کارهای مفرح و سرگرم کننده در لنکاوی

جاذبه‌های گردشگری لنکاوی
کارهای مفرح و سرگرم کننده در لنکاوی

لنکاوی که در بین جنگل‌های بارانی، اقیانوس، جنگل‌های مانگرو، کوه‌ها و شالیزارهای برنج قرار گرفته، جزیره‌ای جنگلی و فوق‌العاده زیبا است که به عنوان دروازه‌ای به کشورهای جزیره‌ای مجاور مانند تایلند و سنگاپور شناخته می‌شود، و تجارب خاصی به مسافران تور مالزی ارائه می‌دهد. کارهای زیادی در لنکاوی وجود دارد که حول محور طبیعت و بیرون بودن می‌چرخد از غواصی بگیرید تا کشف آبشارها، جنگل نوردی و تماشای غروب آفتاب در یکی از کافه‌های ساحلی. حتی می‌توانید وقتی از ساحل خسته شدید یا حوصله جنگل‌نوردی را ندارید، سفر فرهنگی یک روزه‌ای به مزارع برنج، دهکده‌های محلی و مناظر حومه شهر داشته باشید.

 

به سینمای 6D Cinemotion بروید

این سینما که در نوع خود اولین نسخه در آسیا محسوب می‌شود یکی از تجارب منحصر به فرد سفر به لنکاوی است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بنشینید و از تماشای فیلم 6D Cinemotion لذت ببرید. در واقع به عنوان اولین سینمای ۶ بعدی در فضای باز در آسیا، این احساس را خواهید داشت که گویی بخشی از فیلم یا شخصیتی روی صفحه هستید! نه تنها یک فیلم سه بعدی را تماشا خواهید کرد، بلکه صندلی‌های تئاتر جلوه‌های ویژه‌ای را منعکس می‌کنند مثلا از این طرف به سمت دیگر می‌روید و می‌توانید لرزش‌ها را در طول صحنه‌های اکشن و سایر ویژگی‌های سینمایی جالب احساس کنید. این مکان که در کنار تله‌کابین لنکاوی قرار دارد یکی از کارهایی است که باید انجام دهید.

 

بهترین آپارتمان‌های اجاره‌ای در لنکاوی

به کروز غروب خورشید در اطراف جزیره بروید

آیا به دنبال تجربه عاشقانه همراه همسرتان هستید؟ به گشت و گذار در غروب آفتاب بروید و از تماشای مناظر طبیعت در انوار طلایی خورشیدی که پشت کوه‌ها پنهان می‌شود لذت ببرید، نوشیدنی دلخواهتان را بنوشید و از انعکاس درخشان و طلایی روی آب دریا لذت ببرید. انواع مختلفی از سفرهای دریایی غروب آفتاب در لنکاوی وجود دارد. بسته به مناظر و مکان‌هایی که می‌خواهید در طول مسیر ببینید، آن را رزرو کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. با شروع غروب می‌توانید دریای آندامان را قایقرانی کنید یا از رودخانه‌های مانگرو عبور کنید. یک شب کامل از آن بسازید و یک سفر دریایی برای شام غروب آفتاب رزرو کنید. لذت بردن از یک باربیکیو سنتی روی آب‌ها و زیر ستارگان چشمک زن چقدر ایده‌آل است؟

در بازارهای شبانه بگردید، خرید کنید و غذا بخورید

یک راه عالی برای پایان دادن به عصر، بازارهای شبانه متعددی در لنکاوی وجود دارد که هر کدام در روزهای مختلف هفته باز هستند. از بزرگ تا کوچک، تجربه‌ای عالی برای شما خواهد بود که می‌توانید در هر روزی زمانش را داشتید از آن‌ها بازدید کنید. مثلا جمعه شب‌ها به بازار شبانه آیر هنگات معروف به غذاهای خیابانی خوشمزه، به ویژه غذاهای سنتی مالزیایی بروید و به غیر از غذا، کت و شلوار، صنایع دستی، لوازم جانبی و موارد دیگر را هم می‌توانید انتخاب کنید. به علاوه بازار شبانه پکان کوآ جایی است که می‌توانید انواع و اقسام لوازم از هر چیزی که بخواهید را با قیمت‌های بسیار مقرون به صرفه در آن پیدا کنید. خرید همه چیز، از لباس گرفته تا اسباب بازی و صنایع دستی محلی. بازار هر چهارشنبه و یکشنبه باز است. به دنبال بهترین دوریان در شهر هستید؟ برخی از بزرگ‌ترین و آبدارترین میوه‌ها را در بازار شبانه Ulu Melaka که هر دوشنبه عصر باز است، پیدا کنید. این بازار با ۴۰ غرفه که اندکی کوچک‌تر از برخی دیگر بازارهای شبانه هستند، عمدتا غذا و کالاهای تازه می‌فروشند. به علاوه بازار شبانه Kedawang نقطه محبوبی است که مردم محلی فقط به خاطر گزینه‌های غذایی خوشمزه‌اش از آن بازدید می‌کنند. بسیاری از غرفه‌ها غذاهای مختلف خیابانی از جمله بسیاری از غذاهای لذیذ مالزیایی می‌فروشند. امتحان یکی از غذاهای معروف این کشور، ایکان باکار (ماهی کبابی) را در این سه شنبه بازار از دست ندهید.

 

لوکس‌ترین هتل‌های لنکاوی: قسمت اول

در تور هلیکوپتر شرکت کنید

شما می‌توانید با تور هلیکوپتر جزیره و جزایر مجاور آن را کاوش کنید! این یکی از منحصربه‌فردترین روش‌ها برای تماشای مناظر فوق‌العاده‌ است و عکس‌هایی که از این زاویه می‌گیرید قابل مقایسه با چیزی نیستند. از بالای اقیانوس و قله کوه‌ها عبور کنید، از کنار سواحل و جزایر عبور کنید و به دنبال جاذبه‌های دیدنی شهر لنکاوی از بالای آسمان باشید. اگر قبلا هرگز داخل هلیکوپتر نرفته‌اید، تور مالزی در مقایسه با برخی کشورها نسبتا مقرون به صرفه هستند. اگر زمان شما در لنکاوی محدود است و می‌خواهید همه جاذبه‌ها را ببینید به معنای واقعی کلمه یک گزینه عالی است.

در امتداد پل اسکای لنکاوی در ارتفاع ۶۶۰ متری قدم بزنید

در طول طولانی‌ترین پل منحنی جهان، SkyBridge، که در قله کوه Mat Cincang قرار دارد، قدم بزنید. همانطور که در مسیر پیاده روی ۱۲۵ متری پر پیچ و خم قدم می‌زنید، صحنه‌های جزیره اطراف خود را تماشا کنید زیرا پل از میان بوته‌های سرسبز و درختان بلند می‌پیچد. قسمت‌های خاصی در مسیر با برش‌های شیشه‌ای وجود دارد تا بتوانید مستقیما زیر پای خود و دنیای پایین را ببینید. برای رسیدن به SkyBridge، از یک پیاده‌روی خوش منظره کوتاه ۱۰ دقیقه‌ای از طریق مسیر جنگلی اصلی لذت ببرید. از طرف دیگر، اگر علاقه‌ای به پیاده روی ندارید، سوار SkyGlide شوید. این یک تله کابین با کابین شیشه‌ای است که در امتداد یک مسیر حرکت می‌کند.

 

بهترین کافه‌های لنکاوی در سال ۲۰۲۲

از سفر یک روزه در جنگل مانگرو لذت ببرید

اگر تا به حال خواستید ببینید مالزی صدها سال پیش چگونه بوده است، یک روز بیرون رفتن در میان درختان حرا شما را فورا به آن  روزها منتقل می‌کند. یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌هایی که در اینجا انجام می‌شود، در داخل پارک ژئوفارست کیلیم، کایاک سواری در میان بیشه‌های جنگل است. همانطور که در امتداد رودخانه در حال گشت و گذار هستید، در دهکده‌های ماهیگیری محلی توقف کنید و حیات وحش باشکوه از عقاب تا ماهی را ببینید. در طول سفر با تور مالزی، با پوشش گیاهی محلی، از جمله جانوران و گیاهان طبیعی، و همچنین اکوسیستم در این بخش‌ها آشنا شوید.

به پارک حیات وحش لنکاوی بروید

شما می‌توانید یک زیستگاه کامل از ۱۵۰ گونه مختلف حیات وحش را در پارک حیات وحش لنکاوی ببینید. با راکون‌ها تعامل داشته باشید، به جوجه تیغی‌ها غذا بدهید یا بازی‌های سوت زدن را با طوطی‌های رنگارنگ انجام دهید. اینجا در ابتدا به عنوان پارک پرندگان در سال ۲۰۰۲ افتتاح شد، امروزه محوطه به چهار بخش اصلی حیوانات تقسیم شده است. از شترمرغ دیدن کنید، با میمون‌ها آشنا شوید یا در کنار خزندگان توقف کنید. جدا از بخش Avery و Prey Birds، می‌توانید طاووس‌های سفید را در حال پرسه زدن و فلامینگوهای صورتی که روی یک پا ایستاده‌اند، ببینید.

 

راهنمای سفر به لنکاوی برای ماه عسل

جزیره دایانگ را کاوش کنید

از بین کارهای زیادی که باید در لنکاوی انجام دهید، اگر وقت دارید، یک سفر یک روزه به جزیره دایانگ ضروری است. به نظر می‌رسد و احساس می‌کنید جایی در تایلند هستید، مانند پارک ملی خائو سوک که «گویلان کوچک» نیز نامیده می‌شود. اینجا برای غواصی در مالزی و اسنورکلینگ بسیار محبوب است و اگر خواستید می‌توانید شب را هم همانجا بمانید. در سفرهای یک روزه مسافران از دهکده ماهیگیری محلی دیدن می کنند به علاوه یکی از منحصربه‌فردترین ویژگی‌های جزیره، دریاچه دایانگ بانتینگ است که به شدت زیبا و دیدنی است. بر اساس افسانه‌های محلی، اعتقاد بر این است که زنانی که می‌خواهند باردار شوند باید خود را در این آب‌ها غوطه‌ور کنند. از دیگر فعالیت‌های محبوب دریاچه می‌توان به کایاک سواری اشاره کرد.

در دهکده اورینتال به گذشته سفر کنید

البته این یک دهکده واقعی نیست اما به لطف ظرافت‌های دست ساز و استادانه آن خیلی واقعی به نظر می‌رسد. این به طور خاص برای نمایش حس و حال یک روستای محلی مالزی طراحی شده است. با عبور از پل‌ها بر روی حوضچه‌ها با بوته‌های سوسن، و مسیرهای پیاده‌روی پوشیده از چترهای رنگارنگ بالای سرتان، لحظات بسیار ارزشمندی برای ثبت تصاویر وجود دارد! با ردیفی از ۹۵ غرفه، فروشگاه‌های لباس سنتی، سوغاتی لنکاوی، صنایع دستی و هدایا، به‌علاوه چندین فروشگاه و کیوسک مواد غذایی وجود دارد. تمام جزیره لنکاوی، از جمله مغازه‌های اینجا، منطقه معاف از مالیات است و جان می‌دهد برای خرید و خوشگذرانی. دهکده شرقی در همان مرکز SkyCab قرار دارد.

 

اقامتی ارزان در ۶ هاستل معروف لنکاوی

از یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های آب شیرین جنوب شرقی آسیا دیدن کنید

آکواریوم Underwater World یکی از بهترین جاذبه‌های لنکاوی در تور مالزی است که نباید دیدن آن را از دست بدهید. در زیر دو مخزن تونل قدم بزنید در حالی که پنگوئن‌ها یا غول آستین‌گری بالای سر شما شنا می‌کنند. طول تانک تونل ۱۵ متر و تونل عبوری دیگر ۸ متر است. به علاوه از اکوسیستم رودخانه بازدید کنید، جایی که ماهی‌های آب شیرین در جویبارهای جاری شنا می‌کنند، و جنگل بارانی استوایی جایی است که فلامینگوها و سایر پرندگان در آن زندگی می‌کنند. سایر مخازن جالب برای کشف عبارتند از: بخش بی مهرگان، بخش موجودات سمی و بخش صخره مرجانی.

پارک میراث جهانی ژئوجنگل کلیم را کاوش کنید

اعتقاد بر این است که سنگ‌های آهکی داخل پارک ژئوفارست کیلیم حدود ۵۰۰ میلیون سال قدمت دارند. در داخل، می‌توانید سازه‌های باستانی را کاوش کنید و از سفر با قایق روی آب لذت ببرید. ۹ مکان جغرافیایی برای کشف وجود دارد و تورهای قایق به برخی از غارها می‌روند. حتی شانس این را دارید که سمورها و گاهی اوقات دلفین‌ها را ببینید و از عرشه برای شنا در دریا پرید. با قایق ادامه دهید، به جنگل‌های انبوه مانگرو بروید، یا به جای آن می‌توانید در منطقه ساحلی کایاک سواری کنید.

 

وسایل نقلیه عمومی برای رفت و آمد در لنکاوی

۱۹ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران