۱۴ فعالیت هیجان انگیز در فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
۱۴ فعالیت هیجان انگیز در فیلیپین

اهل هیجان و ورزش‌های ماجراجویانه هستید و می‌خواهید، آدرنالین بدنتان را به اوج برسانید؟ تور فیلیپین گزینه‌ای عالی برای شما خواهد بود. در این کشور، می‌توانید فعالیت‌های فوق‌العاده جذاب و خارق‌العاده‌ای را تجربه کنید که تنها ۱۴ مورد از بهترین‌هایشان را در مقاله‌ی امروزمان به شما معرفی خواهیم کرد.

 

غواصی در پالاوان

به عنوان بزرگ‌ترین مجمع‌الجزایر دنیا، فیلیپین، جاهای بسیار زیادی برای غواصی دارد اما یکی از هیجان‌انگیزترین آن‌ها، در پالاوان و در کورال تری‌انگل (Coral Triangle) قرار گرفته است. در این بخش از فیلیپین، صدها گونه مرجان دریایی رنگارنگ زندگی می‌کنند و جالب بدانید که این منطقه، میزبان ۶ گونه از ۷ گونه لاکپشت‌های دریایی است و هزاران گونه ماهی رنگارنگ و زیبا نیز در میان این مرجان‌های دریایی در حال شنا هستند. تورهای غواصی در فیلیپین، مطمئنا شما را به دیدن این زیبایی‌های طبیعی خواهند برد اما از طرفی، امکان غواصی در یک کشتی قدیمی غرق شده در کورون را نیز دارید که در نوع خود کم‌نظیر است.

غار نوردی در ساگادا

ساگادا شهری کوچک در شمال لوزون است که خیلی از توریست‌ها آن‌جا را به خاطر تابوت‌های آویزان که یک آرامگاه عجیب است، به خاطر می‌آورند. اما در طبیعت این منطقه، ۶۰ غار بسیار زیبا قرار گرفته که فرم عجیب خود، آن‌ها که اهل ماجراجویی هستند را به سمت خود می‌کشانند. تورهای مختلفی برای غار نوردی در ساگادا برگزار می‌شود که درجات سختی متفاوتی دارند اما اگر دوست داشته باشید به عمق این غارها بروید، باید همراه با این تورها و با تجهیزات کامل در داخلشان حرکت کنید.

 

۷ ساحل جذاب و خلوت فیلیپین

تاب بزرگدر بوهول

هنوز یک جای خارق‌العاده و متفاوت برای بانجی جامپینگ در فیلیپین وجود ندارد اما مطمئن باشید این تاب بزرگ، حسابی شما را به چالش خواهد کشید. این تاب در پارک ماجراجویی دانائو در جزیره بوهول فیلیپین ساخته شده و شما از بالا صخره به داخل دره پرت می‌کند. در این برنامه، شما از ارتفاع ۲۰۰ متری در بالای رودخانه به پایین برت شده و ۴ ثانیه سقوط آزاد را تجربه می‌کنید تا این که در یک بازه‌ی ۱۰۰ متری تاب بخورید. در این مجموعه فعالیت‌های هیجان انگیز دیگری مثل زیپلاین نیز گنجانده شده است.

سقوط آزاد بالای جزیره‌ی بانتایان در سبو

سقوط آزاد بدون شک یکی هیجان‌انگیزترین ورزش‌های جهان بوده و واقعا جرات می‌خواهد که از صدها متر ارتفاع از داخل هواپیما به پایین بپرید. اما اگر قصد داشتید چنین حرکتی را در تور فیلیپین بزنید، در سبو و بالای جزیره‌ی زیبای بانتایان آن را انجام دهید. منظره‌ی فوق‌العاده زیبا و البته تیم‌های مخصوص برای پرش در این محل، لحظاتی فراموش نشدنی را برایتان خواهند ساخت. این پرش در صورتی انجام می‌شود که شما به یک مربی مجرب بسته شده‌اید و بعد از هیجان اولیه سقوط آزاد و باز شدن چترها، زمان خواهید داشت تا چند ساحل زیبا و جزایر کوچک را زیر پای خود ببینید تا در ساحل اصلی جزیره فرود بیایید.

 

بهترین هتل‌های سبو در فیلیپین

پاراگلایدرسواری در سارانگانی

اگر دوست دارید پرواز را تجربه کنید اما برایتان، سقوط آزاد بیش از حد ترسناک به نظر می‌آید، به سراغ پاراگلایدر سواری بروید. پرواز با پاراگلایدر اگر چه باز هم هیجان خاص خود را دارد اما بسیار آرامش‌ بخش‌تر از سقوط آزاد خواهد بود. یکی از جاهای بسیار معروف برای انجام این فعالیت در فیلپین، سارانگانی است. شما از بالای تپه‌های خلیج سارانگانی همراه با مربی به پرواز در آمده و از آن بالا منظره‌ای زیبا را می‌بینید.

سندبوردینگ در پائوای

سندبوردینگ به نوعی بازسازی اسنوبوردینگ اما روی ماسه‌هاست. به این صورت که شما با تخته‌های مخصوص اسنوبورد از روی تپه‌های ماسه به پایین سر می‌خورید. البته آن‌هایی که خیلی توانایی بدنی خوبی ندارند، می‌توانند روی شکم روی تخته بخوابند و از بالا سر بخورند. بدون هیچ شکی بهترین جا برای امتحان کردن این ورزش جالب، پائوای در الوکوس نورته است. جایی که تپه‌های شنی زیادی پیدا می‌کنید و تورهای مختلف با ماشین‌های چهار محوره یا موتورهای چهار چرخ به آن‌ محل‌ها برگزار می‌شود تا توریست‌ها بتوانند روی تپه‌ها به سندبوردینگ مشغول شوند.

شنا با وال کوسه‌ها در دونسول

یکی از اولین جاهایی که شنا کردن با این موجودات بزرگ اما بی‌آزار برای عموم مردم باب شد، همین فیلیپین است. طول این آبزیان غول پیکر به ۹ تا ۱۲ متر می‌رسد اما آن‌ها در آرامش به شنا کردن می‌پردازند و شما هم می‌توانید، هم از روی قایق تماشایشان کنید یا این که به شنا کردن در کنارشان بپردازید. برای این کار بهتر است به دونسول بروید. البته این را در نظر بگیرید که این ماهیان بزرگ دوره‌های مهاجرت دارند و در تمام طول سال در این محل حضور ندارند. بهترین زمان برای شنا کردن با وال کوسه‌ها، بین ماه‌های نوامبر تا جون است که آن‌ها برای تغذیه از پلانکتون‌ها به این محل می‌آیند.

 

بهترین فعالیت‌ها در سبو فیلیپین

کانو سواری در بادیان، سبو

سواری بر قایق‌های کانو، از جمله فعالیت‌های تفریحی قدیمی به حساب می‌آید که وقتی آن را آن را در رودخانه انجام دهید، به یک فعالیت هیجان انگیز بدل می‌شود. سبو جاهای زیادی برای اینکار در خود دارد، اما بهتر است به بادیان بروید و از همان جا به دیدن آبشار بی‌نهایت زیبای کاواسان رفته و در آبگیر زیر آبشار، آبتنی هم کنید. عمق این رودخانه زیاد نیست و این فعالیت برای آن‌هایی که شنا بلد نیستند نیز، پیشنهاد می‌شود.

سواری بر هواپیماهای اولتراهایت در پامپانگا

هواپیماهای اولتراهایت به صورت یک یا دو نفره بوده که وزن سبکی داشته و ارتفاع نسبتا خوبی از زمین می‌گیرند. این هواپیماها بیشتر جنبه تفریحی داشته و تجربه‌ای عالی را برایتان فراهم خواهند کرد. باید در نظر بگیرید که وقتی همراه با خلبان، سوار هواپیما می‌شوید، هیچ کابینی مشاهده نخواهید کرد و فضای دور و برتان باز است. این پروازها بیشتر در پامپانگا انجام می‌شود که یکی دو ساعتی از پایتخت دور بوده و در تور مانیل نیز به راحتی می‌توانید، آن را انجام دهید.

قایق سواری در رودخانه‌ی خروشان، کاگایان دِ اورو و کالینگا

قایق سواری در رودخانه‌های خروشانف بر روی قایق‌های بادی چند نفره انجام شده و بسته به این که چه قدر در این ورزش تجربه داشته باشید یا این که اولین بار است در آن شرکت می‌کنید، وارد مسیرهایی با درجه سختی متفاوت خواهید شد. کاگایان دِ اورو در میندانائو و کالنگا در لوزو، معروف‌ترین جاهایی هستند که می‌توانید این ورزش فوق‌العاده جذاب و هیجان انگیز را تجربه کنید. مخصوصا کالینگا که رودخانه‌ی ۱۷۵ کیلومتری چیکو در آن جاری‌ست و محل‌های مختلفی برای قایق سواری پیش روی شما می‌گذارد.

 

بازدید از جذاب‌ترین قلعه‌های فیلیپین

موج سواری در سیارگائو

وقتی به کشوری با این تعداد جزایر مختلف و سواحل فوق‌العاد زیبا سفر می‌کنید، حتما باید انتظار چند جای ایده‌آل برای موج سواری را هم داشته باشید. سیارگائو از گذشته‌های دور به عنوان بهشتی برای موج سواران شناخته می‌شده و هنوز هم جزو اولین انتخاب‌ها در کل دنیاست. چند نقطه‌ی عالی برای موج سواری در سیارگائو وجود دارد که از جمله آ‌ها می‌توان به Cloud 9 اشاره کرد که از جمله ایده‌آل‌ترین موج‌ها را برای انجام این ورزش در اختیارتان می‌گذارد. سیارگائو البته نه فقط برای موج سواری، بلکه برای فعالیت‌های توریستی مختلف مناسب بوده و سواحل فوق‌العاده زیبایی در خود داشته، می‌توانید در دریاچه‌های طبیعی و غارهایش به تفریح بپردازید و تفریحات مختلف آبی را در آن‌جا تجربه نمایید.

ویک بوردینگ در کامارین سور

ویک بوردینگ یا اسکی روی آب از جمله ورزش‌های محبوب و هیجان انگیز هستند که امکان انجام آن‌ها را در جاهای مختلف فیلیپین خواهید داشت. اما با توجه به وجود یک مجموعه ورزش‌های آبی معروف به نام Camarines Sur's CamSur Wakeboarding Complex این ورزش در کامارین سور به شکل جدی‌تری انجام می‌شود و خیلی از آن‌ها که در این رشته نامی برای خود دست و پا کرده‌اند نیز به این محل آمده‌اند. البته این محل، امکانات خیلی بیشتری در اختیارتان می‌گذارد تا بتوانید ورزش‌های مختلف دیگر را نیز تجربه کنید. همچنین همان‌طور که گفتیم، حتما نیاز نیست به کامارین سور بروید، در اکثر سواحل معروف فیلپیین، امکانات لازم برای انجام این ورزش، در نظر گرفته شده است.

کوه پیمایی در پولاگ

پارک ملی کوه پولاگ از نظر تنوع زیستی، یکی از بهترین جاها در کل فیلیپین به حساب آمده و جنگل‌هایی مملو از درختان مختلف و گیاهان متنوع بوده و چشم‌اندازهای زیبایی دارد که نمونه‌اش را در کم‌تر جایی از جهان مشاهده کرده‌اید. مسیرهای کوه‌پیمایی مختلفی برای تورهای طبیعت گردی در این محل فراهم شده تا حتی کسانی که خیلی اهل فعالیت‌های بدنی نیستند، بتوانند به برخی از چشم‌اندازهای کوه پولاگ برسند. البته به نسبت خیلی از فعالیت‌های هیجان انگیزی که در این نوشته معرفی کردیم، کوه پیمایی آرامش‌بخش‌تر خواهد بود اما خیلی از گردشگران، ترجیح می‌دهند به سراغ چنین تفریحاتی بروند تا این که از هواپیمای در حال حرکت به پایین بپرند.

 

زیباترین ریزورت‌های ساحلی فیلیپین

شنا در میان ساردین‌ها، سبو

و اما آخرین پیشنهاد ما به شما، یک فعالیت جالب و یک تجربه کاملا عجیب است. همان طور که گفتیم، جاهای زیادی برای غواصی و اسنورکلینگ در فیلیپین وجود دارد اما در موالبول در سبو، می‌توانید به میان انبوه ساردین‌ها رفته و در کنارشان شنا کنید. جالب این که، ماهی‌های ساردین در تمام طول سال در این محل حضور دارند و شما هر زمان که به آن‌جا سفر کنید، می‌توانید این فعالیت را تجربه نمایید. حتی اگر خیلی به غواصی عمیق علاقه ندارید، با تجهیزات اسنورکلینگ و شیرجه‌های یک دقیقه‌ای نیز، می‌توانید به میان این ماهی‌ها بروید. در مجموع در تور فیلیپین، به هر گوشه‌ای این کشور که رفتید و حتی اگر به سراغ غواصی نرفتید، حتما اسنورکلینگ را تجربه کرده و ماهی‌های رنگارنگی که زیر آب حرکت می‌کنند را تماشا نمایید.

۱۱ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران