مواردی که قبل از رفتن به فیلیپین باید بدانید

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
مواردی که قبل از رفتن به فیلیپین باید بدانید

بیشتر مسافرانی که به فیلیپین سفر می‌کنند به دنبال تجربه فرهنگ و تاریخ عیجب و غریب و بازدید از دیدنی‌های آن هستند. با این که فیلیپین کشوری جالب و گرمسیری محسوب می‌شود اما عدم آگاهی و شناخت مناسب می‌تواند دشواری‌هایی را به وجود بیاورد. در ادامه ما مواردی را به شما گوشزد می‌کنیم که سفر با تور فیلیپین را برای‌تان آسان کند.

 

برای گرما و رطوبت خود را آماده کنید

این معمولاً اولین موردی است که مسافران هنگام خارج شدن از فرودگاه با آن روبرو می‌شوند. اولین جملاتی که معمولا توریست‌ها به زبان می‌آورند "اوه چقدر گرمه، وای چرا انقدر شرجیه، خیلی گرمه" هستند. توجه داشته باشید که این با آب و هوای گرم و خشک بسیار متفاوت است. رطوبت هوا را سنگین‌تر می‌کند برای افرادی که عادت به هوای شرجی ندارند نفس کشیدن سخت و شدت گرما قابل لمس‌تر است. به علاوه خود عرق کردن در مدت طولانی باعث کلافگی می‌شود. بنابراین این نکات را به خاطر بسپارید و متناسب با آن لباس بپوشید. در این هوا ، لباس‌های سبک و گشاد بهترین همراه شما خواهد بود.

 

سفر به فیلیپین را در کریسمس تجربه کنید

 

بدانید سفر شما در چه فصلی قرار می‌گیرد

فیلیپین کشوری گرمسیری است و تنها دو فصل دارد: مرطوب و خشک. از نظر فنی، فصل خشک از حدود ماه نوامبر تا ماه مه و فصل بارانی، از ژوئن تا اکتبر ادامه دارد. با این حال، هوا در سال‌های اخیر تغییر کرده، بنابراین آغاز و پایان هر فصل کمی از سالی به سال بعد تغییر می‌کند. بنابراین در هفته‌های نزدیک به سفر خود در جریان گزارش‌های هواشناسی فیلیپین باشید. گفته می‌شود، عامل دیگری که باید در نظر بگیرید این است که فیلیپین کشوری مجمع الجزایری بوده و از بیش از ۷ هزار جزیره تشکیل شده است. این یعنی ممکن است هوا از جزیره به جزیره دیگری بسیار متفاوت باشد. بنابراین در حالی که بخشی از کشور ممکن است طوفان‌های طولانی را تحمل کند، در جزیره دیگر هوا کاملا آفتابی و صاف باشد.

 

 

از برنامه‌های آنلاین استفاده کنید

برنامه‌های حمل و نقل آنلاین برای کسانی که به مانیل سفر کرده‌اند حیاتی هستند. منطقه شلوغ متروپولیتن مانیل می‌تواند کاملاً آشفته و پر تردد باشد به خصوص برای بازدیدکنندگانی که به وسایل نقلیه عمومی فیلیپین و ترافیک بسیار سنگین عادت ندارند، این شرایط خسته کننده خواهد بود. سه برنامه مفیدی که بسیاری از افراد محلی در تلفن‌های خود دارند: Uber ، GrabCar و Waze است. دو مورد اول برنامه‌هایی برای رزرو اتومبیل هستند که به طور کلی کمی کم‌تر از تاکسی‌های معمولی هزینه دارند، و در عین حال ایمن‌تر به حساب می‌آیند. در حالی که ویز یک برنامه ماهواره‌ای است که با در نظر گرفتن ترافیک جاده فعلی، رانندگان را به بهترین مسیر ممکن برای رسیدن به مقصد خود هدایت می‌کند.

 

جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده فیلیپین

 

در مورد حمل و نقل عمومی محلی سؤال کنید

در حالی که اتومبیل‌های دارای اپلیکیشن در مانیل بسیار کارآمد هستند، استان‌های کوچک‌تر معمولاً سیستم حمل و نقل عمومی خود را دارند. برخی از شهرها به اندازه‌ای کوچکند که مردم محلی بتوانند به راحتی با tricycle، جیپنی، یا تاکسی با قیمت‌های بسیار اقتصادی خود تردد کنند. بنابراین پس از رسیدن به مکان جدید، بهترین حالت حمل و نقل را در آن منطقه بپرسید و هزینه تقریبی یک سفر را برای جلوگیری از هزینه‌های اضافه محاسبه کنید.

 

  برای سفر به فیلیپین چه قدر باید هزینه کرد؟

 

از فرهنگ انعام دادن پیروی کنید:

در فیلیپین خدمات ارزان قیمت ارائه داده می‌شوند و به همین دلیل دادن انعام روشی مرسوم بین مردم است. در رستوران‌ها عموما ۱۰-۱۵٪ صورتحساب نهایی را انعام می‌دهند مگر اینکه هزینه سرویس گنجانده شود که در این حالت دادن انعام اصلا واجب نیست. همچنین این قانون ۱۰٪ برای سالن‌ها و اسپا‌ها زیر جاری می‌شود. رزرو تاکسی، صدور قبض برای یک سفر معمولا ۹۰ پزو است که ۱۰۰ پزو پرداخت می‌شود، به عنوان مثال (برای اتومبیل‌های دارای برنامه از جمله Uber و Grabcar، مقدار دقیق معمولاً مشخص می‌شود). هنگامی که شک دارید چقدر انعام بدهید، به سادگی با توجه به رضایت خود نسبت به خدمات می توانید مبلغی را در نظر بگیرید. در حالی که پیشخدمت‌ها، ماساژورها یا راهنمایان تور در دریافت انعام هیچ زیاده‌روی و تخلفی نمی‌کنند. به یاد داشته باشید کسانی که در این رده‌ها مشغول به کار هستند، عموماً حداقل دستمزد را دریافت می‌کنند، بنابراین دریافت انعام برای‌شان مهم و حیاتی محسوب می‌شود.

 

درباره مانیل پایتخت فیلیپین بدانیم

 

هر ایالتی متفاوت است

بسیاری از جزایر فیلیپین به بیش از ۸۰ استان مختلف تقسیم می‌شوند و فرض اینکه همه آن‌ها با هم یکسان بوده‌اند بزرگ‌ترین اشتباه شما خواهد بود. به دلیل جغرافیای جزیره‌ای مردم فیلیپین دارای تاریخ منطقه‌ای هستند و در زمانی نه چندان دور و در قرن ۱۹ مردم جنبش‌های ناسیونالیستی را برای یکپارچه‌تر فیلیپین آغاز کردند. به همین دلیل تفاوت در بین استان‌ها در جنبه‌هایی مانند لهجه‌های گفتاری و غذا آشکار می‌شود. این کشور به شدت متنوع بوده و برای کاوش و ماجراجویی فوق‌العاده است.

 

۱۰ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران