بهترین سواحل سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
بهترین سواحل سریلانکا

سریلانکا کشوری جزیره‌ای و مملو از زیبایی است که با سواحل ماسه سفید و درختان نخل پوشیده شده است. بیشتر سواحل این کشور توسعه نیافته و یا کم‌تر توسعه یافته هستند و تعدادی از سواحل توریستی با امکانات درخور وجود دارد اما باز هم این موضوع مانع سفر توریست‌ها به این کشور جنوب شرقی آسیا نمی‌شود. از آن‌جایی که بزرگ‌ترین نعمت این کشور همان سواحل ماسه سفیدش است بیایید نگاهی به بهترین سواحل سریلانکا بیاندازیم.

 

بهترین سواحل سریلانکا

تور سریلانکا یکی از مقاصد به شدت زیبا و بهشتی در آسیاست که همه چیز از سواحل ماسه پودری، جنگل‌های گرمسیری، تفریحات آبی و زیبایی های طبیعی را ارائه می‌دهد. جایی عالی برای سفرهای خانوادگی با فرزندان بوده و به علاوه انتخابی عالی برای تجدید قوا محسوب می‌شود. در حالی که آرامش در سطح سواحل موج می‌طند اما شما می‌توانید از تفریحات آبی هم لذت ببرید. موج سواری، قایق سواری، پیاده روی و شنا، حمام آفتاب و امکان پینیکی دنج در یکی از سواحل دور افتاده بخشی از همه چیزهایی است که می‌توانید در بهترین سواحل سریلانکا به دست بیاورید. اول باید بدانید دنبال چه چیزی هستید؟ بیایید با هم در ادامه به معرفی و بررسی برخی از بهترین سواحل این کشور بیاندازیم.

ساحل اوناواتونا در سریلانکا

این یکی از بهترین سواحل سریلانکا است که به خاطر آب های آرامش شهرت بسیاری دارد. مهمترین ویژگی این ساحل اینست که اگر خوش شانس باشید می‌توانید یک کوسه را از نزدیک ببنید. در اینجا می‌توانید از ورزش های آبی سریلانکا مانند غواصی و اسنورکلینگ لذت ببرید، در ساحل زیبای ماسه ای طلایی کمی برنزه شوید، از در معبد یاتاگالا راجا ماها ویهارایا دیدن کنید، و یا در خانه ساحلی تاپروبان استراحت کنید و از غذاهای سریلانکایی لذت ببرید. به علاوه این ساحل به خاطر لانه سازی لاک پشت‌ها معروف است.

عکس از: en.wikipedia.org

 

ساحل بتوتا در سریلانکا

اگر علاقه مند به اقامتی مدرن هستید تا از امکانات هتل ها و ریزورت‌ها همچون مراکز درمانی و اسپای آرامش بخش استفاده کنید بتوتا جایی است که باید به آن بروید. جدای از آن بتوتا یکی از بهترین سواحل سریلانکا هم هست که امکانات زیادی دارد. به علاوه این سوال نسبتا ازدحام کمتری دارد و می‌توانید ورزش‌های آبی مانند اسکی روی آب و قایق رانی را امتحان کنید یا از مرکز حفاظت از آبزیان دیدن کنید و فرصتی برای رهاسازی یک لاک پشت در دریا بدست آورید، در مراکز آیورودا استراحت کنید و از یک اسپای آرامش بخش لذت ببرید و یا صبح خود را با گشت و گذار در شهر با دوچرخه شروع کنید.

 

بایدها و نبایدهای سفر به سریلانکا

عکس از: suryalanka.com

 

ساحل میریسا در سریلانکا

ساحل جذاب بعدی این فهرست میریسا است که به خاطر داشتن مناظر حیات وحش زیر آب مردم زیادی را از سراسر دنیا به خودش جذب می‌کند، مسافرانی که هم براط تفریح و تعطیلات و هم برای تماشای حیات وحش سریلانکا به این سحل می‌آیند. اینجا یکی از نقاط عالی برای شنا بوده و سمت غربی ساحل به‌خاطر ورزش‌های آبی، به‌ویژه موج‌سواری، و صخره‌های مرجانی کوچک معروف است. شانس دیدن دلفین‌ها و نهنگ‌ها را خواهید داشت و اگر در ماه دسامبر به آن سفر کنید، ممکن است لاک‌پشت‌هایی را که تخم‌گذاری می‌کنند نیز ببینید. یک قایق کرایه کنید و با مردم محلی در نزدیکی صخره های مرجانی به ماهیگیری بروید، و یا از ماساژ آرامش بخش آیورودا در مراکز آیورودا در میریسا لذت ببرید.

عکس از: thewildlifediaries.com

 

ساحل دیکولا سریلانکا

این ساحل میزبان برخی از استراحتگاه‌ها و هتل های مجللی است که اغلب زوج‌ها برای گذراندن ماه عسل در سریلانکا آن‌ها را انتخاب می‌کنند. این یکی از بهترین سواحل سریلانکا است و آرام‌ترین محیط را ارائه می‌دهد. این ساحل برای شنا عالی بوده و علاقه مندان می‌توانند برای غواصی به دل دریا هم بزنند. همچنین سعی کنید از برخی غذاهای لذیذ به خصوص ماکارونی غذاهای دریایی و کاری های گیاهی لذت ببرید.

 

۱۲ کار جذاب در سفر به کندی

عکس از: booking.com

 

ساحل ولیگاما در سریلانکا

ولیگاما یکی از بهترین سواحل سریلانکا در جنوب غربی این کشور است که زیبایی منحصر به فردی دارد. اینجا برای موج سواری محبوب بوده و به خاطر نبودن کوسه ها خیلی‌ها برای تفریح به آن می‌روند. به خاطر محاصره ساحل توسط صخره های مرجانی ولیگاما تبدیل به نقطه ای عالی برای غواصی و اسنورکلینگ شده است.  از کارخانه جواهرات سازی دیدن کنید. از لوازم سوغاتی سنتی سریلانکا بخرید و در امتداد ساحل قدم بزنید و از جز به جز آن لذت ببرید.

عکس از: outlookindia.com

 

ساحل گاله در سریلانکا

گاله یکی از بهترین سواحل سریلانکا است که بازدیدکنندگان بسیاری را به خودش می‌بیند. این ساحل در صدر فهرست جاهای دیدنی کلمبو قرار دارد. همچنین گاله شما را با زیبایی معماری، آب و هوای استوایی، عطر ادویه هایی مانند دارچین و میخک و غیره شگفت زده می کند. به علاوه محیط زیبای گاله اغلب هنرمندان، شاعران و نویسندگان خارجی بسیاری را به خود جذب می کند. از شهر قدیمی گاله دیدن کنید تا زیبایی های معماری آن را ببینید، برای تجربه فرهنگ غنی سریلانکا در مجموعه موزه مردمی مارتین ویکراماسینگه گشتی بزنید. اگر می خواهید حیات وحش سریلانکا را در بهترین حالت خود ببینید، منطقه حفاظت شده جنگل سینهراجا را حتما بازدید کنند.

عکس از: mercuryholidays.co.uk

 

ساحل ایندورووا در سریلانکا

این ساحل از مناظر زیبای روستایی در کنار طبیعت آرامشبخش رونمایی می‌کند که سحر و افسون بسیاری دارد و کاملا شما را شیفته خودش می‌کند. به علاوه ساحل ایندورووا بازارهای محلی زیادی دارد که می توانید برای عزیزانتان هدیه بخرید. از تالاب‌های آب شیرین و رودخانه Maadu دیدن کنید و از مناظره فضای سبز و پرندگان و آبزیان دیدن کنید و یا از پیاده روی طولانی در کنار ساحل لذت ببرید و آبشار Bopath Ella را کشف کنید.

 

راهنمای موج سواری در سریلانکا

عکس از: mercuryholidays.co.uk

 

ساحل هیکادووا در سریلانکا

این ساحل میزبان برخی از مجلل‌ترین هتل ها و کلوپ های شبانه بوده و از بهترین سواحل سریلانکا محسوب می‌شود. این ویژگی اغلب گردشگران خارجی زیادی را به خود جذب می کند. به این معنا که اگر می‌خواهید سفری مقرون به صرفه داشته باشید، اینجا مناسب شما نبوده و بهتر است سری به دیگر سواحل بزنید. در اینجا می‌توانید در بازارهای محلی سریلانکا خرید کنید، از غذاهای اصیل سریلانکا در کافه های کنار ساحل لذت ببرید و تا دیر وقت در یکی از بهترین کلوپ‌های شبانه شب زنده داری کنید. به علاوه می‌توانید برخی از حقایق در مورد لاک پشت‌ها و زندگی مرجانی در پناهگاه مرجانی که در آن تخم های لاک پشت برای جوجه ریزی در شن دفن می‌شوند هم بیاموزید.

عکس از: rjtravelagency.com

 

ساحل کوگالا سریلانکا

کوگالا شهری کوچک است که در حوالی جنگ جهانی دوم درست پس از حملات هوایی ژاپن ساخته شد. در اینجا می‌توانید نادرترین گونه لاک پشت‌ها را در منطقه شاهد باشید، به علاوه این ساحل برای مکان‌های اینستاگرامی و ورزش‌های ماجراجویانه در بین مردم محلی و گردشگران مشهور است. یک قایق موتوری کرایه کنید و دریاچه زیبای کوگالا را کشف کنید. برخی از ویژگی‌های چشمگیر ساحل شامل مزرعه دارچین و معبد بودایی است. همچنین می‌توانید با بازدید از موزه مردمی مارتین ویکرامسینگه با فرهنگ سریلانکا آشنا شوید و اگر عاشق تفریحات هیجانی هستید از موج سواری در ساحل واقع بین کوگالا و ساحل خلیج ویلیگاما لذت ببرید. این یکی از بهترین سواحل سریلانکا برای هر کاری است.

 

راهنمای جامع رفت و آمد در سریلانکا

عکس از: ministryofvillas.com

 

ساحل کالپیتیا در سریلانکا

دیدن بچه دلفین‌هایی که اطراف این ساحل شنا می‌کنند اینجا را به بهترین سواحل سریلانکا تبدیل کرده است. ما به شما پیشنهاد می کنیم که در یک تور تماشای دلفین شرکت کنید یا خودتان در ساحل بنشینید و سعی کنید تعدادی از آنها را ببینید اما برای تماشای بهتر، قایق سواری انتخاب مناسب تری است. کایت موج سواری یکی دیگر از انتخاب‌های محبوب برای ماجراجویی است.

عکس از: thebnkr.life

 

ساحل تنگاله در سریلانکا

اگر به دنبال ماسه های روشن و آب های بکر و شفاف هستید، ساحل تنگاله برای شما انتخابی عالی است. صخره های دریایی در امتداد این ساحل مکان مناسبی برای غواصی هستند و برخی از زیباترین غروب های خورشید می‌توانید از این ساحل شاهد باشید. برای تعطیلات آخرهفته بهتر جایی رزرو کنید تا به دردسر نیافتید.

 

تفریحات شبانه در سریلانکا

عکس از: worldbeachguide.com

 

ساحل نیلاولی در سریلانکا

ساحل نیلاولی یکی از بهترین سواحل سریلانکا است. این ساحل وسیع و شنی که با درختان نخل پوشیده شده برای ماهیگیری محبوب است. این هتل در شمال شرقی سریلانکا واقع شده و ۳۰ دقیقه با ماشین از شهر Trincomalee فاصله دارد. ورزش های آبی تفریحی مانند غواصی در دسترس است و به علاوه قلعه ای قدیمی از دوران استعمار نیز وجود دارد که می‌توانید از آن بازدید کنید.

عکس از: en.wikipedia.org

 

منبع

 

۰۹ فروردین ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 07 آبان 1402)

نظرات کاربران