نکات جالبی که برای سفر به فیلیپین باید بدانید

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
نکات جالبی که برای سفر به فیلیپین باید بدانید

فیلیپین از کشورهای آسیایی است که فضایی مشابه با کشورهای اروپایی دارد. زبانشان انگلیسی و دین رسمی آنها مسیحی و کاتولیک است. در صورتی که علاقه‌مند به سفر با تور فیلیپین به این کشور هستید، بهتر است مطالبی در مورد آداب و رسوم، مردم و فرهنگشان بدانید تا در سفرتان به احترام مردم آنجا نکاتی را رعایت کرده و خود از گشت و گذار در این سرزمین زیبا نهایت لذت را ببرید.


آداب و رسوم فیلیپین


در صورتی که اولین بار است به فیلیپین زیبا سفر می‌کنید، بهتر است نکاتی را پیش از رفتن به آن بدانید و با مردمش آشناتر شوید. در این کشور برای رفتارها و ارتباطات مردم فیلیپین قوانین متفاوتی حکمرانی می‌کنند. همچنین فرهنگ مردم کشور فیلیپین را می‌توان انعکاس وسیعی از تاریخچه پیچیده و بزرگ این کشور دانست. فرهنگ مردم در سال‌های متمادی از فرهنگ مردم کشورهای دیگری مانند چین، عرب‌های هندی و غیره تأثیر گرفته است. ‌می‌توان گفت که در طی این سال‌ها مهاجران و گردشگران زیادی با سفر به این کشور سبب شکل‌گیری برخی از آداب‌ و رسوم مردم فیلیپین شده‌اند.

 

مواردی که باید قبل از سفر به فیلیپین در مورد فرهنگ مردم این کشور بدانید

 

فیلیپین

 


مردم فیلیپین میهمان‌نواز، مهربان، مذهبی، شاد، خونگرم و سنتی هستند و برای فرهنگ و رسوم کشور خود ارزش بسیاری قائل‌اند. مردمی شاد و علاقه‌مند به رقص و پایکوبی هستند و به همین دلیل رویدادهای مختلف ملی و مذهبی زیادی به این عنوان برگزار می‌شود. در فیلیپین برای معاشرت و احوال پرسی همیشه مردها منتظر می‌مانند تا زنان اول دست خود را به سوی آن‌ها دراز کنند.

 


دیدنی‌های فیلیپین


فیلیپین از دید بسیاری از گردشگران یکی از بهترین مقاصد دنیا برای گذراندن تعطیلات است. این کشور پر از مناظر زیبا و چشم‌اندازهای خیره کننده است. در واقع فیلیپین یک مجمع‌الجزایر است که از ۷۶۴۱ جزیره تشکیل شده است. بنابراین داشتن مناظر زیبا و نفس‌گیر چیزی است که به وفور می‌توان در این جزایر یافت.

 

 

فیلیپین

 


از محبوب‌ترین و پربازدیدترین مناطق دیدنی می‌توان به سواحل ماسه سفید فیلیپین ، بناهای تاریخی و مکان‌های طبیعی، کوهستان‌ و آتشفشان‌ها نام برد. فیلیپین سواحل بسیاری دارد و ماسه‌های رنگی این سواحل به رنگ سفید، طوسی و یا صورتی است که گردشگران را به خود جذب می‌کند. در منطقه‌ ویسایاس (Visayas) ماسه‌ها به رنگ صورتی هستند. همچنین محبوب‌ترین مقاصد ساحلی آن، مختص جزایر بوراکای (Boracay)، سامال (Samal) و داوائو (Davao) است.

 


پایتخت فیلیپین


مانیل کلانشهر بزرگ، بخشی از جزیرهٔ لوزون است که دارای ۱۶ شهرستان می‌باشد و مانیل جزو آنهاست و پایتخت ملی فیلیپین محسوب می‌شود. این شهر پر جنب و جوش و مدرن، جایی است که می‌توانید ۲۴ ساعت شبانه ‌روزتان را با خرید، غذا خوردن و تفریح بگذرانید. حدود ۱۵ میلیون جمعیت دارد و مثل شهرهای شلوغ دنیا ترافیک زیادی دارد. یکی از جاذبه‌های شهر مانیل که بهتر است دیدن کنید، پارک اقیانوس مانیل (Ocean Park) مرکزی برای حفظ حیات‌وحش دریایی است. اینجا در سال ۲۰۰۸ در نزدیکی پارک ریزال ساخته شد و تونلی از جنس اکریلیک ۲۵ متر زیر آب ایجاد شد. استخر، مرکز خرید، هتل و تعدادی رستوران در این مجموعه پارک قرار گرفته است.

 

بهترین مراکز خرید در مانیل فیلیپین

 

مانیل

 


ورزش در فیلیپین


بسکتبال مرسوم ترین ورزش در کشور فیلیپین است. این ورزش نخستین بار در دوران استعمار آمریکایی وارد این کشور شد. در سال ۱۹۷۵ میلادی، انجمن بسکتبال فیلیپین که مساوی با NBA است، شکل گرفت. ورزشکاران حرفه ای در تمام جهان، همچون آمریکا در این لیگ بازی می کنند.

 

 

فیلیپین

 


قیمت ها در فیلیپین


به دلیل اینکه کشور فیلیپین در فهرست کشورهای در حال توسعه قرار دارد، جنس و کالایی که در این کشور می‌خرید، ارزان‌تر از قیمت کالا در کشورهای دیگر است. در نتیجه هر گاه به این کشور سفر می‌کنید، نیازی به جیب پر از پول ندارید و مقدار متوسطی از ارز دریافتی نیز برایتان کافی خواهد بود. اکثر خدمات ارزان هستند. هزینه اقامت، خورد و خوراک و حتی خرید سوغاتی خیلی گران نیست و می‌توانید مقداری از پولتان را برای تفریح در نظر بگیرید و بیشتر وقتتان را صرف گشت و گذار در این کشور زیبا کنید و در نهایت با کمی خرید، با حس سرزندگی و چمدان پر به کشور خود بازگردید.

 

بهترین رستوران‌های مانیل پایتخت هزار رنگ فیلیپین

 

فیلیپین

۱۰ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران