معرفی ۱۰ تفریح ارزان در ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
معرفی ۱۰ تفریح ارزان در ارمنستان

تور ارمنستان به عنوان یکی از کشورهای اروپایی محبوبیت بالایی در بین گردشگران دارد. چرا که هزینه‌های سفر به آن و بازدید از جاذبه‌های گردشگری ارمنستان در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی ارزان‌تر است. با این حال تفریحات بسیار زیادی نیز وجود دارند که در سفر به این مقصد گردشگری می‌توانند هزینه‌های سفر شما را افزایش دهند. اگر قصد سفر با تور ارمنستان را در سر دارید اما به دلیل هزینه‌های بالای سفر و تفریحات آن نگران هستید، در این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله سعی کرده‌ایم شما را با تفریحات ارزان ارمنستان که در طول سفر خود می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید آشنا کنیم.

 

۱. بازدید از کوه‌های قفقاز

آوازه رشته کوه‌های قفقاز (Caucasian Mountains) به دلیل زیبایی و ابهتی که دارند در بین گردشگران سرتاسر دنیا پیچیده است. اگر قصد سفر با تور ارمنستان را به مقصد ایروان دارید می‌توانید دسترسی بسیار آسانی به این رشته‌کوه‌ها داشته باشید. رشته کوه قفقاز را می‌توانید در سفر به کشورهای آذربایجان و گرجستان نیز مشاهده کنید که زیباترین جنگل‌ها و قله‌های برفی در تابستان آن در ارمنستان بیش از هر نقطه دیگری جلب توجه می‌کنند. در بازدید از کوه‌های قفقاز تنها هزینه‌ای که باید پرداخت کنید، بابت کرایه اتومبیل برای دسترسی به آن است.

 

۲. بازدید از صومعه نوراوانک

اگر به بازدید از بناهای تاریخی و مذهبی علاقه دارید، رفتن به سمت صومعه نوراوانک (Noravank Monastery) را هرگز فراموش نکنید. قدمت این صومعه مربوط به قرن سیزدهم است و آنچه که این مکان را جذاب تر کرده متفاوت بودن آن با سایر صومعه های ارمنی از لحاظ طراحی و سبک معماری است. نوراوانک به معنای "نو" است، بنابراین اگر بخواهیم این صومعه را ترجمه کنید به معنای "صومعه جدید" خواهد بود. در طبقه اول آن، مقبره شاهزاده بورتل اوربلیان و خانواده اش قرار دارند. درست در نمای آن، یک راه پله سنگی باریک که به نظر گردشگران عبور از آن هیجان انگیز است قرار دارد که شما را به طبقه بالا هدایت می کنند. در طبقه بالا سورب استواتساتسین و کلیسای مقدس مادر خدا واقع شده‌اند. این یک مرکز بزرگ مذهبی و فرهنگی در ارمنستان است. چنانچه به بازدید از این صومعه زیبای ارمنی رفتید توصیه می‌کنیم سری هم به صومعه خور ویراپ بزنید که در فاصله کمی از یکدیگر قرار گرفته‌اند.

 

سفری تابستانه به ارمنستان

 

۳. بازدید از موزه نسل کشی ارامنه

از دیگر مکان‌هایی که در سفر خود به ارمنستان می‌توانید از آن با هزینه کم بازدید کنید، موزه نسل کشی ارامنه (Armenian Genocide Museum) است. این مکان شما را با تاریخ تلخ کشور ارمنستان و آنچه که در سال‌های گذشته برای آن‌ها رقم خورده آشنا خواهد کرد. موزه نسل کشی ارامنه به وضوح وضعیت ارامنه ساکن ترکیه در طول جنگ جهانی اول را به تصویر می‌کشد و چشم‌اندازی از ارزش‌های کنونی این کشور را ارائه می‌کند. این بازدید شما را در یک حالت شوک از وحشت ثبت شده در تاریخ نسل کشی ارمنستان قرار می‌دهد.

 

۴. بازدید از خانه موزه مارتیروس ساریان

ساریان بنیانگذار یک مکتب ملی نقاشی مدرن ارمنی است. این نقاش در یک خانواده ارمنی در نخجوان-آن-دون متولد شد و در مدرسه هنر مسکو تحصیل کرد. او ابتدا از ارمنستان، سپس بخشی از امپراتوری روسیه، در سال ۱۹۰۱ بازدید کرد و از لری، شیراک، اچمیادزین، حقپات، ساناهین، ایروان و سوان دیدن کرد. او در اولین آثار خود مناظر زیبایی از ارمنستان را به تصویر کشید که مورد پسند مردم قرار گرفت. اگر به هنر و نقاشی علاقه دارید برای آشنایی بیشتر با زندگی و آثار این نقاش معروف در سفر خود به ارمنستان حتما به بازدید از خانه موزه مارتیروس ساریان (Martiros Saryan House Museum) بروید.

 

۵. بازدید از گالری ادوارد ایزابکیان ایروان

گالری ادوارد ایسابکیان (Eduard Isabekyan Gallery Yerevan) در سال ۲۰۰۴ تاسیس شد و در سال ۲۰۱۳ درهای آن به روی عموم باز گردید. آرام ایسابکیان پسر ادوارد ایسابکیان ۲۸ نقاشی از آثار شناخته شده ادوارد را که در نمایشگاه دائمی او ارائه شده بود به شهر ایروان اهدا کرده است. ایرینا ایسابکیان از زمان افتتاح این گالری مدیر آن بوده است. آثار هنری ادوارد ایسابکیان در هر دو طبقه گالری به نمایش گذاشته شده است. در طبقه بالای آ، نقاشی‌های حماسی بزرگ قرار دارند. نگاه نقاش به تاریخ، قدرت، غرور، مردانگی و روحیه پیروزی گذشته امروز را دگرگون می‌کند. گالری ادوارد ایزابکیان نقش پررنگی در حوزه هنری و فرهنگی ایروان دارد. ادوارد ایزابکیان از نظر مردم این کشور به‌عنوان یک نقاش، نویسنده، معلم، شهروند دلسوز و یک وطن‌پرست شناخته می‌شود. ساختمانی که گالری در آن قرار دارد بسیار زیبا است. به طوری که رد کنار بازدید از نقاشی‌های آویزان بر روی دیوار می‌توانید از فضای دلنشین این مجموعه نیز نهایت لذت را ببرید.

 

شرایط آب و هوایی کشور ارمنستان

 

۶. بازدید از ماتنداران - موزه نسخ خطی باستانی

یکی دیگر از سرگرمی‌هایی که در سفر خود به ارمنستان می‌توانید داشته باشید و برای این کار هزینه چندان زیادی را پرداخت نکنید، بازدید از ماتنداران - موزه نسخ خطی باستانی (Matenadaran - The Museum of Ancient Manuscripts) است. در کنار بازدید از آنچه که در این موزه به نمایش گذاشته شده بازدیدکننده‌ها می‌‌توانند از غرفه‌های فروش انواع سوغاتی‌ها و ساختمان زیبای آن نیز دیدن کنند.

 

۷. بازدید از سیتسرنکابرد

سیتسرنکابرد (Tsitsernakaberd) یکی دیگر از مکان‌هایی هستند که در سفر به ارمنستان می‌توانید از آن بازدید کنید. سیتسرنکابرد در حدود ۱۰۰ متری موزه نسل کشی قرار دارد و در میان گردشگران کمتر شناخته شده است. در مرکز این مکان شاهد شعله همیشه روشنی خواهید بود که در مرکز ۱۲ ستون واقع در آن می‌درخشد. پیشنهاد می‌کنیم فرصت بازدید از این مکان خاص و کمتر شناخته شده در ارمنستان را هرگز از دست ندهید. بازدید از این موزه را می‌توانید بعد از رفتن به موزه نسل کشی ارامنه انجام دهید.

 

چشمگیرترین کلیساهای ارمنستان

 

۸. بازدید از گالری ملی ارمنستان

اگر به دنبال بازدید از جاذبه‌های گردشگری با حداقل هزینه در سفر خود به ارمنستان هستید، حتما رفتن به گالری ملی ارمنستان (National Gallery of Armenia) را در لیست بایدهای خود قرار دهید. این مکان مجموعه بزرگی از نقاشان ایتالیایی، فنلاندی و فرانسوی را در خود جای داده است. همچنین می‌توانید از گالری زیبای روسی در طبقه بالا به نام cannaletto و teniers دیدین کنید. علاوه بر آثار زیبایی که در گالری ملی وجود دارند، بنا و طراحی زیبای آن که به سبک معماری شوروی ساخته شده است نیز توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

 

۹. بازدید از مرکز هنر کافسجیان

مرکز هنرهای کافسجیان به ارائه بهترین هنرهای معاصر در ارمنستان و همچنین به نمایش گذاشتن فرهنگ ارمنی به بهترین نحو به گردشگران معروف است. این مرکز با الهام از دیدگاه بنیانگذار خود، جرارد ال. کافسجیان، بنا شده که نمایشگاه‌های متنوعی از آثار برگزیده‌ای از مجموعه هنر معاصر جرارد ال. کافسجیان را ارائه می‌دهد. افتتاحیه این مجموعه اولین بار در سال ۲۰۰۹ انجام شد. اگر به هنرهای مدرن و معاصر علاقه دارید مرکز هنرهای کافسجیان (Cafesjian Center for the Arts) در سفر به ارمنستان قطعا توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. در این مجموعه می‌توان شاهد برنامه‌های متنوعی از سخنرانی‌ها، فیلم‌ها، کنسرت‌ها و طرح‌های آموزشی متعدد برای بزرگسالان و کودکان بود. از زمان افتتاح این مرکز سالانه بیش از یک میلیون نفر از آن بازدید کرده‌اند.

 

۱۰ مورد از بهترین موزه‌های ارمنستان

مرکز هنرهای کافسجیان در منطقه کنترون ایروان قرار دارد. این منطقه باغ‌های چشمگیر و ساختمان‌های شگفت‌انگیز متعددی را در خود جای داده است که در میان آن‌ها ساختمان مرکز هنرهای کافسجیان با مجموعه‌ای از آبشار‌ها و فضای دوست داشتنی که دارد، جلی توجه می‌کند. در صورت تمایل می‌توانید از خیابان تامانیان و محوطه پیاده‌روی آن، به این موزه دسترسی داشته باشید. این مکان در کل به دو بخش اصلی باغ مجسمه‌های کافسجیان در فضای باز و گالری‌های هنری کافسجیان تقسیم شده است.

در قسمتی از مرکز هنرهای کافسجیان که باغی از مجسمه‌های خارجی قرار دارند می‌توانید از آثار هنرمندان مهم بین‌المللی مانند فرناندو بوترو، پیتر ویتوک، جوآنا واسکونسلوس، ساراج گوها و بسیاری دیگر دیدن کنید. در داخل ساختمان نیز، گالری‌های هنری بسیار متنوعی از نمایشگاه‌ها، سخنرانی‌ها، فیلم‌ها، کنسرت‌ها، کتابخانه و سایر موارد جذاب آموزشی قرار دارند. برای وارد شدن به فضای درونی ساختمان باید از یک باغ زیبا عبور کنید که این باغ به خودی خود از جذابیت‌های بسیار زیبا و دوست داشتنی برخوردار است. توصیه می‌کنیم پس از بازدید پارک، با پلکان‌های بیرونی بالا رفته و از تماشای مناظر فوق‌العاده زیبایی که از شهر ایروان ارائه می‌دهد نهایت لذت را ببرید. از این ارتفاع می‌توانید شاهد چشم‌انداز پانوراما از منطقه کنترون، آبشار، بخشی از فضای یادبود ۵۰ سال ارمنستان و همچنین مرکز آزناوور باشید.

 

۱۰. بازدید از صومعه حقارتسین

آخرین مورد از سرگرمی‌های ارزانی که در سفر خود به ارمنستان می‌توانید داشته باشید، رفتن به صومعه حقارتسین (Haghartsin Monastery) است. این صومعه آرام و زیبا قطعا ارزش یک بار بازدید در تور ارمنستان را دارد. پس با انتخاب این مکان می‌توانید در کنار بازدید از یک بنای تاریخی از آرامش و فضای دنج آن نیز نهایت استفاده را کرده و لذت ببرید.

 

سفرهای یک روزه به جاذبه‌های اطراف ایروان

 

در این مقاله سعی کردیم تا شما را به یک سری از دیدنی ترین مکان‌های ارمنستان که با کم‌ترین هزینه فرصت دیدن آن‌ها را خواهید داشت، آشنا کنیم. در کنار تمامی این موارد می‌توانید از دیگر تفریحات کم هزینه مثل پیاده‌روی و گشت و گذار شهری نیز برای کشف بیشتر فرهنگ و تاریخ ارمنستان بهره ببرید.

۰۱ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران