نکاتی که در اولین سفر به فیلیپین باید بدانید

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
نکاتی که در اولین سفر به فیلیپین باید بدانید

آیا در مورد سفر با تور فیلیپین فکر می‌کنید؟ خوشبختانه فیلیپین یکی از کشورهای جنوب شرقی و ساحلی آسیاست که از لحاظ زیبایی چیزی کم از تایلند نداشته اما نقاط مقرون به صرفه متعددی را ارائه می‌دهد. خوشبختانه شما برای سفر به این کشور با محدودیت‌های زیادی مواجه نیستید. سیاست‌های باز گردشگری در همه جای دنیا روال نیست و با این همه یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های مسافران به فیلیپین بحث امنیت آن است. برای آشنایی با شرایط ویزا، سفر و امنیت در فیلیپین مطلب زیر را مطالعه کنید.

 

شرایط اخذ ویزا برای فیلیپین

فیلیپین یکی از کشورهای دنیا برای اخذ ویزای اقامت است و اتباع تمامی کشورهای دنیا که با فیلیپین روابط دیپلماتیک دارند می‌توانند به مدت ۳۰ روز بدون ویزا در این کشور اقامت داشته باشند. به عبارتی بیش از ۱۵۰ کشور دنیا در این دایره هستند. البته پاسپورت شما باید تا دست کم ۶ ماه آینده اعتبار داشته باشد و نشانه‌ها حاکی از ترک خاک کشور باشد. برای اقامت‌های طولانی، قبل از رفتن به سفر، به سفارت، یا کنسولگری و یا اداره مهاجرت فیلیپین مراجعه نمایید و برای اخذ ویزا اقدام نمایید. البته استثناعاتی نیز وجود دارد، مثلا شهروندان برزیل می‌توانند تا ۵۹ روز اقامت داشته باشند. این در حالیست که شهروندان هنگ کنگ و ماکائو می‌توانند تنها ۱۴ روز را بدون ویزا در این کشور سر کنند. اطلاعات کامل مربوط به ویزا را می‌توانید در وبسایت امور خارجه این کشور بررسی کنید.

 

بهترین کارهایی که می‌توانید در بوراکای فیلیپین انجام دهید

 

 

فیلیپین

 

 

چیزهایی که می‌توانید و نمی‌توانید با خودتان به کشور وارد کنید

شما می‌توانید لوازم شخصی‌تان را بدون پرداخت مالیات داخل ببرید. همچنین دو پاکت سیکار و یا تنباکو و مقدار ارز خارجی نیز در این ماده قانونی گنجانده شده است. البته قوانین ممکن است هنگام خروج از فیلیپین متفاوت باشد بنابراین قبل از خروج حتما قوانین را بررسی کنید. در نظر داشته باشید که وارد کردن بیش از ده هزار دلار نیز ممنوع است.

 

 

فیلیپین

 

 

بهداشت و ایمنی را رعایت کنید

هنگام ورود به فیلیپین، در صورتی که مسافر مناطق مشکوک باشید از شما گواهینامه سلامت و واکسیناسیون بیماری‌های ویروس‌های تبخالی، وبا و تب زرد درخواست خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر سعی کنید قبل از سفر حتما سری به وبسایت کنترل بیماری‌های فیلیپین سری بزنید. البته به نظر می‌رسد که واکسیناسیون علیه تیفوئید، فلج اطفال، مالاریا، و همچنین هپاتیت A نیز عاقلانه باشد.

 

مواردی که باید قبل از سفر به فیلیپین در مورد فرهنگ مردم این کشور بدانید

 

 

فیلیپین

 

 

امور مالی در فیلیپین

واحد پول فیلیپین پزوی (Php) است و هر پزوی به ۱۰۰ سنتاوس تقسیم می‌شود. به این ترتیب سکه‌ها نیز نه ۱، ۵، ۱۰، و ۲۵ سانتاوس و همچنین P1 و P5 تقسیم می‌شوند. تمامی بانک‌های تجاری، هتل‌های بزرگ و مراکز مجاز می‌توانند ارزها را تبدیل کنند. بنابراین می‌توانید برای دریافت پول نقد به این مراکز مراجعه نمایید. به علاوه شما می‌توانید از کارت‌های معتبر بین‌المللی نیز برای خرید و معامله کالا استفاده کنید. کارت‌های اعتباری همچنین امریکن اکسپرس و همچنین ویزا کردیت کارت از جمله این موارد هستند. در مورد چک‌های مسافرتی اما دقت بیشتری داشته باشید. مثلا چک‌های معتبری همچون امریکن اکسپرس را می‌توانید به راحتی در فروشگاه‌های بزرگ و یا هتل‌ها خرج کنید. انعام دادن در فیلیپین اجباری نیست اما پرداخت آن هم کاری مورد احترام و خوشایند است. به علاوه در رستوران‌هایی که مالیات اضافه دریافت می‌کنند نیازی به دادن انعام نیست اما اگر شما از خدمات و غذاها راضی بودید می‌توانید انعام هم پرداخت کنید.

 

 

فیلیپین

 

 

امنیت در فیلیپین

مسائل امنیتی و ایمنی در فیلیپین دارای قوانین و مقررات خاصی است که هر مسافری باید از آن‌ها باخبر باشد. در شهرهای بزرگ و پر جمعیت مثل مانیل حتما هنگام تردد عین سفر به هر نقطه‌ای از دنیا مراقب کیف و لوازم خود باشید مخصوصا که چهره متفاوتی از مردم بومی دارید و برای کیف قاپ‌ها گزینه راحت‌تری هستید. توجه داشته باشید که خیلی از اتفاقات مانند کیف قاپی در بیشتر بازارهای شلوغ دنیا مخصوصا کشورهای در حال توسعه رایج است. بنابرایت سعی کنید کیفتان را جلو نگه دارید و از گذاشتن موبایل در جیب پشتی پرهیز کنید.

 

 

فیلیپین

 

 

شما می‌توانید به راحتی در جزایر توریستی و مناطق توسعه یافته گردش کنید و از هرگونه خطری به دور باشید.

 

به کجا بروید؟

بعد از اینکه از طریق هواپیما و یا هر وسیله دیگری وارد فیلیپین شدید سوار تاکسی، اتوبوس و یا قایق‌های مسافربری شوید و به سمت مقصد اصلی خود رهسپار شوید. مقصد و برجسته در فیلیپین نیز مانیل است. شما می‌توانید از نقاط دیدنی و طبیعت فوق‌العاده زیبای این شهر دیدن کنید و چیزهای زیادی راجب تاریخ و فرهنگ کشور بیاموزید.

۰۷ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران