی تایلندی، یکی از معدود غرفه‌های غذا در پاتایاست که در سرو نودل گوشت گاو تخصص دارد. این البته سوپ‌های نودل دیگری نیز در دسترس هستند، نظیر نودل با گوشت خوک. بعلاوه گزینه‌هایی مانند برنج سرخ شده با خمیر میگو و کوفته گوشت خوک کبابی با سس چیلی نیز محبوبیت بالایی در این رستوران دارند. اگر از بانکوک به پاتایا سفر می‌کنید، می‌توانید این رستوران را درست قبل از ورود به پاتایا پیدا کنید.

آدرس: Pattaya City, Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand

 

So Moo Hun Baan Moto

جالب است بدانید اینجا یک رستوران واقعی نیست، اما غذاهایی ارائه می‌دهد که خوردن آنها به شدت توصیه می‌شود. صاحبان این ملک هر پنجشنبه، جمعه و شنبه بین ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸:۳۰ جلوی در خانه، گوشت خوک را روی ذغال‌های داغ کباب می‌کنند. شما با ۱۰۰ بات، می توانید از خوردن یک کاسه گوشت خوک برشته شده لذت ببرید. این خوراک  با دو سس مختلف سرو می‌شود، یکی سس تند و دیگری سس شیرین.

همچنین می توانید به آنها اجازه دهید یک خوک کامل را در خانه خودتان برای دوستان و خانواده کباب کنند. به همین دلیل، ممکن است در سه روزی که کار می‌کنند، وقتشان رزرو شده باشد و به صورت خصوصی مشغول سرویس دادن به مهمانان باشند. گفتنی است این مکان، کمی خارج از شهر واقع شده و از فضایی دنج و آرامش بخش برخوردار است.

 

بهترین رستوران‌های غذای دریایی در پاتایا

آدرس: 34/188Pornprapanimit Rd, Bang Lamung District, Chon Buri 20150

 

Pa Tidd

مشابه رستوران قبلی، Pa Tidd نیز در ساعات محدودی به مشتریان سرویس ارائه می‌دهد.  در واقع این غذاکده، فقط بین ساعات ۱۰:۰۰ تا ۱۵:۰۰ باز است. اما به محض باز شدن این رستوران محلی تایلندی، مشتریان متعددی به آن وارد می‌شوند. دلیل اصلی اقبال عمومی، غذای دریایی بسیار لذیذ  Krapao بوده، البته غذای Pad Kra Pao نیز بسیار پرطرفدار است. جالب است بدانید این غذا، در سایر رستوران‌ها که با گوشت چرخ کرده یا تکه‌های مرغ نیز تهیه می‌شود اما این رستوران، آن را با ترکیبی از ماهی مرکب و میگوی بزرگ و مقدار زیادی فلفل قرمز درست می‌کند. اگر غذاهای تند دوست ندارید، گوشت خوک سرخ شده با سیر، یک جایگزین عالی است. این گوشت خوک، به طرز باورنکردنی ترد است و در دهان آب می‌شود.

آدرس: Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand

 

Ja Toi

این رستوران محلی، مکانی محبوب برای مردم محلی و گردشگران چینی است. چیزی که این رستوران را بسیار منحصر به فرد می‌کند، علاوه بر فضای بسیار دنج و راحت و صمیمی، این واقعیت است که غذاهایی خلاقانه و غیرمعمول را می‌توان در این مکان یافت.

بعنوان مثال در این غذاکده گراز سرخ شده، مونتیاکوس سرخ شده و کوسه سرو می‌کنند. برای خوش طعم شدن این مواد، مقدار زیادی سبزی و ادویه به غذاها اضافه می‌شود. این خوراک‌ها، از جمله تندترین غذاهایی هستند که ممکن است خورده باشید. البته می‌توانید این غذاها را با ادویه کمتر سفارش دهید. خوشبختانه برای کسانی که ذائقه حساس‌تری دارند و هر طعمی را نمی‌پسندند، در این رستوران منوی غذاهای تایلندی متداول نیز ارائه می‌شود که عمدتا برای گردشگران خارجی مناسب و جذاب است.

 

غذاهای تایلندی را در لوکس‌ترین رستوران‌های پاتایا مزه کنید

آدرس: Muang Pattaya, Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand

 

Mum Aroi

Mum Aroi، یک رستوران محلی محبوب برای صرف غذاهای دریایی در پاتایاست. باید گفت هم گردشگران خارجی و هم محلی‌ها برای لذت بردن از این غذاهای دریایی خوشمزه و شنیدن اجرای موسیقی زنده سرگرم کننده، به این مکان رفت و آمد دارند. به خصوص عصرهنگام، این غذاکده به مکانی عالی برای صرف غذاهای ساده دریایی و آبجوهای سرد بدل می‌شود.

به هر حال اگر گذرتان به این مکان افتاد، پیشنهاد می‌کنیم از خوردن غذاهایی نظیر سوپ غذاهای دریایی داغ و ترش با سیر، غذاهای دریایی سرخ شده تند، ماهی باس سرخ شده با سس ماهی و خرچنگ نعل اسبی سرخ شده معروف آنها با لیمو غافل نشوید.

آدرس: 83/4Moo 2, Soi Na Kluea 4 Bang Lamung, Chon Buri

 

Keang Mookata Buffet

در سرتاسر پاتایا، چندین شعب از رستوران موکاتا را خواهید یافت، زیرا اینجا یک گزینه غذاخوری محلی محبوب در تایلند به شمار می‌آید. در این بوفه رستوران، می‌توانید فقط با پرداخت ۱۹۹ بات به ازای هر نفر، هر چه می‌خواهید را با زمان نامحدود صرف کنید. البته این مبلغ شامل نوشیدنی‌ها نمی شود.

به هر حال در این رستوران، انواع غذاهای دریایی و خوراک گوشت گاو و گوشت خوک را خواهید یافت. در ضمن انتظار بهترین مواد اولیه را نداشته باشید، زیرا فقط ۱۹۹ بات پرداخت می‌کنید. اما به هر حال اگر به صورت گروهی با دوستان یا خانواده به دنبال گزینه‌ای مقرون به صرفه برای شکم گردی هستید، این رستوران توصیه می‌شود و قطعا شبی سرگرم کننده را برای شما و عزیزانتان رقم می‌زند.

آدرس: 313,275Pattaya 3rd Rd, Pattaya City, Chon Buri, Thailand, 313

 

Amir Halal Foods

اینجا بهترین مکان برای صرف غذاهای حلال محلی و بسیار خوشمزه تایلندی در پاتایاست . گفتنی است این رستوران، توسط یک خانواده دوست داشتنی اداره می‌شود. و از آنجایی که اغلب مشتریان به صورت گروهی به این غذاکده سر می‌زنند، رستوران نیز انواع مختلفی از منوهای اشتراک گذاری را ایجاد کرده که قیمت آنها بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ بات برای هر نفر متغیر است.

توصیه می‌کنیم حتی اگر علاقه‌ای به خوردن غذای حلال ندارید، باز هم به این غذاکده بیایید و لحظاتی خاطره انگیز را با وجود خوراکی‌های بی نظیر و فضای راحتش تجربه کنید. و اما غذاهای پیشنهادی در این رستوران عبارتند از: مرغ سرخ شده با آجیل بادام هندی، ماهی بخارپز با سس لیمو، غذاهای دریایی سرخ شده با کاری و بشقاب بزرگ مرغ سوخاری.

 

پاتایا را بعد از تجربه‌ی این ۱۲ تفریح ترک کنید

آدرس: Pattaya Rd, Pattaya City, Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand

 

MAYs Pattaya

این رستوران سابقا فقط یک فروشگاه غذاهای خیابانی بسیار موفق بود و در آن زمان، مردم بیش از نیم ساعت در صف منتظر می‌ماندند تا بتوانند به غذاهای لذیذ دست پیدا کنند. و اکنون این برند، شعبات متعددی در جنوب شرقی آسیا دارد و انواع غذاهای تایلندی باکیفیت، خوشمزه و با تزئینتاتی زیبا را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد. در ضمن در تهیه خوراکی‌ها و دسرها حتی یک قاشق شکر تصفیه شده استفاده نمی‌شود. در عوض برای شیرین کردن غذاها، از شیرینی مواد طبیعی نظیر میوه‌ها استفاده می‌شود. در این غذاکده گزینه‌هایی نظیر برنج سرخ شده با آناناس، باس دریایی سرخ شده با سس تمبر هندی و خوراک اردک با کاری طرفداران بسیاری دارند.

آدرس: 315/73Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand

 

The Glass House

پاتایا، ده‌ها رستوران ساحلی دارد که علاوه بر غذاهای بسیار لذیذ، تصاویر شگفت انگیزی را از غروب خورشید ارائه می‌دهند و The Glass House یکی از آنهاست. البته این غذاکده ۲ شعبه در شهر دارد، اما توصیه می‌کنیم برای برخورداری از مناظر بی بدیل به شعبه‌ای بروید که در جنوب Jomtien واقع شده است.

می توانید یک میز در ساحل رزرو کنید و در حین خوردن یکی از انواع غذاهای بین المللی یا تایلندی، به موسیقی آب گوش فرا دهید و از منظره غروب دریا لذت ببرید.  بعلاوه پیشنهاد می‌کنیم از خوردن غذاهایی نظیر سوف سفید سرخ شده با سالاد ترش و تند، تام یام خامه‌ای با غذاهای دریایی و میگوی سرخ شده با سس تمرهندی غافل نشوید. گفتنی است این رستوران، همچنین طیف گسترده‌ای از نوشیدنی‌های الکلی و غیرالکلی باکیفیت را ارائه می‌دهد و مکانی عالی برای استراحت و شکم گردی را برای مشتریانش به ارمغان می‌آورد.

آدرس: 5/22Moo 2 Na Jomtien Sattahip, Pattaya 20250 Thailand

 

The Sky Gallery

این رستوران ساحلی، مکانی است که می‌توانید در آن از طراحی شیک، مناظر بسیار زیبای طبیعی و غذاهای باکیفیت لذت ببرید. جالب است بدانید که منو و آشپزخانه این غذاکده جوان پسند، به دو بخش غذاهای بین المللی و تایلندی تقسیم شده‌اند. و از جذاب‌ترین گزینه‌های منو می‌توان به ماهی باس سرخ شده با سس ماهی شیرین، ماهی خال مخالی بخارپز با کاری قرمز و گوش ماهی کبابی با کره اشاره کرد. البته اگر یک خوراکی غربی هوس کردید، باید دنده‌های خوک باربیکیو را سفارش دهید.

 

پاتایا را در لوکس‌ترین هتل‌های ساحلی تجربه کنید

آدرس: 400M.12, Rajchawaroon Rd. Phra Tumnak Hill, Pattaya 20150 Thailand

 

Surf & Turf

Surf & Turf، یکی دیگر از کلوپ‌های ساحلی است که به دلیل حال و هوای عالی و غذاهای خوشمزه‌اش به شدت توصیه می‌شود. آنچه این کلوپ را از سایر همتایانش متمایز می‌کند، نوع غذاهاست. در اینجا ترکیبی از غذاهای گوشتی و غذاهای دریایی و بین المللی سرو می‌شوند و بدین ترتیب مشتریان با هر ذائقه و سلیقه‌ای را ناامید نخواهد کرد.

بعلاوه یک منوی سنتی تایلندی جداگانه وجود دارد که خوشمزه‌ترین گزینه‌ها را در خود جای داده است. در این میان، گوشت خوک کبابی با لیمو بسیار محبوبیت دارد که شامل یک رول گوشت خوک چرخ شده کاملا پخته و پر ادویه است که روی یک نوار لیمو و برنج چسبنده سرو می‌شود. سایر گزینه‌های غذایی توصیه شده از منوی سنتی تایلندی عبارتند از: اسپرینگ رول‌های لذیذ، خوک سرخ شده، غذاهای سنتی مخلوط تایلندی و ساتای خوک.  

آدرس: Pattaya-Naklua, Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران