بهترین سواحل پاتایا

جاذبه‌های گردشگری پاتایا
بهترین سواحل پاتایا

آیا می‌خواهید زیبایی بهترین سواحل پاتایا را از نزدیک احساس کنید؟ اگر چنین است، باید از کاندوها، کلوپ‌ها، بارها و چراغ‌های پر زرق و برق شهر فراتر روید. پاتایا که در استان چون بوری واقع شده، نه تنها به زندگی شبانه شگفت انگیزش شهرت دارد، بلکه طبیعت دست نخورده، جزایر بکر و جنگل‌های آرام را نیز به مخاطبانش ارائه می‌دهد و سواحل پاتایا، بدون شک از جذاب‌ترین گزینه‌های توریستی در جهان به شمار می‌آیند.

 

آشنایی با سواحل پاتایا

پاتایا این شهر تفریحی که در اوایل دهه ۱۹۸۰ به شهرت رسید، قبل از آن تنها یک شهر کوچک و دنج ماهیگیری بود که برخی از شگفتی‌های طبیعی تایلند از جمله سواحل باورنکردنی را در خود پنهان داشت. هر کدام از سواحل پاتایا، جذابیت و حال و هوای منحصر به فرد خود را دارند.


ساحل جامتین

گذراندن یک روز مفرح در یکی از محبوب‌ترین سواحل پاتایا، می‌تواند بهترین شرایط را برای آرامش و تجدید قوای ذهنی رقم بزند. خط ساحلی Jomtien به طول ۶ کیلومترکه تمیزترین ساحل در میان سواحل این منطقه به شمار می‌آید، با حاشیه‌هایی از درختان نخل، شن نرم و آ‌بهای کریستالی مکانی ایده‌آل برای استراحت و دورهمی با خانواده و دوستان است. بعلاوه این مسیر ساحلی مملو از مغازه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های شلوغی است که غذاهای دریایی مجلل تایلندی ارائه می‌دهند. ضمن اینکه بسیاری از فروشندگان سرگردان در ساحل، غذای ارزان قیمتی را به فروش می‌رسانند.

در اینجا می‌توانید از انواع تفریحات آبی از جمله غواصی، شنا، جت اسکی، موج سواری، کایت بردینگ، قایقرانی با کاتاماران و پاراسلینگ لذت ببرید. همچنین زندگی شبانه در ساحل نیز، طرفداران بسیاری داشته و اوقات فراغتی سرشار از سرگرمی را رقم می‌زند.

 

۸ اقامتگاه معروف ساحلی پاتایا، شهر تفریحات دریایی

ساحل جومیته


ساحل پاتایا بیچ

در میان بهترین سواحل پاتایا، Pattaya beach به زیبایی هرچه تمام‌تر خودنمایی می‌کند. این ساحل ۴ کیلومتری هلالی شکل به مناطق شمالی، مرکزی و جنوبی تقسیم شده و با انواع تفریحات آبی از جمله پاراسلینگ، شنا، جت اسکی و قایق موزی به استقبال بازدیدکنندگانش می‌آید. و البته هیچ چیز به اندازه آفتاب گرفتن و برنزه کردن، در این محدوده محبوبیت ندارد.

از طرفی جاده ساحلی مملو از کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های متعدد و همچنین چندین ریزورت و هتل است. گفتنی است پاتایا بیچ، نزدیک به مرکز پاتایا بوده و دسترسی به آن بسیار راحت است. در اینجا همیشه می‌توانید شاهد جمعیت زیادی باشید که در طول روز و شب به تفریح و گشت و گذار مشغولند. در ضمن خیابان واکینگ پاتایا در سمت انتهای جنوبی ساحل، بعنوان بهترین نقطه پارتی در این منطقه شهرت دارد.

 

ساحل پاتایا


ساحل وانگ آمات

ساحل  Wong Amat در کنار پاتایا بیچ شمالی، در منطقه آمفو بانگ لامونگ استان چانگ وات، در چون بوری و در جنوب تایلند واقع شده است. این ساحل، همچنین نزدیک به مراکز خرید و سرگرمی‌های متنوع است.

اینجا یکی از تمیزترین و بهترین سواحل پاتایا به شمار می‌آید و ساکت‌تر از سواحل جامتین و پاتایا بیچ است که معمولا در آخر هفته‌ها بسیار شلوغ می‌شوند. این مکان، محبوب خانواده‌ها برای دورهمی و پیک نیک بوده و کودکان نیز عاشق بازی کردن در میان ماسه‌های ساحلی این محدوده هستند. این ساحل با منظره‌ای تماشایی از دریای نیلگون، هتل‌ها و رستوران‌های مجلل رو به دریا، روزهایی مفرح را از سفر با تور تایلند رقم می‌زند. بعلاوه می‌توانید از ماهیگیری در رخنمون‌های صخره‌ای نزدیک ساحل نیز لذت ببرید.

 

پنج تفریح لذت بخش در ساحل جامتین برای گردشگران تور پاتایا

 ساحل وونگ آمات


ساحل بنگ سائن

ساحل Bang Saen یکی از رمانتیک‌ترین سواحل پاتایاست که در ماه عسل و سفر با تور تایلند، حتما باید از آن دیدن کنید. این منطقه دارای پوشش گیاهی ساحلی سبز رنگ، شن‌های فراوان، خط ساحلی خوش منظره، کافه‌ها و رستوران‌های جذاب است.

بعلاوه می‌توان دکل‌هایی برای شنا و صندلی‌هایی ساحلی برای آفتاب گرفتن و تجهیزات لازم برای تفریحات آبی را در اینجا کرایه کرد. همچنین می‌توانید از دماغه Laem Taen دیدن کنید که یک پارک عمومی واقع در قسمت شمالی ساحل بوده و برای قدم زدن‌های عاشقانه ایده آل است. کایت سواری، چشیدن غذاهای دریایی محلی در کلبه‌های ساحلی و زندگی شبانه بسیار مفرح، از دیگر جذابیت‌های این ساحل به شمار می‌آیند.

 

معرفی هتل کیپ دارا ریزورت ؛ هتل ۵ ستاره پاتایا

 ساحل بانگ سائن


ساحل سامایی در کوه لارن

در میان تمام سواحل پاتایا، ساحل سامایی در بخش غربی جزیره مرجانی کوه لارن، یکی از پر رفت و آمدترین سواحل از طلوع تا غروب خورشید است. ماسه‌های سفید پودری که در برابر درختان و تپه‌های انبوه استوایی قرار گرفته‌اند، این مکان را به زیباترین ساحل در بین تمام سواحل این منطقه بدل کرده‌اند.

قایق‌های تندرو، از سرزمین اصلی گردشگران را این جزیره مرجانی می‌رسانند. در این ساحل، انواع ورزش‌های هیجان انگیز آبی خصوصا سواری در قایق با کف شیشه‌ای، شنا و غواصی بسیار محبوبیت دارند. زیرا آب‌ها شفاف بوده و ماهی‌های رنگارنگ و مرجان‌های کوچک بسیاری را در خود جای داده‌اند. همچنین می‌توانید از طریق مسیرهای نزدیک ساحل سامایی، به سمت جزیره مرجانی کوه لارن پیاده روی کنید. در این ساحل، اغلب زوج‌های عاشق را خواهید دید که دست در دست یکدیگر به ساحل گردی در ایام ماه عسلشان مشغولند. این ساحل، همچنین در نزدیکی برخی از بهترین پارک‌های تفریحی پاتایا قرار دارد.

 

غذاهای تایلندی را در لوکس‌ترین رستوران‌های پاتایا مزه کنید

 ساحل کو لارن


ساحل ناکلوا

ساحل Naklua که توسط یک زیستگاه ماهیگیری احاطه شده، در قسمت شمالی پاتایا قرار دارد. این محدوده برای کرایه قایق‌های ماهیگیری، موج سواری، شنا و کایاک سواری محبوبیت داشته و یکی از بهترین سواحل پاتایا در این رابطه محسوب می‌شود.

تماشای غروب خورشید، امتحان کردن غذاهای دریایی تایلندی، ماساژ تایلندی، ریلکس کردن در زیر نور آفتاب در میان صندلی‌های آفتاب‌گیر و در کنار کلبه‌های جذاب ساحلی در این فضای دنج و آرام بسیار می‌چسبد. والیبال ساحلی نیز، طرفداران خاص خود را دارد. ضمن اینکه با وجود استقبال روبه رشد گردشگران از این ساحل، این حوالی به تدریج با ریزورت‌ها و هتل‌های زنجیره‌ای پنج ستاره پر می‌شود. همچنین علاوه بر ۳ بار ساحلی با منظره اقیانوس، اینجا مکان‌های پیک ‌نیک سایه‌دار بسیاری را در دل خود جای داده است.  در نهایت می‌توانید از یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های تایلند در این حوالی، یعنی معبد پناهگاه حقیقت نیز دیدن کنید.

 

 ساحل ناکولا

 

ساحل دونگ تان

ساحل Dong Tan که در شمال ساحل جامتین واقع شده، یکی از آرام‌ترین سواحل پاتایاست، هرچند در تعطیلات آخر هفته شلوغ می‌شود. این خط ساحلی طلایی به طول ۱.۵ کیلومتر، توسط درختان نخل احاطه شده است. بعلاوه این ساحل خوش منظره برای شنا، جت اسکی، قایق موزی، موج سواری و ماهیگیری عالی است.

گردشگران همچنین می‌توانند به ماهیگیری بپردازند و صیدهای خود را، توسط آشپزهای ساحلی طبخ نمایند. در عین حال اینجا، چندین سالن ماساژ تایلندی را نیز در خود جای داده است. گفتنی است ساحل آرام، در بعد از ظهر تعطیلات آخر هفته‌ها شلوغ می‌شود. همچنین انتظار داشته باشید که دائما توسط فروشندگان پیاده که میوه‌های تازه حمل می‌کنند، مورد استقبال قرار بگیرید.

 

۹ کافه پرشور و هیجان پاتایا که تا حوالی صبح‌ درهایش به روی گردشگران باز است

ساحل دونگ تان

ساحل بانگ سارای

ساحل Bang Saray، در منطقه ساتاهیپ استان چون بوری تایلند واقع شده است. اینجا یکی از دلپذیرترین سواحل پاتایا بوده و جایگزینی ساده برای دیگر سواحل بیش از حد شلوغ منطقه به شمار می‌آید. این فضای کوچک شگفت انگیز مکان مناسبی برای ریلکس کردن، تفکر و تماشای غروب خورشید در اختیارتان قرار می‌دهد. در عین حال دارای امکاناتی مانند سالن‌های ورزشی در فضای باز، پارک‌ها، فروشگاه‌های سوغاتی و تعداد انگشت شماری بار  و رستوران است.

در اینجا می‌توانید از صرف غذاهای خیابانی عالی و مقرون به صرفه لذت ببرید. همچنین تعداد کمی هتل یا گزینه‌های اقامتی سطح بالا در اینجا وجود دارند، بنابراین ساحل ایده آل برای یک سفر یک روزه از پاتایاست.

همچینن می‌توانید اسکله‌های ماهیگیری و بقایای یک کشتی باری را در اینجا مشاهده کنید که در طول جنگ جهانی دوم غرق شده است. بعلاوه، غواصان به اینجا می‌آیند تا شگفت انگیزترین تجربه غواصی در پاتایا را داشته باشند. و البته هنگام رفتن به داخل آب مراقب باشید، زیرا در این محدوده اغلب کوسه‌های نهنگ به چشم می‌خورند.

عکس: tripadvisor.com

 

ساحل تین

ساحل Tien که در شمال ساحل سامایی واقع شده، بیشترین تعداد گردشگر را در میان سواحل پاتایا به خود اختصاص می‌دهد. رسیدن به ساحل، شامل یک پیاده روی کوتاه از پارکینگ بوده و هیچ کشتی یا قایق تندروی مستقیمی به ساحل دسترسی ندارد.

در میان تمام سواحل پاتایا، ساحل تین مظهر استراحتی آرامش بخش و آفتاب گرفتن در کنار دریاست. اینجا هیچ تخت آفتابگیری وجود ندارد و گردشگرانی را شاهد خواهید بود که ملحفه‌ها و پتوهایشان را زیر نور آفتاب پهن کرده‌اند و یا با لذت به شنا کردن مشغولند. شن‌های سفید و آب‌های زمردین کریستالی، بهترین تصاویر را برای ثبت عکس‌های اینستاگرامی به ارمغان می‌آورند. و کافه‌های کوچک و فروشگاه‌های سوغاتی نیز قبل از بازگشت به سرزمین اصلی، بهترین امکان را برای گشت و گذار و وقت گذرانی رقم می‌زنند. بعلاوه این فضا، بعنوان تمیزترین ساحل پاتایا شهرت دارد. در نهایت اینجا، یکی از بهترین سواحل برای یک پارتی مجردی در پاتایاست!

 

جاذبه‌های منطقه ساحلی چیانگ مای

عکس: expedia.com

 

ساحل تاوایین

در نهایت، سری می‌زنیم به ساحل Tawaen که یکی از زیباترین سواحل پاتایا است. در این ساحل، گردشگران بسیاری را در طول روز و تا اواخر بعد از ظهر شاهد خواهید بود که با قایق‌های تندرو خود را به اینجا رسانده‌اند. اگر از تماشای جمعیت زیاد لذت می‌برید، اینجا ساحلی مناسب شماست.

البته به دلیل تعدد بازدیدکنندگان، یافتن میزی در یکی از کافه‌ها رستوران‌هایی که غذاهای تایلندی و بین‌المللی سرو می‌کنند و یا کرایه یک تخت آفتابگیر می‌تواند چالش برانگیز باشد. در حالت ایده آل، بهتر است صبح زود از این ساحل بازدید کنید.

بسیاری از تفریحات آبی مانند پاراسلینگ، جت اسکی، قایق موزی و غیره نیز در دسترسند. بعلاوه این ساحل شن سفید، برای استراحت و آفتاب گرفتن عالی است. همچنین چندین مغازه در کنار ساحل پیدا خواهید کرد که از آنجا می‌توانید سوغاتی‌هایی مانند محصولات صدف دریایی، تی شرت و سایر اقلام صنایع دستی را خریداری کنید.

عکس: trip.com

 

منبع ۱

منبع ۲

۲۴ مهر ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 16 مهر 1402)

نظرات کاربران