راهنمای جامع خرید در پاتایا: قسمت سوم

جاذبه‌های گردشگری پاتایا
راهنمای جامع خرید در پاتایا: قسمت سوم

در سفر با تور تایلند و گشت و گذار در میان انواع بازارها و مراکز خرید، متوجه خواهید شد که خرید در بانکوک بسیار ارزان‌تر از خرید در پاتایا تمام می‌شود. در واقع، شما قادر خواهید بود بسیاری از محصولات را با نصف قیمت در بازارهای شبانه بانکوک، در مقایسه با همتایان آنها در پاتایا خریداری کنید.

اما حقیقت این است که پاتایا دارای تنوع بیشتری بوده و همه چیز از غذاهای خیابانی گرفته تا لوازم آرایشی، لوازم الکترونیکی، اسباب بازی‌ها، پوشاک، گیاهان و حتی حیوانات خانگی را در بازارهای پاتایا خواهید یافت. در ادامه بخش اول و بخش دوم مطلب، در این مقاله نیز به برخی از مراکز خرید پاتایا سر می‌زنیم و این راهنمای جامع خرید در تور پاتایا را کامل می‌کنیم.

 

مرکز خرید اونیو در پاتایا (The Avenue)

این مرکز خرید که در اطراف یک فواره آب مرکزی ساخته شده، ظاهری مدرن و شگفت‌انگیز دارد و بسیار مورد علاقه ساکنان و گردشگران تور تایلند است. چیدمان جذاب فضای باز، این مکان را از بقیه متمایز می‌کند. علاوه بر این، ترکیب امکانات ایده‌آل و کامل خرید و سرگرمی، یکی از بهترین ویژگی‌های این مرکز به شمار می‌آید. گفتنی است این مرکز، دقیقا در پشت مرکز خرید Mike’s واقع شده و در فاصله کوتاهی از رویال گاردن پلازا قرار دارد.

 

مهمترین مناطق و محله‌های پاتایا

در طبقات پایین، بازار محلی و سوپرمارکت را مشاهده خواهید کرد. مسیرهای نزدیک ورودی پر از غرفه‌هایی است که اسباب بازی، لباس، عینک آفتابی، لباس ورزشی و سایر اقلام را به فروش می‌رسانند. طبقات بالا به فروشگاه‌های برند نظیر آدیداس، نایک، ریباک، کوئیک سیلور و غیره اختصاص داده شده است. از طرفی در فضای سرپوشیده، یک سالن بولینگ و یک مجموعه سینمایی و چند غرفه کارائوکه نیز درنظر گرفته شده‌اند تا فضایی مفرح و سرگرم کننده را برای مخاطبان رقم بزنند.

اگر بعد از تفریح و گشت و گذار خسته شدید، می‌توانید به یکی از چندین غذاخوری این مرکز خرید بروید و به استراحت و صرف غذاهای خوشمزه تایلندی بپردازید. گفتنی است در طبقات پایین، فروشگاه‌های غذایی محبوبی مانند مک دونالد، استارباکس و برخی دیگر را خواهید یافت. کافه بار مدرن Car Park نیز در طبقه دوم، فضایی عالی برای دورهمی با دوستان و خانواده در اختیارتان قرار می‌دهد. و در نهایت بوفه Oishi Buffet، بهترین غذاهای ژاپنی را به فروش می‌رساند. اگر دوست داشتید در سفر با تور پاتایا سری هم به این مرکز خرید بزنید، می‌توانید همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب را برای این گشت و گذار در نظر بگیرید.

آدرس: 3399,Pattaya Sai Song Rd, Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand

 

وان تامبون، وان پروداکت در پاتایا (One Tambon, One Product)

این مکان که به طور اختصاری با عنوان "OTOP" شناخته می‌شود، بخشی از یک ابتکار دولتی برای حمایت از محصولات محلی و فروش ۷۲۵۵ تامبون تایلند است. گفتنی است که تامبون، به یک بخش فرعی منطقه‌ای مانند یک شهر یا روستا اطلاق می‌شود.

و اما این مرکز خرید در فضایی به وسعت ۱۵۰۰ متر مربع، تقریبا تمام مایحتاجتان را پوشش می‌دهد و از صابون‌های معطر، منسوجات، سفال، محصولات بامبو، کمد لباس، آباژور، مبلمان گرفته تا وسایل تزئینی منزل را با کیفیتی مناسب می‌توانید در اینجا بیابید. در واقع این بازار، یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید سوغاتی به شمار می‌آید. در ضمن ساعت فعالیت این مرکز خرید، همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است.

 

بهترین رستوران‌های واکینگ استریت پاتایا

آدرس: 98/68-69,Pattaya North Road, Naklua, Pattaya

 

هاربر مگا فان پاتایا (Harbor Pattaya Mega-Fun Mall)

اگر می‌خواهید در کنار امکانات فوق‌العاده خرید، به فضایی عالی برای سرگرمی فرزندان دلبندتان در تور تایلند دسترسی داشته باشید، حتما سری به این مرکز خرید تفریحی در پاتایا بزنید. در اینجا همه آنچه نیاز دارید از وسایل زیبایی، لوازم آرایشی، مد، جواهرات و محصولات بارداری گرفته تا فناوری اطلاعات و غذا و نوشیدنی را خواهید یافت.

این مرکز خرید، دارای بزرگ‌ترین زمین بازی سرپوشیده در کل آسیا به نام HarborLand است! علاوه بر این، مناطق بازی دیگری را در اینجا خواهید یافت نظیر: Kidzoona (زمین بازی کودکان نوپا)، Snowland (زمین بازی سرپوشیده برفی)، JumpZ (پارک ترامپولین)، سرزمین عجایب (سواری‌های تفریحی خانوادگی)، Laser Battle, the Rink (فضای اسکی روی یخ)، LittleBike (استادیوم کوچک دوچرخه تعادلی)، Mini World (دنیای وسایل بازی)، RollerLand (پیست اسکیت مجهز به تهویه مطبوع) و Deep (یک باشگاه صخره نوردی).

در ضمن مرکز فناوری اطلاعات Tuk Com، تمام نیازمندی‌تان را در رابطه با کالاهای دیجیتال و لوازم جانبی پوشش می‌دهد. در نهایت باید گفت این مرکز خرید، کافه‌ها و رستوران‌های بسیاری را در خود جای داده که از آن میان می‌توان به Starbucks، Dunkin Donuts، KFC، Coffee World، Au Bon Pain، Swensen's Ice Cream اشاره کرد. همچنین این مکان، همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب به روی علاقمندان باز است.

 

۸ غذای خیابانی معروف در پاتایا

آدرس: Next to Foodland Supermarket, 190/25, Central Pattaya Road, Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Pattaya

 

ایندکس لیوینگ مال در پاتایا (Index Living Mall)

اینجا یکی از بهترین مکان‌ها، برای خرید مبلمان و وسایل دکوراسیون منزل در پاتایا به شمار می‌آید. از روکش کوسن گرفته تا کمد لباس و مبلمان برای اتاق خواب، دفترکار، آشپزخانه، فضای نشیمن، فضاهای تفریحی و غیره را در اینجا پیدا خواهید کرد. بعلاوه کیفیت‌ها نیز بسیار چشمگیر بوده و لازم نیست در این رابطه نگرانی به دل راه دهید. حتی می‌توانید مبلمان خود را سفارشی کنید و طرحی که موردنظرتان است را دریافت نمایید.

آدرس: 13/122Sukhumvit Road, Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Pattaya

 

بیگ سی اکسترا در پاتایا (Big C Extra)

Big C Extra، بزرگ‌ترین و زیباترین فروشگاه بیگ سی در پاتایاست. این هایپرمارکت، یک مقصد کافی و کامل برای تهیه تمام مایحتاج خوراکی بوده و انواع مواد غذایی نظیر گوشت تازه، غذاهای دریایی و مجموعه‌ای گسترده از نوشیدنی‌ها را ارائه می‌دهد. علاوه بر هایپر مارکت، یک فروشگاه بزرگ نیز در اینجا درنظر گرفته شده است که می‌توانید لباس، کالاهای خانگی، ظروف شیشه‌ای، یخچال و غیره را در آن بیابید.

 

معرفی تور عکاسی در سواحل و طبیعت پاتایا

در ضمن برای استراحت و شکم گردی، فودکورت "Food Park" در طبقه اول به استقبالتان می‌آید و به شما کمک می‌کند گرسنگی خود را برطرف کنید و غذاخوری‌های متعدد و معروفی همچون KFC، MK Restaurant، Swensen's Ice Cream و چندین گزینه دیگر را در خود جای داده است.

گفتنی است فروشگاه HomePro، دقیقا در مجاورت Big C Extra قرار دارد و مبلمان، لوازم خانگی، اثاثیه، کابینت و مواردی از این دست را ارائه می‌دهد. در نهایت این مرکز خرید در تمام طول هفته، از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب پذیرای علاقمندان است.

آدرس: 9/333Central Pattaya Road, Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Pattaya

 

توکام آی تی سنتر در پاتایا (Tukcom IT Centre)

تقریبا همه لوازم و کالاهای الکترونیکی را در اینجا خواهید یافت. این مرکز خرید، مقصدی منحصر به فرد برای مصرف کنندگان فناوری و متخصصان گجت است و بیش از ۲۰۰ مغازه را در این رابطه، در خود جای داده است.

هر طبقه، به نوع خاصی از کالاها اختصاص داده شده است. در طبقه اول، تلفن‌های همراه و لوازم جانبی مرتبط را خواهید یافت. طبقات بالایی لپ تاپ، کیس و مونیتور، نرم افزار، دوربین و مواردی از این قبیل به فروش می‌رسانند. البته که چانه زنی و تخفیف گرفتن، بهترین بخش این تجربه خرید به شمار می‌آید.

 

بهترین هتل‌های مقرون به صرفه پاتایا

زیرزمین نیز یک سوپر مارکت را در خود جای داده و همچنین یک پارکینگ بزرگ برای کسانی که با خودروی شخصی تردد می‌کنند، درنظر گرفته شده است. در ضمن برای خرید از این مرکز، می‌توانید همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب به اینجا مراجعه نمایید.

آدرس: 8Moo, 10 South Pattaya Road, Bang Lamung, Chon Buri 20150, Pattaya

 

سوپرمارکت دوستی در پاتایا (Friendship Supermarket)

برای تامین مایحتاج مواد غذایی، جایی بهتر از سوپرمارکت دوستی وجود ندارد. این سوپرمارکت واقع در جنوب پاتایا، در ساختمانی سبز رنگ با معماری چینی واقع شده و می‌توانید اقلام چینی، تایلندی و غربی را در آن بیابید. این مرکز خرید ۲ طبقه بوده و در طبقه همکف، محصولات غذایی داخلی و وارداتی را ارائه می‌دهد و طبقه فوقانی نیز به فروش لوازم التحریر و محصولات خانگی اختصاص دارد. همچنین این سوپرمارکت، دارای یک پارکینگ بزرگ است. بنابراین اگر با خودروی شخصی تردد می‌کنید، نگران جای پارک نباشید.

 

هیجان در مزرعه کروکودیل‌های پاتایا

آدرس: Moo 10, 20/390 South Pattaya Road, Bang Lamung District, Chon Buri 201500, Pattaya

 

ترمینال ۲۱ پاتایا (Terminal 21 Pattaya)

این مرکز خرید که در انتهای شمالی شهر پاتایا واقع شده، مانند همنام قدیمی خود در بانکوک، دارای طبقاتی است که هر کدام حول محور یک مقصد محبوب جهانی کالاهای برند را ارائه می‌دهند. پاریس در طبقه همکف، سپس لندن، ایتالیا، توکیو و سانفرانسیسکو و قبل از اینکه به طبقه آخر برسید، یک سینمای بزرگ را نیز خواهید یافت.

در اینجا بیش از ۲۵۰ خرده فروشی را مشاهده می‌کنید که اجناسی از برندهایی نظیر Uniqlo، H&M، Giordano، Adidas، NYX و غیره را ارائه می‌دهند. همچنین باید گفت طبقات بالایی، مجموعه گسترده‌ای از گزینه‌های غذاخوری بین‌المللی را در خود جای داده‌اند. در نهایت اگر می‌خواهید سلفی‌های یادگاری جذابی برای پیج اینستاگرامتان بگیرید، ماکت برج ایفل در فضای داخلی و جت مسافربری در فضای بیرونی را مدنظر داشته باشید.

 

پنج تفریح لذت بخش در ساحل جامتین برای گردشگران تور پاتایا

آدرس: 456,777,777/1Moo 6, Na Kluea, Bang Lamung, Chon Buri 20150, Thailand

 

کینگ پاور در پاتایا (King Power)

اینجا، تنها مرکز خرید معاف از مالیات واقع در ساحل شرقی پاتایاست و از ساختمانی نمادین در شهر برخوردار است. این مجتمع مدرن و زیبا که در چند متری جاده سوخومویت واقع شده، یک معماری منحصر به فرد و محیطی چند منظوره را ارائه می‌دهد. در نمای بیرونی ساختمان، از شیشه شفاف استفاده شده تا نور طبیعی حداکثری از آن عبور کند و فضای خرید نورگیر و بی نظیری را برای مخاطبانش به ارمغان آورد. در حقیقت این مجموعه علاوه بر هوشمندی معماری، سازگار با محیط زیست بوده و به گونه‌ای مهندسی شده که استفاده از منابع و انرژی را به بهترین نحو کنترل کند.

در ضمن برخلاف سایر مراکز خرید معاف از مالیات در مرکز شهر بانکوک، تنوع در این مرکز خرید بیداد می‌کند. انواع اجناس، خصوصا کالاهای لوکس برندهای جهانی و همچنین صنایع دستی محلی تایلندی را می‌توانید در آن بیابید و با انتخابی خیره‌کننده از بهترین‌ها در زمینه مد و پوشاک، لوازم جانبی، ساعت، عطر، محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایشی، جواهرات، مواد غذایی بسته بندی شده، نوشیدنی‌ها، تنباکو، لباس‌های ورزشی، دستگاه‌های الکترونیکی و سوغاتی مواجه خواهید شد.

 

بهترین و خاص‌ترین کافه‌های پاتایا؛ شهر همیشه بیدار تایلند

آدرس: Sukhumvit Rd, Muang Pattaya, Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand

 

استار جمز در پاتایا (Star Gems)

اگر به دنبال خرید سرویس جواهرات هستید، این جواهرفروشی یکی از بهترین‌ها در کل تایلند به شمار می‌آید. استار جمز در پاتایا، یکی از جواهرفروشی‌های پیشرو بوده و مجموعه‌ای از آثار طلا، نقره، پلاتین و الماس را به فروش می‌رساند که بر اساس ترندهای روز دنیا طراحی شده‌اند.

در حقیقت، حتی حساس‌ترین و سخت‌گیرترین مشتریان نیز وسوسه می‌شوند که از اینجا خرید کنند. در ضمن مترجمان زبان انگلیسی در این جواهرفروشی، به شما کمک می‌کنند تا جواهرات منحصر به فرد خود را از بین مجموعه‌ای گسترده، بیش از ۵۰۰۰۰ قطعه، انتخاب کنید. جالب است بدانید این گالری، گواهی کیفیت را برای تمامی آثارش ارائه می‌کند و ضمانت مادام العمر می‌دهد.

آدرس: Pattaya City, Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand

 

بازار وات چای مونگخون در پاتایا (Wat Chai Mongkhon)

بازارهای تایلند افسانه‌ای هستند و در عین حال مکان‌هایی برای یافتن کالاها و اجناس ارزان قیمت به شمار می‌آیند. و البته در این بازارها، می‌توانید شناخت بهتری از مردمان بومی بدست آورید و از نزدیک با بخشی از فرهنگ و آداب آنها آشنا شوید.

در این میان، بازار Wat Chai Mongkhon یکی از گزینه‌های مثال زدنی و پرطرفدار بوده که از اعتبار قابل توجهی در میان گردشگران تور پاتایا و مردمان محلی برخوردار است. این بازار تایلندی سرپوشیده، همیشه مملو از انواع مواد غذایی نظیر ادویه‌جات تازه شناخته شده و ناشناخته، سبزیجات، میوه‌ها، ماهی و گوشت با کیفیتی بالا و بسیار تازه است.

 

۴ پارک آبی هیجان‌انگیز پاتایا که دلتان نمی‌خواهد ترکش کنید!

آدرس: WVFG+PHF, Muang Pattaya, Amphoe Bang Lamung, Chang Wat Chon Buri 20150, Thailand

 

تیتو فشن در پاتایا (Tito Fashion)

و درآخر سری می‌زنیم به Tito Fashion که طیف گسترده‌ای از منسوجات را ارائه می‌دهد و انواع پارچه‌های پنبه‌ای، پشمی و ابریشمی را به فروش می‌رساند. همچنین سفارش خیاطی را نیز می‌پذیرد. بنابراین اگر در سفر با تور پاتایا، تصمیم گرفتید کت و شلوار و یا پیراهن را با قیمتی مناسب و کیفیتی عالی سفارش دهید، حتما به این مغازه معروف و پرطرفدار بیایید.

صاحب این مغازه با مهربانی به استقبالتان می‌آید، اندازه‌های شما را می‌گیرد و لباس‌هایی با بالاترین کیفیت را در زمانی اندک برایتان تهیه می‌کند. جالب است بدانید این مکان، خدماتش را به سراسر جهان ارائه می‌دهد. بنابراین اگر به هر دلیلی فرصت نشد تا در مدت سفر سفارشتان را دریافت کنید، این مغازه آنرا برایتان پست خواهد کرد.

آدرس: Central, 1 Moo 10 Beach Road, Pattaya City, Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

منبع ۵

۳۰ آبان ۱۴۰۱

نظرات کاربران