راهنمای جامع خرید در پاتایا: قسمت اول

جاذبه‌های گردشگری پاتایا
راهنمای جامع خرید در پاتایا: قسمت اول

وقتی حرف از خرید به میان می‌آید، باید گفت پاتایا پیشتاز بوده و از امکاناتی عالی در این رابطه برخوردار است. در این خطه از برندهای مطرح جهانی گرفته تا کالاها و اجناس محلی، گزینه‌هایی عالی را پیش روی عاشقان خرید در سفر با تور تایلند قرار می‌دهند. قیمت‌ها نیز بسیار مناسب بوده و تنوع به نحو حیرت انگیزی بالاست. در این منطقه همه چیز را پیدا خواهید کرد: لباس، صنایع دستی، مبلمان، جواهرات، ادویه جات تایلندی، محصولات اسپا، ابریشم و غیره.

در ضمن هنگام خرید از بازار محلی، چانه زنی را فراموش نکنید. زیرا بسیاری از فروشندگان، قیمت‌ها را بیشتر از قیمت اصلی اعلام می‌کنند و راه را برای چانه زدن باز می‌گذارند.  

بعلاوه اکثر مراکز خرید و بازارها کاملا نزدیک به یکدیگر قرار دارند. بنابراین در اندک زمانی، می‌توانید هر آنچه را جستجو می‌کنید در یکی از این بازارها و مراکز بیابید. بازارها پر از رنگ هستند و طیف و تنوع چشمگیری دارند. و شاید بتوان گفت بهترین بخش از سفر، به همین خریدها برمی‌گردد. ما نیز در ادامه، به مهمترین و بهترین گزینه‌ها اشاره می‌کنیم و راهنمای جامع خرید در پاتایا را ارائه می‌دهیم. اما در ابتدا این سوال پیش می‌آید که در سفر با تور تایلند، چه بخریم؟

 

ابریشم تایلندی در پاتایا

یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید سوغاتی از سفر به پاتایا، ابریشم است و بهترین کیفیت ابریشم تایلندی را در فروشگاه جیم تامپسون در Royal Garden Plaza پیدا خواهید کرد. می‌توانید چند روسری ابریشمی رنگی روشن، پیراهن، کراوات، کوسن و روبالشی، رومیزی، کیف پول و سایر اقلام ساخته شده از ابریشم را خریداری کنید. و یا می‌توانید پارچه ابریشمی بخرید و آنچه در نظر دارید را، با طرح و سبک دلخواهتان بدوزید.

محدوده قیمت ابریشم خالص دستبافت بسته به کیفیت آن، حدود ۵۰۰ تا ۲۵۰۰ بات به ازای هر یارد است. و البته ابریشم فیک ارزان‌تر بوده و حدود ۱۵۰ تا ۳۰۰ بات، به ازای هر یارد هزینه دربر دارد.

 

زیباترین جاذبه‌های طبیعی پاتایا

آثار چوبی در پاتایا

یکی دیگر از گزینه‌های پرطرفدار برای خرید در پاتایا، حکاکی‌های روی چوب است. در بازارهای محلی پاتایا، می‌توانید انواع مجسمه‌های چوبی و تابلوهای زیبا را با قیمت‌هایی پایین پیدا کنید. همینطور جاکلیدی، مبلمان و وسایل دکوری متنوعی را در جاده ساحلی و ساحل جامتین خواهید یافت. گشت و گذار در فروشگاه Lukdod نیز که ادعا می‌کند مهم ترین فروشگاه عمده فروشی سوغاتی در پاتایاست، برای خرید وسایل چوبی خالی از لطف نخواهد بود. همچنین باید گفت محدوده قیمت بسته به نوع جنس و کیفیت چوب، از ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ بات تخمین زده می‌شود.

لوازم بهداشتی در پاتایا

شما به راحتی می‌توانید محصولات مراقبت شخصی و لوازم آرایشی بهداشتی عالی را در پاتایا پیدا کنید: از محصولات اسکراب بدن گرفته تا صابون‌ها، لوسیون‌های گیاهی، محصولات حمام حباب، روغن‌های ماساژ، ادکلن و غیره.

و البته، حتما چند شمع معطر نیز خریداری کنید. گفتنی است بسته‌های هدیه کوچک همراه با شمع‌های معطر و صابون‌های حکاکی شده را در بسیاری از فروشگاه‌های سوغاتی، در مشهورترین مراکز خرید پاتایا و بازارهای محلی با قیمت‌های مناسب پیدا خواهید کرد. قیمت نیز به طور گسترده‌ای با توجه به برند، کیفیت و اندازه متفاوت است. با این حال، این قیمت معمولا از ۳۰۰ تا ۵۰۰ بات شروع می‌شوند و گاهی به ۲۰۰۰ بات نیز می‌رسند.

 

بهترین رستوران‌ها در ساحل جامتین پاتایا

پوشاک و اکسسوری در پاتایا

وقتی صحبت از پوشاک به میان می‌آید، باید گفت پاتایا بهترین گزینه‌ها را در این رابطه در مراکز خرید و بازارهای خیابانی برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد.  در این مراکز به وفور تیشرت‌های چاپ شده، شورت‌های جین، تاپ، لباس ساحلی، مایو، صندل، کفش‌های کتانی و غیره را خواهید یافت. همچنین، بهتر است اینها را از بازار محلی خریداری کنید تا اینکه به دنبال برندهای مطرح باشید. زیرا کیفیت اجناس بازارهای محلی نیز بالا بوده و در عین حال، قیمت‌ها بسیار مناسبند.

یکی از بهترین مکان‌ها برای خریدهای مقرون به صرفه، فروشگاه Pomelo است که یک برند معروف مد تایلندی بوده و آخرین ترندها را ارائه می‌دهد. همچنین غرفه‌های فروش دستبندهای رنگارنگ را تقریبا در همه جا نزدیک سواحل، ایستگاه‌های اتوبوس و در بازارهای محلی خواهید یافت. این دستبندها، تنها چند بات قیمت دارند و بسیار زیبا به نظر می‌رسند. علاوه بر این، کیف‌های رنگارنگ زیبایی که توسط صنعتگران محلی ساخته شده‌اند، نیز گزینه‌هایی قابل توجه برای سوغاتی به شمار می‌آیند. محدوده قیمت برای پوشاک، معمولا ۱۰۰ تا ۱۵۰ بات است.

سنگ‌های قیمتی و جواهرات در پاتایا

جواهرات جهانی را می‌توانید در خیابان پاتایا شمالی ۹۸ در ناکلوا بیابید که مهم ترین موزه جواهرات و سنگ‌های آسیا به شمار می‌آید. در اینجا مجموعه‌ای چشمگیر از گوشواره، دستبند، گردنبند، آویز، انگشتر، النگو، سنجاق و غیره خودنمایی می‌کنند و چشمان هر بیننده‌ای را مسحور می‌نمایند. علاوه بر این، می‌توانید از گالری جواهرات پاتایا که در جاده پاتایا شمالی واقع شده است نیز دیدن کنید. و یا بازارهای محلی را برای خریدهای ارزان قیمت مدنظر داشته باشید و حسابی چانه بزنید. محدوده قیمت برای گوشواره، دستبند و سنجاق ساده از ۱۰۰ بات شروع می‌شود. کالاهای باکیفیت نیز، ممکن است کمی بیشتر قیمت داشته باشند.

 

بهترین ریزورت‌های خانوادگی در پاتایا

ادویه‌ها و سس‌های تایلندی در پاتایا

اگر از طرفداران غذاهای تایلندی هستید و می‌خواهید در منزل این نوع خوراک‌ها را تهیه کنید، پس حتما در این سفر ادویه‌ها و سس‌های تایلندی را خریداری نمایید. سریراچا، سس تند، دیپ‌های تند، سس فلفل قرمز و ادویه‌های سنتی تایلندی، همه و همه با طعم‌های اصلی، در تهیه غذاهای لذیذ این خطه نقش بسزایی دارند. این گزینه‌ها را می‌توانید در هر خواربار فروشی، در بازار شبانه تپراسیت و بازار شبانه پاتایا به راحتی پیدا کنید. در ضمن بسته به مارک و کیفیت، این ادویه‌ها و سس‌ها تنها ۵ تا ۱۰۰ بات قیمت دارند.

بسیار خب! تا اینجا با برخی از مهمترین گزینه‌های خرید در پاتایا آشنا شدید. در ادامه، بیایید سری بزنیم به هزارتوی بازارها و مراکز خرید این منطقه و گشت و گذاری مجازی و مفرح را تجربه کنیم.

بازار شناور پاتایا (Pattaya Floating Market)

اگر به دنبال خریدی سرگرم کننده هستید، بازار شناور پاتایا مکان مناسبی است. سوار شدن بر قایق و پارو زدن در میان مجموعه وسیعی از قایق‌هایی که بهترین سوغاتی‌ها و اجناس را می‌فروشند، می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد. این قایق‌های تفریحی، ظرفیت ۴ نفر را دارا هستند و می‌توان آنها را به مدت ۳۰ دقیقه کرایه کرد و بر روی آبهایی راند که مساحتی بالغ بر ۱۰۰،۰۰۰ متر مربع را اشغال کرده‌اند.

گفتنی است بازار شناور به ۴ بخش تقسیم شده که کالاهایی از تایلند شمالی، تایلند شمال شرقی، تایلند مرکزی و تایلند جنوبی را به فروش می‌رسانند. حقیقت این است که این بازار، مجموعه وسیعی از اجناس باکیفیت مانند پوشاک، مواد غذایی، صنایع دستی و آثار هنری را ارائه می‌دهد.

بیش از صد مغازه را در اینجا خواهید یافت که غذاهای سنتی تایلندی سراسر کشور را به فروش می‌رسانند و امتحان کردن آنها نیز رایگان است. بنابراین توصیه می‌کنیم از خوردن نودل‌های پد تای، پنکیک نارگیل و بسیاری دیگر از دسرهای لذیذ غافل نشوید.

در کل یک روز کامل را در سفر با تور پاتایا، فقط برای گشت و گذار در بازار شناور اختصاص دهید. همچنین در موزه منبت کاری روی چوب، می‌توانید آثار ارزشمندی پیدا کنید و البته مزارع گل آفتابگردان و کشاورزی را از دست ندهید. در ضمن پر کردن کیف‌هایتان، با صنایع دستی و نقاشی‌های سنتی تایلندی در اینجا ضروری است. گفتنی است این بازار همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب پذیرای علاقمندان است.

 

معرفی ۵ رستوران روف تاپ در پاتایا

آدرس: Sukhumvit Road, Muang Pattaya, Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand

 

بازار شبانه تپراسیت پاتایا (Thepprasit Night Market)

بازدید از این بازار شبانه در آخر هفته‌ها، در سفر به پاتایا یک ضرورت به شمار می‌آید. زیرا اینجا یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین مکان‌ها برای خرید در این منطقه بوده و به همین دلیل اغلب شلوغ است.  این بازار دارای بیش از ۵۰۰ غرفه است که طیف گسترده‌ای از کالاها نظیر پوشاک، جواهرات، کفش، لوازم آرایش، اسباب بازی، گیاهان، کیف دستی، کلاه، عینک آفتابی، ساعت، تلفن همراه، لوازم آرایشی، لوازم الکترونیکی، اکسسوری‌ها، سوغاتی‌ها و حتی حیوانات خانگی را به فروش می‌رسانند!

و البته جاذبه واقعی در اینجا، غرفه‌های غذا فروشی است که غذاهای سنتی تایلندی خوش طعم، آب میوه‌های تازه و دسرهای خوشمزه را ارائه می‌دهند. در ضمن اگر گذرتان به این بازار افتاد، توصیه می‌کنیم تا جایی که می‌توانید چانه بزنید. آشنایی به زبان تایلندی در این رابطه، بسیار به کمکتان خواهد آمد. در ضمن این بازار، به مرکز خرید اوت لت پاتایا بسیار نزدیک است. در نهایت اگر با خودروی شخصی تردد می‌کنید، باید بدانید یک پارکینگ بزرگ در اینجا در نظر گرفته شده است. گفتنی است این بازار، از ساعت ۵ صبح تا ۱۱ شب به روی علاقمندان باز است.

آدرس: Thep Prasit Rd, Pattaya City, Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand

 

بازار شبانه ساحل جامتین پاتایا (Jomtien Beach Night Market)

این مکان، به اندازه بازار شبانه تپراسیت محبوب نیست. با این حال، پیشنهاد می‌کنیم که حداقل یکبار از فضای جذاب ساحل جامتین دیدن کنید. این بازار درست پایین جاده جامتین واقع شده و افراد زیادی را که برای ساحل گردی به این محدوده آمده‌اند، به سوی خود دعوت می‌کند.

غرفه‌های این بازار عمدتا صنایع دستی محلی، زیورآلات، کلاه، لباس ساحلی و عینک آفتابی می‌فروشند. بعلاوه موسیقی بلند و نوشیدنی‌های ارزان قیمت و گوارا، از دیگر جذابیت‌های واقعی در اینجا به شمار می‌آیند. همچنین غذاهای متنوع (و نه فقط تایلندی)، با قیمت‌های بسیار مناسب را در این بازار خواهید یافت. فراموش نکنید که حتما از غذاهای دریایی نوش جان کنید. گفتنی است این بازار، در بین جوانان محلی و گردشگران بسیار معروف و محبوب است. در ضمن این مکان، همه روزه از ساعت ۵ صبح تا ۱۱ شب فعالیت دارد.

 

هیجان در مزرعه کروکودیل‌های پاتایا

آدرس: Pattaya City, Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand

 

بازار سوی بواکائو در پاتایا (Soi Buakhao Market)

اینجا یکی از شلوغ‌ترین و شناخته شده‌ترین بازارهای پاتایاست و بهترین مکان برای خرید سوغاتی‌های جذاب تایلند به شمار می‌آید. در اینجا انواع پوشاک، عینک آفتابی، کیف، اقلام ابریشم تایلندی، جواهرات طلا، نقاشی، سوغاتی، زیورآلات، کلاه، کفش، جین و سایر مایحتاجتان را خواهید یافت. حتی می‌توانید در بخشی از بازار ادویه‌ها، سبزیجات، گیاهان و حیوانات خانگی را پیدا کنید.

بعلاوه ممکن است هنگام خرید کمی گرمتان شود، زیرا این بازار روباز است. در ضمن برای خورد و خوراک در حین گشت و گذار، جای نگرانی نیست! زیرا این مکان، توسط بسیاری از کافه‌ها و غذاکده‌های محلی که خوراک‌های تایلندی می‌فروشند احاطه شده است. این بازار در روزهای یکشنبه، سه شنبه و جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر به روی علاقمندان گشوده است.

آدرس: Central Pattaya Rd, Muang Pattaya, Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand

 

بازار شبانه پاتایا (Pattaya Night Bazaar)

برخلاف بازار شبانه تپراسیت، این بازار در طول هفته باز است. هر چند نام آن شما را به این اشتباه می‌اندازد که این بازار فقط شب‌ها فعال است، اما باید بگوییم از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب پذیرای مخاطبانش است.

اگر از گرمای تایلند معذب هستید اما شوق خرید دارید، اینجا گزینه‌ای عالی برایتان به شمار می‌آید، زیرا سرپوشیده بوده و دارای تهویه مطبوع است. در ضمن با وجودی که اخیرا قیمت‌ها کمی افزایش یافته، اما چانه زنی همچنان جواب می‌دهد و می‌توانید هر آنچه را بخواهید از روسری، کفش، کلاه گرفته تا کیف دستی، تیشرت، شمع‌های معطر، محصولات اسپا، زیورآلات، جواهرات، لوازم آرایشی، مجسمه‌ها و حکاکی‌های روی چوب، نوشیدنی و موارد دیگر را با قیمت‌هایی مناسب خریداری کنید.

علاوه بر این، گستردگی و تنوع اقلام در این بازار، باعث محبوبیت بالای آن در بین مردم محلی و گردشگران تور تایلند شده است. و عامل دیگری که آنرا از سایر بازارهای محلی متمایز می‌کند، تعداد زیادی غرفه‌های خیاطی هستند. بعلاوه غرفه‌های بسیاری را در اینجا خواهید یافت که تنقلات، ادویه‌ها و غذاهای تایلندی را به فروش می‌رسانند. در نهایت جالب است بدانید مرکز خرید سنترال فستیوال پاتایا، درست روبروی این بازار به چشم می خورد.

 

بهترین هتل‌های مقرون به صرفه پاتایا

آدرس: Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand

 

در این مقاله، برخی از مراکز و بازارهای خرید و انواع سوغاتی‌های پاتایا را از نظر گذراندیم. همانطور که مشاهده می‌شود، این شهر تقریبا همه چیزهای جذاب را برای تمام گروه‌های سنی در چنته دارد: از سواحل تفریحی گرفته تا گزینه‌های شکم گردی و خرید. بازارهای محلی نیز طیف گسترده‌ای از محصولات را به فروش می‌رسانند. این سفر مجازی را همچنان در مقاله بعدی نیز ادامه خواهیم داد تا به راهنمایی جامع از خرید در پاتایا دست پیدا کنیم.

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

منبع ۵

۱۴ آبان ۱۴۰۱

نظرات کاربران