مواردی که باید قبل از سفر به مانیل بدانید

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
مواردی که باید قبل از سفر به مانیل بدانید

مانیل از پایتخت‌های پرحاشیه جنوب شرقی آسیا است که با وجود تمام چیزهایی که وجود دارد به خاطر زیبایی طبیعی چشمگیر، فرهنگ بومی غنی و هزینه‌های پایین و خیلی دلایل دیگر بین توریست‌ها بسیار محبوب است. با وجود تمامی تلاش‌هایی که برای گردشگری و شناساندن این کشور در سطح جهانی می‌شود اما هنوز حقایق ناشناخته زیادی وجود دارد. بهتر است در سفر با تور فیلیپین، برای کمک بهتر و بیشتر به خودتان حقایقی که درباره مانیل وجود دارد را بدانید.

 

چند شهر در یکی هستند

مانیل از بهم پیوستن چند شهرک مختلف به هم تشکیل شده که هر کدام‌شان مختصات و ویژگی خودشان را دارند. در حالی که بعضی از آن‌ها هنرمندانه و باحال هستند (شهر کوزون)، برخی دیگر زیبا و شیک مثل Bonifacio Global City و ماکاتی، یا حتی تاریخی همچون شهر چینی و Intramuros هستند. برخی مناطق هم برای گردش‌های توریستی اصلا مناسب نیستند که توصیه می‌کنیم به سمت‌شان نروید.

 

اینستاگرامی ترین نقاط شهر تاگویگ مانیل

اینتراموروس هسته اولیه مانیل

شهر محصور اینتاموروس قلب اصلی تمدن فیلیپین بود. در دوران استعمار اسپانیا، دانشگاه‌های برتر کشور، ساختمان‌های سیاسی، دستورات مذهبی و خانواده‌های با نفوذ همه در این منطقه واقع شده بودند. با این وجود، در پایان جنگ جهانی دوم شهر، دیوارها و سازه‌های آن به شدت توسط نیروهای ژاپنی و آمریکایی آسیب دیدند. به این ترتیب زندگی در مانیل به بیرون دیوارها کشیده و ادامه یافت. با وجود قدمت زمان زیادی که از جنگ و وقایع آن می‌گذرند اما این محله به عنوان شهر قدیمی مانیل همچنان مورد توجه بوده و رونق دارد.

فقر و ثروت در کنار هم

دیدن فقر در مانیل برای هر بازدیدکننده‌ای سخت و ناراحت کننده است، اما دیدن مراکز خرید آنچنانی و لوکس در کنار زندگی قشر ضعیف جامعه تضاد زیادی ایجاد می‌کند که توجه هر کسی را به خود معطوف می‌کند. بسیاری از عکاسان جهانگرد در مانیل عکس‌های اجتماعی تامل برانگیزی می‌اندازند.

 

زیباترین شهرهای فیلیپین را بشناسید

مردم عاشق مراکز خریدند

شما هرگز مراکز خرید را به همان روشی که فیلیپین اجرا می‌کند ندیده‌اید. مراکز خرید مانیل که غالبً به عنوان فضاهای باز و جایی برای پرسه زدن طراحی شده‌اند برای تماشای مردم ایده‌آل هستند. به علاوه آنان بسیاری از فعالیت‌های مختلف مثل بازارهای غذاهای دریایی، کلیساها، زمین‌های اسکیت روی یخ و کارائوکه را در مسیر مراکز خرید قرار می‌دهند و بالعکس.

صحنه هنری قوی

شاید این نفوذ اسپانیایی باشد  که احتمالا در دوران یورش آمریکا حتی بیشتر لیبرال شده، اما فیلیپین کانون خلاقیت‌های در حال رشد است و این به ویژه در هنرها و فرهنگ آن بسیار قوی دیده می‌شود. در مانیل، موسیقی دانان، شاعران، خوانندگان رپ، ترانه سراها، هنرمندان اجرای زنده، بالرین‌ها، گروه‌های کر، نویسندگان و فیلمسازان اختصاصی را پیدا می‌کنید که به ندرت در بقیه مناطق یافت می شوند. البته، این باعث ایجاد برخی از فرصت‌های خارق العاده برای موسیقی زنده و سرگرمی شده است.

ترافیک زیاد

در بعضی ساعت‌ها مخصوصا اوج شلوغی خیابان‌های مانیل می‌توانند بسیار پر ترافیک باشند و هیچ راهی هم برای دور زدن آن وجود ندارد. حتی لازم نیست برای استفاده از مسیرهای ریلی به خودتان زحمت بدهید. تنها کاری که می‌توانید بکنید این است که در نقاطی که قصد بازدید دارید بچرخید و جاهای دیگر نروید و یا از گردش در ساعات اوج تردد خودداری کنید.

 

۹ کافی شاپ معروف مانیل

تجدید حیات در غذاهای فیلیپینی

روزگاری بود که غذاهای فیلیپینی در جنوب شرق آسیا شهرت داشتند. اما آن روزها گذشت و مردم نیز باور خود را از دست دادند. اما امروزه، غذاهایی از رستوران‌های معاصر فیلیپینی به رهبری آشپزهای جوان مشتاق و میهن دوست، در سراسر پایتخت موج می‌زند که باید حتما در سفرتان به این شهر آن‌ها را امتحان کنید.

تورهای گردشی شگفت انگیز

تورهای گردشی Ivan Bin Dy’s Big Binondo Food Wok و Carlos Celdran’s Walk This Way تنها دو نمونه از تورهای همه جانبه‌ای هستند که مانیل برای مسافران کنجکاو در دسترس قرار داده است. همچنین تورهای کوه اسموکی، جزیره Corregidor و محله چینی بیش از هر زمان دیگری مورد توجه و استقبال توریست‌ها قرار گرفته‌اند.

 

زیباترین جزایر فیلیپین با مناظری بی‌نظیر و بهشتی

جادوی مانیل قدیمی

علارغم تمام تغییرات، ترافیک‌ها، آلودگی و همهمه‌ای که مانیل را دربر گرفته هنوز چیزی در آن وجود دارد که بازدیدکنندگان را وارد به توقف و تماشا می‌کند. یک شب خنک در امتداد خلیج مانیل قدم بزنید، از مجموعه هنرهای زیبا در موزه ملی فیلیپین بازدید کنید یا در ساعات پایانی صبح از اجرای گروه‌های موسیقی زنده گوش لذت ببرید تضمین می‌کنیم جادوی مانیل را کشف خواهید کرد. به طور کلی موزه‌های برتر فیلیپین سرشار از تجربه‌ها و مفاهیم ناب هستند و در سفر به این کشور بهتر است از آن‌ها بازدید کنید.

امکان خریدهای جذاب

بین مراکز تجاری عظیم ماکاتی، مراکز خرید فضای باز فورت بونیفاسیو و تعداد بی‌شماری از بازارهای سنتی و محلی که در سراسر شهر به پراکنده شده‌اند، وسوسه خرید قلب شما را در پایتخت فیلیپین به تپش می‌اندازد.

۳۰ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران