هیجان‌انگیزترین ماجرجویی‌ها در فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
هیجان‌انگیزترین ماجرجویی‌ها در فیلیپین

به عنوان دومین مجمع‌الجزایر بزرگ جهان با تقریبا ۷۵۰۰ فیلیپین با فرهنگ و جغرافیایی متنوع ،مقصدی بسیار دیدنی است. اگرچه در اینجا به ۱۷۵ زبان دنیا صحبت می‌شود، اما گردشگران این کشور به راحتی می‌توانند از زبان انگلیسی استفاده کنند زیرا فیلیپین پنجمین کشور بزرگ انگلیسی زبان در جهان است. در حالی که مانیل هنوز دروازه بیشتر مسافران برای ورود به فیلیپین است، تعداد زیاد فرودگاه‌های بین‌المللی در سراسر کشور باعث می‌شود دسترسی و دستیابی به جاذبه‌های این کشور رو به رشد باشد.

 

شهر دیواری اینتراموروس در مانیل

قدیمی‌ترین محله مانیل، شهری با دیوارهای سنگی Intramuros (یا سیوداد مورادا) توسط اسپانیایی‌ها در سال ۱۵۹۰ ساخته شد و به مرکز اداری آن تبدیل شد. علت نام آن به بخاطر سه مایل طول دیوارهای سنگی عظیم و استحکامات کاملا اطراف این منطقه است که شامل کاخ‌های سنگی، کلیساها، مدارس و خانه‌های حیاط دار است. بازدید از این بخش قدیمی و تاریخی مانیل یکی از اولین کارهایی است که توریست‌ها در این شهر انجام می‌دهند.

 

  جذاب‌ترین فعالیت‌هایی که باید در سفر به مانیل انجام دهید 

شهر دیواری اینتراموروس

 

موزه کفش Marikina درمانیل

موزه‌ای مخصوص کفش است در قلب منطقه کفش فروشی مانیل واقع شده. در این موزه، کفش تمامی رئیس جمهورهای فیلیپین را به ترتیب زمانی پیدا خواهید کرد. اما برجسته‌ترین کفش این مجموعه عظیم از اولین بانوی اول فیلیپین، ایملدا مارکوس است.

 

Marikina

 

رستوران آبشار لاباسین در Tiaong

این رستوران زیبا داخل آبشارهای سنتی و زیبای فیلیپین برپا شده است، منطقه‌ای سر سبز و زیبا با امکانات تفریحی متنوع، ویلاهای سنتی و زیبا به سبک کامیان بدون کفش و ظروف. شما می‌توانید از غذاهایی که در برگ‌های موز سرو می‌شوند نوش جان کنید در حالی که تا مچ پا در آب چشمه روشن هستید. در اینجا با صدای آرام آب جاری به عنوان موسیقی پس زمینه می‌توانید هم استراحت کرده باشید هم تجربه‌ای جدید به دست بیاورید. چه چیزی بهتر از این؟

 

 زیباترین آبشارهای فیلیپین؛ کشور هزار جزیره 

آبشار لاباسین

 

 جشنواره دیناگیانگ در ایلویلو سیتی

در آخر هفته چهارم ژانویه، خیابان‌های شهر ایلویلو حال و هوایی متفاوت به خود می‌گیرد زیرا مردم به مناسبت ورود مسیحیت به این جزیره جشنی موسون به دیناگیانگ برگزار می‌کند. این جشنواره به دلیل نمایش میراث غنی مردم بومی خود معروف است و خیلی توریست‌ها خودشان را به آن می‌رسانند. نام Dinagyang از زبان ایلویلو به معنی "خوشحال کردن" گرفته شده است. این جشنواره پر جنب و جوش و پرشور، جشنی از فرهنگ، تاریخ و مذهب است که نباید از دست داد. برجسته‌ترین مسابقه در آن Ati است که قبایل مختلف با لباس سنتی در خیابان اجرا می‌کنند.

 

 زیباترین فستیوال‌های فیلیپین

 جشنواره دیناگیانگ

 

شالیزارهای برنج در بانائو

این تراس‌های برنج که در دامنه کوه Ifugao و در ارتفاه ۱۵۰۰ متری واقع شده‌اند حدود ۲ هزار سال قدمت دارند. با چنین پیشینه عظیمی این تراس‌های برنج به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده‌اند. در گذشته رسیدن به این تراس به معنای مسافرت ۱۰ ساعته با اتوبوس از مانیل بود اما این روزها مسافران می‌توانند برای رسیدن به این مقصد به فرودگاه باگاباگ پرواز کنند.

 

 شالیزارهای پلکانی بانائو و باتاد فیلیپین

بانائو

 

کلیسای Basílica Minore del Santo Niño در کبو

این کلیسا که قدیمی‌ترین کلیسای فیلیپین محسوب می‌شود در سال ۱۵۵۶ توسط راهبه‌های آگوستیانی تاسیس شده و نمادی از کودکی مسیح (سانتو نینو) را در خود جای داده است. این کلیسا سه دفعه در حادثه آتش سوزی تخریب شد تا این که در سال ۱۷۳۷ به سبک باروک بازسازی شد که آن هم متاسفانه در زلزله شدید سال ۲۰۱۳ آسیب شدید دید. البته پس از آن مجددا مورد ترمیم و بازسازی قرار گرفت.

 

Basílica Minore del Santo Niño

 

تپه‌های شکلاتی در بوهول

تپه‌های شکلاتی فیلیپین یک سازه زمین‌شناسی غیرمعمول در بوهول هستند که شباهت زیادی به تپه‌های غول پیکر دارند و چون در طول فصل خشک رنگ سبزشان تبدیل به قهوه‌ای می‌شود به آن شکلات می‌گویند. سفر خود را با رفتن به پناهگاه نحیات وحش در فیلیپین شروع کنید. در اینجا می‌توانید دومین پستاندار کوچک جهان و یک گونه محافظت شده که فقط تعداد ۵ هزار تا از آن در دنیای حیات وحش موجود دارد را در منطقه ببینید.

 

بوهول

 

پارک ملی رودخانه زیرزمینی Puerto Princesa در پالاوان

این طولانی‌ترین رودخانه زیرزمینی قابل پیمایش در جهان است که مستقیما به داخل دریا می‌ریزد. این میراث جهانی یونسکو به طور مستقیم در زیر کوه پائول به طول ۸.۲ کیلومتر از طریق مجموعه‌ای از اتاق‌ها و غارهای وسیع جریان داشته و از جاذبه‌های اصلی طبیعی برای طبیعت‌گردان ماجراجو شناخته می‌شود. با رفتن به این منطقه می‌توانید شاهد بی‌نظیرترین پدیده طبیعی باشید.

 

 راهنمای سفر به پالاوان؛ تکه‌ای از بهشت در فیلیپین 

 

ال نیدو

ال نیدو بهشت گرمسیری فیلیپین دروازه‌ای برای ورود به مجمع‌الجزایر خیره‌کننده باکویت شناخته می‌شود. از ال نیدو راه خود را از طریق جزایر سنگ آهکی شروع کنید و در تالاب‌های خیره‌کننده یشمی رنگ و سواحل سفید پودری غرق لذت شوید. لباس شنا را فراموش نکنید. در صخره‌های رنگارنگ مرجانی، که صدها گونه ماهی زندگی می‌کنند جستجو کنید و خاطره‌ای گرمسیری و فراموش نشدنی را به ثبت برسانید.

 

ال نیدو

۰۵ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران