سفر به شهر زیبای جافنا در سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
سفر به شهر زیبای جافنا در سریلانکا

جافنا شهری بسیار زیبا و بهشتی در سریلانکا است که همه باید از آن دیدن کنند و کسی نیست که بعد از سفر به این منطقه دیدنی از گشت و گذار در آن ناراضی باشد. جافنا دارای مکان‌های ماجراجویانه و تاریخی است و فهرستی بی‌پایان از فعالیت‌های جذاب را ارائه می‌دهد که در تمام طول سفر با تور سریلانکا شما را سرگرم نگه می‌دارد. قطعا کارهایی مثل مشاهده تالاب‌ها، اقیانوس آرام و میراث سلطنتی فرهنگ‌های باستانی به شدت پرطرفدار هستند اما تا دلتان بخواهد کارهای دیگری هم وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

 

بهترین کارها برای انجام در جافنا سریلانکا

اگر قرار است چند روزی را به سریلانکا سفر کنید و وقت کافی دارید پس باید حتما سری هم به جافنا شهری زیبا و بهشتی در شمال سریلانکا بزنید که بسیار متفاوت از بخش مرکزی و جنوبی سریلانکا است. بیایید در ادامه با هم نگاهی به ظرفیت‌های گردشی این شهر بیاندازیم.

 

گردش در زیباترین سواحل سریلانکا

از Nallur Kandaswamy Kovil در جافنای سریلانکا دیدن کنید

اگرچه این جاذبه گردشگری کمی دور از دیگر مواردی است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، اما برای کسی که به جافنا می‌رود بازدید از آن ضروری است. در بخش شمالی سریلانکا مردم هندی زیادی زندگی می‌کنند که فرهنگ باستانی باشکوه و شگفتی‌هایی معماری و سلیقه‌ای‌شان را به وضوع به شهر اضافه کرده‌اند. معبد نالور کانداسوامی هم که در حدود سال ۹۴۸ پس از میلاد ساخته شده، به خاطر معماری فوق‌العاده‌اش به شهرت رسیده است. اگر وقت کمی داشتید و مجبور بودید بین جاهای دیدنی جافنا انتخاب کنید قطعا اینجا باید در ۵ انتخاب اول باشد. این معبد از ساعت ۵ صبح باز است.

در خطه ساحلی جافنا سریلانکا تفریح کنید

پرسه زدن و استراحت در این منطقه ساحلی برای شما هزینه زیادی ندارد. شما می‌توانید در ساحل کانکسانتورای به استراحت و شنا بپردازید و خودتان را در آب‌های کریستالی غوطه‌ور کنید و یا فقط در ساحل لم بدهید و حمام آفتاب بگیرید. البته جافا سواحل دیگری هم دارد که می‌توانید در کناری برای خودتان جایی پیدا کنید. به علاوه برکه‌ای طبیعی و جذاب هم در این منطقه وجود دارد که خیلی شبیه به استخرهای مدرن است اما در واقع برکه‌ای طبیعی و چشمگیر است که مردم زیادی در تور سریلانکا از آن بازدید می‌کنند.

 

آشنایی با مراکز خرید سریلانکا

از جزیره Nainativu در جافنای سریلانکا دیدن کنید

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید در جافنا انجام دهید بازدید از جزیره زیبای Nainativu است. در سفر به این جزیره از طبیعت زیبایی که شما را احاطه کرده لذت ببرید و برای تجربه‌ای بهتر حتما قایق سواری را امتحان کنید. در اینجا یک قلعه باستانی پرتغالی، اسب‌های وحشی تماشایی و طبیعتی دست نخورده به استقبال شما می‌آید و بهتر است کمی خوراکی در کیفتان داشته باشید تا اگر گرسنه شدید بخورید.

از بازار محلی جافنای سریلانکا دیدن کنید

یکی از راه‌های لذت بردن از سفر به جایی قطعا گشت و گذار در بازارهای محلی و رفتن بین مردم بومی است و جافنا هم از این قاعده خارج نیست. به علاوه رستوران‌های معروف زیادی وجود دارد که باید آ‌نها را امتحان کنید که شبیه غذاهای هندی هستند و غذاهای خاص و جالب خود را هم دارد که ارزش امتحان کردن را دارد. گشت و گذار در بین فروشندگان محلی و امتحان کردن غذاهای لذیذ محلی سریلانکا را هرگز نباید در طول سفرتان از قلم بیاندازید!

 

بازدید متعهدانه از حیوانات در سریلانکا

از کتابخانه عمومی و برج ساعت جافنا در سریلانکا بازدید کنید

حتی مکان‌های دیدنی شگفت‌انگیزتری مانند کتابخانه عمومی هم وجود دارد که در مرکز شهر واقع شده است. به علاوه یک برج ساعت پر زرق و برق نیز وجود دارد که توسط بریتانیایی‌ها ساخته شده و هنوز هم به عنوان نمونه‌ای از دوران استعماری این کشور باقی مانده است. علاوه بر معماری باستانی، حتی تاک‌های جنگلی و انبوهی از آوار وجود دارد که توجه شما را به خود جلب می‌کند.

از قلعه هلندی جافنا سریلانکا دیدن کنید

وقتی از کتابخانه عمومی شهر دیدن می‌کنید یکی از کارهای خوبی که می‌توانی با یک تیر دو نشان بزنید بازدید از قلعه هلندی است که در نزدیکی همان کتابخانه واقع شده است. با وجود اینکه این قلعه در حدود سال ۱۶۱۸ توسط پرتغالی‌ها ساخته شده است، هنوز هم گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند و همه از تماشای غروب خورشید از این قلعه ستاره‌ای شکل لذت می‌برند.

 

قطار معروف کندی به الا در سریلانکا

از کلیساهای واقع در بیچ ساید در جافنای سریلانکا دیدن کنید

جافنا به خاطر داشتن معابد دیدنی سریلانکا محبوب است و حتی تعداد کمی کلیسای کاتولیک در کنار ساحل وجود دارد که واقعا جلب توجه می‌کنند. برای بازدید از کلیسای سنت جانز و بانوی پناهگاه و کلیسای سنت ماری و جان باپتیست فهرستی تهیه کنید و به ترتیب از آن‌ها دیدن کنید. به علاوه قبرستان کاتولیک جافنا سریلانکا نیز از جمله جاهایی است که توریست‌های کنجکاو از آن دیدن می‌کنند. این گورستان یادآور جنگی است که بهانه برقراری نظم و صلح در این منطقه صورت گرفت و خیلی‌ها جانشان را از دست دادند. شما می‌توانید این گورستان را در خارج از جاده ساحلی پیدا کنید.

از ویرانه‌های جنگ داخلی جافنا سریلانکا دیدن کنید

در حین گشت و گذار در جافنای سریلانکا یکی از مواری که ممکن است توجه شما را به خودش جلب کند وجود خرابه‌هایی باشد که از جنگ داخلی به یادگار مانده‌اند. صحنه‌هایی از بمباران‌های به جا مانده از جنگ داخلی هنوز در این شهر به وضوح به چشم می‌آیند. در این بازدید یک غذای خوشمزه به سبک جافنا سریلانکا را در یکی از بهترین رستوران‌های سریلانکا به نام رولکس میل کنید و اگر حوصله و وقت کافی داشتید بین شلوغی بازارهای محلی گم شوید و چیزهای خوبی برای خریدن پیدا کنید.

 

بهترین اقامتگاه‌های خانگی در سریلانکا

از خوردن انبه‌های معروف جافنا سریلانکا لذت ببرید

شاید ندانید اما سریلانکا به خاطر عرضه گسترده انبه‌های خوش طعمش معروف است. بنابراین نه تنها خودتان باید در طول سفر از این میوه‌های خوشمزه امتحان کنید و بخورید بلکه می‌توانید در کنار دیگر سوغاتی‌های سریلانکا، برای عزیزان‌تان هم ببرید. در واقع در هر نقطه‌ای از کلمبو و سریلانکا با انبه‌های معروف جافنا سریلانکا روبرو خواهید شد.

از یادبود جنگ گذر فیل جافنای سریلانکا دیدن کنید

گذرگاه فیل چیزی نیست جز یک مسیر زمینی که سرزمین اصلی را به شبه جزیره جافنا سریلانکا متصل می‌کند و برای ورود به شهر جافنا، گردشگران باید از این طریق وارد شده و از روی یادبود جنگ فیل عبور کنند. به علاوه این مکان تاریخی دارای یک تانک بزرگ کهنه و زنگ زده است که داستان جنگ داخلی را منعکس می‌کند و برای علاقه مندان به تاریخ نیز بسیار جذاب خواهد بود.

 

جذاب‌ترین پارک‌های آبی سریلانکا

در بازار ماهی جافنا سریلانکا بگردید

شاید خیلی‌ها اصلا ماهی دوست نداشته باشند و از رفتن به بازار ماهی استقبال نکنند اما بی‌شک رفتن به بازار ماهی در جافنا یکی از کارهای جذاب و توریستی است که به بازدیدکنندگان تور سریلانکا توصیه می‌شود تا از آن دیدن کنند. اگرچه بازارهای ماهی کوچک زیادی در اطراف جافنا سریلانکا وجود دارد، اما بازاری که در جاده ساحلی قرار دارد ارزش بازدید را دارد. این بازار شلوغ با ماهی‌گیران پرمشغله‌ای که انواع ماهی‌های دریایی را پرورش می‌دهند، یکی از جاذبه‌های سریلانکا محسوب می‌شود که به شما دید عمیق‌تری نسبت به زندگی مردم بومی می‌دهد. شما می‌توانید در این میان بگردید و اگر تمایل داشتید ماهی‌های خوب صید روز بخرید.

از قلعه جافنا سریلانکا دیدن کنید

این قلعه نمادین که توسط پرتغالی‌ها ساخته شده‌ از جاهای مهمی است که می‌تواند به وضوح دوره استعماری و حضور اروپایی‌ها را در ذهن ترسیم کند. بی‌شک قلعه جافنا سریلانکا یکی از جاهای پراهمیتی است که باید در طول گشت و گذار در این شهر شلوغ از آن دیدن کنید. بعدها هلندی‌ها بر این قلعه تسلط پیدا کردند و به این ترتیب شهر جافنا را به مرکز تجاری تبدیل کردند. این قلعه باستانی که در طول زمان شاهد نبردهای زیادی بوده، اکنون در یک محوطه باستانی مرمت شده میزبان مردم بازدیدکننده‌ای است که از روی کنجکاوی سری به آن می‌زنند. برای افرادی که می‌خواهند گذشته این شهر را مرور کنند بازدید از این قلعه ضروری است.

 

۱۵ ورزش آبی جذاب در سریلانکا

در رستوران رولکس جافنا سریلانکا غذا بخورید

در حالی که سایر مکان‌های اطراف جافنا سریلانکا برای کاوش و یادگیری در مورد تاریخ و فرهنگ شهر عالی هستند، اما بدون چشیدن طعم غذاهای محلی قطعا تجربه شما ناقص خواهد بود. رستوران رولکس یکی از قدیمی‌ترین و بهترین مکا‌ن‌ها برای صرف غذا و لذت بردن از غذاهای اصیل سریلانکایی است. شما می‌توانید در اینجا لم بدهید و از چشیدن غذاهای خوشمزه سریلانکایی ارزان قیمت لذت ببرید و استراحت کنید.

آدرس: No.340 Hospital Rd, Jaffna 40000, Sri Lanka

 

به بستنی فروشی ریو جافنا سریلانکا بروید

برای عاشقان بستنی هیچ جایی بهتر از بستنی فروشی ریو جافنا سریلانکا نخواهد بود. اینجا، همان جایی است که می‌توانید در سالن آن بنشینید و از مزه بی‌نظیر بستنی‌های خوشمزه شیرین و خامه‌ای لذت ببرید. نان‌های مخصوص و سایر خوراکی‌های شیرین، دسری عالی در روز گرمایی خواهند بود که آفتاب بالای سرش می‌سوزاند. ریو مخفف عبارت Rathinam Industrial Organization است.

 

شرایط آب و هوایی سریلانکا را بشناسیم

آدرس: 4A Wellawatte Station Rd, Colombo, Sri Lanka

 

از غذاهای هندی در جافنا سریلانکا امتحان کنید

جافنای سریلانکا نزدیک هند قرار دارد و غذاهایش به هر حال تحت تاثیر فرهنگ هندی قرار گرفته‌اند. چند رستوران وجود دارد که باید تا زمانی که در جافنا هستید آن‌ها را امتحان کنید. به رستوران مانگوس بروید و از غذاهای تالی امتحان کنید. یا وقتی در بازار گردش می‌کنید سری هم به کافه مالایان در همان نزدیکی بزنید. تصور کنید اینجا مانند یک نانوایی هندی، انواع نان‌هایی را که می‌پزد بر روی برگه موز سرو می‌کند. این نانوایی بین مردم محلی به شدت محبوب و شناخته شده است و در تمام روز مملو از بازدیدکنندگانی است که به دنبال نان محبوب‌شان هستند. همچنین همانطور که در بالا اشاره کردیم برای دسر نیز می‌توانید به ریو بروید که در فاصله ۵ دقیقه‌ای این نانوایی قرار گرفته است. اشاره کنیم که این بستنی‌ها هیچ ربطی به ژلاتوی ایتالیایی ندارد و سریلانکایی‌ها عاشق خوراکی‌های خودشان هستند.

منبع ۱

منبع ۲

۳۰ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران