کوش آداسی کجاست و چرا به آن سفر کنیم؟

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
کوش آداسی کجاست و چرا به آن سفر کنیم؟

کوش آداسی به عنوان یکی از توریستی‌ترین شهرهای ساحلی تور ترکیه سالانه پذیرای تعداد بالایی از گردشگران می‌باشد. این شهر زیبا نه تنها گردشگران خارجی بلکه بسیاری از توریست‌های داخلی را نیز در فصل تابستان مجذوب خود می‌کند. البته که کوش آداسی در هر فصلی زیبایی‌های خاص خود را دارد و مسافران باید بسته به انتظاراتی که از سفر خود دارند بهترین زمان را برای گشت و گذار و تفریح در این فصل انتخاب کنند. چنانچه تصمیم برای سفر به ترکیه را در سر دارید و تور کوش آداسی یکی از گزینه‌های اصلی شما می‌باشد در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با نکات مهم و کلیدی که باید قبل از بستن چمدان‌های خود به این مقصد گردشگری بگیرید آشنا کنیم.

 

آشنایی کلی با شهر کوش آداسی ترکیه

کوش آداسی شهری بسیار زیبا و با طبیعتی چشم‌گیر در کشور ترکیه است. بنابراین بسیاری از افرادی که دوست دارند از گرمای تابستان فرار کرده و سفری به یادماندنی با تفریحات هیجان‌انگیز آبی را برای خود رقم بزنند مسیر این شهر توریستی را در ترکیه در پیش می‌گیرند. اما کوش آداسی چیزی فراتر از این موارد بوده و با داشتن جاذبه‌های گردشگری تاریخی و فرهنگی متعدد خود انتظارات هر مسافری را از سفر برآورده می‌کند. کوش آداسی در اصل حالت جزیره‌ای داشته و حدود ۷۰ کیلومتر از آیدین ترکیه فاصله دارد. این شهر بی‌نظیر در حاشیه دریای اژه واقع شده و با داشتن سواحل منحصر به فرد خود شما را شیفته خود خواهد کرد.

 

جذاب‌ترین تفریحات شبانه کوش‌آداسی

 

موقعیت جغرافیایی کوش آداسی

اگر بخواهیم کوش آداسی را از نظر جغرافیایی بررسی کنیم، از سمت جنوب با جزیره دیلک و از قسمت شمالی با پاموجاک و سلجوق هم جوار است. آنچه سبب شده تا کوش آداسی موقعیت خاصی را در بین دیگر شهرهای ترکیه پیدا کند فاصله کم آن از جزایر یونان می‌باشد. به طوری که آن را به یک مقصد عالی برای دستیابی به جزایر یونان تبدیل کرده است. نزدیک‌ترین قسمت یونان به کوش آداسی جزیره‌ای به نام ساموس است. ساموس به دلیل فستیوال‌های شاد تابستانی و همچنین سواحل زیبای خود سالانه شاهد سیل عظیمی از گردشگران از نقاط مختلف دنیا است. بنابراین در سفر خود به کوش آداسی می‌توانید به راحتی تجربه بازدید از این مکان منحصر به فرد را نیز به آسانی داشته باشید. به غیر از ساموس در سفر خود به کوش آداسی فرصت سفر به جاذبه‌های زیبا و دیدنی دیگری را از جمله آنا، بودروم، مارماریس و غیره را نیز در همین حوالی خواهید داشت.

 

شرایط آب و هوایی کوش آداسی

شرایط آب و هوایی کوش آداسی در طول سال معتدل بوده و در زمستان سرمای سوزناک و در تابستان گرمای شدید و غیر قابل تحملی را تجربه نمی‌کند. البته در اوج گرمای تابستان به دلیل وجود سواحل زیبا و تفریحات آبی متنوع مکانی دوست داشتنی برای آبتنی و فرار از گرما به حساب می‌آید. از آنجا که جذابیت تور کوش آداسی تنها محدود به تفریحات آبی آن نمی‌شود بهترین زمان برای سفر به این شهر دوست داشتنی فصل بهار است. چرا که در این فصل بدون اذیت شدن از سرما یا گرمای هوا می‌توان به گشت و گذار در آن پرداخته و از لحظه به لحظه سفر خود نهایت لذت را برد.  

 

۱۰ هتل لاکچری برتر کوش آداسی

 

تاریخچه و نحوه دسترسی به کوش آداسی

با توجه به شواهد و گفته تاریخ شناسان، تاریخچه کوش آداسی مربوط به حدودا ۳ هزار سال قبل از میلاد مسیح است. البته در آن سال‌ها منطقه‌ای به نام کوش آداسی وجود نداشت و مردم در ناحیه‌ای به نام افسوس زندگی می‌کردند. امروزه افسوس به عنوان یک شهر باستانی یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم کوش آداسی محسوب می‌شود. به گفته کتاب‌های تاریخی افسوس و مناطق اطراف آن به مدت ۵ سده قبل از میلاد مسیح تحت سلطه امپراتور ایرانیان بوده است. بعد از ایرانیان، ارتش رومی آن را در اختیار گرفت و در نهایت نیز به حکومت عثمانی‌ها درآمد. هر چند که شهر باستانی افسوس امروزه به مکانی محبوب در بین گردشگران درآمده اما بسیاری از قسمت‌های آن در نتیجه زلزله و عوامل طبیعی در طول سال‌ها تخریب شده است. کوش آداسی در ابتدا با نام اسکالا شناخته می‌شد.

کوش آداسی در زبان ترکی استانبولی به معنای جزیره پرندگان می‌باشد. امروزه با سفر به این جزیره زیبای ترکیه فرصت بازدید از مکان‌های متعددی را از جمله بناهای تاریخی، موزه‌ها، کاروانسراهای قدیمی، قلعه ها و بسیاری مکان‌های دیگر را خواهید داشت. طبق سرشماری‌های انجام شده شهر کوش آداسی تقریبا ۱۰۰۰۰۰ نفر جمعیت دارد. چنانچه تصمیم دارید تا سفری به جزیره کوش آداسی داشته باشید می‌توانید از طریق تورهای هوایی دسترسی سریع و آسانی را تجربه کنید. برای این منظور می‌توانید از پروازهایی به مقصد فرودگاه بین‌المللی ازمیر که در فاصله ۹۰ کیلومتری از کوش آداسی قرار گرفته استفاده کنید. سپس از فرودگاه تا هتل از وسایل حمل و نقل عمومی مثل تاکسی کمک بگیرید.

 

هتل لابراندا افسوس پرنسس در کوش آداسی

 

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی

هر چند که بسیاری از افراد کوش آداسی را صرفا با سواحل و تفریحات آبی آن می‌شناسند، اما باید بگوییم که این شهر زیبای توریستی جاذبه‌های متنوع بسیاری را در خود جای داده است که هر کدام از آن‌ها به نوبه خود بی‌نظیر هستند. از جمله جذاب‌ترین و مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی که بازدید از آن‌ها را در این سفر نباید از دست داد عبارتند از:

  • شهر باستانی پرینه

پرینه (Perine) یکی از زیباترین شهرهای باستانی اطراف کوش آداسی است که با رفتن به آن وارد سفری در تونل زمان خواهید شد. این مکان در گذشته به دلیل دارا بودن بندرگاه از شهرت بالایی برخورد بود. نکته جالب اینکه پرین به دلیل بالا آمدن سطح آب خالی از سکنه شده بود. البته امروزه بخش‌هایی از آن از زیر آب بیرون آمده و به مکانی برای بازدید توریست‌ها تبدیل شده است.

  • پارک آبی آدالند

گردشگران تور کوش آداسی علاقه زیادی به بازدید و تفریح در پارک آبی آدالند (Adaland Water Park) دارند. این پارک زیبا در فاصله ۶ کیلومتری از جزیره کوش آداسی قرار داشته و تفریحات هیجان‌انگیز و دوست داشتنی بسیاری را در خود جای داده است. از جمله جذاب‌ترین سرگرمی‌هایی که در آدالند می‌توانید تجربه کنید تماشای نمایش زیبای دلفین‌ها در آن است.

 

روستای زیبای شیرینجه، کوش‌ آداسی

  • دیدیما

مورد بعدی از جاذبه‌های گردشگری که در کوش آداسی فرصت بازدید از آن را خواهید داشت، دیدیما (Didyma) است. دیدیما به عنوان مرکز تمدن هلینمی‌ها، یکی از مهم‌ترین مکان‌های تاریخی به شمار می‌رود که نه تنها در کوش آداسی بلکه در دنیا ارزش بالایی دارد.

  • شبه جزیره دیلک

شبه جزیره دیلک (Dilek) دارای منطقه کوهستانی بوده و در فاصله ۲۶ کیلومتری از کوش آداسی واقع شده است. با رفتن به سمت شبه جزیره دیلک در سفر با تور کوش آداسی فرصت بازدید از غار زیبای زئوس را نیز خواهید داشت.

  • روستای کیرازلی

کیرازلی (Kirazli) نام یکی از روستاهای اطراف کوش آداسی است که با طبیعت زیبای خود گردشگران بسیاری را در این سفر مجذوب خود می‌کند. در میان زیبایی‌ها و جاذبه‌های کیرازلی وجود تاکستان‌های انگور و باغ‌های سرسبز و زیبا اصلی‌ترین جاذبه‌های آن به شمار می‌روند. هر چند که کیرازلی منطقه روستایی در اطراف کوش آداسی به حساب می‌آید اما مغازه‌ها و مکان‌های دیدنی متنوعی را در خود جای داده که قطعا مورد پسند شما واقع خواهند شد.

 

شکم‌گردی در بهترین رستوران‌های کوش آداسی

  • جزیره کبوتر

جزیره کبوتر که در زبان ترکی استانبولی گورجین آداسی (Guverjin Adasi) نامیده می‌شود، یکی از مکان‌هایی است که در تور کوش آداسی باید از آن بازدید کنید. نکته جالب اینکه این مکان در ابتدا به عنوان یک قلعه نظامی بهره‌برداری شده بود. اما امروزه به یک جاذبه مهم در کوش آداسی تبدیل شده است.

 

نکات جالب قبل از سفر به کوش آداسی

تا این قسمت از مقاله سعی کردیم شما را با کلیت‌ها و اطلاعات مهمی که بهتر است قبل از سفر با تور کوش آداسی بدانید آشنا کنیم. البته علاوه بر موارد فوق کوش آداسی ویژگی‌های جالب دیگری را نیز دارد که دانستن آن‌ها قبل از در پیش گرفتن مسیر این جزیره زیبای ترکیه خالی از لطف نخواهد بود:

  • جزیره کوش آداسی به عنوان آفتابی‌ترین نقطه ترکیه شناخته می‌شود. به طوری که از ۳۶۵ روز سال تنها ۶۰ روز آن آفتابی نیست.
  • فصل تابستان اوج فصل توریستی در کوش آداسی است. چرا که اغلب افراد با هدف استفاده از سواحل و تفریحات آبی آن مسیر این جزیره زیبا را در پیش می‌گیرند. بنابراین در این فصل هزینه سفر و قیمت‌ها در مقایسه با دیگر روزهای سال بالا خواهد بود.
  • با انتخاب تور کوش آداسی به عنوان مقصد گردشگری خود فرصت دسترسی آسان به دیگر مکان‌های توریستی محبوب مانند پرگاموم و پاموکاله را نیز خواهید داشت. بنابراین با یک تیر چند نشان زده و سفری مملو از گردش و تجربه بازدید از مکان‌های مختلف را خواهید داشت.
  • برای جابجایی در سطح کوش آداسی به منظور گشت و گذار و بازدید از جاذبه‌های آن باید از تاکسی و یا ون‌های عمومی که در ترکیه اصطلاحا دولموش نامیده می‌شوند، استفاده کنید. تاکسی‌ها به صورت اختصاصی در خدمت شما خواهند بود و هزینه جابجایی با آن‌ها بالا است. قبل از سوار شدن به تاکسی در کوش آداسی از کار کردن تاکسی‌متر اطمینان حاصل کنید. ون‌ها ۱۰ نفر مسافر را سوار کرده و مناسب برای کسانی هستند که قصد سفر ارزان و اقتصادی در کوش آداسی را دارند. البته برای مسیر‌های کوتاه می‌توانید دوچرخه کرایه کنید که بسیار سرگرم‌کننده خواهد بود.

۰۴ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران