اینستاگرامی‌ترین مکان‌های بدروم: بخش اول

جاذبه‌های گردشگری بدروم
اینستاگرامی‌ترین مکان‌های بدروم: بخش اول

موقعیت شهر بدروم در ساحل دریای اژه، آن را به بهترین مکان برای مسافرانی بدل می‌کند که می‌خواهند شگفت انگیزترین عکس‌ها را در پیج اینستاگرامی‌شان به نمایش بگذارند. اما اگر اولین بار است که با تور بدروم به این منطقه سفر می‌کنید، شاید ندانید منحصر به فردترین و به یاد ماندنی‌ترین مکان‌ها در شهر یا در کل شبه جزیره برای عکس گرفتن کدامند. و چگونه در بین هزاران عکس ساحلی که هر روز در پیج‌های مختلف آپلود می‌شوند متمایز شوید؟

برای گرفتن عکس‌های عالی، باید بهترین مکان‌های اینستاگرامی بدروم را بشناسید و از آنها دیدن کنید. برخی از آنها منحصرا طبیعت را هدف قرار داده‌اند، در حالی که برخی دیگر منعکس کننده روح فرهنگ اژه هستند. خوشحال خواهیم شد به شما کمک کنیم و رازهای یک تعطیلات عالی و خاطره انگیز در بدروم را برایتان فاش نماییم. در عین حال مطالعه مقاله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری بدروم را نیز برای کسب اطلاعات بیشتر، به شما توصیه می‌کنیم.

 

قلعه باستانی سنت پیتر

سفر مجازی خود را از یکی از تاریخی‌ترین جاذبه‌های گردشگری بدروم شروع می‌کنیم که محبوبیت فراوانی دارد. قلعه نمادین سنت پیتر، توسط شوالیه‌های رودس در قرن پانزدهم ساخته شد و به سنت پیتر تقدیم گشت. این بنا بیشتر شبیه یک مجموعه عظیم با چندین نمایشگاه است که در آن می‌توانید از موزه باستان شناسی زیر آب دیدن کرده، گالری شیشه‌ها را بررسی کنید و بقایای یک کشتی غرق شده را نظاره نمایید.  

درون دیوارهای قلعه، باغی خوش آب و هوا با انواع درختان میوه از جمله انار، توت و بِه وجود دارند و البته طاووس‌های زیبایی را شاهد خواهید بود که که به طرز چشمگیری در سایه راه می‌روند. یکی دیگر از دلایلی که افراد زیادی از این بنا بازدید می‌کنند، تماشای منظره بدروم از بالا است. اگر از برج بالا بروید، به چشم اندازی باورنکردنی از تپه‌های زیبا، مارینا و دریا دست پیدا خواهید کرد.

بهتر است با یک راهنمای مجرب، به چنین مکان باستانی و تاریخی بروید. چنین شخصی، می‌تواند تاریخچه این مکان را برای شما بازگو کند تا ارزش تاریخی آن را بهتر درک کند. و اگر بودجه‌تان اجازه می‌دهد، می‌توانید یک تور با راهنما را درخواست نمایید.

موزه باستان شناسی زیر آب بدروم

در میان تمام جاذبه‌های بدروم، توصیه می‌کنیم از بازدید موزه باستان شناسی زیر آب که بخشی از قلعه سنت پیتر است غافل نشوید. برای دیدن این موزه، کافی است هزینه ورودی قلعه را بپردازید.

در اینجا نه تنها مجموعه‌ای غبارآلود از آثار بی جان را خواهید یافت، بلکه مصنوعات منحصر به فرد و هنرمندانه‌ای را خواهید دید. این موزه آثاری را به نمایش می‌گذارد که قدمت آنها به دوره برنز، باستانی، آنتیک پسین و دوره هلنیستی باز می‌گردد. از جمله جالب‌ترین این آثار می‌توان به وسایل خانه و تزئینات عصر برنز، آمفورهای برآمده از کف دریای اژه، بخش‌هایی از کشتی‌های غرق‌شده، جواهرات چشمگیر پرنسس آدا، ظروف شیشه‌ای و صدف‌های دریایی فسیل‌شده اشاره کرد.

برای بازدید کامل از موزه، احتمالا حدود یک ساعت یا بیشتر زمان نیاز دارید. کرم ضد آفتاب، کلاه، عینک آفتابی، دوربین، کفش راحتی و آب را فراموش نکنید. به یاد داشته باشید که در نزدیکی موزه و قلعه، هیچ فروشگاه مواد غذایی وجود ندارد. این مکان یکی از معروف‌ترین موزه‌های بدروم است.

 

هتل‌های عاشقانه بدروم

بندر Gumusluk

اینجا بندری زیبا و منحصر به فرد است که با نوار ساحلی شنی، میزهای ساحلی و تخت‌های آفتابگیر از مخاطبانش پذیرایی می‌کند. در نگاه اول، هیچ چیز غیرعادی نیست. ساحل همانند سایر سواحل این خطه، از زیبایی‌های متعارف طبیعی برخوردار است. اما قضیه به این سادگی‌‌ها هم نیست! کافی است تا پاسی از شب، در اینجا بمانید. همان موقع که چراغ‌ها روشن می‌شوند و نورپردازی‌های باشکوه و شمع‌های زیبا به استقبالتان می‌آیند و فضایی غیر قابل وصف را ایجاد می‌کنند. انگار که دریچه‌ای از یک دنیای رویایی و رمانتیک به روی مخاطبان باز می‌شود و آنها را به درون زیبایی‌هایی خلاقانه می‌کشاند.

شهر قدیمی بدروم

اینجا، یکی از جالب‌ترین مناطق بدروم است که درست در پشت قلعه سنت پل قرار دارد. کوچه‌های باریک آن، مملو از درختان انگور و خانه‌های سنگی است که مانند یک کارت پستال زیبا به نظر می‌رسند.

البته بخش اصلی شهر مدرن شده، اما اینجا یکی از معدود مناطقی است که هنوز می‌توانید فضای دهکده ماهیگیری را قبل از پیشرفت صنعت توریسم احساس کنید. شهر قدیمی، مکانی فوق‌العاده جذاب برای قدم زدن عصرگاهی بوده و بهشت ​​عکاسان به شمار می‌آید. بعلاوه تعداد زیادی بوتیک و کافه‌های زیبا در این حوالی برای استراحت پس از پیاده روی وجود دارند.

همچنین بازاری دوست‌داشتنی با جواهرات دست‌ساز، پوشاک، لوازم جانبی، سوغاتی‌های ترکیه و صندل‌ها و کیف‌های چرمی معروف بدروم را در این محدوده خواهید یافت. قیمت‌ها در اینجا بالاتر از حد متوسط ​​است، اما می‌توانید اقلام واقعا منحصر به ‌فردی پیدا کنید. و اگر بودجه‌تان محدود است و فقط می‌توانید یک کالا بخرید، کفش‌های چرمی را انتخاب کنید. زیرا کفش‌های چرمی بدروم، شهرتی جهانی دارند!

 

مهیج‌ترین تفریح‌ها در یالیکاواک، بدروم

موزه هنرهای زکی مورن

اگر به دنبال جاذبه‌های منحصر به فردی برای بازدید در شهر بدروم هستید، پیشنهاد می‌کنم موزه هنر محلی زکی مورن را از دست ندهید. این بنا به نام زکی مورن، خواننده معروف ترک که آهنگساز و بازیگر نیز بود، ساخته شد. و موزه در واقع، در خانه خواننده قرار دارد.

این مکان، بسیاری از وسایل شخصی او را به نمایش می‌گذارد و اطلاعاتی ارائه می‌دهد در مورد اینکه چگونه مورن، به نماد موسیقی مدرن ترکیه بدل شد. بسیاری از مردم، از بازدید از اینجا استقبال می‌کنند. در ضمن برای گشت و گذار در این موزه، ۱-۲ ساعت زمان نیاز خواهید داشت.

ساحل مرکزی بدروم

به ساحل بدروم بیایید تا از فضای مفرح زندگی ترکیه لذت ببرید و از شلوغی و ازدحام شهر دور بمانید. سواحل بدروم یکی از محبوب‌ترین مکانها برای تفریح مردمان محلی بوده و تعداد بازدیدکنندگانش بیشتر از سایر مکان‌های شنی است. صندلی‌های آفتاب‌گیر در امتداد ساحل، برای ژست گرفتن بسیار مناسب هستند. بعلاوه کافه بارهای متعددی را در این حوالی خواهید یافت که می‌توانند تجربه شکم گردی لذت بخشی را، همراه با حظ بصری از تصاویر پس زمینه دریا و ساحل ارائه دهند. بنابراین اگر می‌خواهید عکس‌های سلفی برای پیج‌تان بگیرید، فرصت را از دست ندهید و از این مکان ایده آل بهره مند شوید. لوکیشن‌های زیبا به قدری زیاد هستند که حتی ممکن است تمام روز را، صرف عکسبرداری و فیلمبرداری از جذابیت‌های این محدوده نمایید.

 

معرفی بهترین رستوران‌های بدروم

آسیاب‌های بادی معروف بدروم

از دیگر مکان‌های زیبا برای ثبت عکس‌های اینستاگرامی، آسیاب‌های بادی قدیمی است که از نمای سنگی سفید برخوردارند. آنها در مکانی جذاب، بین بدروم و گامبت قرار دارند و قدمت‌شان به بیش از سیصد سال می‌رسد. و اگرچه این آسیاب‌های بادی به خودی خود جذابیتی ندارند و فرسوده شده‌اند، اما با پس زمینه باشکوه کوهستان، تصاویری دیدنی را به مخاطبان هدیه می‌دهند. بعلاوه از اینجا، به چشم اندازی بی نظیر از مناظر زیبای بدروم و قلعه سنت پیتر و خلیج گامبت دسترسی خواهید داشت.

برای رسیدن به این نقطه، می‌توانید طریق دلموش یا ترانسفر خصوصی بگیرید و یا در یک تور گشت و گذار در این حوالی شرکت کنید. گفتنی است برای گردش و ثبت عکس‌های یادگاری، حدود ۱ ساعت زمان نیاز خوهید داشت. بعلاوه در  فاصله‌ای نه چندان دور از اینجا، سواحل و بندرگاه نیز وجود دارند. و البته اگر گرسنه شدید، می‌توانید به کافه‌ای در این حوالی بروید که خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های منحصر به فردی سرو می‌کند و در این میان، آب انار طرفداران بیشتری دارد.

جزیره Karaada

این جزیره که با عنوان "جزیره سیاه" نیز شهرت دارد، اتفاقا یک جزیره سرسبز و مفرح است و در دامنه‌های ارتفاعات جزیره واقع شده و در اینجا می‌توانید شاهد جنگل کاج و بیشه‌های شگفت‌انگیز درختان کهربا باشید. با این حال، این منطقه طولانی، نام جزیره سیاه را مدیون تعداد زیادی چشمه‌های گلی و معدنی است که در قلمرو خود جای داده است.

هر ساله هزاران گردشگر، برای بهبود و سلامت و ریلکس کردن به اینجا می‌آیند. ماه‌های تابستانی جولای و آگوست، برای استفاده از چشمه‌های معدنی تا حدودی گرم است. اما در این ایام، بسیاری از گردشگران تور بدروم برای تفریحات آبی نظیر غواصی و شنا این مکان را انتخاب می‌کنند. در ضمن اگر قایق شخصی ندارید، راحت‌ترین راه برای رسیدن به جزیره، تورهای تفریحی یا بهره مندی از قایق تفریحی اجاره‌ای است.

 

برترین هتل‌های لاکچری در بدروم

ریزورت Sianji Well-Being

اینجا یکی از برترین اقامتگاه‌های ساحلی بدروم است که با یک مرکز اسپای فانتزی، استخر روباز و یک ساحل اختصاصی زیبا و تمیز با ماسه‌های عالی برای بازی و تفریح کودکان، به استقبال مسافران تور بدروم می‌آید. این ملک بزرگ که سرشار از تزئینات و اکسسوریی‌های جذاب است، بهشتی را روی زمین تداعی می‌کند و البته یکی از بهترین مکان‌ها برای گذراندن ماه عسلی عاشقانه است.

پرسنل نیز، بسیار حرفه‌ای و صمیمی هستند و تمام تلاش خود را بکار می‌گیرند تا خاطراتی فراموش نشدنی را برای مهمانان رقم بزنند. برای استفاده حداکثری از زیبایی‌های اطراف، می‌توانید به کافه بار این ریزورت بروید که دارای یک تراس بزرگ با چشم اندازهایی باورنکردنی به مناظر طبیعی است و لوکیشنی عالی را برای ثبت عکس‌های اینستاگرامی در اختیارتان قرار می‌دهد.

رستوران Melengic Balik

این رستوران رمانتیک در کنار دریا با دکوراسیونی بسیار زیبا، موسیقی دلنشین و محیطی رنگارنگ و منحصر به فرد از مشتریانش پذیرایی می‌کند. گفتنی است این رستوران ساحلی، در روستای شیک Gümüşlük واقع شده و خوراکی‌های لذیذی را همراه با مناظر بی بدیل غروب خورشید ارائه می‌دهد.

جالب است بدانید میز و صندلی‌های این رستوران، در دریا قرار دارد و اینجا یکی از اینستاگرامی‌ترین مکان‌هایی است که مشرف به بندر می‌باشد. بنابراین با خیال راحت، پاهایتان را به آب بزنید و از طعم غذاهای دریایی همچون اختاپوس، سالاد کالاماری و مزه‌های عالی نهایت لذت را ببرید.  

صادقانه بگوییم یکی از بهترین رستوران‌های بدروم است، اما قیمت‌ها گران تر است. بدیهی است که شما این مبلغ را، بابت برخورداری از لوکیشن بی نظیر این رستوران می‌پردازید.

 

تجربه غذا خوردن در بهترین نقاط بدروم

سوئیت Mavi Suite Turkbuku

این ملک در دهکده ترکبوکو، در قسمت شمالی شبه جزیره بدروم واقع شده و یک اقامتگاه دوست داشتنی با ۴۰ اتاق است که درست در کنار دریا قرار دارد. جالب است بدانید که اکثر اتاق‌ها نیز، مشرف به خلیج ترکبوکو بوده و دسترسی عالی به چشم اندازهای بی بدیل از مناظر اطراف دارند. این ملک دنج و تمیز، برای کسانی که به دنبال اقامتی ارزان هستند و در عین حال می‌خواهند نزدیک ساحل باشند، ایده آل است. 

در ضمن باید گفت این اقامتگاه رویایی، دارای ساحل خصوصی با بار و یک پاسیو بزرگ است که مهمانان می‌توانند در آن آفتاب بگیرند و استراحت کنند. اما ساحل و فضای باز برای مهمانان خارجی رایگان نیست و لازم است به ازای هر نفر، ۲۰۰ لیر در بار و یا رستوارن هزینه کنید تا اجازه دسترسی به تمام امکانات و ساحل را داشته باشید. همچنین بعنوان مهمان، در صورت تمایل می‌توانید به غواصی، اسکی روی آب و بازی تنیس روی میز بپردازید.

دهکده تفریحی Aspat Termera

اینجا یک مینی دهکده خصوصی جدید است که در اطراف ساحل آسپات، در خارج از آکیارلار ساخته شده و یادآور مکانی در ایتالیاست. گفتنی است خود ساحل، یکی از زیباترین سواحل بدروم به شمار می‌آید، اما برای استفاده از آن باید هزینه‌ای پرداخت کنید.  

اگر قصد ندارید به ساحل بروید، مشکلی نیست. در صورتی که ماشین دارید و از بدروم به آکیارلار از طریق یک جاده ساحلی خوش منظره سفر می‌کنید، می‌توانید در ریزورت Aspat Termera به قدم زدن بپردازید و یا از سوار شدن در یک گوندولا لذت ببرید. این روستا، دارای کانال‌های آبی است که مردم در آن قایقرانی می‌کنند. بعلاوه چندین مغازه‌، کافه و یک باغ سرسبز زیبا با اسکله تفریحی در کنار کانال‌ها شکل گرفته‌اند و تصاویری بی نظیر را برای پیج‌های اینستاگرامی به مخاطبان هدیه می‌دهند.

 

۷ رستوران برتر غذاهای دریایی در بدروم

۲۲ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران