گردش در زیباترین سواحل سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
گردش در زیباترین سواحل سریلانکا

کشور جزیره‌ای سریلانکا به عنوان یکی از زیباترین مقاصد ساحلی به خاطر طیف وسیعی از مناظر، از جنگل‌های بارانی گرفته تا کیلومترهای بی‌پایان سواحل پودری و ماسه سفید خیلی زود به شهرتی جهانی رسید و به محبوبیت دست یافت. در این کشور کوچک زیبایی طبیعی با تاریخ فرهنگی که قدمت هزاران ساله دارد، ترکیبی بی‌نظیر خلق کرده است. به همین دلیل تور سریلانکا با پروازهای مستقیم از بسیاری از مراکز هواپیمایی اروپایی، آسیایی و عربی همیشه در دسترس قرار دارد. شما برای سفر به سریلانکا حتما نیاز به برنامه ریزی قبلی دارید زیرا این کشور دارای دو فصل موسمی است که مناطق مختلف جزیره را در زمان‌های مختلف تحت تأثیر قرار می‌دهد. از تفرجگاه‌ها و سواحل در غرب و جنوب غربی باید از ماه مه تا سپتامبر اجتناب شود، و مناطق شرق و شمال از اکتبر تا فوریه در فصل موسمی قرار می‌گیرند. با فهرست برترین سواحل سریلانکا، مکان مورد علاقه خود را در این جزیره پیدا کنید.

 

نیلاولی

این ساحل جزیره‌ای که در شمال شرقی سریلانکا و در فاصله ۳۰ دقیقه‌ای از شهر ترینکومالی واقع شده یک ساحل وسیع و شنی است که با درختان نخل و قایق‌های ماهیگیران پر شده است. این جزیره کوچک به خاطر صخره‌های کوچک دارای سواحل آرام با موج‌های ملایم است. اگرچه ساحل نیلاولی بزرگ است، اما هم در بین مردم محلی و هم در بین گردشگران تور سریلانکا محبوب است. ناجیان غریق در حال انجام وظیفه هستند و بسیاری از رستوران‌های کوچک در امتداد ساحل واقع شده‌اند که بیشتر آن‌ها در غذاهای دریایی تخصص دارند. جدا از این ترینکومالی به خاطر داشتن فرهنگ تامیل برای گشت و گذار هم انتخابی مناسب است و اگر تمام این‌ها کافی نیستند می‌توانید با قایق به پارک ملی جزیره کبوتر، در فاصله یک کیلومتری از ساحل بروید. این جزیره ایده‌آل بیشتر به خاطر غواصی و اسنورکلینگ معروف بوده و یک مدرسه غواصی خوب در نزدیکی ساحل وجود دارد، به علاوه تورهای هدایت شده‌ای به آن برگزار می‌گردد.

 

زیباترین جزایر سریلانکا را بشناسید

کالکودا

این ساحل یک کیلومتری در خلیج پاسیکودا برای شنا و آب‌سواری مناسب بوده و دارای جریان موج‌های ملایمی است. برخلاف بیشتر نقاط سریلانکا به خاطر صخره‌های پراکنده‌ای که در اطراف ساحل وجود دارد جریان شدید امواج در این ساحل مهار شده است. یکی از ویژگی‌های جذاب این ساحل عمق کم آب آن است که به شما این امکان را می‌دهد تا صدها متر به داخل اقیانوس را قدم بزنید. خود ساحل با ماسه‌های سفید پودری و درختان نارگیل تزئین شده و زیبایی چشمگیری را به وجود آورده است. طی سال‌های اخیر نیز همین ویژگی‌ها باعث جذب سرمایه‌های گردشگری و توسعه این ساحل شده است. با این همه هنوز سواحل آرام و کشف نشده زیادی وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها بروید.

خلیج آروگام

خلیج آروگام با ماسه‌های سفید روشن و آب آبی عمیق که هر چه به ساحل نزدیک‌تر می شوید به تدریج سبز می‌شود به طرز چشمگیری زیبا است. با وجود چنین زیبایی چشمگیر و موج‌های مناسب موج سواری این ساحل به عنوان یک مقصد بین‌المللی موج سواری شناخته شده و میزبان برخی از بهترین استراحتگاه‌های موج سواری در سریلانکا است. شهرت این خلیج گردشگران زیادی را سالانه به این منطقه می‌کشاند که این یعنی زیرساخت‌های توسعه خوبی در دسترس قرار داده شده است. به علاوه این ساحل منحنی بسیار شبیه به هاوایی بوده و دارای خشکی‌های قابل پیاده‌روی در ابتدای ساحل و در وسط آب است. جاذبه‌های اطراف این ساحل عبارتند از معابد باستانی و پارک ملی کومانا، که به‌خاطر گونه‌های پرندگان زیادی که در این منطقه زندگی و به آن مهاجرت می‌کنند، معروف است.

 

آشنایی با مراکز خرید سریلانکا

میریسا

میریسا بزرگ‌ترین بندر ماهیگیری در ساحل جنوبی است که درست در نوک جنوبی جزیره قرار گرفته. این شهرستان به دلیل نزدیکی به کلمبو پاینتخت کشور دارای دسترسی راحتی بوده و تا فرودگاه پایتخت حدود دو ساعت با ماشین فاصله دارد. میریسا شهر ساحلی کوچکی است که بر روی تپه در پشت ساحل واقع شده است. سواحل آن بزرگ و زیبا هستند و توسط انبوهی از درختان نخل احاطه شده‌اند. سواحل ماسه سفید و موج‌های آرام این منطقه را برای شنا مساعد کرده مخصوصا این که بین ماه‌های فوریه و مارس می‌توانید دراینجا به تماشای نهنگ‌ها بپردازید.

اوناواتونا

اوناواتونا با ساحل زیبایش در نزدیکی شهر استعماری گاله قرار گرفته که برای گشت و گذار انتخابی عالی است. سریلانکا برای مدت‌ها مستعمره کشورهای پرتغال وهلند بوده و گاله به عنوان پایتخت آن خدمت می‌کرد. این ساحل با وجود صخره‌های مرجانی مقصد اکوتوریسم بسیار محبوبی نیز محسوب می‌شود. اوناواتونا ساحلی بزرگ و منحنی است که به خاطر شهرت و محبوبیت زیادش همیشه خدا شلوغ و پر از بازدیدکننده است.

 

هزینه سفر به سریلانکا چقدر است؟

اوپوولی (Uppuveli)

اوپوولی که در ساحل شرقی کمتر توسعه یافته جزیره واقع شده تجربه گشت و گذار در ساحلی بکر و دست نخورده را ارائه می‌دهد. اوپوولی ساحلی توسعه نیافته و روستایی است، بنابراین از دیدن گاو در وسط ساحل شگفت‌زده و پریشان نشوید. این ساحل دارای ماسه‌های پودری روشن و درخشانی است که در پس زمینه درخشش آب‌های آبی شفاف همچون ذرات طلا به نظر می‌رسد. اگر خیلی زود به این ساحل بیایید ماهیگیرانی را خواهید دید که برای صید روزانه مشغول پهن کردن تور در دریا هستند. این ساحل که در فاصله ۵ کیلومتری ترینکوماله واقع شده می‌تواند به عنوان تور ترکیبی، گردشی تمام و کمال به شما تقدیم کند.

نگومبو

تنها یک ساعت فاصله از کلمبو نه چندان دور از فرودگاه، نگومبو فضای روستایی کوچک و جذابی دارد که میزبان توریست‌های ماجراجو در تور سریلانکا است. اینجا خط ساحلی پر از رستوران‌ها و مغازه‌های کوچکی دارد که صنایع دستی می‌فروشند. همچنین گروه‌های موسیقی و نوازندگانی در کنار ساحل مشغول نواختن هستند و به حال و هوای سرزنده‌ای می‌افزایند. ساحل عریض و مسطح است و صندلی‌های ساحلی و چتر اجاره‌ای نیز در دسترس است. شما در اینجا می‌توانید به فعالیت‌های تفریحی آبی بپردازید و یا اگر مهارتی ندارید در کلاس‌های آموزشی مربوطه مثل شنا یا غواصی شرکت کنید.

 

کارهای ممنوعه در سفر به سریلانکا

ساحل تانگاله

تانگاله که در سواحل جنوبی قرار دارد زیباترین عکس‌های اینستاگرامی در تور سریلانکا را به خود اختصاص داده است. ماسه‌های پودری سفید در کنار آبی آب‌های اقیانوسی که در احاطه درختان سبز قرار گرفته هر چشمی را به خود خیره می‌کند. در نزدیکی تانگاله یک منطقه تفریحی جدید به اسم هامبانتوتا در نزدیکی بندر دریایی عظیم این کشور وجود دارد که به تازگی افتتاح شده و در حال توسعه است. شعبه‌ای از هتل‌های زنجیره‌ای شانگرلی-لا در اینجا وجود دارد که با ارائه امکانات غالب و پارک آبی کوچکی در محل هتل، اقامتی به یادماندنی مخصوصا برای خانواده‌ها رقم می‌زند.

موهاتووارام

یکی دیگر از سواحل‌ ساحل شرقی Muhathuwaram است که حدود یک و نیم کیلومتر از باتیکالوآ فاصله دارد. این ساحلی دور افتاده در بین دهکده‌های ماهیگیری است که از مسیر توسعه دور مانده است. اگر برای سفر به این ساحل رفتید حتما سری هم باتیکالوآ بروید و گردشی ترکیبی با دو مقصد زیبای جذاب را تدارک ببینید. هتل East Lagoon از اقامتگاه‌های میان رده محبوب اینجاست که اتاق‌هایی بسیار مناسب با نمای دیدنی گرمسیری ارائه می‌دهد.

 

معرفی ۸ آبشار معروف سریلانکا

بنتوتا

بنتوتا یک شهر تفریحی محبوب است که تنها یک ساعت با کلمبو فاصله دارد. این ساحل نیز مانند دیگر همتایان خود دارای ماسه سفید پودری و آب‌های آبی اقیانوسی است که در محاصره با درختان سرسبز گرمسیری جلوه بی‌نظیری به خود گرفته است. این ساحل کاملا گردشی بوده و همیشه میزبان بازدیدکنندگان ساحل دوست است. به علاوه در اینجا جاذبه‌های دیگری مثل معابد و بقایای گذشته استعماری کشور شامل قلعه‌ای که از بندر قدیمی گال محافظت می‌کند نیز وجود دارد که می‌توانید در کنار تفریحات ساحلی از آن‌ها نیز دیدن کنید. برای اقامت در اینجا می‌توانید به هتل زنجیره‌ای The Vivanta by Taj بروید که اتاق‌ها و سوییت‌هایی فوق‌العاده با نمای دریا ارائه می‌دهد.

هیکادوا

هیکادوا مقصدی به شدت زیبا و محبوب است که در جنوب غربی سریلانکا نزدیک به گاله و ۹۵ کیلومتری کلمبو واقع شده است. این ساحل زیبا به خاطر موج‌های پر قدرت و خروشانش مقصد محبوب موج سواری محسوب می‌شود. همچنین یک پارک ملی زیبا و دیدنی در پشت این منطقه قرار دارد که یکی از ۳ سه پارک ملی دریایی در کشور بوده و پناهگاهی مرجانی را در خود جای داده است. این پارک علاوه بر مرجان‌ها، به خاطر لاک‌پشت‌های دریایی و ماهی‌هایش نیز شهرت دارد. اگر قصد اقامت در این ساحل را دارید بوتیک هتل آدیتیا با واحدهای دارای استخر اختصاصی انتخابی فوق‌العاده است.

 

سوغاتی‌های سنتی سریلانکا

تالالای جنوبی

یکی دیگر از سواحل جنوبی گردشی و زیبا تالالای جنوبی است که به تازگی در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته است. این ساحل در پشت خطه درخت پنهان شده بنابراین ساحلی منحنی و طلایی از شن و ماسه با شیب ملایم است که کیفیت دست نخورده خود را همچنان حفظ کرده است. خود ساحل تنها یک اسنک بار کوچک دارد، اما چند رستوران و سایر مغازه‌های توریستی پذیرایی در شهر وجود دارد که می‌توانید به هر کدام خواستید بر حسب نیازتان بروید. اگرچه ساحل زمینه بسیاری برای توسعه دارد اما هنوز هم می‌توان در گوشه و کنار آن تورهای ماهیگیری و چند قایق چوبی سنتی را دید که صیادان محلی از آن‌ها استفاده می‌کنند. این ساحل که در فاصله یک ساعتی از گاله واقع شده دارای جاذبه‌هایی همچون پوشش گیاهی سرسبز و دیدنی و یک معبد بزرگ بودایی است که هر زمان از ماندن در ساحل خسته شدید می‌توانید به بازدید و گردش بین آن‌ها بروید. برای ماندن در اینجا هتل Jetwing Lighthouse را توصیه می‌کنیم که بر روی صخره‌ای مقابل دریا واقع شده و مناظر دریایی و بهشتی زیبایی را ارائه می‌دهد.

۰۸ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران