۱۲ کار جالب در سفر با تور تفلیس

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
۱۲ کار جالب در سفر با تور تفلیس

تفلیس شهری تاریخی پر از رنگ‌ها، الگوها، غذاها، معماری و موسیقی فوق‌العاده است. این شهر در مرحله توسعه اقتصادی جالبی قرار دارد که در آن جوانان با ایجاد مکان‌های خلاقانه و فراگیر برای معاشرت، مخالفت خود را با روش‌های قدیمی نشان می‌دهند. بیش از یک سوم جمعیت گرجستان در پایتخت تفلیس زندگی می‌کنند. شما در سفر با تور گرجستان به تفلیس کافه‌های هنری منحصر به فرد، فضاهای خلاقانه، غذاهای لذیذ گرجی، بوتیک‌های مد طراحان و مهمانی‌های جذابی را خواهید دید که خاطره‌ساز خواهد بود. برای انجام این فعالیت‌ها لازم است حدود پنج شب در شهر بمانید تا بهترین مکان‌ها را کشف کنید.

 

۱. در یک کارخانه سابق که فضای خلاقانه‌ای دارد، بنشینید

در حالی که تفلیس توسعه می‌یابد و اصیل سازی به موضوعی تبدیل شده که برخی از توسعه دهندگان املاک تلاش زیادی برای حفظ میراث معماری شهر انجام می‌دهند. فابریکا یک نمونه زیبا از کارهایی است که می‌توان در پروژه بازسازی و مرمت انجام داد. امروز کارخانه خیاطی شوروی سابق به جالب‌ترین هاستل جهان تبدیل شده است. خوشبختانه، حتی اگر شب نمانید هم فضای عمومی بزرگی در هاستل برای پاتوق، کافه و رستوران وجود دارد. این مکان عالی برای گذراندن چند ساعت با قهوه یا یک کوکتل در حین کار با لپ‌تاپ یا خواندن کتاب کافی است. همیشه یک موسیقی در پس زمینه پخش می‌شود که فضای خوبی را ایجاد می‌کند.

در پشت فابریکا یک حیاط بزرگ با رستوران، بوتیک‌های مد، بارها و مغازه‌ها وجود دارد که در شب بسیار سرزنده می‌شود! یکی دیگر از تغییرات خیره‌کننده را می‌توان در هتل و کافه STAMBA یافت. این کارخانه کاغذ روزنامه تبدیل شده، ستون‌های بتنی غول‌پیکر اصلی را به نمایش می‌گذارد که نوار نقاله‌های زنگ‌زده‌ای را که بالای سر مار می‌روند، پشتیبانی می‌کنند. کافه کاملاً زرق و برق‌دار است و دارای یک پاسیوی عالی دارد. STAMBA از فابریکا مجلل‌تر است و جمعیت بسیاری در آنجا جمع می‌شوند.

 

محبوب‌ترین رستوران‌های تفلیس ۲۰۲۱

آدرس: فابریکا، خیابان اگنات نینوشیلی ۸، Fabrika (8 Egnate Ninoshvili St.)

آدرس: استامبا، خیابان مراب کوستاوا ۰۱۰۸، STAMBA (14, 0108 Merab Kostava St.)

 

۲. در یک Airbnb متنوع بمانید

هنگام برنامه‌ریزی برای اقامت خود، در قسمتی از شهر که توریست کمتری دارد یک Airbnb را در نظر بگیرید. آپارتمان‌های گرجستانی مکان الهام‌بخشی برای اقامت هستند. مثلا می‌توانید در آپارتمانی از منطقه مرجانیشویلی با سه بالکن فرانسوی زیبا مشرف به شهر و رودخانه اقامت کنید و صبح برای پیاده‌روی به کوچه و خیابان‌ها بروید. از غرفه‌های کوچک محصولات غذایی خرید کنید، از نانوایی نان بگیرید و در فرهنگ محلی غرق شوید.

 

۳. خرید لباس‌هایی با طراحی گرجی

برخی می‌گویند که تفلیس به عنوان هات‌اسپت بعدی مد شناخته می‌شود و توسط نیویورک تایمز، ووگ و فوربس به عنوان یک مرکز مد جدید مورد توجه قرار گرفته است. گرجستان در زمینه منسوجات و خیاطی سابقه‌ای طولانی دارد. در تور تفلیس فروشگاه‌های زیادی را خواهید یافت که طرح‌های کاملا منحصر به فرد برای مجموعه خود دارند. به طور مثال فروشگاه IERI  تازه افتتاح شده است و می‌توانید از آن دیدن کنید. سایر بوتیک های مد تفلیس که ارزش دیدن دارند هم شامل موارد زیر می‌شوند:

  • کومودوس: خیابان ایراکلی عباسیزه ۴۰، پوشاک و سفال.
  • نیکولو برگا Nikolo Brega: خیابان Irakli Abashidze 50، عینک آفتابی چوبی دست ساز.
  • کافه آرت هوم: خیابان بتلمی ۱۳، یک فروشگاه لباس جدید در طبقه دوم افتتاح شده است.
  • نقاش پرواز: خیابان اگنات نینوشویلی ۸، لباس به عنوان هنر، واقع در حیاط فابریکا.

 

معرفی برترین موزه‌های تفلیس

 

۴. مهمانی در یک کافه هنری

کافه‌هایی که در طول روز قهوه سرو می‌کنند و در شب به مهمانی‌های رقص تبدیل می‌شوند، بخش واقعاً جالبی از فرهنگ تفلیس را تشکیل می‌دهند. کافه Art-Cafe Home  توصیه ما است. آرت کافه هوم سه طبقه دارای مناظر شگفت‌انگیزی از پاسیوی پشت بام خود است. در داخل، دو طبقه رقص، کاناپه و آثار هنری را خواهید دید که از دیوارها و سقف آویزان شده‌اند. شب‌ها، یک دی جی به عرشه می‌آید و مردم محلی شروع به پر کردن فضا می‌کنند. یکی دیگر از کافه‌های هنری عالی اما کمتر شناخته شده کافه گالری است. حوالی ظهر وقتی خریدتان را در خیابان روستاولی تفلیس تمام کردید، به آنجا بروید تا به موسیقی باحال گوش کنید و یک قهوه خوب بنوشید. عصر برای رقصیدن به آنجا بروید.

آدرس: آرت کافه هوم (خیابان بتلمی ۱۳); کافه گالری (خیابان الکساندر گریبودوف ۳۴)

 

۵. از یک فنجان قهوه یا ناهار در کافه‌های متنوع لذت ببرید

از آنجایی که همه کافه‌های هنری در تفلیس به مهمانی‌های رقص تبدیل نمی‌شوند، بهتر است یک وعده ناهار خود را در یکی از کافه‌های سنتی هم امتحان کنید:

  • لینویل Linville: خیابان کوته افخازی ۱۱، یک مکان عالی در کوچه‌های نزدیک میدان آزادی تفلیس. از پله‌هایی کج به سمت آپارتمانی که شبیه به یک مغازه است، بروید.
  • اینتری Entrée: یک کافه زنجیره‌ای فرانسوی است که انبوهی از غذاهای سالم و بهترین قهوه در شهر را دارد.

 

باغ گیاه شناسی ملی گرجستان در تفلیس

 

۶. شب در یکی از بهترین کلوپ‌های تکنو دنیا لذت ببرید

دوازدهم مه ۲۰۱۸ در گرجستان، کلوپ شبانه باسیانی Bassiani مشهور در جهان، به میدان نبرد سیاسی بین چپ‌های جوان و راست‌ها در کشور تبدیل شد. در آن شب، پلیس مسلح SWAT به باشگاه یورش برد و چندین نفر را دستگیر کرد. روز بعد هزاران نفر با رقصیدن در خیابان‌ها در میدان آزادی تظاهرات کردند. هنگام بازدید از باسیانی، می‌توانید قدردانی مردم از محیطی فراگیر و بدون قضاوت را احساس کنید که در آن شما آزادی دارید و می‌توانید همان چیزی باشید که می‌خواهید باشید. مردم با احترام در زمین رقص می‌رقصند. با تشویق‌ها صدای موسیقی بلند می‌شود و می‌توانید از گذران اوقات خود لذت ببرید. باسیانی فقط یک شب در هفته، جمعه یا شنبه باز است و در ماه اوت استراحت می‌کنند. آنها یک سیاست سختگیرانه برای محافظت از جامعه دارند.

۷. غذاهای گرجی بخورید

آجارولی خاچاپوری، قایق پنیر گرجی از رستوران رترو اولین خوراکی است که باید در این کشور امتحان کنید. غذاهای گرجستانی بسیار منحصر به فرد است و صحنه غذاهای سنتی بر تفلیس غالب است. گرجی‌ها عاشق غذای خودشان هستند. بنابراین بیشتر رستوران‌ها گرجی هستند. به نظر می‌رسد که هر آشپزی نسخه مخصوص به خود را از یک دستور غذا دارد که هیجان‌انگیز است. زیرا هر غذا یک تجربه جدید است. به عنوان مثال، سس گردوی گرجستان غربی به نام Badzhe (BAJEH) به هر کجا که می‌روید، می‌تواند در قوام و طعم متفاوت باشد. خوردن غذاهای کاتچاپوری آجارولیان، قایق پنیری و خینکالی، کوفته‌ای پر از گوشت را که با دست می خورید، فراموش نکنید. در مدت زمانی که در تفلیس هستید، رستورانی Shavi Lomi وجود دارد که حتما باید یک وعده غذای گرجی در آنجا بخورید. این باغ در منطقه مرجانیشویلی شهر است. در اینجا یک آیتم خارج از منو به نام Gobe را امتحان کنید. بهتر است از قبل میزی رزرو کنید. همچنین در رستوران Mapshalia صدای آواز و بوی نان تست را می‌شنوید و یک تجربه محلی عالی را خواهید داشت.

 

تجربه خرید در بازار واگزال تفلیس

آدرس: شاوی لومی (خیابان زوراب کولیویدزه ۲۸)؛ مپشالیا (خیابان داویت آقاماشنبلی ۱۳۷)

 

۸. شکار گنج در بازار دستفروشی درای بریج

گنجینه‌های جالب زیادی برای یافتن در این بازار دستفروشی وجود دارد. از جواهرات دست ساز سنتی گرفته تا یادگاریهای مبهم جنگ روسیه و شاخ‌های نوشیدنی گرجی به نام کانتسی. بازار از پارک ددائنا به خیابان‌ها کشیده شده است، بنابراین حتماً در اطراف آن قدم بزنید. اگر در اواخر بعدازظهر از آنجا بازدید کردید، برای نوشیدنی و فهرستی از یافته‌های خود به باهاوس واقع در پارک بروید. حتما با فروشندگان چانه بزنید. اگر از قیمت راضی نیستید دور شوید و اگر فروشنده صدایتان زد، می‌توانید قیمت را پایین بیاورید. عینک آفتابی ارزان قیمت را می‌توان به ۱۰ تا ۱۵ لاری کاهش داد.

۹. با تاکسی بولت به سمت دریاچه لاک پشت بروید

دریاچه لاک پشت یک جواهر کوچک پنهان در تفلیس است. این دریاچه کوچک در هوای پاک بالای کوه Mtatsminda در سمت غربی شهر قرار دارد. با پانزده دقیقه سواری بولت، فرصتی برای دیدن بخش مسکونی شهر خواهید داشت. هزینه سفر یک طرفه از مرکز شهر برای شما حدود ۱۰ لاری خواهد بود و بهتر است پول نقد به همراه بیاورید. حلقه پیاده‌روی حدود یک کیلومتر در اطراف دریاچه در یک مسیر سنگفرش است. از رستوران‌های اصلی در ورودی پارک صرف نظر کنید و در کافه باغ مرسوم، Tsiskari، قهوه یا ناهار بخورید. همچنین می‌توانید در این منطقه پیک نیک کنید و در چمن یا ساحل کوچک دریاچه بنشینید. مهمانی‌های رقص در تابستان در فضای نزدیک کافه Tsiskari برگزار می‌شود که ممکن است برای شما جالب باشد.

 

هزینه و زمان بازدید از جاذبه‌های گردشگری تفلیس

۱۰. در یک حمام گرم استراحت کنید

تفلیس در لغت به معنای مکان گرم است. یک سنت دیرینه برای گرجی‌ها وجود دارد که از خماری در حمام‌های گوگردی شهر عرق کنند. به منطقه حمام آبانوتوبانی بروید، جایی که حمام‌های مختلفی را خواهید دید که همگی دارای حمام‌های خصوصی یا عمومی غنی از گوگرد هستند.

۱۱. از ترکیبی از معماری تاریخی، شوروی و مدرن لذت ببرید

معماری متفاوت در تور تفلیس به عنوان یک خاطره زنده از تاریخ گسترده آن عمل می‌کند. از بالکن‌های چوبی نمادین و ساختمان‌های بروتالیستی شوروی گرفته تا ساختمان‌های مدرنیستی اخیر، هر سبک نشان‌دهنده یک دوره است. تفلیس در مقایسه با پایتخت‌های غربی در مراحل اولیه توسعه قرار دارد. این شهر رشد سریعی را که منجر به افزایش ارزش زمین و متعاقب آن تخریب بناهای میراثی شود، تجربه نکرده است. بلکه در نقطه‌ای است که ساختمان‌های جدید در زمین‌های بازتر در حال توسعه هستند.

 

اقامت در گران‌ترین هتل‌های تفلیس

۱۲. از نانوایی‌های گرجی نان بخرید

تقریباً در همه جای تفلیس می‌توانید نانوایی پیدا کنید. شما می‌توانید انواع شیرینی‌های پر شده با پنیر، سیب‌زمینی، حبوبات یا گوشت و نان تازه را که در فر سنتی درست می‌شود، تنها با یک لاری امتحان کنید. محصولات پخته شده یک میان وعده عالی برای خوردن در حین راه رفتن هستند. به احتمال زیاد چیزی به انگلیسی برچسب زده نشود، بنابراین فقط اشاره کنید، بپرسید و بخورید.

۲۶ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران