راهنمای خرید در لنکاوی مالزی

جاذبه‌های گردشگری لنکاوی
راهنمای خرید در لنکاوی مالزی

جزیره معاف از مالیات گمرکی لنکاوی، گنجینه‌ای عالی برای عاشقان خرید به شمار می‌آید. مراکز خرید در لنکاوی پر از فروشگاه‌های پوشاک مد روز، فروشگاه‌های سوغاتی و فروشگاه‌های تخصصی هستند که کالاهایی با قیمت مناسب و حتی لوازم جانبی ارزان ارائه می‌دهند.

فهرست بی‌پایانی از اقلام وجود دارد که می‌توان در این شهر خریداری کرد از جمله: صنایع دستی، تنباکو، شکلات، عطر، لباس، دوربین، لوازم الکترونیکی، لوازم خانگی و غیره. بعلاوه مسافران تور مالزی می‌توانند از گشت و گذار در بازار شبانه لنکاوی که در مکان‌های مختلف برپا می‌شوند، نهایت لذت را ببرند و کالای موردنظرشان را پیدا کنند.

 

Langkawi Saga

مرکز خرید Langkawi Saga، ترکیبی از بسیاری از فروشگاه‌های بدون عوارض گمرکی و مغازه‌های محلی مانند Mr. DIY و Mr. Dollar را در خود جای داده است. بعلاوه اینجا، به ارائه شکلات‌ها از برندهای معروفی همچون  Cadbury، Daim، M&Ms شهرت دارد و  بسیاری موارد دیگر را با قیمت‌های پایین‌تر از سایر نقاط اصلی توریستی شهر به فروش می‌رساند.

آدرس: Jalan Pandak Mayah, Pusat Bandar Kuah, 07000 Langkawi, Kedah, Malaysia

 

Idaman Suri

اگر به دنبال محصولات خانگی و لوازم آشپزخانه هستید، این مرکز خرید بهترین گزینه برای شماست. این فروشگاه بزرگ که در کوآه و در سال ۱۹۸۷ تاسیس شد، طیف گسترده‌ای از لوازم خانگی و محصولات آشپزخانه را با قیمت‌های بدون عوارض ارائه می‌دهد. علاوه بر این، برخی از کالاها در اینجا طرح‌های منحصر به فردی دارند که در هیچ کجای جزیره نمی‌توانید آنها را پیدا کنید. همچنین در این مرکز خرید، طیف وسیعی از مارک‌های بین المللی مانند تفال را می‌توانید پیدا کنید.

آدرس: Idaman Suri, No 1, Taman Seri Berlian, 07000 Kuah, Kedah, Malaysia

 

Jetty Point Complex

این مجتمع تجاری ۲ طبقه، درست در ورودی اسکله کوآه واقع شده و از مرکز شهر کوآه به راحتی قابل دسترسی است. بازدید از این مجموعه برای همه کسانی که از طریق قایق یا کشتی به لنکاوی سفر می‌کنند، یک گشت و گذار ضروری به شمار می‌آید. این مرکز خرید، همه اقلام جذاب برای خرید سوغاتی از جمله عطر و ادکلن، لوازم جانبی، تنباکو، شکلات، عینک، جواهرات و ساعت را در خود جای داده است.

آدرس: Kompleks Jetty Point, Persiaran Putera, Kuah, 07000 Langkawi, Kedah, Malaysia

 

Langkawi Fair Shopping Mall

اینجا بعنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در لنکاوی شهرت دارد و با تعداد بسیار زیاد فروشگاه‌های تجاری، فودکورت و رستوران، گزینه‌ای عالی برای خرید در این شهر به شمار می‌آید. سوپرمارکت Billion Duty Free، خود به تنهایی به محبوبیت بالای این مرکز خرید کمک کرده و در میان مردم محلی، به مکانی ایده آل برای تهیه مواد غذایی شهرت دارد. در اینجا می‌توانید بسیاری از مایحتاج و اقلام موردنظرتان را پیدا کنید از جمله لوازم الکترونیکی، پوشاک، لوازم آرایشی، ورزشی، محصولات چرمی، عطر، لوازم جانبی، وسایل شیرینی ‌پزی و سیگار. در ضمن به غیر از اغذیه فروشی‌ها و فروشگاه‌های برند، صرافی و پیشخوان اطلاع رسانی برای گردشگران را نیز در اینجا خواهید یافت.

آدرس: Persiaran Putra Kuah, 07000 Langkawi, Kedah, Malaysia

 

Perniagaan Haji Ismail Group Sdn. Bhd.

این فروشگاه که بهترین مغازه‌های شیرینی فروشی در کوآه را در خود جای داده، در عین حال مجموعه جذابی از ظروف آشپزخانه، پوشاک، کیف و چمدان را با قیمت‌های بدون عوارض ارائه می‌دهد. بعلاوه می‌توانید خریدتان را با شکلات‌هایی از برندهایی مانند Hershey's، Cadbury's، Ritter Sports، و Toblerone تکمیل کنید که همگی با قیمت‌های پایین‌تری نسبت به فروشگاه‌های دیگر به فروش می‌رسند.

آدرس: No. 802, 803 & 804, 2, Jalan Pandak Mayah, Pusat Bandar Kuah, 07000 Pulau Langkawi, Kedah, Malaysia

 

Atma Alam Batik Village

اینجا یک کارخانه نساجی، همراه با یک گالری هنری است که چاپ‌های نفیس باتیک و آثار فرهنگی را به نمایش می‌گذارد. این مجموعه، همچنین دارای یک فروشگاه بزرگ خرده ‌فروشی است که طیف گسترده‌ای از پوشاک باتیک، پارچه‌های باتیک، نقاشی‌های رنگ روغن اورجینال، کیف، کیف پول و صنایع دستی را برای فروش ارائه می‌دهد. اینجا همچنین مکان خوبی برای بازدید با بچه‌هاست، زیرا در این مرکز کلاس‌های هنری برگزار می‌شود که کودکان می‌توانند به آن بپیوندند و نقاشی جذاب باتیک را یاد بگیرند. گفتنی است این مکان، تنها ۵ دقیقه رانندگی تا فرودگاه فاصله دارد.

آدرس: Padang Matsirat, 07000 Langkawi, Kedah, Malaysia

 

Cenang Mall

این مرکز خرید، برای کسانی که خرید راحت را در بعد از ظهرهای نسبتا سوزان لنکاوی ترجیح می‌دهند عالی است. این مکان دارای یک داروخانه، سوپرمارکت و همچنین چندین رستوران و خرده‌ فروشی‌های محلی بدون عوارض گمرکی است. این مجتمع تجاری ۲ طبقه در پانتای سنانگ، دارای تهویه مطبوع کامل است و امکاناتی مانند اتاق تعویض لباس نوزاد و نمازخانه را ارائه می‌دهد. برای آشنایی با سایر جاذبه‌های پانتای سنانگ، پیشنهاد می‌کنیم مقاله گشت و گذار در پانتای سنانگ لنکاوی؛ توریستی‌ترین محله‌ی جزیره را مطالعه کنید.

آدرس: Lot 2605, Cenang, Mukim, Jalan Pantai Chenang, 07000 Langkawi, Kedah, Malaysia

 

Coco Valley

Coco Valley، مجموعه‌ای از محصولات کاکائو از برندهای مطرح شکلات نظیر Hershey's، Rittersport و Toblerone و همچنین مجموعه‌ای باکیفیت از انواع نوشیدنی‌ها را در اختیار دارد. بعلاوه با توجه به سیاست معافیت از مالیات، شکلات‌های فروخته شده در اینجا به طور قابل توجهی ارزان‌تر از اکثر مکان‌های مالزی هستند.

آدرس: UNDERWATER WORLD, PANTAI CENANG, 07000 Langkawi, Kedah, Malaysia

 

Teow Soon Huat Duty-Free

این مکان محبوب، در امتداد منطقه Padang Matsirat لنکاوی واقع شده و یک مرکز خرید عظیم بدون عوارض گمرکی به شمار می‌آید که ۶۰ فروشگاه، ۱۲ غذاخوری و یک سوپرمارکت را در خود جای داده است. خریداران می‌توانند کالاهای خانگی با قیمت ویژه، طیف گسترده‌ای از پوشاک، چمدان و کیف، تنباکو، محصولات قنادی وارداتی و مواد غذایی را بیابند و از تخفیف‌های روزانه تا ۷۰ درصد برخوردار شوند.

آدرس: a-14, pokok asam, 07000 Langkawi, Kedah, Malaysia

 

The Zon Shopping Paradise

اینجا نیز، یک مجتمع خرید معاف از عوارض گمرکی است و در انتهای جنوبی پانتای سنانگ واقع شده است. علاوه بر ارزان‌ترین شکلات‌ها، نوشیدنی‌ها، تنباکو و عطر، اینجا مکان مناسبی برای خرید لوازم آرایشی، اقلام هدیه و سوغاتی، لباس، جواهرات، لوازم التحریر، ساعت و همچنین عینک‌های آفتابی مارک دار، چمدان و کیف است. در حقیقت این مرکز خرید، بهشتی برای عاشقان خرید به شمار می‌آید. گفتنی است این مرکز، دارای شعبات متعددی در سراسر شهر است.  

قابل ذکر است کسانی که خریدی به ارزش ۲۰۰ رینگیت انجام می‌دهند، می‌توانند برای دریافت کارت Zon community اقدام کنند و از مجموعه‌ای از مزایا از جمله ۱۰% تخفیف در تمامی شعب این مرکز خرید بهره مند شوند.

آدرس: Pantai Cenang, 07000 Langkawi, Kedah, Malaysia

 

Temoyong Night Market

بازار شبانه Temoyong، یکی از محبوب‌ترین بازارهای خیابانی در لنکاوی است. اینجا یک ماجراجویی پرهیجان را همراه با لذت خرید محصولات تازه، لباس، زیورآلات، ساعت، عینک آفتابی، کیف پول و کیف دستی، تابلوهای نقاشی و بسیاری چیزهای دیگر رقم می‌زند. گفتنی است این مکان، از محبوبیت بالایی هم در میان مردم محلی و هم گردشگران تور لنکاوی برخوردار است.

بسیاری از اقلامی که در بازارهای شبانه فروخته می‌شوند، محصولات بدلی هستند. همچنین توجه داشته باشید که در اینجا چانه زنی زیادی انجام می‌شود، بنابراین، باید سعی کنید اجناس را با بهترین قیمت ممکن خریداری کنید.

آدرس: Kampung Lubok Buaya, 07000 Langkawi, Kedah, Malaysia

 

Cuban Attitude

این جا تنها مغازه سیگار برگ در لنکاوی است و مجموعه‌ای لوکس از سیگار و محصولات تنباکو از برندهایی مانند Davidoff، Dona Flor، Habanos و Luis Martinez را ارائه می‌دهد. گفتنی است به غیر از سیگارهای کوبایی اصیل، بسیاری از سیگارهای طعم دار نیز در این فروشگاه موجود است. بعلاوه این مکان، یک اتاق سیگار کوچک را در خود جای داده تا طرفداران این کالا بتوانند سیگارها را امتحان کرده و گزینه مورد نظر خود را در میان انبوهی از سیگارها برای خرید پیدا کنند.

آدرس: 14,Jalan Pandak Mayah 6, Pusat Bandar Kuah, 07000 Kuah, Kedah, Malaysia

 

بسیار خب! تا اینجا به معرفی محبوب‌ترین مکان‌های خرید در لنکاوی پرداختیم. در ادامه به پرطرفدارترین کالاها و محصولاتی اشاره می‌کنیم که برای سوغاتی ایده آل هستند:

شکلات

خرید شکلات در لنکاوی امری کاملا عادی است، زیرا منطقه محلی سرشار از امکانات تولید کاکائو است. مردم محلی برندهای، Beryl's و Vochelle را بیش از سایرین توصیه می‌کنند. Beryl's یک شکلات محبوب با طعم میوه‌های گرمسیری است در حالی که Vochelle شکلاتی است که برای هدیه دادن به دوستان و خانواده مناسب است.

به غیر از آن، می‌توانید مارک‌های مطرح دیگری نظیر Ferrero، Hershey's، Rittersport، Jianda Fun، Pepero و غیره را نیز مدنظر داشته باشید. همچنین طیف وسیعی از شکلات‌های منحصر به فرد به نام شکلات Durian را خواهید یافت. این شکلات، نفیس بوده و برای ترافل و کیک استفاده می‌شود. طعم آن، مانند میوه دوریان است و طرفداران خاص خود را دارد.

قهوه سفید

قهوه سفید، یک نوشیدنی محبوب و درجه یک در لنکاوی است. قدمت این قهوه، به قرن نوزدهم بازمی‌گردد و نسبت به انواع دیگر قهوه سالم‌تر است. راز قهوه سفید مربوط به نوع دانه‌های آن نیست، بلکه به روش برشته کردن دانه‌ها مرتبط است. خبر خوب اینکه می‌توانید آنرا به راحتی در خانه تهیه کنید.

عطر و ادکلن

عطرها یکی از بهترین سوغاتی‌ها برای خرید از لنکاوی به شمار می‌آیند، زیرا طیف گسترده‌ای از این گزینه ها از عطرهای متداول گرفته تا موارد کمیاب و نفیس به راحتی در دسترس هستند. اگر از استشمام عطرهای بین المللی لذت می‌برید، مطمئنا تعدادی از این فروشگا‌ ها شما را عاشق خود خواهند کرد. عطرها در لنکاوی، بدون عوارض گمرکی هستند و در اکثر فروشگاه‌ها با قیمت‌های مناسب به فروش می‌رسند.

پارچه سانگکت

Songket، یک پارچه سنتی مالزیایی است که با ابریشم یا پنبه بافته می‌شود و نخ‌های طلایی و نقره‌ای، تضاد درخشانی را روی این پارچه‌ها به نمایش می‌گذارند. این پارچه‌ها، برای مناسبت‌های خاص مانند جشن‌های عروسی و مذهبی استفاده می‌شوند و البته یک سوغاتی عالی از سفر با تور لنکاوی به شمار می‌آیند.

نقاشی باتیک

این تکنیک قدیمی نقاشی روی پارچه، اصالتا از سرزمین‌های باستانی جاوه اندونزی به مالزی آمده است. در این روش، از  رنگرزی مقاوم در برابر موم روی پارچه استفاده می‌شود. چیزی که Batik را منحصر به فرد و متمایز از سایر روش‌ها می‌کند استفاده از رنگ‌های زنده، طراحی جذاب و دوام مادام العمر است. هر منطقه نیز طرح‌های باتیک متفاوتی دارد و در مالزی، این آثار یک سوغاتی عالی به شمار می‌آیند و نمادی از فرهنگ غنی این خطه هستند. بعلاوه این کالاها، بسیار شیک بودهو بعنوان الهام بخش طراحان مد و جواهرات نیز عمل می‌کنند.

صابون و روغن گامات

گامات، کلمه مالایی است که اشاره به خیار دریایی دارد و برای اهداف متعددی استفاده می‌شود، اما عمدتا در ساخت ماسک‌های صورت کاربرد دارد. گفته می‌شود این ماده، دارای خواص درمانی بوده و می‌تواند بسیاری از مشکلات پوستی را برطرف کند. صابون و روغن‌های زیبایی گامات، هدیه‌ای عالی برای دوستان و خانواده‌هایی است که به مراقبت از پوست اهمیت می‌دهند و عاشق محصولات مفید و کاربردی در این زمینه هستند.

محصولات پیوتر

این آثار فلزی جذاب، غالبا بعنوان وسایل تزئینی و زیورآلات مورد استفاده قرار می‌گیرند. در لنکاوی می‌توانید کالاهای متعدد پیوتر از لوازم جانبی گرفته تا ظروف، گلدان، آویزها، جاکلیدی، مجسمه و عتیقه جات را بیابید.

زیورآلات و کیف

بر کسی پوشیده نیست که خانم‌ها عاشق این هستند که زیورآلات هدیه بگیرند و در این رابطه یک آویز زیبا، حلقه انگشتر یا کیف تزئینی می‌تواند معجزه کند. لنکاوی نیز، گزینه‌های رنگارنگ و قابل توجهی از این کالاها را به مخاطبان ارائه می‌دهد.

نکاتی برای خرید در لنکاوی

  • یکی از باورهای غلط در مورد خرید در لنکاوی این است که تمام مغازه‌ها معاف از عوارض گمرکی هستند، اما این درست نیست. فقط برخی از فروشگاه‌ها وجود دارند که محصولات و کالاهایی بدون عوارض گمرکی می‌فروشند و خوشبختانه تعداد آنها کم نیست.
  • قبل از رفتن به فروشگاه برای خرید اجناس بدون عوارض گمرکی در لنکاوی، ضروری است که قوانین معاف از عوارض را بدانید. برای خرید بدون عوارض گمرکی در این شهر، فرد باید حداقل ۴۸ ساعت در لنکاوی اقامت داشته باشد.
  • معافیت از عوارض گمرکی، لزوما به معنای قیمت ارزان نیست. حتی گاهی برخی از مغازه‌ها در لنکاوی با وعده معافیت از عوارض گمرکی، تلاش می‌کنند محصولات را با قیمتی بالاتر از حد معمول بفروشند.
  • در لنکاوی می‌توان هر تعداد کالای معاف از عوارض گمرک را خریداری کرد، اما ممکن است نتوانید همه آنها را به کشور خود حمل کند. این قضیه به محدودیت‌های حمل کالا در کشور اصلی بستگی دارد.
  • گردشگران تقریبا مشمول پرداخت مالیات بدون پرداخت عوارض گمرکی یا مالیات فروش می‌شوند.
  • اصالت کالا را بررسی کنید. برخی از این محصولات، فیک هستند.
  • و در نهایت باید گفت چانه زنی در برخی فروشگاه‌ها، بسیار جواب می‌دهد.

۲۸ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران