جاهای دیدنی پاتایا تایلند

جاذبه‌های گردشگری پاتایا
جاهای دیدنی پاتایا تایلند

پاتایا، معروف‌ترین شهر ساحلی تایلند طی‌ دهه‌های اخیر به یکی از معروف‌ترین مقاصد توریستی جهان بدل شده است. شهری زیبا و رنگارنگ که در ۲۰۰ کیلومتری بانکوک قرار گرفته است. جاهای دیدنی پاتایا به خاطر قرار گرفتن در منطقه‌ای جذاب و همچنین وجود جاذبه‌های تفریحی متعدد، بسیار زیاد هستند. شهری شاد که سفر به آن‌جا را هیچ وقت از یاد نخواهید برد. برای آشنایی بیشتر با این شهر، در این نوشته به معرفی ۱۲ مورد از جاذبه های گردشگری پاتایا پرداخته‌ایم.

 

تفریحات آبی در ساحل جومتین

این ساحل زیبا ۶ کیلومتر طول دارد و یکی از بهترین سواحل پاتایا برای انجام تفریحات آبی، آفتاب گرفتن، شنا کردن یا حتی نشستن در کافه‌های کنار دریا به شمار می‌رود. در کنار این ساحل بزرگ، مراکز توریستی زیادی درست شده‌اند که امکانات خوبی را به گردشگران تور پاتایا ارائه می‌کنند. همچنین وجود طبیعت جنگلی در کنار این ساحل، زیبایی مضاعفی به آن‌جا بخشیده است. همچنین اگر قصد انجام ورزش‌های آبی مثل جت اسکی، کایت سورفینگف پاراسیلینگ یا ویند سورفینگ را دارید، امکانات لازم برای انجام آن‌ها را در ساحل جومتین (Jomtien Beach) پیدا خواهید کرد. در نزدیکی این ساحل نیز، پارک معروف و بزرگ آکوارس کلمبیا پیکچرز قرار گرفته که مملو از بازی‌های متنوع است. در کل ساحل جومتین نه تنها یکی از جاهای دیدنی پاتایا بلکه یکی از مهم‌ترین نقاط شهر برای گردشگران تور تایلند است.

عکس: bestpricetravel.com

 

باغ گیاه شناسی گرم‌سیری نونگ نوچ

این باغ گیاه شناسی در نزدیکی دهکده‌ای به همین نام در اطراف پاتایا قرار گرفته و یکی از زیباترین باغ‌های گیاه شناسی در تمام دنیا به حساب می‌آید. باغ گیاه شناسی گرم سیری نونگ نوچ (Nong Nooch) مجموعه‌ای بزرگ است که شامل چندین باغ مختلف به سبک‌های فرانسوی، رنسانس و تایلندی شده و انواع و اقسام گیاهان گرم‌سیری در آن‌جا نگهدار می‌شود. همچنین این محل دارای یک مرکز فرهنگی هم هست که نمایش‌های متنوعی در روزهای مختلف در آن‌جا برگزار خواهد شد.

آدرس: 34/1 Moo 7 Na Jomtien, Sattahip

 

بهترین هتل‌های آل انکلوسیو پاتایا

عکس: planetofhotels.com

 

معبد پناهگاه حقیقت

شاید باور آن سخت باشد اما معبد پناهگاه حقیقت (Sanctuary of Truth) با این عظمت تماما از چوب ساخته شده است و یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی پاتایا است که از آن می‌توان به عنوان شاهکارهای معماری تایلندی نام برد. کنده‌کاری‌های فوق‌العاده زیبا، مجسمه‌های چوبی و ساختار کلی این بنا، چشم‌نواز است و قرار گیری در یک محیط جنگلی و در نزدیکی دریا، به جذابیت‌های آن‌جا می‌افزاید. در اطراف معبد پناهگاه حقیقت نیز مراکز تفریحی و گردشگری زیادی هستند و در همان‌جاها می‌توانید به انجام فعالیت‌هایی مثل اسب سواری، تماشای نمایش‌های محلی و کارهایی از این دست بپردازید.

آدرس: 206/2 Moo 5, Soi Naklua 12 , Naklua, Banglamung

عکس: pinterest.com

 

جزیره‌ لارن

جزیره گردی و سفرهای دریایی، از جمله فعالیت‌های بسیار پر طرفدار در میان آن‌هایی است که مقاصد ساحلی را در تور تایلند انتخاب می‌کنند. در این میان، رفتن به جزیره لارن (Koh Larn) که به جزیره مرجانی معروف است، فعالیتی جذاب و مفرح به حساب می‌آید. این جزیره با قایق‌های تندرو حدودا ۴۵ دقیقه از ساحل پاتایا فاصله داشته و دارای ساحلی زیبا، آبی کریستالی با مرجان‌های رنگارنگ بوده و در کنار یک محیط تماما جنگلی، امکانات مناسبی برای توریست‌ها نیز در خود دارد. اگر می‌خواهید اسنورکلینگ و دیدن ماهی‌های رنگارنگ را در سفر به پاتایا تنجربه کنید، حتما سری به این جزیره‌ی زیبا بزنید.

 

مهمترین مناطق و محله‌های پاتایا

عکس: klook.com

 

خیابان واکینگ

معروف‌ترین خیابان پاتایا که به این خاطر که از ساعت ۶ بعد از ظهر، عبور ماشین‌ها در آن‌جا ممنوع می‌شود به نام خیابان واکینگ پاتایا (Walking Street) یا همان خیابان راه رفتن نام گذاری شده است. این مکان یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی پاتایا بوده که قدم به قدم در آن‌جا کلاب‌های کوچک و بزرگ و بارهای مختلف را پیدا خواهید کرد. در تمامی شب، صدای موسیقی در این خیابان به گوش رسیده و هر شب جمعیت زیادی در این محل حضور دارند.

آدرس: Pattaya City, Bang Lamung District

عکس: hotels.com

 

بازار شناور پاتایا

بازارهای شناور یکی از عجیب‌ترین و جالب‌ترین جاذبه‌های گردشگری پاتایا هستند. در پاتایا نیز می‌توانید یک بازار شناور بسیار عالی و زیبا را مشاهده کنید که محیط کلی آن و کانال‌هایش چیزی نزدیک به ۱۰ هکتار است و دارای ۴ بخش مختلف بوده که هم قایق‌ها در آن به فروش اجناس و حتی غذاهای خیابانی می‌پردازند و هم در درکه‌های چوبی اطراف کانال، فروشگاه‌های مختلفی را پیدا خواهید کرد.

آدرس: 451/304 Sukhumvit Road, Jomtien

 

بهترین رستوران های پاتایا در تایلند

عکس: headout.com

 

معبد بودای بزرگ

وجود یک مجسمه‌ی بودای طلایی ۱۸ متری، که خود در معبدی در ارتفاع ۱۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته، باعث شده تا این نام را روی این معبد زیبا بگذارند. معبد بودای بزرگ یا همان وات پرا خائو یای (Wat Phra Khao Yai) در واقع مجموعه‌ای از چند بنای مختلف و مجسمه‌‌های متعدد است که هر کدام طرح و نقشی متفاوت دارند. در روزهایی که مراسمات مذهبی خاص یا جشن‌های مخصوص برگزار می‌شود نیز، این معبد یکی از بهترین جاها برای بازدید در پاتایا خواهد بود.

آدرس: Phratamnak Hill

عکس: pinterest.com

 

پارک‌های آبی پاتایا

پارک‌های آبی پاتایا از جمله مهم‌ترین جاهای دیدنی پاتایا به حساب می‌آیند. با وجود پارک‌هایی عالی و متعدد، نام بردن از یک از آن‌ها کافی به نظر نمی‌آید به همین دلیل در زیر به چند مورد از مهم‌ترین پارک‌های آبی این کشور اشاره خواهیم کرد:

عکس: befreetour.com

 

موزه Art in Paradise

این موزه در واقع یک مکان تفریحی برای گرفتن عجس‌های جالب است. مجموعه interactive شامل آثار هنری کوچک و بزرگی است که با استفاده از پرسپکتیو، خطای دید ایجاد کرده و در نهایت عکس‌های جالبی را برایتان به ارمغان می‌آورد. این مکان سال‌هاست که به فعالیت می‌پردازد و مدت‌های مدید است که از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری پاتایا به حساب می‌آید.

آدرس: 78/34 Moo 9, Pattaya Second Road Soi 1

 

موزه جذاب بطری‌های شیشه‌ای در پاتایا

عکس: iurban.in.th

 

خائو چی چان

خائو چی چان (Khao Chi Chan) یا کوه بودا در جومیتن یکی دیگر از جاهای دیدنی پاتایا است که با اغلب دیگر نقاطی که در این شهر می‌بینید، متفاوت به حساب می‌آید. در این محل، بزرگ‌ترین حکاکی بودا در جهان را مشاهده خواهید کرد که در اندازه ۱۳۰ متر در ۷۰ متر در دل صخره کنده شده است. البته فارغ از وجود این حکاکی، خائو چی چان محلی جالب توجه با منظره‌ای زیباست که در اغلب روزها خلوت بوده و آرامشی دلچسب را در شلوغی‌های سفر به پاتایا برایتان به ارمغان می‌آورد.

آدرس: Na Chom Thian, Sattahip

عکس: yatra.com

 

ریپلی، باور کنید یا نه!

این موزه دقیقا با همین نام "ریپلی، باور کنید یا نه" (Ripley's Believe It or Not) به فعالیت می‌پردازد و در آن ۳۰۰ چیز مختلف به نمایش گذاشته شده که هر کدامشان یک داستان کاملا واقعی اما باورنکردنی را روایت می‌کنند. در واقع شعار موزه این است که واقعیت بسیار عجیب‌تر از داستان به شمار می‌رود! در کنار موزه‌ی اصلی، یک موزه تندیس‌های مومی و همچنین یک سالن فیلم ۱۲ بعدی متحرک درست شده و چند بخش تفریحی دیگر نیز در این مکان وجود دارد که در کنار هم یکی از جذاب‌ترین و خاطره‌انگیز‌ترین جاهای دیدنی پاتایا را می‌سازد.

آدرس: 218 Beach Rd, Pattaya, Bang Lamung District

 

معرفی ۵ رستوران روف تاپ در پاتایا

عکس: thebrokebackpacker.com

 

مینی سیام

و در پایان، پیشنهاد می‌کنیم در تور پاتایا، زمانی را برای دیدن پارک زیبای مینی سیام خالی کنید که در واقع یک پارک با مجسمه‌های مینیاتوری از مکان‌های معروف پاتایا، تایلند و دنیا است و در آن‌جا تندی‌هایی از پل لندن، خانه اپرای سدنی و چیزهایی از این دست را مشاهده می‌نید.

آدرس: 387 Moo 6 Sukhumvit Road, Pattaya City Naklua, Banglamung

عکس: tripadvisor.com

 

منبع ۱

منبع ۲

۳۰ بهمن ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 27 آبان 1402)

نظرات کاربران