کارهایی که باید در فیلیپین انجام داد

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
کارهایی که باید در فیلیپین انجام داد

فیلیپین مجمع الجزایری شگفت‌انگیز با بیش از ۷۱۰۰ جزیره منحصر به فرد و زیبا، جنگل‌های بارانی استوایی، بهشت عاشقان خرید، سواحل بکر، شالیزارهای بی‌همتای برنج، سایت‌های میراث جهانی یونسکو، جشنواره‌های پر جنب و جوش، بناهایی با سبک معماری استعماری اسپانیا و همچنین مردم محلی دوستان داشتنی و صمیمی است. تمامی این عوامل سبب شده‌اند تا تور فیلیپین به یکی از پرطرفدارترین گزینه‌های مسافرتی در بین مردم تبدیل شوند. در راستای این صحبت‌ها سعی کرده‌ایم تا مطالب این مقاله را به معرفی جذاب‌ترین کارهایی که باید در فیلیپین انجام داد، اختصاص دهیم.

 

گشت و گذار و تفریح در جزیره بوراکای فیلیپین

یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری و تفریحی در فیلیپین، جزیره بوراکای (Boracay Island) است. این مکان با دارا بودن هتل‌های مجلل در کنار ساحل و البته طبیعت زیبا سفر لوکسی را برای همه گردشگران ارائه می‌دهد. به خصوص اگر به دنبال سواحل شنی سفید و آب‌های شفاف فیروزه‌ای هستید، این جزیره انتخاب بسیار مناسبی برای خوش گذرانی و تفریح شما در سفر به فیلیپین خواهد بود. شما می‌توانید در این جزیره نهایت استفاده را از تفریحات آبی برده و ساعت‌ها از حمام آفتاب در آن لذت ببرید.

 

مزه کردن غذاهای متنوع فیلیپین

بسیاری از افراد با غذاهای فیلیپینی آشنایی چندانی ندارند. بنابراین یکی از کارهایی که می‌توانید در سفر خود به این کشور انجام دهید، رفتن به سراغ غذاهای خوشمزه فیلیپینی است. مطمئن باشید که سفر به فیلیپین غذاهای خوشمزه زیادی برای امتحان کردن در اختیار شما قرار خواهد داد و به احتمال زیاد عاشق برخی از آن‌ها خواهید شد. غذاهای فیلیپینی ترکیبی از غذاهای ژاپنی، چینی، مالایی، اسپانیایی و آمریکایی هستند. حتی اگر بودجه کافی برای رستوران‌گردی ندارید توصیه می‌کنیم حتما غذاهای خیابانی فیلیپین را که قیمتی مناسب و لذتی فراوان دارند، امتحان کنید. در اینجا چند غذای برتر خیابانی را که باید در تور فیلیپین امتحان کنید، معرفی می‌کنیم:

  • Kwek-Kwek

این غذای خیابانی محبوب را می‌توان به راحتی در همه جا و به خصوص خیابان‌های مانیل پیدا کرد. این یک تخم بلدرچین یا اردک آب پز است که در نان نارنجی رنگ سرخ شده در روغن نباتی سرو می‌شود.

  • Siomai - Siomai

    سومایی سومای نسخه فیلیپینی یک پیراشکی چینی است که تحت عنوان غذای خیابانی در این کشور فروخته می‌شود.

  • Ihaw-Ihaw

اگر بخواهیم نام این غذا را ترجمه کنیم به معنای "گریل-گریل" خواهد بود. این غذا می‌تواند از هر چیزی اعم از گوشت یا سبزیجات تهیه شود و اصلی‌ترین مشخصه آن سیخ‌هایی هستند که بر روی آتش کباب می‌شوند.

  • Fish Ball, Squid Ball, and Kikiam

این سه غذا از گوشت ماهی تهیه می‌شوند. به این صورت که گوشت ماهی به شکل کوفته‌های کوچک در آمده و به دو صورت کبابی یا سرخ کردنی طبخ می‌گردند.

 

راهنمای کامل سفر به بوراکای در فیلیپین 

 

شرکت در جشنواره‌های سنتی فیلیپین

یکی از هیجان‌انگیزترین کارهایی که می‌توان در فیلیپین انجام داد، شرکت در جشنواره‌های سنتی فیلیپین است. چرا که هیچ راهی بهتر از شرکت در برخی از مشهورترین جشنواره‌ها و رویدادها برای آشنایی با فرهنگ متنوع این کشور نیست. فرهنگ فیلیپینی ترکیبی جالب از سنت‌های شرق و غرب است. از جمله جذاب‌ترین جشنواره‌های فیلیپین که شرکت در آن‌ها مورد پسند اغلب توریست‌ها خواهند بود و سالانه برگزار می‌شوند، عبارتند از:

  • جشنواره سینولوگ در سبو (Sinulog Festival in Cebu)

جشنواره سینولوگ، هفته سوم ژانویه برگزار شده و یکی از بزرگترین جشنواره‌های کشور است. این جشن به افتخار سانتو نینو، فرزند مقدس حضرت عیسی، برگزار می‌شود.

  • جشنواره آتی آتیهان در کالیبو (Ati-atihan Festival in Kalibo)

جشنواره آتی آتیهان از دیگر مراسم برگزار شده در ماه ژانویه است که باز به افتخار سانتو نینو برگزار می‌شود. این جشنواره متشکل از راهپیمایی‌های مذهبی، رژه‌های خیابانی، شناورهای موضوعی، رقصندگان با لباس‌های رنگارنگ و نقاشی‌های انجام شده بر روی صورت و بدن است.

  • جشنواره ماسکارا (Masskara Festival)

این جشنواره که در ماه اکتبر در شهر Bacolod برگزار می‌شود، ۲۰ روز بیست روز رقص خیابانی، نوشیدنی و شادی بی‌وقفه را با خود به همراه دارد.

 

جیپنی سواری در فیلیپین

اگر دوست دارید تا همانند مردم محلی فیلیپین به گشت و گذار بپردازید، توصیه می‌کنیم حتما سوار شدن به جیپنی (Jeepney) را امتحان کنید. این اتومبیل‌های رنگارنگ پادشاهان جاده‌ها در فیلیپین هستند و قطعاً سوار شدن به آن‌ها یکی از جالب‌ترین کارهای فیلیپین برای شما توریست‌ها خواهد بود. پیدا کردن جیپنی در خیابان‌های فیلیپین کار سختی نبوده و شما می‌توانید بعد از رسیدن به مقصد در کنار آن‌ها عکس گرفته و با خود به یادگار داشته باشید. این ماشین‌ها در تاریخ فیلیپین جای داشته و امروزه بعد از تمام شدن جنگ و اتمام دوره استعمار به شیوه‌های رنگارنگ طراحی شده‌اند.

 

۵ تم‌پارک فوق‌العاده جذاب فیلیپین

 

تجربه تفریحات هیجان‌انگیز در فیلیپین

برای کسانی که به دنبال ماجراجویی هستند، فیلیپین فعالیت‌های ماجراجویی متعددی را ارائه می‌کند. از کوهنوردی گرفته تا بازدید از آتشفشان فعال مایون (Mayon Volcano) و قایقرانی در آب‌های سفید چیزهایی هستند که در فیلیپین تجربه بازدید از آن‌ها را خواهید داشت. از دیگر تفریحات هیجان‌انگیزی که مختص سفر با تور فیلیپین است می‌توان به بازدید از آبشار خیره‌کننده کاواسان (Kawasan Falls)، کایاک سواری در یکی از طولانی‌ترین رودخانه‌های زیرزمینی قابل کشتیرانی در جهان و همچنین لذت بردن از سواحل زیبا و بکر آن با سواحل سفید و آب‌های نیلگون اشاره کرد.

 

بازدید از شالیزارهای پلکانی بانائو فیلیپین

شالیزارهای پلکانی بانائو (Banaue Rice Terraces) نمونه‌ای برجسته از یک چشم‌انداز فرهنگی و البته طبیعی فوق‌العاده زیبا است. این شالیزارهای منحصر به فرد در بین مردم محلی لقب "پله‌های بهشت" را دارند.  اهمیت این شالیزارهای به قدری زیاد است که در سال ۱۹۹۵ به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد. از این رو نمی‌توان از اشاره کردن به پیاده‌روی بر روی تراس‌های برنج در بانائو در لیست یکی از بهترین کارهای فیلیپین چشم‌پوشی کرد. گفته می‌شود این شالیزارها توسط اجداد قوم ایگورو در کوه‌های بانائو، ایفوگائو، در فیلیپین طراحی شده‌اند و بسیاری از فیلیپینی‌ها آن را هشتمین عجایب طبیعی جهان می‌دانند.

 

سفر به سواحل خیره کننده ال نیدو فیلیپین

 

تجربه خرید در مانیل

قطعا یکی از کارهایی که گردشگران در هر سفری تمایل زیادی به انجام آن دارند، خرید کردن است. به طوری که فیلیپین نیز از این قاعده مستثنی نبوده و گردشگران می‌توانند اوقات فراغت خود را با گشت و گذار در بازارها و مراکز خرید آن بگذرانند.به خصوص اگر شهر مانیل را به عنوان مقصد گردشگری خود در تور فیلیپین انتخاب کرده‌ باشید، گزینه‌های بسیار زیادی را برای خرید کردن در آن خواهید داشت. از صنایع دستی گرفته تا بوتیک‌ها و فروشگاه‌های مد و پوشاک گزینه‌هایی هستند که در مانیل، پایتخت فیلیپین، امکان خرید را خواهید داشت. برخی از بهترین مناطق خرید برای بازدید در مانیل عبارتند از:

  • بازار دیویزوریا (Divisoria Market)

این مکان در مرکز محله چینی‌ها واقع در شهر مانیل قرار داشته و می‌توان آن را مادر همه مراکز خرید این شهر دانست. در اینجا انواع کالاها از کفش، پوشاک و اقلام خانگی را با قیمت‌های بسیار مناسبی پیدا خواهید کرد.

  • اس ام مال آسیا (SM Mall of Asia)

این مجموعه در جلوی خلیج مانیل قرار گرفته و بزرگترین مرکز خرید فیلیپین با مساحتی در حدود ۴۰ هکتار است. این مرکز خرید اغلب با شعبه‌هایی از برندهای معروف بین‌المللی شناخته می‌شود.

  • بازار کوئیاپو (Quiapo Market)

کوئیاپو یک بازار سنتی در مانیل است که همه چیز از جمله میوه و سبزیجات، ظروف غذاخوری ارزان و لوازم آشپزخانه را می‌فروشد.

 

استراحت در اسپای سنتی فیلیپین

اگر به دنبال مکانی برای ریلکس شدن و دور کردن کل استرس یک سال خود هستید، حتما رفتن به یک اسپای سنتی در فیلیپین را امتحان کنید. فیلیپین با ارائه تکنیک درمانی سنتی فیلیپینی به نام هیلوت (hilot) توانسته مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار بگیرد. شما می‌توانید با رفتن به یکی از اسپاهای فیلیپین از لذت ماساژ‌های سنتی و ... برای کاهش استرس، جوان‌سازی عضلات و تجدید انرژی لذت ببرید. در صورت تمایل به دریافت خدمات مدرن‌تر بهتر است مسیر یکی از هتل‌های ۵ ستاره فیلیپین نظیر شانگری لا فورت (Shangri-La at the Fort) و یا سوفیتل فیلیپین پلازا (Sofitel Philippine Plaza) در مانیل را در پیش بگیرید.

 

بازدید از ۱۳ آبشار دیدنی فیلیپین

 

لذت بردن از تفریحات شبانه فیلیپین

هیجان انگیزترین و البته پر جنب و جوش‌ترین کاری که در سفر به فیلیپین فرصت تجربه آن را خواهید داشت، تفریحات شبانه هستند. برای این منظور می‌توانید مسیر یکی از کلاب‌های شبانه یا بارهای فیلیپین را به خصوص در کلان‌شهرهای آن مثل مانیل گرفته و از رقص، موسیقی‌های زنده و اجرای دی‌جی‌های معروف بین‌المللی یا محلی نهایت لذت را ببرید. از جمله معروف‌ترین کلاب‌های شبانه مانیل The Distillery و Strumms بوده و Liv Super Club و Club Hype از بهترین مکان‌ها برای تفریحات شبانه در سبو هستند.

 

بازدید از شهر زیبای سبو در فیلیپین

یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در تور فیلیپین، شهر زیبای سبو است. هر چند که وقتی صحبت از فیلیپین می‌شود مانیل و بوراکای اولین مکان‌هایی هستند که به ذهن‌ها خطور می‌کنند؛ اما ما به شما این اطمینان را می‌دهیم که سبو چیزی کمتر از این دو مکان ندارد. از جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر گرفته تا بناهای تاریخی و فرهنگی گزینه‌هایی هستند که در سبو فرصت بازدید از‌ آن‌ها را خواهید داشت. از جمله جاذبه‌های گردشگری که می‌توانید در سفر به سبو زمان خود را با بازدید از آن‌ها بگذرانید، عبارتند از:

  • پناهگاه حیات وحش اولانگو
  • قلعه سن پدرو سبو (Cebu’s Fort San Pedro)، قدیمی‌ترین قلعه سه گانه فیلیپین
  • موزه کاسا گوروردو (Casa Gorordo Museum)
  • آبشار کاواسان در ماتوتینائو (Kawasan Falls in Matutinao)

 

بهترین رستوران های سبو در فیلیپین

 

منبع

 

۰۴ دی ۱۴۰۱

نظرات کاربران