راهنمای کارهای کم‌تر توریستی در لنکاوی

جاذبه‌های گردشگری لنکاوی
راهنمای کارهای کم‌تر توریستی در لنکاوی

تور لنکاوی یکی از جذاب‌ترین نقاط مالزی است که اتفاقا شدیدا توریستی و پر بازدید است. اما با وجود بسیاری از فراوانی‌ها و جزایر مختلفی که در دریای آندامان وجود دارد توریست‌ها معمولا طوطی‌وار از یکسری الگوهای تکراری تبعیت می‌کنند در حالی که شما می‌توانید ماجراجویی خودتان را داشته باشید و از مسیرهای توریستی فاصله بگیرید و از جاهای کم‌تر دیده شده دیدن کنید. شاید وقت آن رسیده تا از بیخیال برخی از مسیرها شوید و به کاوش در مناطق جذاب بروید، کمی مکث کنید و چیز ارزشمندی را تجربه کنید.

 

تور مانگرو در لنکاوی

مانگرو نقش مهمی در زندگی ساحلی ایفا می‌کند کاهش سیل و حتی سونامی مانند حادثه ۲۶ دسامبر ۲۰۶ از وظایف این جنگل‌هاست. برای درک نقش آن‌ها در اکوسیستم‌های ما یک تور مانگرو دوستدار محیط زیست از کارهای ضروری در این سفر است که باید انجام دهید. به شدت توصیه می‌کنیم در هنگام غروب آفتاب از پارک دیدن کنید زیرا از شلوغی دور هستید و می‌توانید زیبایی این زیستگاه را در بهترین نور روز ببینید. پارک طبیعی کیلیم در مساحتی به مساحت ۱۰۰ کیلومتر مربع، ترکیبی زیبا از جنگل‌های مانگروی سبز، سواحل سفید منزوی و تالاب‌های آبی را به نمایش می‌گذارد. با گشت و گذار در رودخانه آرام و پر پیچ و خم، چیزهای زیادی در مورد اکوسیستم دریایی پارک، گیاهان و جانوران آن و ساکنان طبیعی آن مانند درختان آویزان، عقاب‌های قهوه‌ای، مارمولک‌ها و ماکاک‌ها یاد می‌گیرید. و مهم‌تر از همه، در تمرین تغذیه عقاب شرکت نکنید و در هیچ توری که این موضوع را شامل می‌شود شرکت نکنید چرا که آن‌ها از گوشت سرخ شده استفاده می‌کنند که برای عقاب‌ها خیلی مضر است.

 

۶ تفریح آبی هیجان‌انگیز در سفر به لنکاوی

از مناظر زیبای گونونگ رایا دیدن کنید

به عنوان مرتفع‌ترین کوه لنکاوی با ارتفاع ۸۸۱ متر شناخته می‌شود، و رانندگی به سمت گونونگ رایا منظره و یکی از بهترین نقاط دیدنی لنکاوی از قله است. دو راه برای مشاهده Gunung Raya وجود دارد، می‌توانید رانندگی کنید یا به پیاده روی بروید. اگر صبح را زودتر بروید می‌توانید عقاب، پرندگان مختلف و میمون‌ها را ببینید. گزینه دیگر بالا رفتن از ۴۲۸۷ پله تا گونونگ رایا است که حدود ۴-۵ ساعت طول می‌کشد. اگر زمان بیشتری در دست دارید و به سختی آن اهمیتی نمی‌دهید، پیش بروید و از آن عبور کنید!

از ۷ آبشار دیدن کنید

آبشارهای Telaga Tujuh یکی از بهترین مکان‌ها برای استراحت و آرامش در لنکاوی است. این آبشار که به آبشارهای ۷ آبشار نیز معروف است، در پایین پای Gunung Mat Cincang قرار دارد. قبل از غوطه ور شدن در آب‌های خنک، حدود ۳۷۶ پله برای بالا رفتن وجود دارد که باید از آن عبور کنید. چیزی که در مورد این مکان واقعا جالب است این است که چندین سنگ لغزنده وجود دارد که به عنوان سرسره برای افراد، برای سر خوردن در استخرها عمل می‌کنند. ساعت ۸ صبح بروید که به ندرت کسی وجود دارد و شما تمام مکان را برای خودتان خواهید داشت!

تماشای غروب خورشید در پانتای تنگاه

در حالی که پانتای تنگاه ادامه پانتای سنانگ است، اما هنوز هم در مقایسه با Cenang ساحل بسیار بهتری است گردشگران بسیار کم‌تری وجود دارد و فعالیت‌های ورزش‌های آبی و قدم زدن عصرانه در غروب خورشید آن را به بهترین جا برای رفتن تبدیل می‌کند.

 

۶ سوغاتی که از سفر به لنکاوی می‌توانید هدیه ببرید

صنعتگران محلی را در بازار شبانه ملاقات کنید

بازارهای شبانه در لنکاوی بهترین راه برای آشنایی با صنعتگران محلی و همچنین چشیدن غذاهای آن است. بازارهای شبانه مختلفی وجود دارد که محبوب‌ترین آنها در شهر کوآه و دیگری در پادانگ ماسیرات است. بیشتر این بازارهای شبانه در طول هفته در بخش‌های مختلف لنکاوی برگزار می‌شوند و هنگامی که آنجا هستید، می‌توانید قدم بزنید و از یک محلی بپرسید که آیا چیزی در نزدیکی شهر سنانگ یا Kuah اتفاق می‌افتد.

پیاده روی تا Gunung Machincang و بازدید از مرداب آبی

اکثر مردم برای سواحل و نه برای پیاده روی به لنکاوی می‌آیند. اما اگر خوب غذا خورده‌اید و احساس گرسنگی ندارید بد نیست کمی از کارهای تکراری فاصله بگیرید و از Gunung Machinchang (Mat Cincang) در ارتفاع ۷۰۱ متری، دومین نقطه مرتفع جزیره بالا بروید. مسیر از هفت آبشار شروع می‌شود و در کیلومتر اول بیشتر مسطح و موج‌دار است، اما بعد از آن، زمین تغییر می‌کند، جایی که باید چهار دست و پا باشید تا در حین عبور از چند تخته سنگ بزرگ، به بالا رفتن تا بالای آن ادامه دهید. و شکی نیست که این یکی از فعالیت‌های سخت در لنکاوی محسوب می‌شود و در مجموع حدود ۵ تا ۶ ساعت طول می‌کشد. در مسیر پایین‌تر به چاه‌ها، مسیری را در سمت چپ می‌بینید که به تالاب آبی می‌رود. هیچ تابلوی راهنما وجود ندارد اما نمی‌توانید آن را از دست بدهید! پیشنهاد می‌کنیم قبل از پیاده‌گردی، آب تنی کنید و از محیط جذاب اطراف لذت ببرید.

 

۴ تفریح ورزشی ویژه در سفر به لنکاوی

در اقامتگاه روستایی با افراد جدید معاشرت کنید

بعد از اقامت در بهترین هتل‌های ساحلی لنکاوی بهتر است آخرهفته را طور دیگری برنامه بریزید و برای معاشرت با آدم‌های جدید و باحال در اقامتگاه‌های روستایی بمانید. در روستای Kampung Berjaya در امتداد پانتای سنانگ جایی برای خواب و صبحانه عالی قرار دارد. تامی و راف میزبان‌های فوق‌العاده‌ای هستند که زندگی شهری را پشت سر گذاشتند تا روی پروژه خود کار کنند، جایی که با مهمانان خود مانند خانواده و دوستان رفتار می‌کنند. با صبحانه‌های فوق‌العاده و گزینه‌های غذایی آن‌ها سحر خواهید شد. عاشق پرندگان می‌شوید، کمی از زندگی کمپونگ در محیط اطرافشان می‌چشید و عاشق چیزهای کوچکی می‌شوید که به تجربه ماندن در اینجا چیزی اضافه می‌کنند!

سفر یک روزه در Pulau Tuba

در سفر توریست‌ها به لنکاوی، تقریبا پولائو تو همیشه از رادار آن‌ها دور می‌ماند و گاها برای گردش‌های جزیره‌ای بازدید کوتاهی از آن می‌کنند اما جزیره توبا جزیره‌ای دورافتاده از شهر کوآه است که به خاطر زندگی سنتی روستایی، حیات وحش و گیاهان کمیاب و حتی تماشای پرندگان معروف است. شما می‌توانید یک موتور سیکلت را با قیمت ارزان اجاره کنید و در اطراف جزیره با بهترین غذاهای دریایی سفر کنید و همچنین مکان مناسبی برای پیاده روی و تماشای پرندگان است. ساده ترین راه برای رسیدن به Pulau Tuba این است که از اسکله Kuah قایق سواری کنید که ۲۰ دقیقه طول می‌کشد و تقریبا ۱۰ رینگیت هزینه دارد.

 

اقامتی ارزان در ۶ هاستل معروف لنکاوی

کایاک سواری و کاوش در Tasik Dayang Bunting

با اتصال دایانگ بانتینگ از طریق پلی به پولائو توبا، می‌توانید برای بازدید از این دریاچه که به خاطر افسانه‌ها و اسطوره‌هایش شناخته می‌شود، بروید. دریاچه دوشیزه در دومین جزیره بزرگ مجمع الجزایر لنکاوی به نام دایانگ بانتینگ قرار دارد. این دریاچه که با نام Tasik Dayang Bunting نیز شناخته می شود، نام خود را از افسانه مامبانگ ساری گرفته است، شاهزاده خانمی اثیری که فرزند شیرخوار خود را در عرض یک هفته پس از زایمان از دست داد. این دریاچه آب شیرین به طرز عجیبی در نزدیکی دریا قرار دارد و تنها با یک نوار کوچک از زمین جدا می‌شود.

از آب‌های کریستالی در Pulau Payar دیدن کنید

هنگام سفر به لنکاوی، می‌توانید برای غواصی و اسنورکلینگ برنامه ریزی کنید. جزیره پایار به عنوان یک پارک دریایی شناخته می‌شود و از حیات دریایی متنوع خود محافظت می‌کند و یکی از بهترین مکان‌ها برای دیدن ماهی‌های زیبا است، اگرچه مرجان‌ها در قسمت‌های زیادی از ساحل آن مرده‌اند اما غواصی در این قسمت از لنکاوی به شدت جذاب است. جزایر سبزی که پولائو پایار را تشکیل می‌دهند، تنها در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی لنکاوی قرار دارند و در حدود یک ساعت قایق سواری در دسترس قرار دارند.

غوطه ور شدن در دو آبشار دوریان برینگین و تمورون

آبشار دوریان پرینگین از درختان دوریان که میوه‌های استوایی بیضی شکل خاردار دارند و در اطراف این آبشار به وفور یافت می‌شوند نامگذاری شده که در سمت شمال شرقی لنکاوی و شمال روستای گلیم واقع شده است. آبشاری ۱۴ طبقه‌ای را تصور کنید که در آن می‌توانید از ارتفاعات مختلف مناظر اطراف را مشاهده کنید. نکته جالب این است که این آبشار از شیب شمالی گونونگ رایا، بلندترین کوه جزیره پایین می‌آید. آبشار Temerun کاملا نفس گیر است و در پارک طبیعی Mat Cincang در منطقه خلیج Datai مالزی واقع شده است. بهترین مکان برای نسیم خنک و پیک نیک در کنار آبشار زمانی است که روز قبل باران می‌بارد.

 

وسایل نقلیه عمومی برای رفت و آمد در لنکاوی

پاراسل را امتحان کنید

اگر عاشق هیجان نسیم و بالا رفتن از اقیانوس با منظره کوه‌های لنکاوی هستید، چتربازی در لنکاوی بهترین راه برای تماشای خط ساحلی جزیره است. با ۸۰ رینگیت، شما را سوار یک قایق تندرو می‌کنند و قبل از رها شدن به آسمان بالا، کمربند ایمنی خود را می‌بندند. شاید ار ارتفاع بترسید اما هر چه هست سعی کنید این فرصت را برای دیدن زیبایی‌های لنکاوی از دست ندهید.

از پادانگ ماتسیرات دیدن کنید

در کنار فرودگاه لنکاوی در Padang Matsirat نیز به دلیل زمین‌های سرسبز، مزارع برنج و بسیاری از روستاهای کوچک شناخته شده است. این منطقه دارای چندین جاذبه عالی از جمله مقبره‌ها و زیارتگاه‌های افسانه‌ای، پارک‌های زیبا و زمین‌های کشاورزی است که در مکان‌های دیدنی دست نخورده قرار گرفته‌اند. از دهکده ایر هنگات یک مجموعه فرهنگی مدرن که دارای چندین فروشگاه خرید معاف از مالیات است و مهم‌تر از همه یک خانه آبگرم با چاه‌های آب گرم سه طبقه پر از آب نمک است دیدن کنید. با نقاشی باتیک در دهکده هنری اتما علم باتیک آشنا شوید که مکانی عالی برای پرورش خلاقیت است زیرا کلاس‌های هنری وجود دارد که در آن دانش‌آموزان یاد می‌گیرند که پارچه سفید ساده را به آثار هنری زیبا با چاپ باتیک تبدیل کنند. از مزرعه برنج سوخته دیدن کنید، یک مکان تاریخی مهم در لنکاوی، جایی که روستاییان محلی مزارع برنج خود را در سال ۱۸۲۱ سوزانده بودند. از آنجایی که برنج یکی از منابع اصلی درآمد در لنکاوی است، سوزاندن انبوه شالیزار برنج در تلاشی برای جلوگیری از افتادن آن به دست مهاجمان سیامی انجام شد.

 

۵ ساحل خصوصی در لنکاوی

۲۴ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران