تور یک روزه از تفلیس به استپانتسمیندا

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
تور یک روزه از تفلیس به استپانتسمیندا

گرجستان کشوری زیباست که در سفر به این کشور، تنها نباید به بودن در تفلیس بسنده کرد و باید به کاوش در گوشه‌ گوشه‌ی این سرزمین زیبا پرداخت. یکی از زیباترین‌ نقاط گرجساتن نیز بدون شک استپانتسمیندا است، اما سفر یک روزه به این مکان، تنها در دیدن استپانتسمیندا نیز خلاصه نمی‌شود و شما در این مسیر از جاذبه‌های متعددی بازدید خواهید کرد.

در نوشته‌ی امروز، ما به بررسی تجربه‌ی سفر یک روزه با تورهای استپانتسمیندا از مبدا تفلیس خواهیم پرداخت تا شاید در تور گرجستان، شما نیز این سفر را برای خود انتخاب کردید.

 

تور یک روزه به استپانتسمیندا به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این تورهای یک روزه به استپانتسمیندا و بخش‌هایی از کازبگی، برای کسانی مناسب است که زمان زیادی برای بودن در گرجستان ندارند و می‌‌خواهند همراه تور تفلیس، بخش‌های بیشتری از این کشور زیبا را در مدتی محدود مشاهده کنند. این سفر یک روزه شما را با جاذبه‌های متعددی از این سرزمین زیبا آشنا می‌کند. بازدید از مراکز طبیعی و تاریخی زیبا و همچنین مشاهده فرهنگ و رسوم مردم محلی، از جمله جذابیت‌های این سفر است.

 

۸ حقیقت درباره تفلیس و مردمانش

تور یک روزه به استپانتسمیندا

برای چنین تورهایی، شرکت‌های مختلفی هستند که به ارائه خدمات می‌پردازند که عموما بر اساس وسایل نقلیه و همچنین امکاناتی که در سفر برایتان فراهم می‌کنند، هزینه‌های مختلفی را طلب خواهند کرد. با این حال به طور متوسط می‌توان قیمت تور یک روزه به استپانتسمیندا را حدود ۴۵ دلار در نظر گرفت.

استپانتسمیندا یکی از پرطرفدارترین مراکز توریستی در کشور است که خیلی از کسانی که به تور گرجستان می‌روند از این مکان دیدن خواهند کرد.‌ بازدید از کوهستان‌های زیبای منطقه قفقاز و دیدنی‌های تاریخی مربوط به قرن ۷ میلادی که در آن پس زمینه‌ی درخشان واقع شده، چیزی نیست که گردشگران به راحتی بتوانند از کنارش بگذرند. البته سفر یک روزه‌ی شما تنها شامل بازدید از خود استپانتسمیندا  نمی‌شود و در مسیر نقاط زیبای دیگری را نیز به تماشا خواهید نشست.

در واقع می‌توان این سفر را مسیری از تفلیس به آنانوری، گوادری و سپس استپانتسمیندا به حساب آورد. جاذبه‌هایی که از آن بازدید می‌کنید نیز شامل مجموعه قلعه آنانوری مربوط به قرن ۱۳ میلادی، و سپس رفتن به بزرگراه نظامی گرجستان برای رسیدن به گوادری و در نهایت رفتن در مسیر کلیسای هولی ترینیتی خواهد بود که در ارتفاع ۲۱۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است.

در این سفر شما هم با مراکز تاریخی کشور آشنا خواهید شد و سازه‌ها و کلیساهایی از قرون مختلف را خواهید دید و هم این که می‌توانید از غذاهای خوشمزه گرجستان بخورید و در طبیعت این منطقه گردش کرده و ساعاتی را در محیط زیبای این جا بگذرانید.

بسته به توری که در آن شرکت می‌کنید، در خود استپانتسمیندا نیز امکان بازدید از نقاط متفاوت دیگری غیر از کلیسای معروف آن‌جا را نیز خواهید داشت. برای مثال بازدید از آبشار Gveleti یا دره‌ی Trusso یکی از این فعالیت‌ها خواهد بود. اگر چه تنها یک روز در این منطقه اصلا برای شما کافی نخواهد بود، اما همانطور که گفتیم، برای مدت محدودی که در تور گرجستان خواهید بود، این تور یک روزه می‌تواند فعالیتی عالی و فرصتی درخشان برای شما خواهد بود تا بعد دیگری از گرجستان را نیز به تماشا بنشینید.

 

تفلیس یا باتومی کدام برای سفر بهتر است؟

بهترین زمان برای رفتن به تور یک روزه استپانتسمیندا

قبل از هر چیز بگوییم که غیر از زمستان که مسیر رفتن به استپانتسمیندا سخت و بعضا بسته خواهد بود، شما می‌توانید در تمامی فصول دیگر به این منطقه‌ رفته و هر فصل زیبایی منحصر به فردی را در آن‌جا تماشا کنید. در واقع این طور می‌توان گفت که استپانتسمیندا و کلا کازبگی در هر فصل دنیایی متفاوت است و تصویری کاملا مجزا در ذهن شما خواهد ساخت. با این حال اگر بهترین آب و هوا را می طلبید باید بین ماه‌های مِی تا اکتبر به این منطقه بروید که هم دما مناسب است و هم کم‌ترین بارندگی را در این ایام شاهد خواهید بود.

امکاناتی که تورها برای شما قائل می‌شوند

این تورها شما را از درب هتل برداشته و در تمام طول مسیر با ماشین‌ها ویژه شما را به مکان‌ها مختلف می‌برند. این تور شامل راهنمای انگلیسی زبان می‌شود، اما برای وعده‌های غذایی و نوشیدنی و همچنین ورودی مراکز مختلفی که از آن‌جا بازدید می‌کنید، باید خودتان مبالغی را پرداخت نمایید.

 

شرایط آب و هوای گرجستان در فصل‌های مختلف

۱۵ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران