اینستاگرامی‌ترین مکان‌های بدروم: بخش دوم

جاذبه‌های گردشگری بدروم
اینستاگرامی‌ترین مکان‌های بدروم: بخش دوم

بدروم چندین قرن قبل از میلاد توسط یونانی‌ها تاسیس شد و با وجود پشت سر گذاشتن تاریخ پرتلاطم ستمگران ایرانی و رومی، دزدان دریایی و بلایای طبیعی، امروزه یکی از باکلاس‌ترین شهرها در امتداد ریویرای ترکیه به شمار می‌آید.

این منطقه به دلیل برخورداری از هتل‌ها، رستوران‌ها، کلوپ‌های شبانه، فروشگاه‌ها و جاذبه‌های دیدنی فراوان، بعنوان یک مرکز مهم گردشگری برای مسافران تور بدروم هر روز شکوفاتر می‌شود. در عین حال مناظر بی بدیل و لوکیشن‌های خلاقانه و یا باستانی را در این خطه خواهید یافت که بهترین گزینه‌ها برای ثبت عکس‌های یادگاری از سفر محسوب می‌شوند. اگر به جذابیت‌های بصری این شهر اشراف ندارید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه مقاله قبل همراه ما باشید تا سری بزنیم به برخی دیگر از اینستاگرامی‌ترین مکان‌ها در بدروم.

 

پناهگاه ساحلی Bardakci

اینجا، بخشی خیره کننده از سواحل ترکیه و خلیجی کوچک با ساحل شنی نزدیک به مرکز شهر است. در این حوالی نه تنها می‌توانید در ماسه‌های نرم به استراحت و یا گردش بپردازید، بلکه قادر خواهید بود بسیاری از موجودات دریایی را ببینید، بر امواج سوار شوید و حتی در زیر آب، یک عکس یا فیلم اکشن جالب بگیرید.

اینجا مکانی ایده آل برای علاقمندان به غواصی و کسانی است که می‌خواهند خود را در دنیای ماهی‌های رنگارنگ ساکن در این منطقه غوطه ور کنند. قاب ضد آب، برای گوشی یا دوربین را فراموش نکنید. بعلاوه این محدوده، دارای آب کاملا تمیز و نمای اینستاگرامی از قلعه بدروم است. و در نهایت این محدوده، بسیار مناسب علاقمندانی است که به دنبال فضایی آرام و دنج و البته زیبا می‌گردند.

هتل Duru Butik

این بوتیک هتل، در واقع یک مهمانخانه کوچک است که در مرکز بدروم واقع شده و اتاق‌ها و امکانات بسیار ابتدایی را ارائه می‌دهد. از آنجایی که این ملک تنها ۲ دقیقه از تمام نقاط اصلی دیدنی بدروم و ۵ دقیقه از دریا فاصله دارد، اقامتگاهی عالی و مقرون به صرفه برای مسافران کوله پشتی به شمار می‌آید. بعلاوه اگر در بدروم به دنبال مکان‌های رنگارنگ و شاد هستید که عکس‌های عالی اینستاگرامی بگیرید، قویا این مکان را به شما توصیه می‌کنیم.  

این ملک دارای یک حیاط زیبا پر از گل‌ها و عتیقه‌های قدیمی، تاب، بانوج و محوطه‌ای دنج با مبلمان و کوسن‌هایی برای استراحت است. اگر قصد اقامت ندارید، می‌توانید برای نوشیدن چای و عکس گرفتن نیز در اینجا توقف کنید.

 

آشنایی با موزه هالیکارناسوس بدروم

مرکز غواصی Aquapro

اگر به دنبال غواصی در بدروم هستید، مرکز غواصی Aquapro در روستای Bitez را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این مرکز به دلیل برخورداری از مکان‌های غواصی منحصر به فرد، سازماندهی عالی و خدمات ۵ ستاره‌اش شهرت دارد. همچنین، تجربه غواصی لذت بخش بدون ترس و اضطراب را به علاقمندان هدیه می‌دهد و به خوبی اعتماد مخاطبان را جلب می‌کند.

غواصان در این مرکز از تجهیزات به خوبی نگهداری شده، مربیان مفید و با تجربه، قایق تمیز و راحت و تمام اقدامات ایمنی لازم برخوردار می‌شوند. در ضمن با توجه به اینکه مربیان، همه غواصان را با توجه به سطح تجربه‌شان گروهبندی می‌کنند، هم مبتدیان و هم افراد حرفه‌ای از این تجربه غواصی رضایت کامل خواهند داشت. گفتنی است هزینه تور غواصی، به تعداد دفعات غواصی بستگی دارد. در ضمن در طول غواصی، پرسنل این مرکز از شما در زیر آب عکس می‌گیرند. بنابراین در صورت تمایل، می‌توانید پس از اتمام تور عکس‌ها را خریداری کنید.

Zai Bodrum

این مکان زیبا و شاد با یک باغ سرسبز بزرگ همراه با نهرهای آب، گل‌ها، نمایشگاه‌های هنری، یک کتابخانه بزرگ، انواع صندلی‌های راحت و غذاها و نوشیدنی ‌ای بسیار لذیذ در بدروم، به استقبال مخاطبانش می‌آید. بعلاوه این مکان، یک کافه کتاب را در خود جای داده که در آن می‌توانید آرامش داشته باشید و ضمن خوردن چای و دسر یا یک وعده غذایی خوشمزه، به مطالعه و یا کار با لپ تاپ بپردازید.

 بنابراین اگر در کنار تفریحات ساحلی به دنبال یک فضای کاری عالی در این شهر هستید، این مرکز را به شما توصیه می‌کنیم. گفتنی است این ملک، فاصله چندانی با جاده اصلی ندارد و به راحتی با ماشین و یا دلموش می‌توانید خود را به اینجا برسانید.

 

برترین هتل‌های لاکچری در بدروم

کلوپ ساحلی Sarnic

این کلوپ، یک روز فوق العاده را در ساحل به مخاطبان هدیه می‌دهد. البته لازم است مبلغ ورودی به ازای هر نفر ۱۵۰ لیر را بپردازید و گفتنی است نوشیدنی و غذا نیز در این هزینه گنجانده می‌شود.

با این مبلغ، یک روز را در این ساحل شگفت انگیز خواهید گذراند و در صورت تمایل، به تفریحات آبی از جمله غواصی خواهید پرداخت و یا از تاب، بانوج، صندلی‌های راحتی، موسیقی، وای فای و منطقه وسیعی برای استراحت برخوردار خواهید شد. جالب است بدانید در میان تمام کلوپ‌های ساحلی، اینجا ارزان‌ترین ورودی‌ها را دریافت می‌کند و در عین حال، بیشترین فضا و امکانات تفریحی را داراست. بعلاوه، منو غنی بوده و همه خوراکی‌ها بسیار خوشمزه هستند.

مرکز فرهنگ و هنر Dibeklih

این بنا که میزبان رویدادهای مختلف هنری و فرهنگی فصلی در بدروم است، در عین حال یک مرکز خرید، یک رستوران و یک کافه بار را در خود جای داده است که خوراکی‌های لذیذ و باکیفیتی سرو می‌کنند.  امکانات رفاهی در اینجا بسیار ابتدایی است، اما محوطه‌هایی با طراحی زیبا و منظره‌ای فوق‌العاده از تپه‌ها را ارائه می‌دهد که مناسب ثبت عکس‌های اینستاگرامی هستند.

گالری‌های کوچک در اینجا، آثار جالبی را به نمایش می‌گذارند و موسیقی زنده شبانه نیز لحظاتی مفرح را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورد. گفتنی است در ماه‌های تابستان، این مرکز میزبان کنسرت‌ها و جشنواره جاز بدروم است و در شب‌های سینمایی، در فضای باز و در کنار کافه بار، فیلم‌هایی را به نمایش می‌گذارد.

این مرکز، توقفی فوق‌العاده برای هنردوستان به شمار می‌آید. کسانی که در این منطقه هستند و می‌خواهند صبحانه ترکی یا یک فنجان قهوه ترکی را در یک محیط زیبای آرام میل کنند، و یا مایلند از نمایشگاه‌ها دیدن کرده و در جشنواره‌ها شرکت نمایند، از این مکان بی نظیر غافل نمی‌شوند.

 

کارهایی که باید در بدروم انجام دهید

پارک دلفین

یکی از بهترین تفریحاتی که می‌توانید در بدروم با کودکان و یا به تنهایی داشته باشید، رفتن به پارک دلفین‌هاست که راحت‌ترین شرایط زندگی را برای دلفین‌ها و سایر حیوانات دریایی فراهم کرده است. نمایش‌ها در فصل پربازدید، حداکثر ۴ بار در هفته برگزار می‌شوند تا این موجودات دوست داشتنی، فرصتی برای ریکاوری و استراحت داشته باشند.

دلفیناریوم، یک بخش از فضای باز حصارکشی شده از خلیج است که در آن مهمانان علاوه بر شرکت در نمایش‌های سنتی، می‌توانند به پیاده روی در امتداد ساحل مجاور بپردازند که ورودی‌اش رایگان است، و یا به شکم گردی در رستوران این حوالی مشغول شوند که غذاهای دریایی تازه صید شده را سرو می‌کند. همچنین علاقمندان می‌توانند همراه هنرمندان و پرسنل، با دلفین‌ها شنا کنند و از این رهگذر، تصاویر اینستاگرامی جذابی ثبت نمایند. گفتنی است دلفیناریوم در خارج از شبه جزیره قرار دارد، اما رسیدن به آن آسان و سریع است. و بهترین راه این است که دلموش یا تاکسی بگیرید.

لازم به ذکر است که نمایش‌ها در روزهای چهارشنبه، جمعه و شنبه ساعت ۱۶:۰۰ برگزار می‌شوند. رستوران نیز همه روزه از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰ باز است. در نهایت باید گفت اگر می‌خواهید با دلفین‌ها شنا کنید، قیمت تعامل با این موجودات دوست داشتنی کمی متفاوت از هزینه ورودی است.

خلیج Bitez

این خلیج که در حدود ۱۵ دقیقه از بدروم فاصله دارد، مکانی عالی برای بازیابی انرژی و احساس به شمار می‌آید. در اینجا به ماسه‌های سفید، سواحل کم عمق و محیطی دنج با جمعیت اندک دسترسی خواهید داشت. همچنین به دلیل وجود چشم اندازهای شگفت انگیز، تصاویری که ثبت می‌کنید بیشترین لایک‌ها را در ایستاگرام دریافت خواهند کرد. اینجا، یک جاده فوق العاده زیباست که در امتداد خط ساحلی کشیده شده است. در ضمن پیاده روی در امتداد خلیج بیتز، شما را با انبوهی از گیاهان متنوع و مناظر دیدنی مواجه خواهد کرد.

ساحل Akvaryum Koyu

این مکان رویایی که بیشتر شبیه بهشت است، با آب‌هایی کریستالی و شفاف به رنگ فیروزه‌ای زیبا شما را مسحور می‌کند. اینجا امکانات خاصی ندارد و در واقع یک طبیعت بکر است که نهایت آرامش را با محیط دنج خود به مخاطبان هدیه می‌دهد.  توصیه می‌کنیم لوازم ساحلی خود مانند پتو و چتر و خوراکی همراه بیاورید و از وقت گذرانی و ساحل گردی لذت ببرید. بدون شک این ساحل، یکی از بهترین مکان‌ها برای ثبت عکس‌های ایستاگرامی از سفر با تور بدروم خواهد بود.

 

تجربه غذا خوردن در بهترین نقاط بدروم

آمفی تاتر باستانی بدروم

تئاتر باستانی هالیکارناسوس، در قرن چهارم قبل از میلاد در زمان پادشاهی ماسولوس، زمانی که گلادیاتورها و پادشاهان حکومت می‌کردند ساخته شد. و در قرن دوم بعد از میلاد وسعت یافت و از ظرفیتی بالغ بر ۱۰،۰۰۰ برخوردار گشت. این مکان نیز، علاقمندان به آثار باستانی را بسیار مجذوب خواهد کرد و برای ثبت عکس‌های اینستاگرامی عالی است. در نظر داشته باشید که قبل از مراجعه، باید از باز بودن این مکان مطمئن شوید. بنابراین کافی است در سایت مربوطه، روزها و ساعات بازدید را چک کنید.

غروب در اسکه Turgutreis

برای تماشای یک غروب واقعا جادویی، اسکله Turgutreis را توصیه می‌کنیم که البته برای عکاسی نیز، لوکیشنی فوق العاده به شمار می‌آید. بعلاوه کافه‌های خیابانی زیبا و رستوران‌های کوچکی در این حوالی وجود دارند که خوراکی‌های لذیذی همراه با تزئینات زیبا سرو می‌کنند.

اما نقطه عطف این مناظر، فانوس دریایی قرمز رنگی است که با صلابت در دل دریا خودنمایی می‌کند و در ترکیب با مناظر اطراف، تصویری بی بدیل را برای ثبت عکس‌های یادگاری ارائه می‌دهد. در صورت تمایل، می‌توانید با استفاده از قایق‌های تفریحی به دل دریا بروید و از فاصله نزدیکتری، با طبیعت سرخ غروب این حوالی ملاقات کنید.

 

آشنایی با تفریحات آبی بدروم

بازار بدروم

شما می‌توانید بسیاری از زیورآلات و خوراکی‌های محلی را، در بازار بدروم پیدا کنید و زمان مفرحی را به گشت و گذار در هزارتوی غرفه‌ها و مغازه‌ها بگذرانید. اگرچه شرایط نوری بازار قابل پیشبینی نیست و متغیر می‌باشد، اما با وجود انبوه ساختمان‌های قدیمی و خیابان‌های باریک و رنگارنگ، لوکیشن‌های بسیاری را برای عکاسی خواهید یافت. و البته غذا را فراموش نکنید. واقعیت این است که این حوالی، غذاکده‌های متعددی را در خود جای داده و در این میان، رستوران "بلانکا" با آب نمای اینستاگرامی‌اش بهترین انتخاب به شمار می‌آید.

چشم اندازهایی به پاموکاله

البته پاموکاله در خود شهر بدروم واقع نشده، اما یکی از پربازدیدترین مکان‌های اینستاگرامی ترکیه است و ۴ ساعت رانندگی از بدروم فاصله دارد. در اینجا می‌توانید از شنا در استخرهای عتیقه لذت ببرید و همچنین طعم خوش بستنی ترکی را که از شیر بز تهیه شده است، امتحان کنید. اگر قصد دارید سفری یک روزه داشته باشید، توصیه می‌کنیم برای رسیدن به این مکان، ساعت ۵ صبح یا زودتر حرکت کنید. اما اگر عجله‌ای برای بازگشت ندارید، می‌توانید شب را در اقامتگاهی نزدیک به تراس‌های سنگی تراورتن بگذرانید.

اسکله Yalikavak

و در پایان این سفر مجازی به اسکله Yalikavak می‌رسیم که ابتدا یک بندر ماهیگیری مرکزی در بدروم بود، اما اکنون یکی از منحصر به فردترین سکونتگاه‌های شبه جزیره به شمار می‌آید. این اسکله، ظرفیت اسکان ۴۵۰ قایق تفریحی مجلل را داشته و در عین حال بسیاری از رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، کافه‌ها و بارهای لوکس شهر را در خود جای داده است.

این منطقه همچنین دارای یک آمفی تئاتر بزرگ با ظرفیت ۲۵۰۰ صندلی است که در آن، رویدادهای موسیقی و هنری برگزار می‌شوند و البته نباید از شب‌های سینمایی در روزهای چهارشنبه‌ها غافل شد. در ضمن برخی از تورهای بدروم نیز، شامل بازدید از این محدوده می‌شود. در اینجا دهکده VIP و دهکده ماهیگیران، ترکیبی از فضاهای باز و خیابان‌های باریک را تشکیل می‌دهند که به ایجاد هم افزایی عالی از تجمل دنیای مدرن و جذابیت دنیای قدیم کمک می‌کنند.

 

آب و هوای بدروم در فصل‌های مختلف سال

۲۷ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران