مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری بدروم

جاذبه‌های گردشگری بدروم
مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری بدروم

بدروم از بسیاری جهات، بهترین مقصد تابستانی در ترکیه به حساب می‌آید. اگر بخواهید در سواحلی زیبا شنا کنید، به سفرهای دریایی بروید، تفریحات آبی را تجربه کنید، در اقامتگاه‌های لاکچری باشید یا از مناطق تاریخی دیدن کنید، می‌توانید تور بدروم را برای سفر خود انتخاب کرده و همه‌ی آن‌ها را یک جا داشته باشید. این شهر به تنهایی ۶۰ ساحل با پرچم آبی برای شنا دارد که آبی شفاف و کریستالی و ماسه‌ی پودری و روشن را برای علاقه‌مندان و تفریحات آبی ارائه خواهد کرد. بدروم با این که شهر بزرگی نیست اما دنیایی از جاذبه‌های گردشگری را پیش روی شما می‌گذارد که ما می‌خواهیم در این نوشته، به مهم‌ترین آن‌ها بپردازیم. به جاذبه‌هایی که حتما در سفر اول خود به بدروم، باید به سراغشان بروید.

 

قلعه بدروم

قلعه بدروم یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر است که پیشنهاد می‌کنیم، حتما در اولین سفر خود از آن‌جا بازدید به عمل آورید. قلعه‌ای که جزو نمادهای بدروم به حساب می‌آید و ساخت آن به اولین سال‌های قرن ۱۵ میلادی بر می‌کردند. نام این مکان در واقع قلعه سنت پیتر است که به قلعه بدروم شهرت پیدا کرده. جالب است بدانید که برج‌های قلعه بدروم هر کدام معماری متفاوتی دارند که در واقع معماری کشورهای متفاوت اروپایی را منعکس می‌کنند. در زمان جنگ‌های جهانی اول و دوم نیز از این قلعه به عنوان یک پایگان نظامی استفاده می‌شده و زمانی نیز به عنوان زندان اصلی شهر شناخته می‌شد. در حال حاضر اما تنها جاذبه‌ی تاریخی مهمی است که از بالای آن می‌توانید، نمایی بسیار زیبا از دریا و شهر بدروم را مشاهده کنید.

 

کارهایی که باید در بدروم انجام دهید

 

موزه باستان شناسی زیر آب بدروم

در سال ۱۹۶۲، بخشی از قلعه بدروم به موزه‌ای خاص بدل شد که در آن‌جا، اشیا کشف شده از کشتی‌های غرق شده در آب‌های بدروم به نمایش گذاشته می‌شد. البته این موزه تنها به کوزه‌ها و سکه‌های کشف شده از دل کشتی‌های به گل نشسته نیست و ماکت‌های زیبایی از کشتی‌های مهم تاریخ در این منطقه نیز در آن‌جا کار گذاشته شده است. همچنین بقایایی از کشتی‌های غرق شده‌ی معروف نیز در موزه باستان شناسی زیر آب بدروم به نمایش گذاشته شده که در نوع خود جذاب هستند.

ساحل یاهسی

اگر در سفر به بدروم، یک اقامتگاه ساحلی برای خود انتخاب نکرده‌اید، اولین ساحلی که برای رفتن باید انتخاب کنید، ساحل یاهسی است که با آب شفاف و کریستالی، از بهترین گزینه‌ها برای شنا و آفتاب گرفتن در این شهر زیبا خواهد بود. این ساحل در واقع در یک خلیج آرام واقع شده که بیشتر طول سال، موجی به خود نمی‌بیند و به همین دلیل خیلی راحت می‌توانید در آن‌جا به انجام انواع تفریحات آبی بپردازید. همچنین اگر خلیج را در خط ساحلی پیش بروید، می‌توانید از همان جا به سحال اورتاکنت برسید که یکی دیگر از سواحل زیبای بدروم بوده اما به اندازه‌ی یاهسی شلوغ نیست و فضایی آرام‌تر دارد. اگر در مرکز شهر سکونت دارید، باید حدودا ۱۰ دقیقه با دلموش در جاده پیش بروید تا به این ساحل زیبا برسید.

تفریحات شبانه

بدون شک یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری بدروم، تفریحات شبانه این شهر است که گردشگران زیادی را تابستان‌ها تا پاسی از صبح بیدار نگه می‌دارد.‌ کنسرت‌های موسیقی و اجارهای زنده‌ی زیادی در طول ماه‌های پیک سفر به بدروم برگزار می‌شود و کلاب‌های شبانه‌ی بسیار زیادی هستند که در طول این ماه‌ها به فعالیت می‌پردازند. از بهترین جاها برای شرکت در این جشن‌های شبانه‌، کلاب‌های ساحلی هستند که هم هوای بهتری برای براتان به همراه خواهند داشت هم این که اغلب کلاب‌های لوکس و جذاب در این محیط درست شده‌اند.

 

تجربه غذا خوردن در بهترین نقاط بدروم

پارک آبی بدروم

پارک آبی بدروم از جاهای بسیار پرطرفدار در میان گردشگران به حساب می‌آید. Bodrum Aquapark در اورتاکنت واقع شده و اگر چه جزو بزرگ‌ترین و بهترین پارک‌های آبی ترکیه به حساب نمی‌آید، با این حال تجهیزات متنوعی داشته و با دارا بودن یک استخر موج مصنوعی، ساعت‌ها شما و فرزندانتان را مشغول نگه می‌دارد.  این پارک آبی در کنار بازی‌هی آبی مختلف، همیشه یک DJ فعال دارد تا با صدای موسیقی مشتریان را به وجد آورده و بخشی از این محل همچون یک کلاب در طول روز فعالیت می‌کند. در این محل یک بار، کافه و رستوران نیز گنجانده شده و همه چیز برای یک نیم روز شاد و دوست داشتنی آماده است.

کروز سواری در رودخانه دالیان

از بدروم می‌توانید در تورهای یک روزه مقصد روخانه دالیان شرکت کنید. برای رسیدن به دالیان، حدودا سه ساعت در راه خواهید بود و بعد از آن سوار بر کروزهای بسیار جذابی می‌شوید که در رودخانه‌ی دالیان حرکت کرده و شما را به بخش‌های مختلف این منطقه از جمله حمام‌های گلی و استخرها‌یی که با چشمه‌های آب گرم پر می‌شوند، خواهند برد. این سفر برای دیدن زیبایی‌های اطراف بدروم، انتخابی عالی خواهد بود و یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی است که سفر یک هفته‌ای به بدروم را انتخاب کرده و می‌خواهند یک روز خود را خارج از شهر و شلوغی‌های آن‌جا سر کنند.

دیدنی‌های زیر آب بدروم

جاذبه‌های گردشگری بدروم تنها روی آب واقع نشده و در زیر آب نیز دیدنی‌های زیادی هستند که پیشنهاد می‌کنیم از آن‌ها نیز بازدید کنید. با شرکت در تورهای غواصی در بدروم، به بهترین بخش‌های شهر برای تجربه‌ی این فعالیت خواهید رفت و بدون این که دانشی از این ورزش داشته باشید، می‌توانید همراه مربیان کاربلد به دل آب بزنید و ماهی‌های رنگارنگی که در آب‌های دریای مدیترانه زندگی می‌کنند را از نزدیک ببینید.

البته اگر دل و جرعت کافی داشته باشید، می‌توانید در تورهایی برای غواصی در غارهای زیر آب یا بازدید از کشتی‌های به گل نشسته شرکت کنید و این فعالیت را برای خود به یک تجربه‌ی بی‌نظیر بدل نمایید.

مقبره هالیکارناسوس

جاذبه‌های تاریخی متعددی در بدروم و اطراف این شهر واقع شده‌اند. اما یکی از مهم‌ترین آن‌ها، مقبره هالیکارناسوس است که شما را به دوران باستان خواهد بود. بنایی که ساختش به سال ۳۵۰ قبل از میلاد بر می‌گردد و جزو عجایب دوران باستان به حساب می‌آمد و دور تا دور آن را مجسمه‌های بزرگ و چند متری در بر گرفته بود. متاسفانه این بنا در قرن ۱۲ به خاطر زلزله‌ای بزرگ تخریب شد و حالا تنها ویرانه‌های آن به جا مانده و بعضی از بخش‌هایش که در کاوش‌های باستان شناسی کشف شد، در موزه‌های مختلف دنیا نگهداری می‌شود.

 

تجربه هیجان در پارک‌های آبی بدروم

موزه زکی مورن

این موزه‌، یک جواهر کوچک فرهنگی در مرکز شهر بدروم است که به آثار هنرمند محبوب ترک به نام زکی مورن تعلق دارد. او خواننده‌ای معروف بود که به آهنگ سازی، نوشتن شهر و هنرپیشگی نیز می‌پرداخت و خیلی‌ها او را دیوید بویی ترکیه می‌نامیدند و این به خاطر نوع آرایش و لباس‌هایی بود که او هنگام اجرا می‌پوشید. بعد از مرگ او در سال ۱۹۹۶، خانه‌ی و در بدروم به وزارت فرهنگ اهدا شد و در نهایت از سال ۲۰۰۰، این محل به موزه بدل گشت.  در این محل می‌توانید زندگینامه او را به زبان انگلیسی مطالعه کنید، محیط زندگی‌اش در بدروم را مرور کرده، عکس‌های مختلف از اجارهای معروفش را مشاهده کنید و در به مرور کارهای هنری او بپردازید. عکس‌هایی از زندگی عادی او و همچنین کارهای هنری مختلفی که در زمینه‌ی نقاشی و عکاسی انجام داده نیز در این محل به نمایش گذاشته شده است.

گوموشلوک

اگر چه که بدروم به جشن‌های شبانه و سواحل شلوغش معروف است اما جاهای آرام‌تر و از بسیاری لحاظ جذاب‌تری هم در این شهر هستند که می‌توانید از آن‌جاها بازدید به عمل آورید. یکی از این محل‌های گوموشلوک است که بیشتر اوقات تنها چند گردشگر را می‌بینید واغلب افراد محلی در آن‌جا حضور دارند. دهکده‌ای فوق‌العاده زیبا که بندرگاهی دیدنی در خود دارد و برای گردش و عکاسی، یکی از بهترین جاها به حساب می‌آید. ساحل زیبای گوموشلوک و گشت‌های دریایی در این محل، می‌توانید مهم‌ترین دلیل برای رفتن به این محل باشد اما در عین حال در رستوران‌های ساحلی آن‌جا می‌توانید غذاهای دریایی فوق‌العاده خوشمزه‌ای میل کنید که از صید روز درست می‌شوند. همچنین پیشنهاد می‌‌کنیم، رفتن به تورهای قایق سواری را فراموش نکنید که هزینه‌ی چندانی نداشته اما ساعاتی لذت بخش را برایتان رقم خواهد زد.

گالری ARThill

از میان گالری‌های هنری مختلفی که در بدروم پیدا خواهید کرد، حتما باید سری به ARThill بزنید. این مکان که به موزه اندر گوزِی هم معروف استیک گالری هنری متفاوت محسوب می‌شود که نقاشی‌های و پیکرتراشی‌های مختلف در آن‌جا به نمایش گذاشته شده و برای اهل هنر جایی بسیار عالی برای بازدید خواهد بود. بنای این گالری دوستدار طبیعت ساخته شده و انرژی خود را تماما از پنل‌های خورشیدی دریافت می‌کند که این مهم در راستای تفرکات هنری موجود در آثار هنری گوزِی درباره هارمونی بین طبیعت و هنر بوده است. این محل همه روزه غیر از دوشنبه‌ها بین ساعات ۱۱ صبح تا ۷ بعد از ظهر باز است.

 

گشتی در گولوک، سفری به شمال بدروم

تفریحات آبی

یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم در بدروم، تفریحات آبی در این مقصد ساحلی به حساب می‌آید. حتما تورهای کشتی سواری به نقاط مختلف بدروم را تجربه کنید و به در مسیرهای آبی، نگاهی به زیبایی‌های این شهر بندازید.

از طرف دیگر شما می‌توانید انواع فعالیت‌های آبی هیجان انگیز و ورزش‌های مختلف را تجربه کنید. جت اسکی، پاراسیلینگ، پدل بردینگ، اسنورکلینگ و خیلی فعالیت‌ها دیگر است که امکان انجام آن‌ها را در سواحل بدروم خواهید داشت. البته اگر یک هتل ساحلی بزرگ انتخاب کنید، اغلب همان هتل‌ها تجهیزات لازم برای برخی از فعالیت‌ها را در سواحل اختصاصی خود در نظر گرفته‌اند.

۰۸ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران