گشت و گذار در مناطق زیبای سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
گشت و گذار در مناطق زیبای سریلانکا

سریلانکا از مناطق بسیار کهن زمین است که اگرچه وسعت زیادی ندارد اما ۳ هزار سال تمدن و فرهنگ پشت آن قرار گرفته و به شدت از لحاظ تاریخ و قدمت مورد توجه قرار دارد. در کنار عظمت تاریخی و زندگی بومی مردم آن، سریلانکا کشوری عمیقا سرسبز و دیدنی با انبوهی از جنگل‌های بارانی و گونه‌های جذاب گیاهی است که آن را به نقطه‌ای دنج و تماشایی تبدیل کرده است. تور سریلانکا سفری به نقاط بکر و زیبای زمین است جایی که سواحل ماسه سفید و درختان سرسبز منظره‌‌ای بی‌بدیل خلق کرده‌اند.

 

Nuwara Eliya

نووارا الیا از شهرهای بسیار دیدنی واقع در فلات است که دور تا دور با کوه‌ها احاطه شده و مناظر زیبایی را در دسترس قرار داده است. همچنین این شهر به خاطر ساختمان‌های استعماری قدیمی انگلیسی مانند کلبه ملکه و خانه ژنرال به "انگلیس کوچک" معروف شده است. به علاوه این منطقه زیبایی‌های طبیعی بسیاری مانند آبشارها، تپه‌ها، مزارع چای و Pidurutalagala را دارد که بلندترین کوه سریلانکا محسوب می‌شود. نوورا الیا یکی از نقاط کشت چای در سریلانکا است اما در واقع اصلی‌ترین نقطه کشت چای برشمرده می‌شود. بنابراین در بازدید از این شهر زیبا حتما باید یک فنجان چای اعلا بنوشید.

 

سوغاتی‌های سنتی سریلانکا

Arugam Bay

خلیج اروگام، در ساحل جنوب شرقی سریلانکا، شهری دورافتاده است که موج سواران را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. اگر شنا و موج سواری بلد نیستید اشکالی ندارد، می‌توانید در یکی از مدارس Pappy’s Surf و Amigo Surf مهارت‌های خود را تقویت کنید و بعد به تفریحات آبی و موج سواری بپردازید. به علاوه اوقاتی که در ساحل نیستید را می‌‌توانید از معابد تاریخی شهر یا پارک ملی کومانا در نزدیکی آن دیدن کنید.

Dambulla

این شهر بزرگ میزبان بزرگ‌ترین و بهترین مجموعه حفاظت شده معابد غاری در کل سریلانکا را در خود جای داده است. مساحت کلی ۲۱۰۰ متر مربع است که از پنج معبد غاری تشکیل شده که شامل مجموعه‌ا‌ی عظیم از آثار هنری بودایی سریلانکا، همچون مجسمه‌ها، زیارتگاه‌ها و نقاشی‌های دیواری است. این نقاشی‌ها و مجسمه‌ها داستان‌هایی از زندگی بودا را روایت می کنند. ۱۵۳ مجسمه عظیم بودا در سراسر مجموعه وجود دارد که یکی از یکی دیدنی‌تر هستند. از دیگر سوژه‌های تندیس می توان به پادشاهان، خدایان و الهه‌های سریلانکا اشاره کرد.

 

آشنایی با زیباترین شهرهای سریلانکا

Mirissa

به دنبال تعطیلات ساحلی هستید و دوست دارید روی یکی از تخت‌های درختی لم بدهید؟ راهی روستای ساحلی میریسا در ساحل جنوبی سریلانکا شوید، جایی که خلیج‌های شنی بیشتر شناخته شده است. در حالی که چندین ساحل وجود دارد اما ساحل میرسا (هم نام با شهر) از بقیه محبوب‌تر است. بین ماه‌های می تا اکتبر می‌توانید سوار قایق شوید و از تماشای شنای دلفین‌ها و نهنگ‌ها لذت ببرید. همچنین در سفر به این شهر با تور سریلانکا باید از Coconut Tree Hill که برای تماشای طلوع آفتاب بسیار معروف و شناخته شده است دیدن کنید.

Colombo

کلمبو در سریلانکا، کلانشهر و پایتخت این کشور است که بیشتر ماجراجویی‌ها از سفر به این شهر آغاز می‌شود. این کلانشهر ساحل غربی چشم انداز آسمانی زیبایی را به نمایش می‌گذارد که در اصل شبها دیدنی می‌‌ شود. برج لوتوس با طول ۳۵۰ متر، در قلب شهر شاید چشمگیرترین منظره باشد. بالای برج رستورانی گردان وجود دارد که مناظر پانورامای بی‌نظیری را ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید برای زیبایی‌های طبیعی در ماه‌های مرطوب تابستان، در کنار برترین سواحل سریلانکا به پارک ساحلی کرو آیلند و پارک ویهاراماهادوی بروید.

 

تفریحات هیجان انگیز در سریلانکا

Ella

شهر کوهستانی الا بیشتر به خاطر پل سنگی قرن ۲۰ امی که از زمان دوره استعماری انگلیس به جای مانده معروف است. این پل برای اتصال شهر الا ایستگاه Demodara ساخته شده است. می‌توانید سفر معروف کندی در سریلانکا به Badulla را دنبال کنید و یا از مناظر دیگر با سفر در مزارع و جنگل سرسبز و باغ چای دیدن کنید و زیبایی‌های خیره کننده‌ای را به چشم ببینید. به علاوه در اطراف الا نیز فرصت‌های پیاده روی و عکاسی فراوانی وجود داشته، از جمله آبشارهایی مثل آبشار بمبورو الا که بزرگ‌ترین و وسیع‌ترین آبشار کل سریلانکا برشمرده می‌شود.

Anuradhapura

شما می‌‌توانید در شهر مقدس آنوراداپورا، که یکی از قدیمی‌ترین شهرهای مسکونی جهان است به عقب برگردید و سفر واقعی در زمان را تجربه کنید. این شهر تاریخی که گیرایی زیادی دارد یکی از بی‌نظیرترین نقاط سریلانکاست که قدمت آن حدودا به قرن ۱۰ قبل از میلاد باز می‌گردد. همانطور که انتظار می‌رود‌ این کلانشهر باستانی توسط جنگل‌های سرسبز، مزارع برنج و مکان‌های تاریخی متنوع احاطه شده و ارزش توریستی بسیار بالایی دارد. از مشهورترین آن‌ها می‌توانید Ruwanwelisaya (شامل آثار بودایی) و Abhayagiri Stupa (صومعه بودایی) است.

 

اقامت در بهترین هتل‌های سریلانکا

۲۳ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران