اینستاگرامی‌ترین نقاط در تور تفلیس

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
اینستاگرامی‌ترین نقاط در تور تفلیس

حقیقت این روزها این است که مهم نیست که ما تولید کننده محتوای حرفه‌ای هستیم یا نه، همه ما می‌خواهیم از سفر بازگردیم و تصاویر زیبایی را روی حافظه دوربین خود داشته باشیم. بنابراین باید جاهای اینستاگرامی تور تفلیس را قبل از رفتن بدانید اما نکته‌ای که باید پیشاپیش اشاره کنیم این است که همه مکان‌های فهرست زیر برای عموم باز نیستند اما همچنان می‌توانید با کمک یک راهنمای حرفه‌ای وارد این جواهرات پنهان شوید. بیاموزید که چگونه می‌توانید همه مکان‌های ارزشمند اینستا را در تفلیس پیدا کنید و بهترین زمان برای برنامه‌ریزی بازدیدتان برای جلوگیری از شلوغی چه زمانی است. در ادامه ما شما را با نقاط برجسته‌ای که صفحه اینستاگرام‌تان را رنگی می‌کنند آشنا می‌کنیم.

 

حمام اربلیانی

حمام‌های تاریخی تفلیس جایی زیبا هستند که می‌توان در آن عکس‌های زیبایی گرفت. این یک فرصت عالی نه تنها برای تحسین فضای داخلی تاریخی بلکه برای استراحت در حمام‌های گوگرد هم هست. به علاوه نمای کاشی کاری آبی رنگ بیرونی نیز بسیار زیبا و خیره کننده است. در طول روز ممکن است شلوغ باشد و گرفتن یک عکس خوب از آن کار آسانی نیست. برای جلوگیری از شلوغی باید صبح زود تشریف ببرید، حمام‌ها از ساعت ۸ صبح باز هستند اگر زود بروید زمان نوری خوبی خواهید داشت و اساساً هیچ فردی در اطراف نخواهد بود. به خاطر داشته باشید که فضای زیادی در جلوی ساختمان وجود ندارد تا بتوان دید وسیعی را داشته باشید. برای بهترین نتیجه باید لنزهای دوربین زاویه باز داشته باشید و از زاویه پایین عکس بگیرید.

 

بهترین رستوران‌های شهر قدیمی تفلیس

منطقه حمام آبانوتوبانی

آبانوتوبانی در کرانه شرقی رودخانه متکواری قرار داشته و جایی است که خانه حمام اوربلیانی در آن قرار دارد. این منطقه باستانی تفلیس به خاطر چند خانه حمام دیگر که دودکش‌ها منظره‌ای بی‌نقص را خلق می‌کنند، شناخته شده است. این منطقه مکان‌های دیدنی زیادی را برای عکاسی در اطراف ارائه می‌دهد. آمدن قبل از ساعت ۱۰ صبح بسیار مهم است زیرا این منطقه می‌تواند مملو از افراد محلی و بازدید کننده باشد. می‌توانید سعی کنید بین دودکش‌های حمام راه بروید تا زاویه مورد علاقه خود را پیدا کنید زیرا همه اطراف‌ آن ارزش عکاسی را دارند.

خانه کالیدوسکوپ

یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های اینستاگرامی در تفلیس این خانه چوبی متعلق به قرن نوزدهم واقع در خیابان بتلمی، یک جواهر معماری واقعی تفلیس است. این تنها ساختمان در تفلیس با دکوراسیون رنگارنگ شیشه‌ای است که به خوبی حفظ شده. خانه کالیدوسکوپ مسکونی است، اما یک گالری هنری در طبقه اول قرار دارد تا بتوانید آزادانه در طول روز وارد آن شوید. زمان بازدید این مکان از ساعت ۱۰ صبح است و قبل از آن ساعت درب اصلی را می‌بندند، بنابراین صبح زود آمدن در اینجا بی‌فایده است. بهترین گزینه بازدید از آن در روز است، زمانی که نور خوب بوده و با انعکاس شیشه‌های رنگارنگ بازی می‌کند. مطمئنا افراد دیگری را ملاقات خواهید کرد که در حال عکس گرفتن هستند، بنابراین صبورانه منتظر نوبت خود باشید.

 

معرفی بهترین هتل‌های ۴ ستاره تفلیس

هتل لندن

فضای داخلی هتل سابق لندن قطعا یکی از مکان‌های زیبای تفلیس است. راه پله‌ی کمی گرد و غبار و صیقل نشده پس زمینه‌ای عالی برای سبک عکاسی نوستالژیک در اختیار شما قرار می‌دهد. نوری که از شیشه سقف می‌آید جذابیت خاصی به شما می‌دهد و حس بازگشت به گذشته را به شما القا می‌کند. این مکان مسکونی است و به طور رسمی برای بازدیدکنندگان باز نیست. اگر می‌خواهید آزادانه وارد آن شوید و عکس بگیرید، بهترین گزینه رزرو تور با تورهای پیاده روی رایگان تفلیس است. راهنماهای آن‌ها به بیشتر بناهای تاریخی تفلیس از جمله این مکان افسانه‌ای دسترسی دارند.

حیاط‌ها و بالکن‌های مخفی

یکی از راه‌های عالی در تور تفلیس برای گم شدن در شهر قدیمی تفلیس، کشف حیاط‌ها و بالکن‌های مخفی آن است. سر خود را بالا نگه دارید زیرا نگین‌های زیادی در نماهای طبقه بالا قرار گرفته‌اند. هنگام کاوش در این بخش صیقلی نشده شهر، دو گزینه دارید اول این است که این کار را به تنهایی انجام دهید و توجه کنید هرکسی نمی خواهد از او یا از خانه‌اش عکس بگیرد. گزینه دوم رزرو تور پیاده روی رایگان تفلیس با راهنما است. به یاد داشته باشید که حتی با داشتن آدرس دقیق، اجازه ورود به بیشتر حیاط‌ها و راه پله‌های مخفی را نخواهید داشت، زیرا آن‌ها برای عموم بسته هستند. داشتن راهنما تضمین می‌کند که به صورت قانونی وارد این نقاط شده و عکس می‌گیرید.

 

گشتی جذاب در دریاچه لیسی تفلیس

قلعه ناریکالا

یکی از نقاط بسیار جذاب و محبوب برای عکاسی، منظره دیدنی شهر قدیمی تفلیس است. برای رسیدن به آنجا، می‌توانید به سادگی از خیابان‌های باریکی که از منطقه آبانوتوبانی شروع می‌شود، بالا بروید یا از پارک رایک که نزدیک به پل صلح تفلیس است، با تله‌کابین بالا بروید. از روی رودخانه رد می‌شوید و سپس درست به بالای یکی از مناطق قدیمی می‌روید. در بالا شما منظره‌ای عالی به تمام خانه‌های قدیمی خواهید داشت. هنگامی که به قسمت بالای قلعه برسید، با منظره دیدنی شهر واقعا شگفت زده خواهید شد. ساعات پایانی بعدازظهر را انتخاب کنید تا بهترین نور ملایم را داشته باشید که تمام رنگ‌های چشم انداز تفلیس را در معرض دید قرار می‌دهد.

منطقه لگوتاخوی و آبشار

آیا می‌دانستید که آبشاری زیبا اساسا در وسط شهر تفلیس وجود دارد؟ این منطقه نزدیک به منطقه آبانوتوبانی قرار دارد، بنابراین می‌توانید این دو را هنگام بازدید از این بخش از شهر ترکیب کنید. آبشار Legvtakhevi در تمام فصول زیبا است. گاهی اوقات در زمستان یخ می‌زند و در تابستان می‌توانید روزهای گرم را از آنجا فرار کنید زیرا دمای اطراف بسیار سردتر است. بهترین زمان برای بازدید صبح زود خواهد بود زیرا در طول روز ممکن است این منطقه واقعا شلوغ و عکاسی آن سخت باشد.

 

تجربه خوردن غذاهای خیابانی در تفلیس

برج ساعت

شما می‌توانید این برج کج زیبا را در مرکز تفلیس، درست در کنار تئاتر عروسکی معروف بیابید. واقعیت جالب این است که برج ساعت در واقع دو ساعت متفاوت را در خود جای داده یکی بزرگ‌ترین و دیگری کوچک‌ترین ساعت شهر را. از آنجایی که بزرگ‌ترین آنها کاملا واضح دیده می‌شود، می‌توانید به عنوان چالشی با همراهان کوچک‌ترین ساعت را پیدا کنید. اگر می‌خواهید عکسی زیبا و خلوت از مکان بگیرید، باید صبح زود ترجیحا قبل از ساعت ۸ صبح بیایید. همچنین، خوب است که در آن ساعت آنجا باشید تا ببینید که پنجره‌ای در بالکن کوچک بالای برج باز می‌شود و فرشته‌ای می‌آید زنگ را می‌زند.

کلیسای جامع تثلیث

کلیسای جامع تثلیث که با نام سامبا نیز شناخته می‌شود، نمونه‌ای دیدنی از معماری مذهبی است. این ساختمان خود ترکیبی از سبک‌های سنتی معماری کلیساهای گرجستان از دوره‌های مختلف است. حتی برخی از مفاهیم بیزانسی را نیز در خود دارد. مرحله ساخت تقریبا ۱۰ سال به طول انجامید به علاوه این کلیسای جامع سومین کلیسای جامع ارتدکس شرقی در جهان است. برای گرفتن بهترین عکس ممکن باید صبح زود بیایید زیرا این کلیسا در طول روز مملو از بازدیدکننده است.

 

معرفی برترین اسپا هتل‌های تفلیس

بنای تاریخچه گرجستان

این مکان برای بسیاری از گردشگران تور گرجستان شناخته شده نیست زیرا در مرکز شهر قرار ندارد و حتی هیچ وسیله نقلیه عمومی در اطراف وجود ندارد، بنابراین بهترین گزینه برای رسیدن به آنجا کرایه ماشین یا آمدن با تاکسی است. این بنای ۳۰ متری از ستون سنگی ساخته شده و تاریخ گرجستان را توصیف می‌کند. قسمت بالای مجسمه پادشاهان و ملکه‌های گرجستان را نشان می‌دهد و قسمت پایین زندگی مسیح را به تصویر می‌کشد. تقریبا هرگز شلوغ نیست، بنابراین می‌توانید در هر زمانی از روز که نور خوب است، به اینجا بیایید. داشتن یک بازه زمانی آزاد بدون هیچ‌کس در اطراف آن کار سختی نیست.

پارک متاتسمیندا

یکی دیگر از عرشه‌های تماشای برای نمای عالی که نمی‌توانید آن را در تفلیس از دست بدهید پارک متاتسمیندا تفلیس است. متاتسمیندا مرتفع‌ترین پارک شهر است و می‌توانید با اتوبوس یا ماشین به آن برسید، اما سرگرم‌کننده‌ترین راه، سواری فونیکولار تا بالای تپه است. در ساعات پایانی بعدازظهر نور بسیار ملایم‌تر می‌شود و پانورامای زیبا را با رنگ‌های عالی به نمایش می‌گذارد. برای گرفتن بهترین عکس پانوراما از لنزهای زاویه باز استفاده کنید.

 

معرفی تور ۴ روزه یوگا در تفلیس گرجستان

فابریکا

فابریکا یک مکان رنگارنگ و جالب است که در کارخانه خیاطی قدیمی واقع شده است. این ساختمان‌های قدیمی برای تبدیل شدن به یکی از جالب‌ترین مکان‌های شهر برای گذراندن، صرف قهوه، ناهار یا نوشیدنی تبدیل شده‌اند. دیوارهای آجری رنگارنگ یک پس زمینه عالی برای عکاسی هستند، به خصوص اگر از طرفداران هنر خیابانی هستید. مهم نیست در چه زمان از روز وارد می‌شوید، به هر حال چیزهای جالبی برای عکاسی در اینجا پیدا خواهید کرد. در طول فصل گرم‌تر، مکان دلپذیری برای عکس‌برداری در فضای باز بوده و در روزهای سردتر شما می‌توانید از فضای داخلی کلاسیک الهام‌گرفته و عکس بگیرید. به علاوه می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید و هم چیزهای جالبی به عنوان سوغاتی بخرید و یا در کافه‌ای دنج خودتان را مهمان قهوه و دسر کنید.

هنرهای خیابانی تفلیس

صحنه هنر خیابانی تفلیس یک روند نسبتا جدیدی است و شما می‌توانید نمونه‌های الهام بخش و جذاب زیادی از آن را در سراسر شهر بیابید. به عنوان بخشی از فرهنگ مدرن شهری، هنر خیابانی در گرجستان در سال ۲۰۰۵ آغاز شد و بسیار سریع توسعه یافت. شهر تفلیس در کوچه پس کوچه‌ها و گذرگاه‌های زیرزمینی خود هنر زیبا و گیرایی را پنهان کرده است. یکی از جالب‌ترین مکان‌هایی با هنر خیابانی که ممکن است بخواهید از آن عکس بگیرید، گذرگاهی در پل باراتاشویلی است.

 

۶ رستوران‌ در حوالی پل صلح تفلیس

۰۶ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران