فعالیت‌های تابستانه در تور تفلیس

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
فعالیت‌های تابستانه در تور تفلیس

تابستان‌های گرجستان گرم است و خیلی‌ها در تور تفلیس، برای رهایی از گرما به مناطق کوهستانی می‌روند یا از پارک‌های ملی بازدید می‌کنند. اما فعالیت‌های مختلفی هستند که در طول سفر تابستانه به تفلیس، می‌توانید آن‌ها را انجام داده تا هم خنک شوید و از هم از سفر خود لذت ببرید. تفریحات و فستیوال‌های زیادی هستند که تابستان‌ها در تور گرجستان برگزار می‌شوند، پس نگذارید گرما، شما را از سفر به این شهر دور کند.

 

آب و هوای تفلیس در تابستان

تابستان‌ها در تفلیس بسته به هر سال متفاوت است و حتی زمان فرا رسیدن آن نیز فرق می‌کند. خیلی اوقات بهار آرام آرام گرم شده و مرز میان این فصل با تابستان، بسیار محو است. اما گرمای واقعی تابستان از اواسط تیر ماه آغاز شده و در مرداد به اوج خود می‌رسد. میانگین دما در این ایام حدودا ۳۱ درجه خواهد بود اما در روزهای اوج گرما، گاهی دمای بالای ۳۶ درجه را نیز می‌بینید. شهریور اما آرام آرام هوا خنک‌تر می‌شود تا جایی که شب‌های آخر شهریور، کامالا هوا خنک بوده و پاییز را می‌‌توان در تور تفلیس مشاهده کرد.

فعالیت‌هایی برای رهایی از گرما در تابستان‌های تفلیس

لذت بردن از استخری جذاب

چندین و چند استخر عالی در سراسر تفلیس وجود دارد که می‌توانید به سراغشان بروید، اما به نظر بهترین آن‌ها، استخر بزرگ هتل رادیسون بلو اوریا (Radisson Blu Iveria) است که طراحی فوق‌العاده زیبا و نمایی درخشان دارد که تابستان‌ها برای آبتنی و استراحت فوق‌العاده است. این مجموعه دارای یک بار اختصاصی، رستوران و دی جی بوده و صبح و شب، بساط سرگرمی در آن‌جا به راه است. در نظر داشته باشید که برای مراجعه به آن‌جا و استفاده از استخر، باید از قبل هماهنگ کرده و جایی رزرو کنید. استخرهای این چنینی در شمال تفلیس و در منطقه ساگورامو زیاد هستند و هر کدام ویژگی‌های خاص به خود را دارند.

مناطق مرتفع را فراموش نکنید

مناطق مرتفع مثل متاتسمیندا، همیشه هوای خنک‌تری نسبت به دیگر جاهای تفلیس دارند و البته مکانی عالی برای تماشای غروب خورشید در این شهر به حساب می‌آیند. اما حتما در طول تور تابستانی تفلیس، به تپه ناریکالا رفته و هم از هوای عالی آن‌جا و هم از موزه‌ی رو باز قوم ‌نگاری و دیگر جاذبه‌های این محل دیدن کنید. در بازدید از این محل، به هیچ وجه سر زدن به باغ گیاه شناسی ملی گرجستان را از دست ندهید که هم گل‌ها و گیاهان متنوع و جالبی در آن‌جا کاشته شده و هم سایه درختان، هوایی به مراتب خنک‌تر را برای شما مهیا خواهد کرد.

 

بازدید از قلعه ناریکالا در سفر به تفلیس

تفریح در بزر‌گ‌ترین پارک آبی تفلیس

پارک آبی جینو در تفلیس، با فضای گسترده و امکاناتی که دارد، مکانی عالی برای یک تفریح خانوادگی و شاد در تابستان‌های تفلیس خواهد بود. این مجموعه آبی بزرگ دارای چندین بخش است که شامل چندین استخر، پارک آبی روباز، پارک آبی سرپوشیده، مرکز اسپا و سلامتی و .. می‌شود. مجموع استخرهای جینو به ۱۲ عدد می‌رسد که یکی از آن‌ها استخر موج مصنوعی بوده و بازی‌های خیلی متنوعی در آن‌جا قرار داده شده است. از دیگر پارک‌های آبی خیلی خوب مجموعه جینو، می‌توان به پارک آبی آناکلیا اشاره کرد که آن‌جا هم جایی عالی برای روزهای تابستان به حساب می‌آید.

به سراغ دریاچه‌های مختلف تفلیس بروید

خوشبختانه، تفلیس چند دریاچه‌ی زیبا در نزدیکی و حتی در مرکز شهر دارد که شامل دریاچه‌ لاکپشت، دریاچه لیسی و دریای تفلیس می‌شود. این دریاچه‌ها هم دارای امکانات خیلی خوبی برای تفریحات آبی هستند که تنها در روزهای گرم سال در دسترس بوده اما مهم‌ترین دلیل برای رفتن به آن‌جا، گشت و گذار در محیط سرسبز و دیدنی و لذت بردن از هوای خنک نزدیک به آن‌هاست. هر کدام از دریاچه‌های گرجستان، زیبایی خاص خود را دارند اما دریاچه لاکپشت بیش از دو گزینه‌ی دیگر محبوب است. همچنین اگر از پایتخت کمی دور شوید، در فاصله‌ی یک و نیم ساعته از شهر، دریاچه‌های بزرگ و زیبایی همچون سیونی یا بازالتی را پیدا خواهید کرد که حتما از دیدن این جاذبه‌های طبیعی گرجستان نیز لذت می‌برید.

از باغ رستوران‌های تفلیس لذت ببرید

یکی از جاذبه‌های توریستی گرجستان، غذاهای خوشمزه‌ای هستند که در این کشور میل می‌کنید و از همین رو، رستوران‌های تفلیس، به نوعی از تفریحات مهم در شهر به حساب می‌آیند. اما برای تابستان، پیشنهاد ما به شما، رفتن به باغ رستوران‌های معروف تفلیس است. این رستوران‌ها در کنار گزینه‌هایی که با تراس‌های بزرگ و آفتاب‌گیر به شما خدمات می‌دهند، گزینه‌هایی عالی برای صرف غذا در تابستان خواهند بود. از جمله رستوران‌های محبوب در این زمینه، می‌توان به Sofia Melnikova’s، Ninia’s Garden، Makashvilebtan و Cafe Littera اشاره کرد. البته ناگفته پیداست که این رستوران‌ها در طول تابستان شلوغ می‌شوند و کمی رزرو جا در آن‌ها سخت است.

 

۱۴ تجربه شگفت‌انگیز در سفر به تفلیس

بستنی‌های خوشمزه را برای خنک شدن امتحان کنید

مردم گرجستان به صورت کلی، خیلی فرهنگ صرف دسر نداند اما در تفلیس، همه عاشق بستنی هستند. بستنی فروشی‌ها در تمام طول سال کار می‌کنند اما در طول تابستان، علاقه مردم به این دسر خوشمزه بیشتر شده و همه جا تابلوهای فروش بستنی می‌بینید. The Cone Culture یکی از بهترین بستنی فروشی‌های شهر است که طعم‌های متنوع از بستنی را به فروش می‌رساند که از جمله آن‌ها، می‌توان به طعم‌های خاص محلی مثل چای سیاه، آجیکا و مثل آن اشاره کرد. برای بستنی‌های کلاسیک به سراغ یکی از شعب Luca Polare بروید که همیشه شلوغ بوده و خیلی در تور تفلیس طرفدار دارد. بزرگسالان نیز برای دسرهای سرد و نوشیدنی‌های مخصوص خود، بهتر است به سراغ  Cream Bar بروند.

تماشای فیلم در سینمای روباز

در طول تابستان، چند سینمای روباز در تفلیس فعالیت خواهند کرد که شب‌ها فیلم‌های کلاسیک -و بعضا فیلم‌های نسبتا جدید- به نمایش در می‌آید. کافه Mziuri از جمله جاهایی است که قبل از همه این نوع سینماها را راه انداخت و بین جوان‌های تفلیس شناخته شده‌تر است. Cine-Club نیز روفتاپی عالی برای پخش فیلم‌های بین‌المللی داشته که جایی جذاب برای تماشای فیلم زیر نور ستارگان خواهد بود. این مکان‌ها، در صفحه فیسبوک خود از لیست فیلم‌هایی که در روزهای مختلف پخش می‌کنند، خبر داده و برای مراجعه نیز، پیشنهاد می‌کنیم، از قبل جایی برای خود رزرو کنید. مخصوصا در ایام آخر هفته که خیلی زود ظرفیتشان پر می‌شود.

 

راهنمای سفر چند روزه به تفلیس و باتومی

پناه بردن به جنگل

چندین جنگل زیبا در اطراف تفلیس وجود دارد که برای یک گردش نیم روزه می‌توانید به این مراکز طبیعی زیبا بروید و از هوای عالی و جاذبه‌های گردشگری زیبای آن‌جاها استفاده کنید. در شمال شرقی تفلیس و در فاصله‌ای نه چندان دور، پارک ملی تفلیس وجود دارد که مسیرهای پیاده روی زیبایی در دل جنگل داشته و از آن‌جا می‌توانید به دیدن صومعه مارتکوپی بروید. در غرب نیز پارک ملی آلگتی واقع شده که جنگلی بسیار زیباست که چندین رودخانه در آن‌جا جریان داشته و شما را شیفته خود خواهد کرد.

قایق سواری در رودخانه آرگاوی

رودخانه آرگاوی تنها حدود ۴۰ دقیقه از مرکز تفلیس فاصله دارد و یکی از تفریحات محبوب در این رودخانه، قایق سواری است. این منطقه کوهستانی در گرم‌ترین روزهای سال نیز هوای بسیار خوبی داشته و به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم، حتما در طول تور تابستانه تفلیس، سری به آن‌جا بزنید. چندین چشم‌انداز عالی برای صعود در اطراف رودخانه وجود داشته و البته اغلب روزها نیز، جمعیت زیادی از گردشگران را در آن محل مشاهده خواهید کرد.

فستیوال‌ موسیقی تفلیس

همان‌طور که گفتیم، در طول تابستان چندین فستیوال مختلف در تفلیس برپا می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به فستیوال موسیقی تفلیس اشاره کرد که بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین فستیوال موسیقی در کل کشور است. این برنامه‌ی بزرگ و جذاب شامل اجرای هنرمندان محلی و اروپایی شده و حجم زیادی از توریست‌ها را به شهر می‌کشاند. جدا از برنامه‌های تفریح و اجراهای زنده، یک محل کمپینگ نیز در نظر گرفته می‌شود و نمایشگاه‌های هنری مختلفی نیز در حاشیه‌ی مراسم اصلی برگزار خواهد شد. این فستیوال بیشتر به موسیقی الکترونیک و راک اختصاص دارد اما کارهای پاپ نیز در آن‌جا اجرا می‌شود.

 

هزینه و زمان بازدید از جاذبه‌های گردشگری تفلیس

کمپ زدن در طبیعت گرجستان

اگر در تابستان، قصد سفر به تفلیس را دارید، حتما کمپ زدن را نیز گوشه ذهن خود داشته باشید. با توجه به مراکز طبیعی زیبا و منحصر به فرد اطراف تفلیس که اغلب در ارتفاعات قرار گرفته‌اند، محل‌های خیلی خوب و خوش آب و هوایی هستند که حداقل یک روز را برای کمپ زدن می‌توانید به آن‌جاها بروید.  جاهایی نزدیک به دریاچه، بالای تپه‌های سرسبز اطراف تفلیس و حتی در دل جنگل، محل‌هایی برای کمپ زدن در نظر گرفته شده و اغلب امکاناتی نیز برای اجاره دارند و همه چیز را برای این کار، فراهم کرده‌اند.

انجام تفریحات هیجان انگیز

اگر چه که گرمای هوا برای انجام خیلی تفریحات، کار را سخت می‌کند اما خب از طرفی راه را برای انجام فعالیت‌های هیجان انگیز و ماجراجویانه باز خواهد کرد. خیلی‌ها در تابستان‌های تفلیس یا به طور کلی گرجستان، به سراغ پاراگلاید سواری یا صعود به دریاچه‌های کوهستانی و البته قایق سواری در رودخانه‌های خروشان می‌روند. حتی تورهای جمعی برای انجام بعضی از این کارها از خود تفلیس برگزار می‌شود که امکان شرکت در آن‌ها را نیز خواهید داشت. البته عموما انجام این چنین تفریحات، بیش از فعالیت‌های دیگر برایتان هزینه بر خواهد بود، مخصوصا اگر به دنبال پاراگلایدر سواری بروید. با این حال، واقعا هیجان انگیز است که در ارتفاعات گرجستان پرواز کرده و این چنین تجربه‌ی کم‌نظیری را با خود، سوغات به خانه ببرید.

 

فانتزی‌ترین رستوران‌های شهر تفلیس

۱۰ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران