بهترین کارهایی که می‌توانید در پالاوان فیلیپین انجام دهید

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
بهترین کارهایی که می‌توانید در پالاوان فیلیپین انجام دهید

مطمئن باشید که تور فیلیپین از هر لحاظ کشوری فوق‌العاده برای سفر است. خیلی‌ها معتقدند این کشور زیباترین نقطه دنیاست. پالاوان یکی از جرایر زیبا و منحصر به فرد فیلیپین است که گردشگران سراسر دنیا را به سمت خود می‌کشاند. شما در این جزیره با مناظر نفسگیر تعطیلاتی به یادماندنی و منحصر به فرد را تجربه خواهید. پالاوان یکی از بایدترین مقاصدی‌ست که حداقل یک بار در عمرتان باید از آن دیدن کنید. ما در اینجا شما را با بهترین فعالیت‌های این جزیره آشنا خواهیم کرد.

 

یکی از جدیدترین عجایب هفتگانه طبیعت

رودخانه زیر زمینی Puerto Princesa که یکی از مهم‌ترین مراکز توریستی در این جزیره محسوب می‌شود در سال ۲۰۱۲ به طور رسمی به عنوان یکی از جدیدترین عجایب هفتگانه طبیعت معرفی شد. در اینجا شما می‌توانید سوار قایق‌های کوچک شوید و به دیدن این رودخانه زیبای ۸ کیلومتری بروید. شما در این تور با توضیحات راهنما از استالاگمیت‌ها و استالاکتیت‌های درون غار دیدن می‌کنید که در هر جا به وفور دیده‌ می‌شوند. این مکان منحصر به فرد زیبا بازدیدکنندگان خود را با زیبایی‌های طبیعی‌اش غافلگیر می‌کند.

 

راهنمای سفر به پالاوان؛ تکه‌ای از بهشت در فیلیپین

 

 Puerto Princesa

 

آدرس: Puerto Princesa Subterranean River National Park, Puerto Princesa, Palawan, Philippines

 

 

برای ماجراجویی‌های بیشتر با کرم چوب و تمساح جشن بگیرید

آیا زمان یک ماجراجویی جذاب خانوادگی نرسیده است؟ پس جسور باشید و غذاهای محلی فیلیپین را امتحان کنید. این غذا که بین محلی‌ها به تامیلوک شناخته می‌شود اصلا کرم نیست بلکه نوعی قارچ خوراکی‌ست که در جنگل‌ها یافت می‌شود. اگر از طعم صدف خوشتان می‌آید احتمالا از سوپ این قارچ که در جنگل‌های مانگرو فراوان است هم خوشتان خواهد آمد. مورد دوم هم نوعی خوراک فیلیپینی گوشت است که اینجا هم ربطی به گوشت تمساح ندارد. اما اسامی آن‌ها عموما مردم غیربومی را به اشتباه می‌اندازند. اما باور کنید که هیچ چیز نگران‌کننده‌ای در مورد آن‌ها وجود ندارد.

 

 ۱۰ رستوران برتر بوراکای فیلیپین برای نوش جان کردن بهترین غذاهای فیلیپینی 

 

 پالاوان فیلیپین

 

 

به تماشای کرم‌های شب تاب بروید

یکی دیگر از تجارب شگفت‌انگیر شهر پورتو پرینسسا که کمی بعد از غروب آفتاب اتفاق می‌افتد موجودات ریز جذابی هستند که با تاریک شدن هوا شروع به درخشیدن می‌کنند. در فاصله نیم ساعتی از شهر جایی وجود دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند با پیوستن به تورهای گردشی Iwahig Firefly در قایق بنشینند و در امتداد رودخانه Iwahig از منظره تماشایی و موهومی شب تاب‌ها غرق رویا شوند. دو طرف رودخانه را درختان مانگرو پوشانده‌اند که در تاریکی شب همچون کاج کریسمس به نظر می‌رسند. سکوت شب، پلانکتون‌های درخشان در رودخانه و کرم‌های شب تاب همگی جادو را به لحظات شما تزریق می‌کنند.

 

 

 پورتو پرینسسا

 

 

غواصی در صخره‌های توباتا

حتی آب‌های اطراف جزیره زیبای پالاوان هم مورد توجه است. در جنوب شرقی این جزیره حدود ۱۰۰ هزار هکتار منطقه حافظت شده از پارک طبیعی Reefs Tubbataha واقع شده است. جدا از زیبایی بیرونی آب‌های اطراف، دنیای زیرآبی آن با طیفی از موجودات زیبای رنگی به شدت دیدنی است. در واقع شاید دچار شگفتی شوید اگر بگوییم توباتا میزبان نزدیک به نیمی از گونه‌های مرجانی جهان، صدها گونه ماهی و چندین کوسه، نهنگ‌ها و دلفین‌ها است. این یعنی شما با دنیایی بی‌پایان از زیبایی‌های زندگی دریایی در اینجا روبرو هستید. هر کسی که علاقه‌مند به دیدن دنیای زیر آب این منطقه است اول باید برای آموزش مهارت‌های غواصی برنامه‌ریزی کند.

 

جذاب‌ترین عکس‌های اینستاگرامی‌ را در سفر به پالاوان فیلیپین بگیرید

 

 صخره‌های توباتا

 

 

در بندر بارتون همراه لاک پشت‌ها شنا کنید

برخلاف ال‌نیدو و کرون، شهر ساحلی بندر بارتون هنوز روی مدار توریست‌ها نیافتاده است. به جز جو آرام، و تورهای گردشی جذاب، چیزی که گردشگران را مجذوب این شهر می‌کند شنا در کنار لاک پشت‌هاست. قایق‌ران‌ها و تورهای گردشی مسافران را به نقاط شنای لاک پشت‌ها می‌برند و منتظر می‌مانند تا آن‌ها ظاهر شوند. به شنا در کنار این موجودات بپردازید، آرام بمانید و اجازه دهید صلح و نیروهای مثبت طبیعت شما را در آغوش بگیرند.

 

 سواحل جذاب و شگفت‌انگیز فیلیپین 

 

 بندر بارتون

 

 

تفریحات جزیره‌ای در کرون و ال‌نیدو

یکی از بهترین راه‌های کاوش در اطراف تفریح و کاوش در جزایر ال‌نیدو کرون است. شما می‌توانید با کرایه قایق و یا شرکت در تورهای گردشی به دیدن این دو نقطه بروید. به طور کلی ۴ دسته تور هدایت شده به ال‌نیدو وجود دارد که محبوب‌ترین بین آن‌ها A و C هستند. این تورها شامل بازدید از زیباترین ویژگی‌های جزیره می‌شوند. با این همه اگر چیزی که می‌خواهید را بین آن‌ها پیدا نکردید خودتان قایق کرایه کنید و ماجراجویی شخصی‌تان را ترتیب دهید.

 

زیباترین جزایر فیلیپین با مناظری بی‌نظیر و بهشتی

 

 ال‌نیدو

 

 

در پاک‌ترین دریاچه کشور شنا کنید

کایانگان در کرون زلال‌ترین دریاچه کل کشور است. بیشتر کسانی که از این دریاچه و مناظر اطرافش دیدن کرده‌اند از آن به عنوان بهشت یاد می‌کنند. در واقع مناظر دیدنی اطراف به شدت زیبا و چشمگیر هستند. اگر از این دریاچه دیدن کردید حتما با خودتان دوربین ببرید و عکس‌های کارت پستالی بیاندازید.

 

 

 کایانگان

 

 

آدرس: Kayangan Lake, Coron, Palawan, Philippines

۲۵ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران