راهنمای کامل فرودگاه بین‌المللی لنکاوی

جاذبه‌های گردشگری لنکاوی
راهنمای کامل فرودگاه بین‌المللی لنکاوی

لنکاوی جزیره زیبا در مالزی است که با سواحل دیدنی، جاذبه‌های گردشگری متعدد و غذاهای خوشمزه‌اش، یکی از محبوب‌ترین شهرهای گردشگرپذیر در این کشور به حساب می‌آید. تنها فرودگاه این بهشت کوچک، فرودگاه بین‌المللی لنکاوی است که از مناطق اصلی شهر همچون پانتای کانانگ تنها ۱۵ دقیقه فاصله داشته و با امکانات بسیار خوبش، پذیرایی عالی برای گردشگران خواهد بود. در مقاله‌ای که امروز برایتان تدارک دیده‌ایم، از خود فرودگاه خواهیم گفت، هتل‌های نزدیک به آن را معرفی می‌کنیم و راه‌های رفت و آمد به فرودگاه بین‌المللی لنکاوی را مرور خواهیم کرد.


فرودگاه لنکاوی

همانطور که گفتیم، فرودگاه بین‌المللی لنکاوی تنها فرودگاه شهر است و از مناطق شهری پرطرفدار تنها ۱۵ دقیقه فاصله دارد. فرودگاهی مدرن و شیک که البته تعداد محدودی رستوران و مغازه در آن در نظر گرفته شده که البته مراکز نسبتا گران قیمتی برای خوردن غذا یا خرید به حساب می‌آیند. البته با توجه به این که بسیاری از مراکز لنکاوی ۲۴ ساعته فعال هستند، بعید به نظر می‌رسد که دلیلی برای خرید در فرودگاه داشته باشید. امکانات رفاهی در فرودگاه لنکاوی به خوبی فراهم هستند و رفت و آمد به آن نیز ساده خواهد بود.
وقتی برای اولین بار وارد سالن ورودی فرودگاه می‌شوید، سادگی مسیریابی آن شما را خوشحال خواهد کرد. بعد از پیاده شدن از هواپیما، از مسیری کوتاه سریعا به ترمینال وارد خواهد شد و به راحتی می‌توانید به تحویل بار، کرایه ماشین و بقیه کارهایی که باید اقدام کنید. البته ترمینالی کاملا جدا برای پروازهای داخلی در نظر گرفته شده که به این ترتیب گردشگران با راحتی بیشتری می‌توانند روند ورود خود به لنکاوی را طی کنند و ازدحام بیش از حد ایجاد نمی شود. در مجموع همه چیز در فرودگاه لنکاوی ساده و در عین حال شیک و زیبا است.

 

راهنمایی کامل برای اولین سفر به لنکاوی

  فرودگاه لنکاوی


رفت و آمد به فرودگاه

برای رفت و آمد به فرودگاه انتخاب‌های زیادی ندارید، اما در ادامه خواهیم گفت که در هر صورت، رفت و آمد به فرودگاه لنکاوی ساده و نسبتا ارزان است. اول این که از اتوبوس یا دیگر وسایل نقلیه عمومی در لنکاوی خیلی خبری نیست به همین خاطر مستقیما باید به سراغ تاکسی بروید. گرفتن تاکسی بر خلاف بسیاری از شهرهای شلوغ شرق آسیا، در لنکاوی بسیار آسان و به دور از جار و جنجال انجام می‌شود. از دفتر فرودگاه که نزدیک به تحویل بار است، کوپن می‌گیرد و بعد از این که شماره شما خوانده شد سوار تاکسی می‌شوید. کرایه تاکسی برای جاهای مختلف شهر معین است و شما برای ۱ تا ۴ نفر باید چیزی حدود ۱۲ تا ۲۵ رینگیت پرداخت کنید. البته تنها مسیر دور و گران داتای خواهد بود که برای رفتن به آن، هزینه‌ای ۶۰ رینگیتی پرداخت خواهید کرد.

 

۴ تور ماجراجویانه و متفامت در لنکاوی

 فرودگاه لنکاوی


غیر از تاکسی، ون‌هایی هم هستند که با هزینه‌ای نسبتا بیشتر تعداد بیشتری مسافر و یا بار اضافه‌تری را با خود حمل می‌کنند. اگر بخواهیم تفاوت قیمت میان ون با تاکسی را بگوییم، مثلا باید گفت که برای مسیری که تاکسی از شما ۲۴ رینگیت می‌گیرد، ون ۳۶ رینگیت طلب خواهد کرد. راه حل دیگر برای شما کرایه ماشین است که اگر پیش نیازهایش را داشته باشید، روشی ارزان و در عین حال بسیار خوب برای گشتن در لنکاوی به حساب می‌آید. با این حال پیشنهاد می‌شود این کار را به صورت آنلاین و قبل از رسیدن به لنکاوی انجام دهید چون قیمت‌ها در فرودگاه کمی بالا هستند.


هتل‌های نزدیک به فرودگاه

اکثر هتل‌هایی که در نزدیکی فرودگاه قرار دارند، هتل‌های ۳ ستاره هستند که می‌توانید در آن‌ها اقامت داشته باشید. با این حال فاصله‌ی کمی که بین فرودگاه و شهر است، باعث می‌شود عملا این مسئله مشکلی برای شما ایجاد نکرده و شما بتوانید با خیال راحت هتلی در پانتای کنانگ یا پانتای تنگا بگیرید و خیلی ساده و سریع به فرودگاه رفت و آمد کنید.

 

معرفی بهترین هتل‌های ارزان قیمت در لنکاوری

  فرودگاه لنکاوی


دیگر امکانات فرودگاه لنکاوی

در همان سالن ورودی شما می‌توانید و درست کنار کافه‌ی استارباک، مکانی برای تبدیل پول در نظر گرفته شده که بین ساعت ۹:۱۵ صبح تا ۱۶:۳۰ کار می‌کند، البته با این حال بهتر است که پول‌های خود را در جهای دیگری با ریت بهتر تبدیل کنید. دستگاه‌های خود پرداز و همچنین تلفن‌های عمومی نیز از جمله امکانات دیگری هستند که در فرودگاه لنکاوی در نظر گرفته شده‌اند.

۲۳ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران