زیباترین شهر سریلانکا کجاست؟

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
زیباترین شهر سریلانکا کجاست؟

سریلانکا از نقاط بسیار زیبا و بهشتی روی زمین است که همچون جواهری درخشان بر روی آب های کریستالی جنوب شرق آسیا خودنمایی میکند. وجود ماسه های پودری سفید، درختان سرسبز نخل، زندگی بومی مردم و ظهور صنعت گردشگری آنچنان به چهره این کشور تابیده که می مانید کدام قسمت آن واقعا زیباتر است. اگرچه همه جای این کشور زیبا دیدنی است اما باز هم انسان به دنبال پیدا کردن نهایی ترین جاهای دنیاست. در این بین سریلانکا با همه شکوهش از قاعده مستثنی نیست. در این مقاله به معرفی زیباترین شهر سریلانکا خواهیم پرداخت.

 

زیباترین شهر سریلانکا

این که زیباترین شهر سریلانکا کجاست و اساسا مربوط به سلیقه شخص افراد دارد، اما یکسری پارامترهای یکسانی وجود دارد که می‌توان شهرها را به لحاظ زیبایی از هم متمایز کرد. چیزهایی مانند کیفیت ماسه‌ها، رنگ ماسه، شلوغی و ازدحام، طبیعت بکر، امکانات رفاهی و خیلی چیزهای دیگر. اگرچه ما هنوز معتقدیم که اختلاف در جایی مثل سریلانکا واقعا ناچیز است و تور سریلانکا دروازه ای به بهشت دیده نشده را برایتان باز می‌کند. با این همه بیایید کمی بیشتر کاوش کنیم و بین شهرهای ساحلی سریلانکا بیشتر بگردیم.

کلمبو

کلمبو پایتخت کشور و از شهرهای توریستی سریلانکا است که مهمانان تور کلمبو سریلانکا اول برای اقامت و پایگاه اولیه به این شهر می‌روند و بعد از آن به دیدن سایر جاها می‌روند. این شهر دارای میراث غنی استعماری، و همچنین برخی از جاهای دیدنی کلمبوبوده و معمولا به عنوان یکی از زیباترین شهر سریلانکا در نظر گرفته می‌شود. اگرچه خیلی‌ها جاهای ساحلی‌تر و جزیره‌ای را زیباتر از مناظر شهری می‌دانند.

بهترین زمان بازدید: دسامبر تا مارس

عکس از: crowdsourcedexplorer.com

 

کندی

کندی از شهرهای به شدت برجسته و معروف سریلانکاست که درست در وسط کشور واقع شده و به خاطر مناظر کوهستانی و مسیر راه آهن بهشتی اش شناخته می‌شود. کندی، شهری با اهمیت تاریخی و مذهبی، به دلیل مکان معبد دندان مقدس، مشهورترین در میان تمام معابد سریلانکا است. به علاوه این شهر خانه موزه های دیدنی دارد و جاذبه های دیدنی کندی متنوع است. کندی همچنین در سال ۱۹۸۸ به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد. کندی از شهرهای توریستی سریلانکا است که در آن خبری از دریا و اقیانوس نیست و همچنان زیباست.

بهترین زمان: دسامبر تا آوریل

 

۱۰ اقامتگاه رویایی و متفاوت سریلانکا

عکس از: kayak.com

 

بنتوتا

بنتوتا یک شهر روستایی، ساحلی و تفریحی در سریلانکا است که در قسمت جنوبی، در حدود ۶۲ کیلومتری پایتخت، کلمبو، واقع شده است. این شهر به خاطر ساحل زیبای بنتوتا بین مردم محلی و گردشگرا محبوب بوده و به عنوان یکی از زیباترین شهر سریلانکا برشمرده می‌شود. شهری که به‌خاطر آب‌های بکر و مناظر سرسبز و با غلبه درختان بلند نخل معروف است. جالب اینجاست که نام "بنتوتا" از بن، شیطانی که زمانی بر توتا یا ساحل رودخانه حکومت می کرد، گرفته شده است.

بهترین زمان: نوامبر تا آوریل

عکس از: tripadvisor.com

 

ترینکومالی

شهر عجیب Trincomalee که به نام «گوکارنا» نیز معروف است، بخش مهمی از کشور است که به بهبود و توسعه منطقه و به طور خلاصه سریلانکا کمک می کند. ترینکومالی شهری بندری و از شهرهای ساحلی سریلانکا است که خاطر سواحل ماسه سفید و زیباترین بندرهایش معروف است. مردم محلی اینجا عمدتا تامیلی صحبت می کنند. این شهر به خاطر تاریخ طولانی سکونت‌گاه‌های غیرنظامی، فرهنگ، سنت و مکان‌های تاریخی شناخته شده‌اش بسیار برجسته است. این شهر در ساحل شرقی جزیره واقع شده است و تقریبا در ۲۳۷ کیلومتری شمال شرقی کلمبو، پایتخت کشور قرار دارد.

بهترین زمان: می تا ژوئن

 

جذاب‌ترین تفریحات آبی در سریلانکا

عکس از: digitaltravelcouple.com

 

گاله

گاله که در سواحل جنوب غربی سریلانکا قرار دارد، یک شهر بزرگ و میراث جهانی یونسکو است دارای ساختمان‌های باشکوه استعماری هلندی، کلیساها و مساجد باستانی، سواحل طلایی، عمارت‌ها و موزه‌ها، بوتیک‌های عجیب و غریب، و گردشگاهی دل‌انگیز در کنار دریا است، مردم محلی، مسافران خارجی، علاقه‌مندان به تاریخ و طبیعت‌گردان را به سمت خود جذب می‌کند. شاید گاله را بتوان حتی زیباترین شهر سریلانکا هم نامید. در مقابل پس‌زمینه اقیانوس آبی، قلعه گاله و فانوس دریایی آثار ویکتوریایی شگفت‌انگیزی را در محله‌ای جذاب به نمایش می‌گذارند که چشم هر بیننده ای را به خودش خیره می‌کند. این شهر مستحکم توسط استعمارگران پرتغالی در قرن شانزدهم تأسیس شده که به‌خاطر سواحل بکر و منحنی استوایی مانند ساحل آهونگالا و ساحل اونواتونا، که خانواده‌ها و دوستان در آن به موج‌سواری می‌پردازند، شهرت دارد.

بهترین زمان سفر: فوریه

عکس از: kayak.com

 

جافنا

جافنا را احتمالا بتوانیم به خاطر داشتن تعداد زیادی موقعیت دیدنی و گردشی، گزینه‌ای برای زیباترین شهر سریلانکا معرفی کنیم. جافنا مسلما تاریخی ترین شهر سریلانکا است که در منتهی الیه شمالی کشور واقع شده و به همین دلیل هر از چند گاهی تحت حکومت پادشاهی ها، دولت ها و ارتش های مختلف قرار گرفته است. برخلاف بخش‌های جنوبی کشور که بیشتر تحت تأثیر بودایی‌ها و سینهالی‌ها قرار دارند و به نوعی تحت کنترل بودند، قلمروهای شمالی از جمله جافنا تأثیر شدیدی از فرهنگ تامیل و هندو دارند. با توجه به فراز و نشیب های تاریخی جافنا به خودش دیده با اینهمه عنوان یکی از شهرهای صنعتی کشور سریلانکا نقش مهمی در کشور دارد با این وجود درآمد اصلی شهر جافنا از گردشگری و تجارت بندر است.

بهترین زمان: ژانویه تا سپتامبر

 

جذاب‌ترین بازارهای محلی سریلانکا

عکس از: lonelyplanet.com

 

الا

اگر به دنبال زیباترین شهر سریلانکا هستید قطعا تحت تاثیر زیبایی‌های بی بدیل الا خواهید شد. این ایستگاه پته‌ای زیبا که در حومه قرار دارد با مناظر سبز و هوای پاک و لطیفش نفس توریست‌ها را در سینه حبس می‌کند. الا بدون شک یکی از مکان های دیدنی سریلانکا است. در اینجا می‌توانید از پیاده روی، تماشای منظره کوه و سواری با قطار لدت ببرید و از غار راوانا، پل نه قوسی، و آبشار راوانا دیدن کنید.

بهترین زمان برای بازدید: ژانویه تا مارس

عکس از: backpacksters.com

 

میریسا

روزهای خود را با غوطه ور شدن در آفتاب بر روی یک بانوج و تماشای نهنگ در دهکده کوچک میریسا، یکی از جذاب ترین شهرهای ساحلی سریلانکا بگذرانید. به محض ورود به این بهشت ساحلی، دنیای واقعی فراموش خواهد شد. مطمئنا میریسا را باید در لیست زیباترین شهر سریلانکا برای یک تعطیلات شگفت انگیز باشد. همه عاشق شلوغی و شهر نیستند، بسیاری از ما می‌خواهیم تعطیلات خود را در آرامش و در برخی مکان های آرام بگذرانیم. بنابراین، اگر شما هم یکی از این افراد هستید پس حتما باید از میریسا دیدن کنید. اکثر شهروندان ساکن آن ماهیگیر هستند. بنابراین شما دید بسیار نزدیکی از زندگی مردم محلی خواهید داشت. حتی می توانید با ماهیگیران به ماهیگیری بروید و نگاهی به نهنگ ها و دیگر ماهی های بزرگ بیندازید.

بهترین زمان بازدید: بهترین ماه ها به ترتیب دسامبر، اکتبر و آگوست

عکس از: expedia.co.in

 

هیکادوا

هیکادوا یکی از شهرهای توریستی سریلانکا است که به عنوان مقصدی یک روزه از کلمبو در نظر گرفته می‌شود. این شهر تنها با ۹۸ کیلومتر فاصله از کلمبو مورد توجه توریست ها قرار گرفته و بازدیدکنندگان زیادی از آن دیدن می‌کنند. این مقصد کوچک گرمسیری با داشتن جنگل‌های سرسبز و آب های آبی و شفاف یکی از بهترین جاها برای گذراندن روزی آرام است. شما در اینجا می‌توانید از موج سواری، اسنورکلینگ و غواصی لذت ببرید و به مزرعه پرورش و نگه داری لاک پشت های دریایی بروید. هیکادوا با داشتن هتل‌ها و اقامتگاهای مدرن و لوکس می‌تواند کاندید زیباترین شهر سریلانکا باشد.

بهترین زمان سفر: ژانویه تا مارس

 

سفر دریایی به سریلانکا

عکس از: sunheron.com

 

اوناواتونا

این شهر کوچک و ساحلی از جاهای پرطرفدار سریلانکاست که در مسیر اصلی و تنها بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه فاصله از گاله قرار گرفته است. پس به عنوان مقصد دوم از گاله به شدت مورد توجه و بازدید قرار می‌گیرد. اینجا منطقه‌ای زیبا و رویایی است که در کنار محیط آرام و سواحل خیره کننده اش، چند جاذبه مختصر مثل معبد ژاپنی را هم در دسترس قرار داده. اوناواتونا به خاطر سواحل تمیز و ماسه های پودری، آب‌های زلال و کم عمق بین خانواده های دارای فرزند برای آبتنی و شنا خیلی محبوب است و بچه ها می‌توانند آزادانه در لبه ساحل به تفریح و آب بازی بپردازند. توجه داشته باشید که ساحل اصلی شهر معمولا شلوغ تر است و در ضمن کفی سنگی دارد بنابراین اگر به دنبال حریم خصوصی بیشتری هستید انتخاب های دیگری هم وجود دارد.

بهترین زمان سفر: اکتبر تا آوریل

عکس از: thrillophilia.com

 

هامبانتوتا

هامبانتوتا یکی از شهرهای توریستی و ساحلی سریلانکا و از پربازدیدترین مقاصد آن است که همیشه خدا توریست‌های زیادی در آن پیدا می‌شوند. این شهر ساحلی در فاصله ۲۴۰ کیلومتری از کلمبو واقع شده یکی از انتخاب‌های ما به عنوان زیباترین شهر سریلانکا است چراکه با داشتن طیفی از سواحل زیبای کوچک و بزرگ، امکانات مدرن و تفریحات آبی لایق داشتن چنین عنوانی است. شما در اینجا می‌توانید از امکانات رفاهی استفاده کنید، اقامت جذابی داشته باشید و حسابی برنزه شوید.

بهترین زمان بازدید: آوریل تا جولای

 

راهنمای رفتن به قله آدام در تور سریلانکا

عکس از: tripadvisor.com

 

 

منبع ۱

منبع ۲ 

 

۰۸ بهمن ۱۴۰۱ (به‌روز رسانی شده در: 15 آبان 1402)

نظرات کاربران