راهنمایی کامل برای اولین سفر به لنکاوی

جاذبه‌های گردشگری لنکاوی
راهنمایی کامل برای اولین سفر به لنکاوی

اگر قبلا به کوالالامپور سفر کرده‌اید و با خود فکر می‌کنید که لنکاوی نیز از بسیاری جهات شبیه این شهر است، کاملا در اشتباهید. لنکاوی منطقه‌ای شامل ۹۹ جزیره‌ی کوچک و بزرگ است که در ۳۰ کیلومتری سواحل شمال غربی مالزی واقع شده است و به واقع تکه‌ای از بهشت در این گوشه از سرزمین زیبای مالزی به حساب می‌آید. پس اگر قصد سفر با تور مالزی را دارید و اولین بار است که پا به این منطقه می‌گذارید، راهنمای کامل ما در رابطه با اولین سفر به لنکاوری را در ادامه مطالعه کنید.


لنکاوی چطور منطقه‌ای است؟

لنکاوی همانطور که گفتیم مجموعه‌ای از جزایر کوچک و بزرگ است که سفر به آن، سفر به منطقه‌ای مملو از زیبایی‌های طبیعی است. سواحل زیبا، جنگل‌های دیدنی و طلوع‌ آفتابی که در کم‌تر جایی می‌توانید آن را ببینید، بخشی از زیبایی‌های این نقطه محبوب در مالزی است و شما را غرق در جادوی خود خواهد کرد. لنکاوری در سال ۲۰۰۷ جایزه‌ی جئوپارک یونسکو را دریافت کرد و این جایزه به خاطر همین زیبایی‌ها، آبشارهای دیدنی، غارهای مختلف و جاذبه‌های گردشگری محبوب در لنکاوی است که در طبیعت این جزایر زیبا پیدا خواهید کرد.
همچنین نباید فراموش کرد که در لنکاوی فرصت‌های متنوعی برای تفریح خواهید داشت، از قایق سواری میان جنگل‌های مانگرو گرفته تا انجام انواع ورزش‌های آبی و رفتن به پارک‌های مختلف که باعث می‌شوند لنکاوی جایی عالی برای مسافرت‌های خانوادگی باشد.

 


چه زمانی به لنکاوری سفر کنیم؟

آب و هوا در زمان برنامه‌ریزی برای سفر خیلی اهمیت دارد، اما در مورد لنکاوی خیلی نباید نگران این مسئله باشید. با اینکه به صورت کلی باید فصل خشک این منطقه را بین ماه‌های دسامبر تا فوریه و فصل بارانی را بین ماه‌های مارس تا نوامبر در نظر گرفت، اما در مجموع لنکاوی آب و هوای نسبتا یکتایی در طول سال دارد و به همین خاطر در بیشتر طول سال به راحتی می‌توانید برنامه‌ی سفر به این منطقه را بچینید.

 

برترین و ارزان قیمت‌ترین هتل‌های لنکاوی


چطور به لنکاوری برویم؟

جزیره اصلی لنکاوی دارای فرودگاه اختصاصی است و مهم نیست که با تور یا به صورت شخصی بخواهید به لنکاوری بروید، به راحتی می‌توانید از طریق مسیر هوایی خود را به این منطقه برسانید. تورهایی که برای لنکاوی در نظر گرفته می‌شود نیز دو دسته هستند، تورهای مستقیم لنکاوی و یا تورهای ترکیبی کوالالامپور و لنکاوی که ابتدا به کوالالامپور و سپس به سمت لنکاوی حرکنت می‌کند.

 


چند روز سفر به لنکاوری کافی به نظر می‌رسد

اگر فرصت کافی داشته باشید، به راحتی می‌توانید یک هفته یا ده روز خود را به سفر لنکاوی اختصاص داده و از دیدنی‌های بسیار و تفریحاتی که برایتان دارد لذت ببرید. اما اگر تور ترکیبی را برای سفر خود انتخاب کرده‌اید، حداقل ۴ روز را به لنکاوی اختصاص دهید، زیرا اقامت کم‌تر از این باعث می‌شود بسیاری از نقاط تماشایی لنکاوی را ندیده از این جزایر بروید.

 

۴ تفریح ورزشی ویژه در سفر به لنکاوی


هزینه‌ی شما در لنکاوی چقدر خواهد بود؟

مثل بسیاری از شهرهای گردشگرپذیر جنوب شرق آسیا، لنکاوی نیز جایی نسبتا ارزان است. تاکسی‌ها نسبتا ارزان هستند، می‌توانید برای خودتان موتور کرایه کنید و در هتل‌های ارزان لنکاوی اقامت داشته باشید و از همه مهم‌تر غذاهای خوشمزه مالزیایی میل کنید، اما در مجموع اگر سفری ارزان به این مکان دارید، با هزینه‌ی هتل که بخش مهمی از هزینه‌های شما را در بر می‌گیرد ۲۰۰ تا ۲۵۰ رینگیت باید هزینه کنید، که این هزینه اگر با تور لنکاوی به سفر رفته باشید، باید هزینه هتل را کسر کنید.

 


کجا اقامت داشته باشیم؟

لنکاوی هتل‌های خوب بسیاری دارد که سلایق مختلف با بودجه‌های متفاوت را به خوبی در بر می‌گیرد. مثلا شما می‌توانید در هتل ارزان Shell Out Cenang اقامت داشته باشید یا اینکه به هتل Casa del Mar بروید، هر دوی این هتل‌ها نزدیک به ساحل هستند و اولی مکانی زیبا و دنج اما با امکانات معمولی است و حدود ۱۹ دلار قیمت دارد و دومی یک اقامتگاه لوکس و زیباست که هر شب اقامت در آن حداقل ۱۸۰ دلار برایتان هزینه در بر خواهد داشت.

 

 برای خرید در لنکاوی به کجا مراجعه کنیم؟


از کجاها دیدن کنیم؟

بدون شک اولین جایی که باید به سراغش بروید، سواحل زیبای لنکاوی است. چندین ساحل عالی و زیبا در لنکاوی وجود دارد که معروف‌ترین و بزرگ‌ترین آن‌ها پانتای سنانگ لنکاوی است. فراموش نکنید که حتما از تله کابین لنکاوی و پل آسمان دیدن کنید که از جمله مهم‌ترین دیدنی‌های جزیره به حساب می‌آیند. از میان چندین آبشار زیبا در دل طبیعت لنکاوی، می‌توانید یکی مثل Telaga Tujuh را انتخاب کرده و به بازدید آن بروید. بازدید از پارک‌ها و آبشارهای لنکاوی یک تیر با دو نشان است، چون در این بین از زیبایی‌های طبیعت این منطقه نیز بهره خواهید برد.

 

 

Kuah Town مهم‌ترین بخش شهری لنکاوی است که می‌توانید برای خرید و قدم زدن میان مغازه‌ها و بودن در کافه‌ها به آن‌جا مراجعه کنید. بندر این بخش از لنکاوی بهترین جا برای سوار شدن بر روی فری‌ها و بازدید از جزایر دیگری است که می‌توانند سفری یک روزه و جذاب را برایتان رقم بزنند. همچنین کایاک سواری در جنگل‌های مانگرو، دوچرخه‌سواری در طبیعت، انجام ورزش‌های آبی، پیاده‌روی در جنگل و بسیاری فعالیت‌های دیگر است که با برنامه‌ریزی باید به یک یا چند مورد از آن‌ها نیز برسید.
البته ما قبلا در مقتدرسیر در مورد انواع تفریح‌های جذاب در لنکاوی یا جاهای دیدنی لنکاوی مبسوط توضیح داده‌ایم که برای مرور مراکز دیدنی، نقاط گردشگری و تفریحاتی که می‌توانید در این جزیره انجام دهید، بهتر است آن مقالات ما را مطالعه بفرمایید.

 

۰۸ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران